Lage bloedruk..wat hier aan te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

Re: Lage bloedruk..wat hier aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:19

Djilan schreef:

Citaat:
Ik had het met buisjes bloed prikken voor onderzoek naar Pfeiffer Ze moesten ik geloof 5 buisjes prikken en de eerste 3 gingen heel vlot, maar daarna wilde het niet meer Toen moest ze echt tegen het buisje gaan tikken om nog bloed uit mijn arm te krijgen. Ik moest er wel om lachen.

Heel herkenbaar. Ik heb ook een lage bloeddruk. Met bloedprikken kunnen ze alleen mijn rechterarm gebruiken omdat uit de linker gewoon helemaal niks komt. Of je moet het leuk vinden om een week te blijven zitten. Uit de rechterarm komt wel bloed maar daar kunnen ze alleen met een heel fijn naaldje met een slangetje voor baby's prikken omdat de aderen te fijn zijn voor een volwassenen naald en omdat er bijna geen druk achter zit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:26

vossieman schreef:
ik ken een meisje en die heeft het ook ze doet veel zout op der eten en ze eet dropjes natuurlijk moet je hier wel voor oppasssen maar dat is ook het advies dat zij van de dokter heeft gekregen want er bestaan namelijk geen medicijnen voor een te laag bloeddruk

Er bestaan wel medicijnen maar die krijg je alleen als het absurd laag is. (ik heb ze namelijk gehad toen ik een medische keuring moest ondergaan)
Verder geeft de HA indd het advies om genoeg zout binnen te nemen...

Ik heb ook een te lage bloeddruk, en ga ook KO als ik het benauwd heb, als het heel warm is, teveel inspanning en als ik het te druk heb om me heen...
Van het weekend nog bijna KO gegaan in een discotheek, met nieuwjaar...

chocolade (mars ofzo) wil soms ook weleens helpen.

Mag ik vragen hoe laag jouw bloeddruk is??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:36

Djilan schreef:
Bij bloedarmoede hoef je volgens mij meestal alleen ijzertabletten te slikken, meer niet. Dus zo ernstig is dat niet Knipoog

Ik heb/had bloedarmoede (moet nog op controle) en kreeg vitamine B12 injecties in mijn reet, en foliumzuur tabletten. Verder veel dingen eten waar ijzer inzit, dus spinazie, stroop etc...

Ik ben overigens ook slank/dun en heb het ook altijd koud en ben ook altijd moe. Ze gaan nu dus kijken of ik ook geen chronische bloedarmoede heb...

Mijn bloeddruk is standaars 90/60 en als hij ook maar iets zakt, donder ik neer!
Als je dan op stap bent, kijkt iedereen je aan of je teveel gezopen hebt, of drugs op hebt... en ik ben dan gewoon helemaal nuchter Boos!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:37

Jasper schreef:
russel schreef:
Ik moet mijn geliefde pringels laten staan, jullie mogen lekker drop blijven eten en pringels Huilen

Ieder nadeel hep zo z'n voordeel. Mijn collega's zijn ook altijd jaloers op mij. Drop op doktersadvies, dat willen ze allemaal wel Haha!

Ik lust geen drop, dus ik doe bij veel eten gewoon maggie en zout...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:42

Een te lage of te hoge bloeddruk is niet goed, maar het is ook wat voor jou normaal is. Verandering is veel ontrustender, dus dat ie opeens stijgt of zakt. Ik heb geen dikke darm meer en moet extra drinken, omdat ik de functie van de dikke darm dus mis. Als je dat niet doet, kan je dus wel heel slap worden en onwel. Hiervoor kan ik zouttabletten of capsules krijgen. Extra zout koken is mij wel aangeraden, dus zo vreselijk slecht is het niet. Het is natuurlijk tussen 2 kwaden kiezen wat dan het belangrijkste is. Ik moet 2,5 liter drinken, wat me niet lukt en met zout hou je toch vocht vast wat je echt nodig hebt. Het zijn verschillende dingen, maar ik zie wel overeenkomsten en er zijn dus tabletten en capsules als het echt moet. Maar als je het nodig hebt is wat extra zout niet meteen schadelijk. De andere kant is misschien vervelender!
Overigens kan een lage hb(ijzer) erg vervelend zijn. Door mijn ziekte een keer een hb van 4 gehad waardoor je echt heel slap bent en dan krijg je dus even eerst een aantal zakken bloed. Daarna ben je dan echt meteen weer op de been! Zo een verschil!!