Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flicka schreef:En het Radboud in Nijmegen heeft nu een speciale ME afdeling.
cracker schreef:Suiker laat ik al zoveel mogelijk links liggen (gaat in de vakantie met iets meer moeite maar goed)
En brood is bijna altijd bruin (soms 1 wit kadetje).
Heb eventjes gekeken, maar bijna alle dingen die ik wel lust staan bij het stukje van wat je niet mag eten...
Wat heb jij dan bijvoorbeeld als ontbijt en lunch?
Katja schreef:Ik eet meestal bruin brood met iets van magere vleeswaren als ontbijt, eventueel een bakje yoghurt erbij. Lunch doe ik meestel iets met groente of sla met wat vlees of vis. En dan nog een boterham of een eitje ergens tussendoor. Is ook net hoe ik me voel en hoeveel tijd ik heb. Als ik fit ben eet ik gerust (donkerbruin) brood als ontbijt en lunch maar als ik moe ben doe ik wat voorzichtiger.
Verder lees ik alle etiketten van alles wat ik koop. Als er suiker is toegevoegd op welke manier dan ook koop ik het niet dat betekent dat ik veel moet halen in de reformzaak wat weer een dure grap is.
runningkawa schreef:Slap, als ik bijv het bed afhaal en stop de dekbedden in de hoes dan til ik dat hoog op en sla/ wapper ermee. Heel raar, maar dat is zo zwaar voor me.
flicka schreef:Het valt mij op dat er veel luitjes zijn die Pfeiffer hebben gehad. Ik niet bij mijn weten maar héél veel hier wel.
Stress kan ook een oorzaak zijn.
Sporten, jaaaaa. Dat wordt wel meer aangeraden maar wat voor de een goed is, is dat niet voor de ander.
Ik ben aan het begin van die ME begonnen met een cursus hardlopen voor beginners. Je ging dan wekelijks (10 weken) opbouwen naar de Coopertest. De eerste keren ging het goed, was vooral warming up en maar kleine stukjes lopen maar daarna was ik iedere keer kapot. Barstte van de hoofdpijn en het ging alleen maar slechter. Heb de cursus wel afgemaakt maar vraag niet hoe.
Mijn relatie is er mede aan stuk gegaan, ik had nergens meer zin in, was dus baan kwijt en stoorde me aan alles dus ook aan ex.
De spierpijn zat tijdens de beginjaren vooral in de benen, echt niet normaal. Ik weet niet hoe dat bij jullie is? Gewoon altijd verzuurde benen.
En keelontsteking na keelontsteking. Ik bleef naar de dokter lopen.
Het slechte slapen is chronisch geworden. Misschien moet ik na al die jaren ellende toch maar eens naar zo'n cognitieve gedragstherapeut. Mijn huisarts die ik sinds 5 jaar heb na de verhuizing vraagt niets, doet niets en raadt niets aan. Ja....minderen met de slaaptabletten, duh.