Hoe vaak douchen jullie per dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij??

Poll eindigt op

minder dan 1 keer per dag
202 (31%)
1 keer per dag
356 (55%)
2 keer per dag
73 (11%)
3 keer per dag
4 (0%)
meer
4 (0%)

Totaal aantal stemmen: 639

Sharmila

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 21:01

Wuis schreef:
Ik vraag me ook af waar je de tijd vandaan haalt om 3x per dag te douchen. Nagelbijten / Gniffelen

Hihi nou..........ik vind altijd wel gaatjes in mijn dagje voor een douche hoor. Of ik sta gewoon wat vroeger op om lekker wakker te worden onder een warm straaltje.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 21:01

Ik werk op een boerderij en rijd bijna dagelijks paard, dus zo wie zo douche ik 1 x per dag.
(meestal als ik thuis kom en als ik nergens meer heen hoef)
In de zomerperiode kan het wel oplopen tot 2-3 x per dag.
Dan douche ik bv nog een keer als ik van het werk af kom en door na paardrijden ga. Na het paardrijden douche ik dan nog een keer. Als ik de middag vroeg thuis ben en het is nog zulk klef warm weer, douche ik me voor het slapen gaan nog een keer.
Het is dus afhankelijk van mijn bezigheden en het weer. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 21:01

Douche een keer per dag. Ligt eraan wanneer, s'ochtends al ik de paarden heb gedaan sowieso. Maar nooit vaker dan 1 keer, plan me dag meestal wel zo dat het ook niet nodig is om vaker dan een keer te douchen.

yaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:29

Ik snap echt niet dat zoveel mensen het belachelijk vinden om 2x per dag te douchen!

Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb heel vaak avonddienst. Dan ga ik smorgens al naar m'n paarden om uit te mesten en te rijden. Wel zo fijn voor m'n collega's en de bewoners als ik voordat ik ga werken nog ff de paardenlucht van me af spoel lijkt me Knipoog
Als ik dan thuis kom en ik heb 8 uur lang hard gewerkt, poepluiers verschoond en kwijlende bewoners om me heen gehad vind ik het ook wel zo fris om nog even te douchen voor ik in bed kruip!

Tuurlijk kun je je ook wel met een washandje aan de wastafel gehelpen, maar eerlijk is eerlijk, dan spring je toch net zo makkelijk ff onder de douche.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:35

Ik denk dat het er puur vanaf hangt.
Als ik ga hardlopen douche ik erna, als ik naar de paarden ben geweest douche ik, en ook als ik wakker wil worden.
Soms kom je gewoon op een hoog aantal.
Bij de ts'er denk ik dat twee keer ook voldoende is, omdat een keertje 'overbodig' is, die kan er wel af als je twee keer douchet. Ach, als je de rekening kan betalen is er niets aan de hand, denk ik dan maar.

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:37

ik douche 2x per dag en heel soms 3x

ik douche nadat ik mijn bedje uitkom
en als ik 's avonds terug kom van de paarden (voordat ik mn bed weer inga)

als ik intensief gesport heb op school (hardlopen enz.) dan douche ik meestal ook.

ik wil me graag lekker fris voelen en dat doe ik niet als ik maar 1x douche of om de dag.

maar ieder zijn mening erover

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:09

Ik douche 1 keer per dag. Smorgens maak ik vaak alleen even m'n haren nat onder de douche omdat ze anders rechtovereind staan. Savonds na het rijden enzo ga ik pas douchen of in bad liggen.

Douchen vóórdat je naar de stal gaat én daarna vind ik toch wel een beetje erg overdreven..... Nagelbijten / Gniffelen

Bovendien wordt m'n huid hartstikke droog als ik vaker in de douche ga, ik voel me ook wel hygienisch als ik 1 keer per dag douche.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 02:30

Ik douche meestal 1x per dag. Ik heb ook maar een klein boilertje dus moet mijn vriend een paar uur wachten als ik klaar ben Haha!

Als ik echt heel koud thuis kom douche ik evt nog een 2e keer, of als ik uit ben geweest en ik voel me bezweet enzo.
En soms douche ik ook een dagje helemaal niet Lachen

Ik ben echt zooo blij dat we in nederland kunnen douchen Lovers
Ben wel in landen geweest waar huizen waren zonder douche Nagelbijten / Gniffelen dus eigenlijk is het wel een luxe'probleem' van ons en ook een beetje zonde van het schone water als je erover nadenkt Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:11

KarinvdM schreef:
1-2x per dag. In de zomer en in het weekend soms 3x.

Je hoeft je natuurlijk niet altijd helemaal uitgebreid met zeep in te soppen, dat doe ik ook niet.
En qua waterverspilling, ik sta er niet altijd 15 minuten onder. Ik was niet iedere keer m'n haar, dat vind ik wel voldoende om 1x per dag te doen. Ik spoel me soms even snel af om me weer fris te voelen.

Ik verbaas me er trouwens wel over hoeveel mensen zich niet dagelijks douchen, 33%.

En ik verbaas me over mensen die 2 a 3 keer per dag douchen. Eén keer, ok, maar 2 of 3 keer is zo'n onzin. Sterker nog, het is slecht voor je huid (again). En daarnaast wordt van te vaak je haar wassen (hieronder versta ik iedere dag), je haar véél sneller vet.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:17

Ik douche eigenlijk 1 keer per dag en was mijn haar dan ook. Kan voorkomen dat ik mijn haar een dag nie was.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:18

ik snap niet waarom het zo'n probleem is om niet elke dag te douchen. een washand werkt ook prima hoor en iedere dag schone kleding aan, deodorant, lekker geurtje, werkt prima.
en mijn haar stink regelmatig, vooral omdat ik van mijn scooter afhankelijk ben.. maar ja wassen mag niet he.

mensen die niet weten wat huidproblemen inhouden weten gewoon niet hoe ontzettend gek je wordt van de jeuk en alles wat daar bij komt. kom net ook weer uit de douche en voel mijn hele huid alweer trekken, ondanks de bodylotion die ik gebruik.

nee hoor voor mijn geen pretje om dat meerdere malen per dag mee te moeten maken. en ik ben geen viezerik.
douchen voor je naar je paard gaat?? alsof mensen in die paardenstront ruiken dat je gewerkt hebt.. tenzij je een zware fysieke baan hebt Haha! maar je verkleed je toch ook?

ik vind het gewoon zware onzin en heb er gelukkig ook nog medische redenen voor ook om niet te hoeven douchen elke dag Haha! ikben ook erg gesteld op mijn lichaam dus ik douche liever niet.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:19

Ik ga 2 keer per jaar, een keer met mijn verjaardag en een keer met kerst. Haha!

Nee, ik vind 2-3 keer op een dag douchen ook teveel. In princiepe douche ik elke avond. Ik ben niet zo'n ochtendmens Haha!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:21

ik douche best vaak per dag... ik ga vier keer per dag naar de paarden en douche zodra ik thuis kom.. dit heeft te maken dat ik niet tegen stof kan..dus douchen schone kleren aan.. en dat vier keer per dag.... ik sta er niet lang onder hoor.. even de stof afspoelen..

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:23

1x per dag en als het heel heet/zweterig weer is dan 2x...
Het ligt er maar net aan hoe het uitkomt, als ik bijv. 's middags na het paardrijden gedouched heb en ik ga 's avonds nog naar buiten en ik ben dan bevroren als ik thuiskom, dan ga ik nog een keer Vork maar zeker wel 1x per dag

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:24

Ik vind 2-3 keer op een dag echt wel veel. Je kunt je ook even gaan wassen in plaats van onder de douche te springen. Dit scheelt ook heel wat in de kosten.

Ik douche meestal 1 keer per dag.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:26

1 tot 2 in de twee weken. Ik vind ook dat je veel te veel doucht. Dan gaat je huidvet eraf en heb je geen bescherming meer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:28

Heel vervelend als je last hebt van huidproblemen, maar dat heb ik niet en ik douche dus minimaal 2x per dag. 's Morgens om lekker wakker te worden en mijn haar te wassen (ja, ik was het elke dag, heb prima, gezond, lang, glanzend haar en ik doe het al jaren) en 's avonds om me lekker af te spoelen. Heerlijk om helemaal schoon en opgewarmd je bedje in te gaan. En soms als ik 's avonds uitga ofzo (wat niet meer zo vaak voorkomt sinds we een dochter hebben Knipoog ), douche ik ook nog even kort. Ik smeer me goed in met bodylotion en gebruik heel weinig zeep. Nergens last van, hoor. Mijn vriend doet hetzelfde (die wast om de dag zijn haar) en mijn dochtertje gaat elke dag in bad (met heel weinig zeep). Sommigen vinden dat ook raar, geloof ik, maar zij vindt het heerlijk en gezellig en het maakt haar ook rustiger. Ze slaapt er heerlijk op 's nachts. Ik verzorg haar huidje heel goed, ze heeft nergens last van.

Dat sommigen het overdreven vinden, is hun probleem. Ik doe liever waar ik me goed bij voel, net zoals zij dat blijkbaar doen. Schone kleren doen we elke dag aan (wel meerdere keren per dag met de paarden Haha! )

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:31

Meestal 1 x in de 2 dagen, maar komt ook wel voor dat ik me een poosje 1 x per dag douche, hangt van het weer af, en van mijn inspanningen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:33

meeestal 1x per dag, in de ochtend. Dit omdat ik dan beter op gang kom vanwege mijn reuma. Als ik terug kom van de paarden oid douche ik ook.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:35

Ik douche zowiezo 1 keer per dag, 's avond. En soms 's ochtends ook nog, of als ik bijvoorbeeld 's morgens heb gesport, dan ga ik daarna douchen en 's avonds weer.
Moet ook zeggen dat ik het een beetje een vies idee vind om maar 3 keer per week te douchen. Bloos Je zweet toch, en heb het idee dat je met een washandje minder schoon wordt dan van een lekkere douche.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:36

Ik douche 3x per week Bloos

Ik hou niet zo van douchen. En ik heb nog nooit commentaar gehad van mensen die er echt wel wat van zouden zeggen als ik stonk. (en ik ben ook geen deo/parfum aanhanger om de geuren te verdoezelen)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:38

Ik douche me min 1 keer per dag.. Licht er ook aan wat ik die dag gedaan heb, als ik met het paard bezig ben geweest is het 2 keer..
Licht ook eraan wanneer ik zin heb om me te douche, kan s; morgens zijn maar ook s'middags of s'avonds..

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:41

1 keer per dag. En dan 's ochtends nadat ik naar mijn paard ben geweest en voordat ik na mijn werk moet.
in de zomer soms twee keer per dag en als ik 's avonds gesport heb.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:44

ik douch me meestal 1x per dag en dan sávonds
heel soms ga ik dan nog wel eens in bad
of als we uit zijn geweest dat ik 2x per dag douch maar dat komt egt heel zelden voor!
ik sla ook wel eens een dag over, als ik niet gesport heb ofzo
dat lijkt me toch egt heel normaal
maar standaard 2x of zelfs nog meer dat is teveel

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:52

Meestal 1 keer per dag, 's avonds. Ik lees ook dat mensen douchen voordat ze uitgaan.... Waarom? Het stinkt daar toch alleen maar naar rook en van het uitgaan zelf raak je hartstikke bezweet Verward