Vriend liegt tegen je

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlightje

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:34

mijn vriend hoef t niet te proberen om te liegen. ligt er wel aan wat het is. maar liegen betekeng geen vertrouwen in je vriend/vriendin te hebben. anders was je wel eerlijk geweest.

vreemdgaan, ik heb altijd gezegd(mdat ik zoveel van hem hou) t maakt me niet uit als t ooit per ongeluk gebeurd ik blijf bij je. Maar daar begin ik echt niet aan!

Maar nooit doen, vreemdgaan moet je meteen uitmaken. 1x snakt na meer

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:09

Vivande schreef:
Dumpen inderdaad.
Zoiets pik ik echt niet
Of hij nou drank op heeft of niet , ik zou het uitmaken.

haha het gaat hier niet om drank hoor, heb je het topic wel gelezen Clown ?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:57

Mijn ex was een pathologisch leugenaar.
Als je liegt over kleine dingen, waarom dan niet over grote?
Nee, ik accepteer beslist geen leugens meer. Zelfs geen 'onschuldige' leugentjes..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:30

Inderdaad 'beantsje' als je kleine leugens kan vertellen, kan je ook grote vertellen.

Zelf kleine leugentjes pik ik niet, dit heb ik net iets te vaak meegemaakt en uiteindelijk bleek het dan allemaal 1 grote leugen te zijn!

Nee als mijn vriend tegen mij liegt dan is het echt voorbij, 4-ever.
Okee, als het nou om iets onschuldigs gaat, bijvoorbeeld een verrassing of dergelijke, dan zeg ik nog OK en als hij er zelf mee komt kan ik dat heel misschien ook wel accepteren (als t geen grote leugen is (bijv. vreemdgaan e.d.)) maar als ik er zelf achter moet komen dat hij lieg kan hij het sowieso schudden.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:55

Vertrouwen is de basis van mijn relatie en vriendschappen; is dat er niet door liegen dan is het wat mij betreft over. Ik heb geen zin in een argwanend iemand te veranderen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:26

Het liegen kan natuurlijk ook in je relatie ontstaan door jouw gedrag of door een onderliggend probleem. Daar wel eens over nagedacht?
Niet iedereen is een geboren leugenaar. Ik ken mensen die goud eerlijk zijn in 1 relatie en de boel bij elkaar liegen in een andere. Dat heeft dus niet alleen met de leugenaar te maken!
De argwaan kan ook bij de ander liggen, net bij de leugenaar.
Met argwaan is inderdaad lastig om te gaan. Je kunt het slecht, wellicht helemaal niet, wegnemen. Dus inderdaad reden tot breuk.
Argwaan lokt trouwens precies uit waar de argwanende zo bang voor is. Bv Argwanende beschuldigd de ander van vreemdgaan. Die gaat niet vreemd, maar waarom zou die het niet doen als hij/zij er toch al van beschuldigd wordt? Vroeger of later gaat hij/zij dat wel denken!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:23

@ Lusitana: daar ben ik het zeker mee eens!

En ik denk ook dat mensen die liegen juist bang zijn om de reactie van de ander...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:53

Ik zou het om zoiets echt niet uit maken.
Misschien heeft ie wel vreselijk veel moeite om te stoppen, en heeft hij juist je steun nodig daarbij!
Dan helpt het natuurlijk ook niet als ie weet dat ie steeds een boos gezicht krijgt wanneer hij heeft gerookt..
Trouwens, ik vind het nog altijd eigen keus in een relatie of je rookt.
Je moet het natuurlijk wel bespreken maar uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn/haar eigen leven.

Vind dit trouwens ook wel van een andere orde dan vreemdgaan. En dat alle mensen die een keer een fout maken, leugenaars/vreemdgaanders voor het leven zijn, klopt ook niet.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:55

Heb wel eens meegemaakt dat hij zij dat hij ong 3 keer per week een jointje rookte, maar bleek achteraf wel 2 keer per dag te zijn..
lijkt mij niet fijn

Gaat Btw niet over mij hoor, maar over een ''kennis'' ( vriendin kan ik der niet noemen Tong uitsteken)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:59

Ik zou het niet 123 uitmaken als mijn vriend ging blowen.
Maar als ik het zou vragen moet die dan wel eerlijk antwoorden en dat eigenlijk wel met alles! Een ex van mij loog ook altijd. Via een vriend van hem kwam ik erachter en het bleef niet alleen daarbij. Dus daar heb ik wel een eind aangemaakt. Als mijn vriend vreemd zou gaan is het meteen over althans dat denk ik Knipoog.

Ik ben het er ook niet meeeens als iemand vreemd gaat kan die daar wel van leren Lachen. Dus zou die gene niet persee de hele tijd doorgaan maar mischien juist het niet meer doen. Mensen verschillen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:09

Nou hier wordt soms best fel gereageerd. ik ben gestopt met roken en wie nooit gerookt heeft of voor langere tijd gestopt is weet niet waarover hij het heeft, echt waar.
Natuurlijk is roken ongezond en zeker als je een hartaandoening hebt. Alleen voel je niet onmiddellijk na elke sigaret hoe slecht het is, integendeel. Ik ben 2 jaar gestopt en zag mezelf nog steeds als roker. Na die 2 jaar heb ik nog regelmatig zin gehad in een sigaret, en ik vind het erg moeilijk.
Het begint met een keertje 1 sigaret tijdens het uitgaan weer en dat vertel je tegen niemand, is toch niet belangrijk, en voor je het weet zit er standaard een pakje in je tas en ja dan wil je het natuurlijk niet meer vertellen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:19

Hangt van de situatie af.
Als het om iets kleins gaat en ik daar eerder heftig op heb gereageerd, zal ik het eerder begrijpen....

Ook de manier van liegen. zegt hij niks en kom je er later achter of ontkent hij het steeds terwijl je er rechtuit naar vraagt.

Dat laatste zou ik niet pikken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:30

Idd tussen iets verzwijgen dat nooit ter sprake komt en iets rechtuit afliegen als men het je vraagt, dat maakt wel een groot verschil voor me.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 04:16

Systematisch liegen is gruwelijk *rilt*

Ik heb een ex die aan de harddrugs zat toen ik hem leerde kennen, daar is hij mee gestopt, blowde nog wel. We hebben daar toen over gepraat en ik zei dat ik het fijn zou vinden als hij zou stoppen. Hij ZEI dat ie dat deed, achteraf bleek dus van niet.

Is geen wereldramp, maar het zou mij een super gevoel gegeven hebben als ie dan ook het blowen kon laten voor wat het was.

En zo waren er trouwens wel meer dingen, maar z'n moeder is al net zo'n leugenaar, dus ja... Ik riep altijd dat zijn hele bestaan een leugen was.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:07

Ik heb mijn vriend nog een laaste kans gegeven! Hij had geld van mijn rekening gepint zonder het te vragen! Ik ben gek ik weet t.

Ben vrijdag gebeld door zijn tante en zij vertelde mij dat hij vreemd gaat!
Het is dan wel niet alleen zoenen. En hij heeft daarna zeker nog 4 x met dat meisje afgesproken dat was voor mij de druppel.

We hadden een afspraak dat hij even alles op een rij zou zetten woonde al 2 maanden weer bij zijn moeder na 1 1/2 jaar te hebben samengewoont.
Hoorde dit van zijn tante en hij krijgt van mij geen kans meer ik ben het meer dan zat zijn spullen zijn ingepakt. Hij kan ze komen halen.
Ik ben gekwetst heel erg gekwetst.
meer kan ik nu niet zeggen.