zowat het hele jaar door verkouden?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: zowat het hele jaar door verkouden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:22

Ik ben ook het hele jaar door verkouden.
Nachtenlang wakker gelegen doordat ik niet kon ademen. Toen ben ik Otrivin neusdruppels gaan gebruiken maar ik ben er verslaafd aan geworden, terwijl het heel slecht voor je is..
Ik ben allergisch voor grapollen, en dus ook voor hooi, stro etc.
Ik ga binnekort denk ook een keer naar de dokter (Heb al vaker spray van de dokter mee gehad die niet werkte en heb er geprobeerd van de drogist die ook niet werkte)

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:49

Hoihoi, hier ff een update over mijn klachten. Ik gebruik nu een week of 5 de Nasonex neusspray en t werkt echt goed. Ik heb bijna geen last meer van een loopneus en als ik sochtends wakker wordt zit me neus niet meer verstopt. Beter natuurlijk! Heb 20 maart een afspraak met de KNO arts, ben wel benieuwd wat hij gaat zeggen, want ik hoop niet dat ik die neusspray voor de rest van me leven moet gebruiken Clown

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:14

Oke hier weer de update van mij..

Nou mijn beide neusschotten links en recht staan echt erg scheef, rechts erger dan links, terwijl mijn huisarts zei dat rechterkant beetje scheef stond.
Dit kan door middel van een operatie recht gezet worden, maar hij kan niet garanderen dat het gaat helpen, het geeft wel enige verlichten (maar dat is met de meeste operaties zo zegt hij)

Dus dat wordt opereren.

Voor zekerheid is er ook weer een allergie test/bloedprikken gedaan, die ik 2 jaar geleden ook al bij mijn huisarts heb laten doen waar niks uit kwam, maar volgens hem kan je nieuwe ontwikkelen. En omdat ik in de dierenverzorging zit zei hij meteen al mocht er iets uitkomen kan je er altijd goede medicijnen voor krijgen die goed helpen blablabla Tong uitsteken

Over 2 weken terug komen, ma. 26 maart dan is de uitslag van de allergie test binnen en dan bespreken we verder ook over de operatie want daar moest ik maar eens goed over na denken, omdat ik zelf mag bepalen of ik het wil laten doen ja of nee.
Maar denk wel dat ik het doe, dan staan ze in ieder geval weer recht en ook als het maar een verlichting geeft, is het altijd iets Knipoog

Dus heb nog geen neusspray, moest alleen wel 2x in de week sla olie in me oren doen want die zaten ook goed vol.

Groetjes,

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:15

@ gimgirl lijkt wel een klein beetje op van mij Knipoog alleen ben er al 2 maande mee bezig
ook gedoe met verzekering etc

maar maandag ga ik naar ander ziekenhuis waar ik ook geholpen wil worden dus hopen dat dat wat vlotter gaat

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:13

n_atas schreef:
@ gimgirl lijkt wel een klein beetje op van mij Knipoog alleen ben er al 2 maande mee bezig
ook gedoe met verzekering etc

maar maandag ga ik naar ander ziekenhuis waar ik ook geholpen wil worden dus hopen dat dat wat vlotter gaat

Nou ik hoop toch niet dat ik er 2 maanden over moet doen qua verzekeringen enzo, daar hebben we het nog niet over gehad, misschien wel op 26 maart.

Heb jij ook dan dat je neusschotten scheef staan?

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 23:42

bij is het vooral de binnen kant, kan amper ademen door mn neus en ruik amper en zit altijd verstopt etc etc
en daarvan is het gevolg verkeerd groeien van mn neus,
dus wel iets anders dan bij jou, maar ook operatie en dat ik er over na moest denken enzo.. Knipoog

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:47

@GimGirl; moet je sla olie in je oren doen? is dat omdat ze verstopt zitten en je dan minder goed hoort ofzo? Vreemd, heb ik nog nooit van gehoord. Voelt wel maf zeker? Lekker glibberig Clown

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:37

n_atas schreef:
bij is het vooral de binnen kant, kan amper ademen door mn neus en ruik amper en zit altijd verstopt etc etc
en daarvan is het gevolg verkeerd groeien van mn neus,
dus wel iets anders dan bij jou, maar ook operatie en dat ik er over na moest denken enzo.. Knipoog

Ja bij mij is het ook aan de binnenkant dat ze scheef zitten, kan er ook amper door ademen, adem altijd via de mond, en neus zit ook altijd dicht dus qua dat is het toch hetzelfde?

@ Laracroft: Het is omdat ze verstopt zitten, ze slaan zeg maar telkens dicht, ik hoor verder prima hoor behalve als ze even dicht zitten door middel van het oorsmeer Clown
Voelt inderdaad maf Knipoog

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:21

Wauw, je zou denken dat ze daar wel een fantastisch medicijn voor hebben, maar gewone sla olie werkt dus ook! Gaaf!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:03

Ik meld mij ook maar weer even Knipoog

Goh, sla olie? Grappig!

Ben nu sinds 20 februari bezig met mn neusspray en k word er helemaal gestoord van. Heb nog absoluut niet het idee dat het helpt en helaas heb k wel last van bijwerkingen. In mn neus voelt het nu vreselijk opgezet(als k niet oplet, begin k te snurken Clown ) en heb veel last van hoofdpijn(wat ik normaal vrijwel nooit heb). Denk dat ik morgen even de telefoon pak om te vragen of dit normaal is en of ik er mee door moet gaan. Heb vanochtend tegen mijn princiepes in een paracetamol genomen en dat wil wat zeggen Tong uitsteken

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:52

Hadden jullie nog nooit van sla olie gehoord Clown dat vind ik juist grappig.
Het helpt wel hoor, had laatst voor dat ik naar Kno-arts ging me oren ook verstopt zitten, had ik zelf al wat sla olie in gedaan, weekt alles los om zo maar te zeggen en dan gaat alles er zo uit Knipoog

@ Truf, wat raar die bijwerkingen, maar zou sowieso maar bellen ja als je het idee ook hebt dat het niet helpt Scheve mond

Hoop niet dat hij bij mij alsnog met die neusspray komt aanzetten Clown

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:47

Hey hier weer ff een update van mij.

Ben vanochtend naar de KNO arts geweest, na 6 weken Nasonex neusspray gebruikt te hebben ziet mijn neus dr weer mooi rustig uit van binnen. Dus hij heeft mij het advies gegeven om nog even 2 maanden door te gaan met de neusspray, en dan ff een tijdje te stoppen. Met een beetje geluk blijven mijn klachten dan weg Go jij! Go jij!

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 20:08

ohwwwww wat goed laracroft! Haha!

ik moet vrijdag weer naar ziekenhuis dan heb ik afspraak met de anesthesioloog
vooronderzoekjes voor mn operatie...

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:23

Ja ik heb ook heel blij met deze resultaten Lachen Ik hoop echt dat als ik met de neusspray stop, dat de klachten dan wegblijven.

Noem me maar Sarah trouwens Knipoog

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:20

Hopelijk blijven de klachten weg Sarah Knipoog
Ik moet maandag weer voor uitslag van bloedtest, waar denk ik toch niks uit komt maarja je weet maar nooit Tong uitsteken
En verder bespreken over operatie, ben benieuwd.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:03

heb ik ook !!!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:08

Spannend hoor, die operatie. Ben stiekem wel blij dat t met mij niet zo ver hoeft te gaan. Hou niet zo van dat soort dingen Clown

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:09

LaraCroft schreef:
Spannend hoor, die operatie. Ben stiekem wel blij dat t met mij niet zo ver hoeft te gaan. Hou niet zo van dat soort dingen Clown

Ik anders ook niet Clown

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:10

Zeer begrijpelijk. Narcoses enzo, bah! En dan ook nog de tijd die je nodig heb om te herstellen enzo, mij niet gezien Lachen

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:53

Ik meld mij ook weer eens even!

Mijn 2e neusspray (ik moest er twee achter elkaar nemen & dan eventueel terugkomen) is bijna op zijn einde, maar weinig verbetering. Alleen een uurtje of 2 nadat ik het gespoten heb dan is het 'open'.

Dus ik heb (al)weer een afspraak met de KNO-arts, helaas pas over 2 weken..

Ik ga dan vragen of het door de stand van mijn gebit/kaken kan liggen. Ik moet namelijk eigenlijk nog een beugel, omdat mijn gebit niet helemaal goed staat. Vooral de bovenkant, en dat is ook waar ik voel dat de benauwdheid zit.

Mijn neus zit nogsteeds elke ochtend verstopt en er kwam van de week nog bloed uit Scheve mond (van de 'wond' van de operatie van mijn neusamandel, maar dat was op 1 december dus dat hoort allang genezen te zijn volgens mij Verward)

Volgens mij worden dat nog meerdere KNO-afspraken dit jaar Clown

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:01

Hmm klinkt niet lekker Droomster. Lijkt me idd dat van een operatie bijna 3 maanden geleden de wond wel eens genezen mag zijn.

Super Sarah, dat het zo goed gaat. Hoop dat het ook zo blijft gaan, ook zonder neusspray.

Succes met de (voorbereidingen van) de operatie Natasja en Sarissa. Hoop dat het goed gaat en dat jullie van de klachten af zijn!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:07

Nou vandaag moet ik weer heen dus, om 14.30uur moet ik er zijn.
Ben benieuwd wat hij vandaag zal zeggen, behalve de uitslag van de allergie test. Clown

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:11

Back..

Nou 10 april ben ik aan de beurt hoor Clown dan ga ik onder het mes Nagelbijten / Gniffelen

Uit allergie test is niks uitgekomen gelukkig Lachen

Operatie duurt half uurtje, kan wezen dat hij heel mijn neus moet verbouwen ( aan de binnen kant )maar dat kan hij zo niet zien dat ziet hij pas als hij aan het rechtzetten is Nagelbijten / Gniffelen
Wordt s'ochtends geopereerd en moet dan die hele dag + nacht blijven Verdrietig omdat er kans groot is op bloedingen enz..

Dan moet ik nog ong 5 dagen met de watten in me neus lopen, en 2 weken met spalken die op me neus zitten om het recht te houden en te genezen zodat je er niet aan kan komen.

Operatie zelf is verder niet pijnlijk (duh) want ga lekker slapen zegt ie Clown maar na die tijd moet het ook niet zo zeer doen, dus na de tijd is het ook niet zo pijnlijk ( hoop ik dan maar:P )
En het genezen van me neus kost circa zo 2 a 3 maanden Scheve mond maar als verband af is kan ik natuurlijk wel weer vanalles doen en blabla, maar kan dus 2 weken niet naar stage (niet zo heel erg) Clown

Nou verder schrok ik best wel dat het morgen over 2 weken al gaat gebeuren, want hij vroeg hoe ik er tegen over stond en ik zei van wil het wel proberen, en toen zeiden ze dus 10 april dacht whaaa wat snel, maar misschien des te beter ben je er eerder vanaf en loop je er ook niet zo lang tegen aan te hikken.

Groetjes,

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:32

Wauw, wat spannend! Wel beter dat het zo snel is, want dan ben je dr maar van af. Ik zou me helemaal ziek maken als ik nog een paar maanden moest wachten op zo'n operatie!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:36

Spannend zeg!!! Hoop dat het goed gaat en het is idd misschien niet zo heel erg dat het zo snel komt, zie je er tenminste niet zo heel lang tegen op.

Succes!