School, eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Re: School, eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:27

botervlieg: amen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:06

Helpt alleen niks......

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:58

idd hoe meer mensen zeggen dat ze moet stoppen hoe stoerder ze het vindt om door te gaan Rolleyes

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:12

jeetje sorry hoor TS, maar je hebt echt een probleem of je wilt jezelf interressant voordoen.

volgens mij wil/kan je niet inzien dan mensen je juist dom vinden als je niet eet.
en mensen kunnen hier wel heel begripvol gaan doen en je steunen, maar je praat overal omheen en antwoordt alleen op vragen met: 'ik eet niks want dan vindt hij me dik..', 'ik eet alleen als mijn ouders er zijn..' 'ik eet niks op school..'

ik weet niet hoe oud je bent, maar Botervlieg heeft gelijk ook al klinkt het bot. (En dat van mij waarschijnlijk ook.)
ga maar eens op internet opzoeken naar verantwoorde eetpatronen, en zoek ook meteen eens foto's van anorexia patiënten. kun je zien waar je heen gaat als je zo door gaat.

het is niet stoer en het geeft geen status om niet te eten. mensen vinden je juist sneller ongezellig.
nooit eens lekker chillen bij de V&D om een broodje te eten, nooit eens ontspannen onder een halve liter cola beker zitten.

een meisje uit mijn klas is een aantal keer opgenomen geweest door anorexia. ze schaamde zich dood en heeft het lang niet durven vertellen. dat kind is door een hel gegaan, heeft aan de zondevoeding gelegen.
denk daar maar even over na als je jezelf weer eens heel sterk voelt omdat je geen tostie eet.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:21

nadine0204 schreef:
idd hoe meer mensen zeggen dat ze moet stoppen hoe stoerder ze het vindt om door te gaan Rolleyes

Klopt.
Eten is het enige waar ze zelf controle over heeft
en dat gebruikt ze.

Zolang onderliggende problemen niet erkend en behandeld worden,
is dit haar (mogelijk onbewuste) manier om die te uiten.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:18

Waarom plaats je dit topic?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:47

Nou lekker topic dit, iedereen gaat tegen elkaar omhoog.
"ik eet 2 boterhammen per dag"
"ow ik alleen één koekje per dag"

jullie zijn echt zo ongelofelijk verkeerd bezig. Ga verdorie nadenken ipv je leven te laten verkloten door (niet) eten. Geloof me, dat wil je echt niet. Ga alsjeblieft hulp zoeken!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:28

Botervlieg schreef:
'Ontbijten als een koning
lunchen als een edelman
dineren als een bedelman'

Dát is de gezonde volgorde!!

.

Ik eet gewoon zoveel als mijn lichaam aangeeft nodig te hebben bij elke maaltijd Lachen Leren luisteren, voelen wanneer je honger hebt en tussendoor je maag en spijsvertering 2 a 3 uur rust gunnen, dat is mijn idee Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:33

krijgen we nog reactie van de TS?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:29

Het is zo ongezond om niet fatsoenlijk te eten. En er is niks stoers aan ook nog.
Het is ook zo veel gezelliger om met z'n allen te eten ipv dat iedereen eet maar jij niet. En eten is héérlijk!
Wees blij dát wij eten hebben, dat wij mogen genieten en dat elke avond ons bord weer vol zalige dingen ligt.
Sommige mensen zouden echt alles doen voor maar een stukje brood...

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:17

Een aantal pagina's geleden heb ik hier ook iets gepost (ik dacht pagina 2) en ik kan nu dus weer beter eten. Smorgens eet ik weer, smidags meestal ook weer en savonds ook. Ookal is het nog niet zo heel veel, het is íets. Bovendien moet je jezelf zo nemen als je bent, en niet op die modetrutjes gaan lijken. Laats is er weer een gestorven, die woog nog maar 40 kilo Rolleyes ehm, bedankt, maar dan weeg ik liever gezond Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:20

En van niet eten word je niet altijd dun hoor. Ik heb een darm aandoening en daarom kan ik soms maar één keer per dag eten. Probeer drie keer maar dat lukt helaas niet. Ik kan je zeggen van die handelingen gaat je metabolisme helemaal naar de zak.
Met als gevolg een beetje normaal eten en de kilo's vliegen eraan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:05

GalopRacer schreef:
Een aantal pagina's geleden heb ik hier ook iets gepost (ik dacht pagina 2) en ik kan nu dus weer beter eten. Smorgens eet ik weer, smidags meestal ook weer en savonds ook. Ookal is het nog niet zo heel veel, het is íets. Bovendien moet je jezelf zo nemen als je bent, en niet op die modetrutjes gaan lijken. Laats is er weer een gestorven, die woog nog maar 40 kilo Rolleyes ehm, bedankt, maar dan weeg ik liever gezond Nagelbijten / Gniffelen

Ik woog ooit 45 kilo, en dat was niet erg ongezond Knipoog ligt namelijk ook aan je botstructuur hoeveel je 'moet' wegen. Ik ben nu net onder de 50 kilo en met mijn 1.65 een erg gezond gewicht!

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:59

ey allemaal.

Dank jullie voor alle reacties! Ik voel mezelf echt niet stoer daardoor hoor maar ik kan gewoon niks door me keel krijgen, vandaag tosti genomen Haha! (goed he Tong uitsteken )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:51

CoolFlower schreef:
ey allemaal.

Dank jullie voor alle reacties! Ik voel mezelf echt niet stoer daardoor hoor maar ik kan gewoon niks door me keel krijgen, vandaag tosti genomen Haha! (goed he Tong uitsteken )

Ik zou ook meteen even langs je huisarts gaan, want het is nog steeds niet gezond. Misschien is er meer aan de hand waardoor je niet goed kunt eten. Bloos

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:00

Lous schreef:
CoolFlower schreef:
ey allemaal.

Ik zou ook meteen even langs je huisarts gaan, want het is nog steeds niet gezond. Misschien is er meer aan de hand waardoor je niet goed kunt eten. Bloos

Ik mag van me ouders niet naar een huisarts , die vinden het niet erg Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:05

Willen ze ook even dit topic lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 01:33

CoolFlower schreef:
Lous schreef:

Ik mag van me ouders niet naar een huisarts , die vinden het niet erg Tong uitsteken

Maak je zelf een afspraak.

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:06

Maar ikb en nog maar 12 en weet het nummer niet Tong uitsteken

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:12

Welshcobfan schreef:
[
Ik woog ooit 45 kilo, en dat was niet erg ongezond Knipoog ligt namelijk ook aan je botstructuur hoeveel je 'moet' wegen. Ik ben nu net onder de 50 kilo en met mijn 1.65 een erg gezond gewicht!

dat geloof ik niet, want ik woog met mijn 1.67 altijd 54 kilo en dat was onderaan het vakje 'normaal gewicht', en ik hing dus naar ongezond.
voor jou zal het misschien gezond wezen, mar volgens de richtlijnen is het te licht.maar ik ben 1.68 en ik weeg 57 kilo, heel gezond. straks gaan mensen denken dat ze moeten afvallen omdat 50 kilo een streefgewicht is.

TS, heel goed dat je tosti ophebt, maar ik heb gewoon sterk het gevoel dat je aandacht loopt te trekken.
de manier waarop je dingen formuleert zorgt er niet voor dat ik de drang heb om met je mee te leven.
klinkt heel bot, ik weet het, maar je moet echt aan jezelf gaan denkenen niet de aandacht naar je toe trekken. met 1 tosti kom je niet echt verder.
als je ouders het niet serieus nemen zou ik óf een goed gesprek aangaan als je je eigen gezondheid wél serieus neemt,
óf ik zou eens langs de dokter gaan om met hem overeen te komen of dit een gezonde eetstijl is of niet.

jij gaf zelf aan dat je alleen eet als je ouders erbij zijn. misschien weten zij dus helemaal niet wat je allemaal uitspookt.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:13

OMG je bent nog maar 12.. nog maar nét of nog niet van de basisschool af?

anyway, je bent niet dom dus je kan het telefoonnummer opzoeken in je adresboek van je ouders of het telefoonboek.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:18

CoolFlower schreef:
Maar ikb en nog maar 12 en weet het nummer niet Tong uitsteken

ga jezelf dan maar een beetje zielig vinden, zo geraakt alles opgelost *kuch*

telefoonboek hebben we nog niet van gehoord?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:19

het ligt er ook helemaal aan of je aanleg hebt om dun te blijven enzo. ik ben 1.72 en weet ook 57kg. ik kan echt eten wat ik wil, maar kom niet snel aan.
hoewel ik wel een heel kleine maag heb, ofzo Tong uitsteken ik eet altij in kleine porties, maar meestal wel vaker dan 3x per dag. omdat ik anders echt te weinig binnen krijg

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:48

BMI is idd een richtlijn, ik heb ook lang "onderwicht" gehad, at wel normaal en was perfect gezond. Veel jonge meisjes hebben dat.

TS ik vraag me af wat jij nu exact eet, wil je even exact noteren wat je at op:

maandag
woensdag
zondag

Ik wil even een idee krijgen wat je precies eet.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:06

Dit probleem herken ik wel.
Op school heb ik echt absoluut geen zin om brood te eten.
Ik neem het dan ook niet mee.
Op school eet ik niks, 's ochtends wel.
En áls ik dan eet zijn het niet bepaald gezonde dingen.
Je zegt dat het komt doordat je beetje verliefd bent?
Weet niet of het daardoor komt.
Ik ben ook verliefd, maar dat eetprobleem begon al vóórdat ik verliefd werd. Knipoog

Ik bouw het gewoon langzaam op.
Sultana's meenemen kan wel en dan gewoon wat eten.
Drinken is idd wel heel belangrijk.
Ik neem gewoon altijd flesje water mee naar school. Lachen