Bang om over te geven, vaak misselijk..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissyTara

Re: Bang om over te geven, vaak misselijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:45

Ik meld me hier ook.....
Ik zit sinds anderhalf jaar op de universiteit, en het is echt verschrikkelijk als je daar last hebt van overgeef-angst. Ja, ik ben dus bang om zelf over te moeten geven. Ik wil altijd zo dicht mogelijk bij een duer zitten, en ook aan de rand van de rijen met stoelen, zodat ik snel weg kan. Helaas worden tijdens de tentamens de stoelen voorgeschreven, en zit is vaak helemaal in het midden. Dit betekent dat als ik weg zou willen, ik eerst over stoelen heen moet klimmen of dat ik aan andere mensen moet vragen of ik er langs mag. Op het moment dat ik dat zie, begin ik mezelf druk te maken en wordt ik dus ook misselijk. Op dat moment weet ik het ook van mezelf, en probeer ik mezelf er constant van te overtuigen dat ik echt niet moet overgeven, en dat ik eignelijk niet echt misselijk ben... Het gaat al wel iets beter dan in het begin, maar het is nog steeds vreselijk... Ik ben dus vooral bang om in het bijzijn van anderen, bijvoorbeeld in zo'n volle collegezaal te moeten overgeven, waar iedereen het ziet en hoort.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:14

Mijn vriend moest vannacht overgeven Boos! gelukkig was hij op tijd bij de wc en heb ik er nix van gezien ofzo,maar ik voel me zooo slecht vandaag,gewoon omdat ik bang ben om ook ziek te worden. Heb nog maar een klein beetje gegeten...krijg het gewoon niet binne...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:27

Hey Zinn wat verschrikkelijk wat zal jij een paar angstige uurtjes hebben doorgemaakt!!
Weet je ook waarom je vriend ziek was?
Ik wens jou veel sterkte als je wil praten PB me maar.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:58

oftewel buikgriep (ik hoop het niet,denk het ook niet,want ik ben nog steeds niet ziek en als iemand hier buikgriep heeft ,heb ik het ook altijd binne de 2 uur ofzo) oftewel heeft hij gisteren een slechte vleeskroket gegeten.Na het eten werd hij misselijk en hij vond dat de vleeskroket raar smaakte,dus dat kan daar wel van zijn.Ik heb hem vandaag maar heel even gezien (omdat ik nog zo overstuur was en hij wou het niet erger maken) en ik weet niet hoe het nu met hem is,hij ging vroeg slapen,dus ik zal hem maar niet meer lastig vallen.Ik hoop dat hij morgen terug helemaal beter is,ander ben ik weer heel de dag zenuwachtig Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:05

Ik hoop t ook voor je Zin....wat een horror.
Maar je kan je vriend toch niet ontlopen de hele dag?
Moet hij niet verzorgt worden?
Ik denk dat het wel het kroketje was hoor anders had je hem vandaag ook wel
'bezig' gezien....van echte buikgriep ben je doodziek.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:10

ik heb je een pb gestuurd! Lachen

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:28

over buikgriep gesproken, ik heb het dus vorige week gehad, werd dus ook helemaal gek,want was doodsbang dat ik ook moest overgeven, gelukkig wonder boven wonder niet hoeven doen :S. maarja, ga ik een weekendje op vakantie met hele familie(ik had het nog) kreeg me 5 mensen ook buikgriep door mij, en die moesten dus wel degelijk overgeven, oh ik voelde me zo slecht het hele weekend, terwijl ik zelf al ong beter was, je zag ze om de 5 min naar de wc rennen, bah. ook mijn vriend had het , en die lag naast me, nou ik heb toch niets meer geslapen,ik durfde niet te gaan slapen, poeh dat was me toch een hel. dus ik snap hoe je je voelt zinn.
ik hoop voor je dat je het niet krijgt.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:47

Chiqa schreef:
Hey Zinn wat verschrikkelijk wat zal jij een paar angstige uurtjes hebben doorgemaakt!!
Weet je ook waarom je vriend ziek was?
Ik wens jou veel sterkte als je wil praten PB me maar.

Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar is dit niet een beetje overdreven? Het is niet dat er iemand dood is ofzo (wat verschrikkelijk, veel sterkte..) Ik snap best dat dit voor jullie angstig kan zijn, maar zo'n reactie lijkt me wat overdreven, werkt misschien ook wel averechts?

xxmijxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:55

@ perlina : haha, klinkt misschien overdreven..
maar ik denk dat je niet weet HOE angstig dat voor ons is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:57

Perlina schreef:
Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar is dit niet een beetje overdreven?

dit zijn opmerkingen van mensen die geen enkele notie hebben wat deze fobie inhoud;
ik kan het je niet kwalijk nemen, ik hoor ze heel vaak.
Emetofobie is heel ingrijpend, dat is alleen begrijpelijk voor iemand die het ook heeft, daarom ging er voor mij ook een wereld open toen ik dat forum over emetofobie vodn een paar jaar geleden...
Gewoon googelen op 'kotsfobie' nooit wetend dat dat bestond, dacht dat ik me aanstelde!!

Sindsdien kan ik dus dag en nacht mijn verhaal kwijt als ik als de dood ben dat ik het krijg, of als het is gebeurd....en ja...dan helpen dit soort steun berichtjes enorm.

Groetjes Chiqa

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:21

Citaat:
Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar is dit niet een beetje overdreven? Het is niet dat er iemand dood is ofzo (wat verschrikkelijk, veel sterkte..) Ik snap best dat dit voor jullie angstig kan zijn, maar zo'n reactie lijkt me wat overdreven, werkt misschien ook wel averechts?

Dit is echt niet overdreven...het is voor ons zo angstig dat we er zelf ziek van worden,dus dan helpt een beetje steun van iemand die het begrijpt wel.En ik zegt iemand die het echt begrijpt,want aan mijn moeder die zegt dat het niets voorstelt heb ik dus geen reet.En sorry,maar het is uit de vorige pagina's toch al wel duidelijk dat zo'n reactie NIET overdreven is,dat mensen die dit niet hebben deze angst niet KUNNEN begrijpen,hoewel ze meestal denken dat ze dit wel begrijpen en dat dit echt niet averechts werkt.Sorry,maar hier word ik echt boos van,ik neem het je niet kwalijk dat je het niet snapt, maar als je niet snapt waarom er hier zo'n dingen gezegd worden, reageer dan niet. Als iemand bang is, ga je die persoon toch geruststellen, en dat werkt toch ook niet averechts?Waarom zou dat bij ons dan wel?

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:33

Ik snap best wel dat het heel eng voor jullie kan zijn. En ik begrijp ook best wel dat het je leven ontzettend kan beïnvloeden. Met geruststellen is idd niets mis, maar ik zal proberen uit te leggen waarom ik denk dat zo'n reactie averechts kan werken.

Als je zegt 'wat verschrikkelijk' en je wenst iemand veel sterkte, dan bevestig je eigenlijk dat wat iemand is overkomen ook echt heel erg is. En dat je dus ook een hele goede reden hebt om bang te zijn. En als anderen als het ware voor je bevestigen dat het ook echt heel erg is en je het gevoel krijgt/houdt dat je er bang voor moet zijn, dan word je dat waarschijnlijk ook. Maar er is dus eigenlijk helemaal geen reden om bang te zijn en aan te nemen dat er iets heel verschrikkelijks gebeurt. Ook al jaagt overgeven jullie heel veel angst aan, overgeven op zich is eigenlijk helemaal niet zo erg.

Een meer gepaste reactie zou ik vinden: "Wat vervelend, wat zul je angstig zijn geweest."

edit: was het woordje 'eng' vergeten
Laatst bijgewerkt door Perlina op 05-12-06 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:43

Wij weten best wel dat overgeven op zich helemaal niet zo erg is!!En die reactie die jij typt komt bij mij hetzelfde over,die mensen die weten wat je doormaakt zeggen echt niet alleen 'veel sterkte'. Op zo'n moment heb je behoefte aan iemand die EXACT weet wat je doormaakt.En je moet niet zeggen dat je het 'best snapt dat het erg voor ons kan zijn' en dat je 'het best begrijpt dat het ons leven ontzettend kan beïnvloeden' want dat doe je duidelijk niet.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:46

Maar je hebt dus niet het idee dat je angst in stand gehouden kan worden als het elke keer bevestigd wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:56

Perlina je heb werkelijk geen flauw idee wat deze fobie inhoud!
Waarom zoeu je iemand die in doodsangst zit, dezelfde anst als waar ik al jaren inzit,
niet mogen troosten weet uit ervaring dat het mij ONTZETTEND heeft geholpen als ik diep in de nacht achter MSn kroop of het forum al sik bang was, en er was iemand online die mij kon helpen,
júist met een luisterend oor en bemoedigende woorden.

Maar dit soort reactie's heb ik al zoo vaak gehoort, ik kan het jullie nu niet meer kwalijk nemen, je weet echt niet wat die fobie inhoud; een fobie die jou tot dusdanige wanhoop drijft dat je niet meer weet of je echt ziek bent of psychisch.

Dit boek is niet voor niets geschreven;

http://www.emetofobie.nl/boek.php

Deze fobie is pure HORROR.
Perlina schreef:
er is dus eigenlijk helemaal geen reden om bang te zijn en aan te nemen dat er iets heel verschrikkelijks gebeurt. Ook al jaagt overgeven jullie heel veel angst aan, overgeven op zich is eigenlijk helemaal niet zo erg.

Je snapt het ech tniet of wil je het niet snappen?Of doe je een poging?
Zinn ik ben blij dat je toch nog wat aan me heb gehad die zondagavond dat je zo bang was.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:04

Chiqa schreef:
Waarom zoeu je iemand die in doodsangst zit, dezelfde anst als waar ik al jaren inzit,
niet mogen troosten

Perlina schreef:
Met geruststellen is idd niets mis

Perlina schreef:
er is dus eigenlijk helemaal geen reden om bang te zijn en aan te nemen dat er iets heel verschrikkelijks gebeurt. Ook al jaagt overgeven jullie heel veel angst aan, overgeven op zich is eigenlijk helemaal niet zo erg.

Ik weet niet hoe jij dit opgevat hebt, maar ik bedoelde hier dus niet mee dat het voor sommige mensen niet ontzettend angstig kan zijn. En zéker niet dat jullie je aanstellen.

Verder lijkt het me verstandig me terug te trekken uit dit topic, aangezien er veel boze reacties komen. Ik wens jullie sterkte met je fobie en ik hoop dat jullie er ooit nog af komen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:06

Citaat:
Maar je hebt dus niet het idee dat je angst in stand gehouden kan worden als het elke keer bevestigd wordt?

Ik zeg het toch , het wordt niet bevestigd,niemand zegt er :' ja ,nu moet je bang zijn''.Er wordt getroost en verteld en gekalmeerd.De mensen die deze fobie hebben gaan echt niet aan elkaar vertellen : 'Overgeven stelt toch helemaal niets voor!' want dat weten ze allemaal wel! Dat zeggen alleen de mensen die totaal niet weten wat deze fobie inhoud en wat we doormaken.

En chiqa,heel erg bedankt,ik was blij dat er nog iemand online was waar ik even mee kon praten.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:09

Zinn schreef:
Citaat:

Ik zeg het toch , het wordt niet bevestigd,niemand zegt er :' ja ,nu moet je bang zijn''.Er wordt getroost en verteld en gekalmeerd.De mensen die deze fobie hebben gaan echt niet aan elkaar vertellen : 'Overgeven stelt toch helemaal niets voor!' want dat weten ze allemaal wel! Dat zeggen alleen de mensen die totaal niet weten wat deze fobie inhoud en wat we doormaken.

En chiqa,heel erg bedankt,ik was blij dat er nog iemand online was waar ik even mee kon praten.

Ok, deze reactie maakt veel duidelijk, vooral het vetgedrukte stukje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:32

Perlina je leest niet goed Knipoog
Maar vraag me af wat jou bijdrage voornut heeft in dit topic,
het lijkt er namelijk meer op dat je op de een of andere manier
je zin wil doordrijven dat we ons maar druk maken om niets.

Met het bovenstaande maak je dat namelijk wel erg duidelijk,
explain me when I'n wrong.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:36

*zucht* het lukt echt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:18

Wat lukt er niet Zinn?

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:41

ja,wat is er zinn?

ik snap wel dat het voor diegene die het niet hebben moeilijk is te begrijpen, ik snap de reactie van perlina ook wel. ik ben allang blij dat er ook mensen zijn die het exact snappen.

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:43

IK MELD ME !

Ik ben ook als de doods voor overgeven niet normaal. Ik heb dat ook al 3 jaar! niet meer gedaan Ik kan er niet tegen . !

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:33

wat er niet lukte?dat ze zich openstelde om het te begrijpen.Maar ze heeft een pb gestuurd dat ze niet meer reageert.ook goed.Ik snap de eerste reactie van perlina ook wel,maar niet die daarna nog komen,als we het 100 keer gezegd hebben,dan snap je toch wel dat je zoiets in ieder geval niet meer moet zeggen,ook al snap je het nog niet?Maar ja,laten we het daar nu maar niet meer over hebben ,daarvoor is dit topic niet Lachen

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:38

nope, tja, de mensen die het niet snappen en niet zelf hebben, moeten dan eigenlijk hier ook niet reageren met zoiets. hoeist met je vriend? al beter?