Alcahol probleem...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:54

ik denk dat het van een ander topic komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:56

komt het ook, heb het gelezen en TS was zelf ook niet al te vriendelijk, maar goed; daar gaat dit topic ook niet over.

Veel succes!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:19

ik heb het topic even zitten doorlezen.. heb weinig te doen met dit weer en zit ziek thuis met een burn-out..

Ik kom zelf veel in aanraking met mensen die een alcohol probleem hebben en kan uit ervaring spreken ( ik drink niet) dat het voor hun moeilijk is er uit te komen.. Het is moeilijk voor ze de juiste hulp te vinden en de juiste hulp is meestal te duur. Ook hoor je ze gauw zeggen.. dat ze toch niet het beste met je voort hebben..

Ik las in je stukjes hier boven dat je het een en ander had meegmaakt maar dat het daar niet meer door komt..
Ik zelf ben een nuchtere meid en dacht dat ik de hele wereld aan kon en dat niets mij wat deed ( ik ben politieagente)
Op een gegeven moment werd ik steeds vaker moe en had ik nergens meer energie voor veel hoofdpijn en niet eens energie om naar mijn paarden te gaan. Ik naar de huisarts om te kijken wat er met me was( was al twee keer ziek geweest in een maand tijd. Ben normaal nooit ziek) ze zei al snel dat ik een burn-out had.. Bam klap voor me kop.. ik nee kom nou ik heb nergen last van..

Nu blijkt dus van wel. Ik krijg nu enrom goede hulp. Ik ben gelukkig niet down.. ik zit nu bij een eerstelijns psycholoog en dit gaat erg goed. terwijl ik een hekel heb aan dit soort dingen. wou er eigenlijk ook niet heen. Maar merk nu wel dat het beter gaat. En al kost het me een hoop geld het belangrijkste vind ik dat ik snel weer beter word..

Ik denk dus zelf dat je het nog niet hebt verwerkt je verleden en dat het daar niet door komt.. Maar waarom drink je dan.. Na mijn idee drink je wat weg.. Ik zou toch proberen hulp te zoeken.. Voordat je je eigen kapot maakt. Gooi al het alcohol weg de goodsteen in. Vertel het je vrienden zodat ze het je niet aan bieden. Of in het uiterste geval ga niet meer naar de kroeg.. kom je ook niet in de verleiding .. Er zijn een hoop andere leuk dingen die je kan doen dan de kroeg in gaan.. En je gezonheid is toch echt het belangrijkste..

Ik heb een hoop mensen de vernieling in zien gaan door de alcohol( met mijn werk) ik hoop voor je dat het bij jou niet zo ver hoeft te komen en dat je goede hulp krijgt..

Ik blijf je topic volgen en hoop dat je er ook mee doorgaat en dat je de mensen met de rot opmerkingen weg denkt.. Die hebben in mijn ogen zelf een probleem.. Je ziet dat er hier genoeg mensen met je meeleven..

Ik blijf je volgen hier in deze topic en hoop met de tijd te lezen dat je goede hulp hebt gevonden en dat je van de drank af bent..

Ik weet wat een sessie kost bij een psycholoog.. maar een weekend stappen is duurder.. Ik had ook een petie tegen die mensen en jah er zullen gerust een hoop slechte praktijken tussen zitten maar hoop dat je goede hulp vind..

Misschien zijn er wel praat avonden voor alcholisten en kan je daar heen die zullen ook een beter weg voor je weten.. Ik geloof dat je ook via de breiderstichting een hoop kanten op kan..

heel veel succes meid

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:23

Reken een uit als je 3 flessen wijn per week en een avondje stappen laat...!

Kun je vast wel een consult van betalen...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:26

een consult kost 77 euro per drie kwartier bij een eerste lijns psycholoog www.lve.nl voor meer info

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:28

Lindy1982 schreef:
een consult kost 77 euro per drie kwartier bij een eerste lijns psycholoog www.lve.nl voor meer info

EIgen bijdrage is 15 euro volgens mij.... De rest wordt vergoed mits doorverwezen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:31

Citaat:
ik denk dus zelf dat je het nog niet hebt verwerkt je verleden en dat het daar niet door komt..

Dat zou kunnen, maar ik heb vanaf mijn 2de tot mijn 20ste jaar zo verschrikelijk veel erge dingen mee gemaakt, deze dingen zijn niet meer te verwerken, het enige wat ik kan doen is voor uit kijken in plaats van achteruit.
Ik heb al veel gesproken over mijn verleden en heb het ook wel een plekje kunnen geven, maar soms heb ik het er nog wel is moeilijk mee, en dan kan je naar de beste hulpverleners gaan maar dat het altijd een litteken op je ziel blijft kunnen ze niet weg nemen.
Het is echt niet zo dat ik elke dag zit te treuren hoor, maar soms denk je er wel is aan, met feestdagen of je verjaardag.
Dan is er geen vader en geen moeder, tenminste geen "normale" moeder.

Ach, weet je, tegenwoordig is er zoveel ellende, heel veel mensen hebben helemaal geen leuke jeugd gehad.
En er zijn mensen die ook nu nog in de problemen zitten, dan moet ik blij zijn hoe ik terecht ben gekomen en ik heb me altijd met ups en downs overal door heen gevochten dus ik moet het van die klote drank ook kunnen winnen!

En dan kan hulp soms makkelijk zijn, en aangezien ik niet veel vrienden en al helemaal geen familie heb die mij kan helpen dacht ik misschien lotgenoten of mensen met ervaringen op bokt te vinden en tips uit te wisselen.
Maar als dat dan meteen weer tegen je gebruikt word heb ik er geen zin meer in.
En dat kan zwak gevonden worden, pech dan maar.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:40

Chubby schreef:
Reken een uit als je 3 flessen wijn per week en een avondje stappen laat...!

Kun je vast wel een consult van betalen...

Dat zou kunnen, maar ik ga nu even eerlijk zijn (ben ik al de hele tijd hoor Knipoog )
Als ik naar een hulpverlener ga dan moet ik weer me hele verleden gaan vertellen, alles oprakelen, en je gaat extreem aan de slag met je alcohol gebruik.
Het is echt nog niet zo dat ik elke avond lam ben, alleen in het weekend heb ik het erg moeilijk.
Als ik alles weer ga oprakalen en juist heel erg met het drankprobleem aan de slag ga weet ik voor 99% zeker dat dat averechts werkt.
Dan ga ik er juist weer over nadenken en moet ik weer aan al die rottigheid denken.
Nu heb ik het een plekje gegeven, en ik wil niet alles weer uit de kast trekken want ik moet dan maar weer zien hoe ik alles er in krijg, snap je?
Ik ga het eerst zelf proberen, mocht het echt niet gaan dan kan ik altijd nog zwaardere maatregelen nemen, ik heb echt het gevoel dat ik het kan, stoppen met drinken, ik kan het mis hebben maar ik wil het eerst zelf proberen.
Ik zal alles bijhouden hier, dan kunnen jullie mer verrot schelden als ik weer heb gedronken, ik zal eerlijk zijn anders heeft het natuurlijk nog geen zin.

Ik hoop dat jullie begrip kunnen tonen voor mijn situatie, en misschien staat er over een paar maandjes in de krant, www.bokt.nl helpt meisje van de drank af.... Knipoog
(nee, en dan bedoel ik niet dat ik alles van bokt af laat hangen, ik moet het ZELF doen, maar een beetje hulp is altijd mooi meegenomen)

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:45

Citaat:
misschien staat er over een paar maandjes in de krant, www.bokt.nl helpt meisje van de drank af....

Dat vind ik een goed idee Arrabel..!!

Maar ik denk toch dat je het niet zonder hulpverlening kan..
Citaat:
Als ik alles weer ga oprakalen en juist heel erg met het drankprobleem aan de slag ga weet ik voor 99% zeker dat dat averechts werkt.
En dit is de instelling van iemand die verslaafd is en het niet op wil geven.. Je moet er helemaal voor gaan en er niet van tevoren al van uit gaan dat het niet werkt.. Dan werkt het zeker niet..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:49

Kijk eens hier:
www.hsk.nl
Hebben mij erg goed geholpen bij PTSS.
Absoluut niet zweverig maar gewoon een nuchtere aanpak met een heldere en logische stappen.
Omdat ik er via mijn werk gekomen werd is voor mij alles via mijn werkgever/verzekering vergoed.
Heb dus geen idee wat de kosten zijn.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:52

En dit is de instelling van iemand die verslaafd is en het niet op wil geven.. Je moet er helemaal voor gaan en er niet van tevoren al van uit gaan dat het niet werkt.. Dan werkt het zeker niet..!

met deze stelling van @lame ben ik het wel een beetje mee eens..

probeer de breiderstichting is.. zitten een hoop lot genoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:13

Mij vriendin heeft ook zeer goede ervaringen met hsk, investeer daarin , in jezelf!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:43

Nu op Teleac (NL3) een cursus over minderen met alcohol. Interessant om te bekijken, is vast ook na te zien op www.uitzendinggemist.nl Ze zeiden voor aanvangen van deze serie dat er ook een cursusboek hiervan is. Tip? Knipoog

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:06

Meid! Je bent nog maar 24. Het is nog niet te laat.

Je weet even goed als ik hoe moeilijk het is voor familieleden en vrienden om met iemand samen te leven die drinkt. Om een moeder te hebben die drinkt... Dat wil je anderen toch niet aandoen? Ik ben er echt zeker van dat het mij niet zal overkomen, ik mag het zover niet laten komen. Voor mij is wat ik meegemaakt heb echt een grote motivatie. Denk aan hoe het zal zijn als je kindjes hebt...

Het is niet te laat om er mee te stoppen. Ik zou je toch aanraden om hulp te zoeken, het voor jezelf toegeven is al een stap in de goede richting.

Probeer ook echt te willen stoppen voor jezelf!

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:33

Er zijn voor mensen zoals jij die worstelen met de drank de AA groepen. Ik zelf heb er ook mee te maken gehad maar niet van mijzelf maar van mijn partner.

Ik ben toen terecht gekomen bij de Alanon,dat is een groep voor mensen die moeten samenleven met iemand die aan de drank is. Mijn oudste dochter is toen bij de Alateen geweest.Dat was weer een groep voor de kinderen die er mee te maken hadden.

Heb ook altijd bij allerlei hulpverleners gelopen,en moet eerlijk zeggen dat het niet veel uithaalde,omdat die mensen niet begrijpen hoe jij je voelt.Ik weet wel dat ik aan de andere kant zat,maar het gevoel blijft het zelfde, onmacht, je wilt dat het afgelopen is,maar je kunt het zelf niet en niemand begrijpt je.

Toen ik daar terecht kwam,was het net of ik thuis kwam,bij mensen die mij begrepen,omdat ze daar zelf ook mee te maken hadden. Mij is toen geleerd hoe ik moest omgaan met mijn partner,en dat bracht ook weer veranderingen bij hem en ik kon mijn verhaal kwijt bij mensen die wisten waar ik het over had. Zij begrepen mij en ik begreep hun en je steunt elkaar,en daar wordt je sterker van.

De AA is precies hetzelfde alleen dan voor degene die het probleem heeft met de alcohol en je zal zien dat je daar de steun krijgt en dat je je verhaal kwijt kunt als jij dat wilt.
Ze werken met een stappenplan en echt het helpt,ik ben er zeker sterker door geworden en toen was dat gratis,ik weet niet of dat nu nog zo is.

Maar echt doe er wat mee,je bent veel te jong om ten onder te gaan in de drank en je hebt ook al een voorbeeld,zo wil jij vast niet worden.

Ik wens je heel veel sterkte met dit probleem,en probeer het,zoek hulp.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 01:21

Ik heb alles door gelezen en ook ik heb alcoholproblemen van dichtbij meegemaakt. Ik vind het heel dapper dat je hier je verhaal neerzet, laat dat duidelijk zijn.

Toch lees ik hier eigenlijk maar 1 ding: excuses. Hoeveel je ook mee gemaakt hebt, hoe naar ze ook zijn, het is geen excuus om je leven te verdrinken. Geef jezelf een schop onder je kont en neem je leven in eigen handen. Stop er mee om te denken dat hulpverleners 'niets kunnen' en durf jezelf te confronteren. Dat is waar hulpverleners je mee kunnen helpen, ze lossen je problemen namelijk niet voor je op, dat moet je zelf doen!

Ik snap dat je al tig hulpverleners en instanties hebt afgelopen en nee, het is niet leuk! Maar bedenk wel dat het je enige kans is. Als je er niets aan doet gaat het alleen van kwaad tot erger en zit je straks bij het ontbijt al met een fles wijn aan de tafel in plaats van vers geperste jus.

* Het is niet lelijk en aanvallend bedoelt maar wel om je te helpen*

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 10:29

Ik heb gisteren niet gedronken.
Wel ruzie met mijn vriend gemaakt, maar dat was zijn schuld Schijnheilig

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:37

goezzo! OK dan!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:26

goed zo fijn om te horen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:33

Om te beginnen wil ik zeggen dat je trots op jezelf mag zijn dat je je alcoholprobleem toegeeft en dat je je hier zo openhartig uitlaat over je probleem!!!!
Zoals je aan de reacties van anderen kan lezen is het alcohol probleem een vrij algemeen probleem (aan het worden) in onze maatschappij. Dus weet dat je niet alleen bent hierin.
Helaas heb ik ook in mijn omgeving een hoop narigheid meegemaakt met alcohol. Mijn beste vriendin zit door het alcoholprobleem van haar man nu in een erg akelige scheiding en mijn man heeft vroeger in diverse kindertehuizen en gastgezinnen gezeten doordat zijn moeder zwaar alcohol verslaafd is. Hier heeft hij nu erg veel problemen mee en dat begon hij op te lossen door ...meer te gaan drinken. Gelukkig kon ik er goed en op tijd met hem over praten, waardoor het niet op een groot probleem is uitgelopen.
Ik weet dat je weinig hebt aan de verhalen van anderen, maar ik hoop je de tip te geven dat praten zoveel kan helpen.
Heb je dit trouwens ook al eens met je vriend besproken? Kan je aan hem geen hulp vragen zodat hij je in het dagelijkse bestaan, lees weekend, kan steunen (en misschien soms op je donder kan geven). Ook zou je misschien kunnen blijven zoeken bij de hulpverlening totdat je iemand vindt waar je vertrouwen in vind en dan hoeft het niet eens de reguliere hulpverlening te zijn. Misschien is het meer "jouw ding" om met wat alternatieve hulp aan de gang te gaan zoals accapunctuur of muziektherapie ofzo?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:50

Je geeft het zelf al aan, je zult het zelf moeten doen.

Een patroon doorbreken, of dat nu alcohol, roken, willen afvallen of minder geld willen uitgeven is altijd vreselijk lastig.

Het begint bij het besef dat het anders moet en daarna het ook doen. Er zijn geen hulpverleners die problemen voor je kunnen oplossen, zij kunnen je alleen maar handvaten geven.

Wat er eigenlijk gebeurd is dat je NIET doet wat je wel WEET.

Als ik het zo lees dan is het wijn drinken een gewoonte geworden. Even een wijntje bij het koken, wijntje bij het omkleden en optutten, wijntje bij de tv. Zorg er voor dat je geen wijn meer in huis hebt (en geen andere alcoholische drank). Dan is de verleiding al minder groot.

Daarnaast, je geeft aan dat je moeder ook veel drinkt (en over je vader heb je het niet). Zo ondertussen is er wel genoeg bekend over verslavingen en schijnt het voor een deel ook erfelijk bepaalt te zijn of je er aanleg voor hebt of niet. Gezien jouw achtergrond zul je ook erfelijk meer aanleg hebben om een verslaving te ontwikkelen (en nu is dat toevallig drank, maar dat zou ook gokken, drugs of iets anders kunnen zijn).

In dit topic worden verder ook veel zinnige tips gegeven Lachen.

Heel veel sterkte en succes.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:03

Ik vraag me af hoe het met je vriend en jou zit. Kan hij jou niet helpen in de kroeg bijvoorbeeld? Als jullie samen zijn is het al heel prettig om iemand te hebben die je in die dingen steunt.
Suc6 Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:22

IK snap met de beste wil van de wereld niet dat je verslaafd aan iets kan raken waarvan je de volgende dag zo'n vreselijke kater krijgt......

Moet je naar de kroeg? Dat is toch geen verplichting?

En zuipen om het zuipen dat snap ik echt niet, als ik dat wel een zag in mijn omgeving tijdens het stappen, zuipen zuipen zuipen, en waarom? Is dat leuk? Je voelt je zwaar belabbert en klote, zwatst een end in de lucht, kotsen en beroerd naar huis, leuk man!

Ik vind het wel onwijs goed dat je je eigen probleem ziet, en ik hoop echt dat je er wat aan kan gaan doen.

Je vriend wil je toch wel helpen neem ik aan? ga es een avond niet naar de kroeg, dat hoeft toch niet? Ga lekker paardrijden ofzo.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:01

En? Hoe is het nu?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 11:03

Ik heb nog steeds niet gedronken.
(Natuurlijk wel koffie en limonade)
Maar doordeweeks heb ik er niet zoveel moeite mee, maar straks in het weekend, dan word het moeilijker.
Maar het gaat me lukken!!