zo snel mogelijk, maar goed afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Re: zo snel mogelijk, maar goed afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:22

Dierlijke vetten schrappen! De eerste twee maanden dat mijn vriendje en ik begonnen met vegan eten, ben ik vijf en hij zes kilo kwijtgeraakt. Was overigens helemaal niet nodig, maar het zegt toch wel wat, lijkt me. Tegenwoordig zijn we stabiel qua gewicht, maar dan wel het gewicht na onze 'omslag' Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:24

tja ik ben 6 jaar lang vegetarier geweest, maar helaas konden mijn darmen dat niet meer verdragen en moest ik wel weer vlees gaan eten Boos! Zonder vlees word ik erg ziek...

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:26

Debo schreef:
tja ik ben 6 jaar lang vegetarier geweest, maar helaas konden mijn darmen dat niet meer verdragen en moest ik wel weer vlees gaan eten Boos! Zonder vlees word ik erg ziek...

Hmm, vreemd. Plantaardig voedsel bevat veel meer vezels en dat is dan weer goed voor de darmpjes Lachen

Bedoelde overigens niet vegetarisch, maar veganistisch. En dan vooral zuivelproducten, want in feite is er niets zo onzinnig èn dikmakend als zuivel (moedermelk van een andere diersoort...)!

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:27

Edit: Bericht weggehaald Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:29

Sorry om jullie uit de droom te helpen, maar 3 dagen 3 kilo afvallen is géén vetverlies. 17 kilo kan je zo kwijt, maar ik neem aan dat je die 17 kilo graag VET wil afvallen en niet spieren of water; waardoor je juist heel snel weer aankomt!

Blijvend gewichtsverlies is alleen te bereiken als je je spieren behoudt (dus genoeg eet om te voorkomen dat je spieren gaat verbranden - spieren verbruiken namelijk energie. Hoe minder spier je overhoudt hoe sneller je aankmt van gewoon eten) en VET afvalt. Vetverlies is max 2 kg per week.

Alle leuke crashdieten zorgen dat je lijf spieren gaat verbranden en bovendien, door zo weinig te eten went je lijf eraan en ben je verder van huis want je stofwisseling wordt zo op een lager pitje gezet. Gevolg? Je moet je leven lang zo weinig blijven eten óf je komt weer snel aan (jojo) En je wil toch ook graag een stukje van je bruidstaart willen eten zonder meteen een kilo zwaarder te worden? Haha!

Verder heb je álle voedingstoffen nodig: eiwit, koolhydraten én vet(!) maar wel vanuit goede bronnen (vezelrijke complexe kh, gezonde meervoudig onverzadigde vetten) Dus eenzijdige dieten als brooddieet en atkins enzo daar mist wat.

Succes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:29

tja ik kan dus juist niet goed tegen te veel vezels... maargoed ik heb me er overheen gezet en voel me nu ik weer vlees eet een stuk gezonder, dus heb het er wel voor over ,... arm koetje Koe Ach gut

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:34

Jamezy schreef:
Hmm, vreemd. Plantaardig voedsel bevat veel meer vezels en dat is dan weer goed voor de darmpjes Lachen

Dat is niet altijd het geval, ik ken genoeg mensen die door vezels enorme krampen krijgen.

Ik heb helaas geen tips voor je Debo, ik wilde alleen even zeggen dat ik hoop dat het je allemaal lukt en dat je dan in een prachtige jurk dé bruid mag zijn. Lachen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:43

VeirL schreef:

Dat is niet altijd het geval, ik ken genoeg mensen die door vezels enorme krampen krijgen.

Ik heb helaas geen tips voor je Debo, ik wilde alleen even zeggen dat ik hoop dat het je allemaal lukt en dat je dan in een prachtige jurk dé bruid mag zijn. Lachen

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op de regel. En ik ken genoeg mensen die, zij het in lichte mate, lactose-intolerant zijn Tong uitsteken

Bloos! hoe kan ik het vergeten! Ik wens je natuurlijk ook een mooie dag toe Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:45

haha bedankt Tong uitsteken Maar zo ver ben ik voorlopig nog niet hahaha dat kan nog wel een jaar gaan duren Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:50

Geen vlees eten scheelt al 1 kilo in de week,en verder inderdaad geen dierlijke producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:05

1 kilo per week is onzin, ik ben 6 jaar vegetarier geweest, en woog toen net zo veel als nu.... dus dat is echt een fabeltje..

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:08

Hoi ik meld me ook ik heb me al gemeld via de site.
Kan ik me dan nu ook melden als buddy??

En staan er ook ergens voorbeeld menu's (kon ze zo snel nog niet vinden ) Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:13

bij deelnemers kun je een buddy toevoegen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:42

Ik heet Annetje1987 op die site. Ben 10kg kwijt in totaal. Met behulp van die site 7kg geloof ik.
De kracht van die site zit hem gewoon in dat calorien en verbrandingsschema vind ik, daar werk ik elke dag mee.
Ik heb je toegevoegd als buddy trouwens Knipoog

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:59

X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:12

iedereen die zich zo drukt maakt om hun gewicht...
Sommige mensen komen nou eenmaal sneller aan als anderen en raken het ook moeilijker kwijt.

Over welke site hebben jullie het btw Bloos

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:17

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:20

Ik heb me ook aangemeld op die site.
Nu maar hopen dat ik ook wat kwijtraak. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:21

wat is je naam daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:23

Ik ben een aantal jaar geleden 12 kilo afgevallen door te stoppen met eten als ik genoeg had, ipv totdat ik vol zat. Je maag krimpt dan iedere keer weer iets meer totdat je op een gegeven moment aan steeds minder genoeg had. Ter ondersteuning dronk ik water met citroensap. Ook kon ik op deze manier vrijwel geheel stoppen met snoepen.

Ik weeg nu al jaren 60 kilo en het is er nooit meer bij gekomen!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:24

Debo schreef:
wat is je naam daar?

Tellie.

Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:26

oeehhh origineel Tong uitsteken hahaha

Weet iemand trouwens hoeveel calorien je per dag mag? Daar is toch ook een "regel" voor?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:28

2000 voor een vrouw.
2500 voor een man.

Vork

Ik ben ook heel orgineel. Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:29

Debo schreef:
oeehhh origineel Tong uitsteken hahaha

Weet iemand trouwens hoeveel calorien je per dag mag? Daar is toch ook een "regel" voor?

Vrouw: 2000 kcal
Man: 2500 kcal
En volgens voedingscentrum moet je minstens 1200 kcal binnen krijgen om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Met normale beweging (niet sporten) en meer dan 2000kcal gemiddeld per dag, kom je aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:29

Tellie schreef:
2000 voor een vrouw.
2500 voor een man.

Vork

Ik ben ook heel orgineel. Clown

Is aan de ruime kant. Vroeger was het 1500 voor de vrouw en 2000 voor de man. Maar dat hebben ze bijgesteld omdat we een dikkere maatschappij dan vroeger hebben. Als je dan dus op die manier af wilt vallen kan je je beter aan de oude 1500 grens houden Lachen