Ik heb oefeningen van het revalidatie centrum gehad, die doe ik regelmatig vooral de ontspannings dingen, de fysio masseert op het moment alleen maar om de boel weer los te krijgen als ik weer te lang heb doorgelopen en dte veel dingen heb gedaan die ik eigenlijk niet moet doen 
Tja en wat doorgaan betreft, ik heb het ruim twintig jaar geleden opgelopen en toen werd daar nog helemaal niet naar gekeken dus tegen de tijd dat ik wist wat er mis was was er niet veel meer aan te doen, roeien met de riemen die je hebt dus. En dat is dus vooral doorgaan..............
Met rijden gaat het wel goed, ik dressuur alleen nog maar. Maar na het rijden ben ik meestal even van de ergste pijn af, is voor mij dus therapeutisch..............
Als ik een paar weken niet rij worden mijn klachten erger. Moet er wel bij zeggen dat mijn paard niet heel sterk is (wel vlug
) en als ik denk dat het kabouterweer is gooi ik er een thiedeman op om het mezelf niet te moeilijk te maken of af en toe een slof als ik merk dat mijn arm uitval vertoont.