Hoog sensitief & woede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Hoog sensitief & woede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:30

Je zou zo,n test kunnen doen of je kan er meer over lezen,iemand die hsp is voelt sferen erg aan en ook pijn van andere mensen.Je denkt altijd dat er over je wordt gepraat, als iemand 1 keer geen gedag zegt denk je er meteen van alles over.En zo zijn er nog veel meer dingen waar jij je druk over kan maken, pietje precies is ook zo,n kenmerk en geen 3 dingen tegelijk kunnen doen.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:42

marleen_usar schreef:
Je zou zo,n test kunnen doen of je kan er meer over lezen,iemand die hsp is voelt sferen erg aan en ook pijn van andere mensen.Je denkt altijd dat er over je wordt gepraat, als iemand 1 keer geen gedag zegt denk je er meteen van alles over.En zo zijn er nog veel meer dingen waar jij je druk over kan maken, pietje precies is ook zo,n kenmerk en geen 3 dingen tegelijk kunnen doen.

maar je hoeft niet al deze kenmerken te hebben om hsp te zijn. Het eerste van het aanvoelen van sferen en gevoelens van anderen is op mij zeker van toepassing ik denk ook dat dat het 'hoofdpunt' is van hsp.
Maar de andere punten die jij noemt heb ik persoonlijk niet, of in elk geval niet meer dan iemand die niet hsp is. Pietje precies, of me druk maken om veel meer dingen, nouwww neej... Haha! Meer een laat-maar-waaien-type. Wat mij denk ik wel geholpen heeft bij het accepteren van en leren omgaan met de hsp!

Weet zo niet of het al genoemd is, maar op www.hooggevoelig.nl kun je veel info vinden en ook een test.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:25

marleen_usar schreef:

Hmm, komt me wel erg bekend voor. Scheve mond Behalve dan geen 3 dingen tegelijk kunnen doen, weet niet of dat geld.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:40

Op internet heb ik ooit een dvd besteld en er staat iemand op die een lezing geeft over mensen en kinderen met hsp,hij geeft ook tips.Op de school van mijn dochter hebben ze die dvd ook en ze hopen er zo achter te komen of er meer kinderen zijn die hsp zijn.Zodat ze die op je juiste manier kunnen begeleiden.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 17:36

Dat is wel heel goed dat ze dat doen, zouden ze op meer scholen moeten toepassen vind ik.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:38

Dat vind ik ook. Ja Erg goed. Ja

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 15:52

Van het weekend heb ik weer eens van zinloos geweld mogen genieten. Zonder pardon werd mij gevraagd of ik klappen wou hebben. Nouja om een lang verhaal kort te maken, ze irriteerde me rot, gooide met ijsklontjes en gooide later 2 bierflesjes naar mijn kop die op de grond uit elkaar spatte. Ik was zo woest, ik wou die scherven echt haar gezicht instampen.

Gelukkig weet ik me altijd goed te beheersen, ik heb nog nooit gevochten en ik moest het maar negeren. Nou later kwamen de tranen hoor, al die woede, woede die ik niet kwijt geraakt was, huilen wou niet echt, maar ik kreeg wel zware hoofdpijn. Ik moest in de disco me al inhouden, want tja als ik heel kwaad wordt of zo teleurgesteld ben ik dat soort zinlose mensen, echt waar dan kan mijn kop het niet meer aan.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:09

Wuis schreef:
Ik krijg ontzettend snel tranen in mn ogen. Ben ook heel erg gevoelig. Het is erg vervelend..

Overigens ben ik nooit snel kwaad maar kan wel heel erg teleurgesteld zijn in dingen/ mensen.

Ik ben op dat gebied ook erg gevoelig. En al helemaal als mensen dan ook nog beginnen te schreeuwen. Dan begin ik gelijk te janken.

Ik ben dan ook erg teleurgesteld in mensen, en dan heel boos, waarbij ik alles kapot zou willen gooien(er zitten deuken in mijn telefoon&knopjes doen het nog maar half, mp3 stukgegooid ..) ..

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:10

Jaduuh schreef:
marleen_usar schreef:

Hmm, komt me wel erg bekend voor. Scheve mond Behalve dan geen 3 dingen tegelijk kunnen doen, weet niet of dat geld.

Komt mij ook errug bekend voor ..

Kun je dat niet ergens op internet laten 'testen' oid?

[edit; zie net pas dat er een site van is. Zal even testen. ]
Laatst bijgewerkt door SHALALA op 06-11-06 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:12

ik heb die test op die site gedaan,en ik had wel hoge punten,nooit geweten zeg...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:22

Ik heb 22 punten .. Nagelbijten / Gniffelen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:28

Link?

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:44

Ik ben overduidelijk ook Hoog Sensitief, is al duidelijk vanaf dat ik een klein meisje was. Ik reageer heel heftig op veranderingen en dingen die op dat moment heel vervelend uit komen. Moet dan vaak ook ineens huilen, terwijl ik dat absoluut niet wil, maar t gaat vanzelf!
Ook voel ik vaak emoties aan van anderen, ookal voel ik me zelf goed, als er iets mis is met bv mijn moeder, dan krijg ik echt enorme pijn in mn handen en in de buurt van mn hart, echt heel raar.
En verder kan ik me super slecht concentreren, als ik moet leren, ben ik zo afgeleid. Ook als het even tegenzit kan ik ook enorm kwaad worden, ga dan meestal ook ff alleen naar mn kamer ofzo, beter dat er dan niet iemand in de buurt zit.
Het lastige vind ik nog steeds dat ik niet weet hoe ik alles moet controleren.. Misschien heeft iemand ervaringen ermee, of ook tips?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:44

grr ik heb nu zomaar een bui dat ik wel ergens tegenaan wil rammen Tong uitsteken
een ander huilt snel,ik voel me gefrustreerd,omdat het gevoel er niet uitkan.......

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 18:58

Hmm snoevie, je moet me eens zien als ik weer eens boos ben op de ns. Dan kan ik die persoon echt wel aanvliegen, ik ben dan zo kwaad en zo teleurgesteld in het trein vervoer...

Vroeger toen ik klein was moest ik ook altijd huilen als ik met mijn moeder in een grote groep mensen terecht kwam. Dat vond ik echt vreselijk! Dat heb ik nu niet meer zo, maar toch altijd nog een bepaald gevoel als ik vooral een onbekende groep binnen stap.