koud, zoo koud....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: koud, zoo koud....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:39

Ik heb er ook altyd last van , nu heeft t bij mij met verschilende factoren te maken 1onregelmatig eten 2 te weinig slaap (wil wel meerslapen maar lukt niet 3 verstoorde hormoonhuishouding 4 een slecht imuumsysteem maar eht ik heb t altyd koud ben in de winter dan ook niet te genieten, nou heb ik ook n huis zonder cv en enkel glas brr spijt als haren op mn hoofd dat ik dit huis genomen heb ok het is groot maar verder pffff maar goed.. ik ben eigenlijk gewoon n zomer mens ben in t verkeerde land geboren denk ik wel eens:) en als ik ooit genoeg geld heb wil ik echt aar een land war het nooit kouder is dan 15 graden en waar de zon meer schijnnt dan hier

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:02

veel mensen met stress of spanning hebben het koud.
Altijd als ik stress heb, heb ik het ook heel koud...
Ik doe dan een vest aan en een deken om me heen savonds bij het tv kijken.. Tong uitsteken
Veel mensen vinden het snel raar als je savonds (helemaal in de zomer) een deken over je benen heen hebt.. dat vinden ze wat voor oudjes.. Knipoog
Gelukkig als ik films kijk met casca, vind zij het niet gek want zij heeft het ook bijna altijd koud Knipoog Tong uitsteken dus wij zitten als omaatjes met een deken om en vest aan Tong uitsteken
(waarom eten we dan telkens ijsjes? casca? Knipoog )

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:04

opala schreef:
Ik ben ook een koukleum, maar dit slaat alles Ach gut . Het lijkt wel of je inwendige "thermostaat" het niet doet. Volgens mij moet je je omgevingstemperatuur voor jou aangenaam maken, dus stoken, want je lichaam is kennelijk niet in staat om dat zelf te doen.

je haalt me de woorden uit de mond. Ik ben ook een enorme koukleum af en toe, maar geen idee waar dit vandaan komt Ach gut
Ik zou toch even langs de dokter gaan!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 22:21

@Palhaço; ahum Schijnheilig ijsjes?? Tong uitsteken das voor de smaak Lachen

en de omgevingstemperatuur aangenaam maken gaat op school een beetje moeilijk, maar thuis lunkt het steeds beter Haha! (heb nu 2 vesten aan, de verwarming staat aan, ik heb het voor mn gevoel lekker warm maar mn handen zijn nog ijskoud...)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:23

weet je waar ik heele erge last van heb, dat als het zo koud is, dat ik ook erg moe ben.
weet iemand ook hoe dat kan.
moet wel eerlijk bekennen dat het voornamelijk in de herfst en winter is.
kan zo in slaap vallen als ik zou willen

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:23

ik ben ook vaak moe de laatste tijd, maar ik denk dat het in mijn geval meer ligt aan te weinig rust..
weet niet of het bij jou ook zo kan zijn?

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:10

Ik heb er een paar weken geleden veel last van gehad. Ik had heel de dag door blauw lippen en had het zooooo koud!! Nu heb ik er bijna geen last meer van.. Heb ook geen idee wat het geweest is..

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:02

Ik loop ook al in m'n winterjas. 's Ochtends om 7 uur wachten op de trein is echt geen pretje op een open station. En ik blies wolkjes vorige week om half 9 's ochtends!
Verder draag ik altijd wel een shirtje met een vest, in de zomer eigenlijk ook wel. Heb er nu alleen een ander shirtje onder dan zomers.
Achter de computer vind ik trouwens dat je handen sowieso snel koud worden.

laurien_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:41

Ik heb het altijd niet heel koud, maar ook niet heel warm. Wel heb ik altijd heel erg last van steenkoude handen! Zelfs in de zomer heb ik nog koude handen. In de winter zijn ze echt bevroren, heel het bloed er uit en spierwit! Echt niet fijn om te hebben en te zien. Voelt net of ze afgestorven zijn. Dat heb ik echt altijd!! Naja, in de zomer dan niet, maar in de herfst al vaak, vooral als het regent. In de winter altijd Knipoog
Niet fijn!!
Het is trouwens echt een familiekwaaltje, mijn moeder en mijn oma hebben er ook last van.
Wat doen jullie tegen heeel koude handen? Handschoenen helpen echt niet, heb echt alle soorten en maten geprobeerd Schijnheilig

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:51

niks
handschoenen zonder vingers willen nog wel es helpen achter de pc
erop blazen lijkt te helpen maar helpt eignelijk niet
op de brommer dunne fleece handschoenen aan, en daarover dikke winddichte handschoenen.
warme melk drinken, kun je je handen brandan aan je mok Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 23:26

ik heb ook me handschoenen al aan hoor.
en een dikke sjaal om.

me tenen zijn gewoonecht koud.
en dan krijg ik al kippenvel daarvan.
zit zowat te rillen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:01

Ik heb ook een te lage bloeddruk en bloedarmoede en ik heb het ook altijd koud en ik heb ook wintertenen, ik weet niet of dat bij die lage bloeddruk hoort, maar zou me niks verbazen.

Wat bij mij helpt:

Goed slapen! Het scheelt echt alles! Als ik moe ben krijg ik het gewoon écht niet warm, pas na een uur in een bad van 40 graden.

Sporten! Ik heb 's winters ook dat er gewoon geen bloed meer in mijn vingers komt, die zijn dan spierwit en die moet ik dan 10 minuten onder de kraan houden voordat ze weer de normale huidskleur hebben. Als je gaat sporten (en dan bedoel ik niet paardrijden in de kou, maar iets actiever: fitnessen) bevorder je je bloedsomloop weer en heb je het de rest van de avond niet meer koud!

Warme kop thee drinken! Helpt ook wel een beetje!

En natuurlijk warm kleden, maar dat doe je al.

Dit wordt mijn eerste paardloze winter dus ik kan iig 's avonds lekker bij het verwarmingkje gaan zitten ipv in de kou naar buiten voor mijn paard Tong uitsteken

iig sterkte ermee Knipoog!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:56

Ik loop rustig in de zomer nog met een winterjas... Nagelbijten / Gniffelen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 12:25

@lenn, hoe lang fitness jij dan? ik ga namelijk wel eens een rondje hardlopen of wielrennen, maar als ik dan weer thuis ben en ga zitten heb ik het na een kwartiertje weer koud...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:41

Hier ook zo'n koukleum, wat herkenbaar allemaal.
Bij mij komt de kou door ondergewicht, ben 1.78 en weeg krap 50 kg. (medische oorzaak).
Dat je veel moe bent als je het koud hebt komt volgens mijn arts door het feit dat je lichaam toch heel veel moeite doet om het warmer te krijgen, dat kost bergen energie. Dus wordt je relatief snel moe.
Ik heb een redelijke hoge bloeddruk dus daar hoeft het niet altijd van te komen.
Met dit weer loop ik toch al gemiddeld met 4 of 5 lagen kleren aan....en heb het nog steeds koud.
Mij hebben ze verteld dat je niet in warm water moet gaat zitten. Dan worden de winterhanden en tenen alleen maar erger.
Elektrische deken aan en een paar laagjes hemden en pyama maken het dat ik het 'snachts niet zo verschrikkelijk koud heb.
Tips zijn ook voor mij altijd welkom!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:29

twinkel schreef:
Dat je veel moe bent als je het koud hebt komt volgens mijn arts door het feit dat je lichaam toch heel veel moeite doet om het warmer te krijgen, dat kost bergen energie. Dus wordt je relatief snel moe.

Bij mij is het precies andersom: ik heb het erg koud als ik moe ben - dat opwarmen doet mijn lichaam (vermoedelijk uit energiebesparing) dan gewoon botweg niet.
(Wat heel vervelend kan zijn, want dan slaap je niet en rust je toch niet echt uit en blijf je koud.)

Maar als ik gewoon bezig ben word ik in de kou niet sneller moe dan als het warm is.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:08

Hoe warm het ook is ik slaap onder mijn winterdeken.
Dan wel met vetilator aan, die heb ik nog steeds aan vink gewoon fijner slapen.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:24

Ja ik heb dat ook! Ik heb het ook altijd koud, en zit nu achter m'n compu met een shirtje aan met lange mouwen, en een dik wollen vest eroverheen, ramen al dichtgedaan en verwarming aan, en nog steeds heb ik het koud! Ik heb ook een te lage bloeddruk, dus daar zal het wel aan liggen. Het enige wat helpt is gaan douchen of lopen ofzo, op school zit ik ook vaak gewoon in de klas met m'n jas aan.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:37

ik heb dat ook. Vooral tijdens menstruatie, dan is het extreem, ik voel dan ook echt aan als een ijsklont, vooral mijn voeten!! die warm ik dan in bed op aan mijn vriend, en die schrikt zich dan altijd helemaal dood haha.

maar heb ook lage bloeddruk en slechte doorbloeding...

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:57

herkenbaar dit! Ik zit hier (in m'n slaapkamer bij 21 graden) met: paardrijbroek, 2 paar sokken, t-shirt, sweater, en 3! fleecetruien over elkaar en nog koude rillingen....

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:28

Ik heb het ook vaak ijs en ijskoud.
Nu ook weer, mijn handen zijn helemaal koud en typen gaat af en toe lastig.

Maar als ik bezig ben op stal ofzo krijg ik het wel warm, maar daarna direct weer koud.
Ik trek dan meestal een vest aan of een dikke trui en dan gaat het wel weer over.