Buitenzorg schreef:Prisca schreef:Waarom wil je het eigenlijk?. Er zijn ozveel andere oplossinge?.
Alleen geen kinderen willen lijkt mij een vage reden.
Volgens mij is dat de hoofdreden van sterilisatie...
Kan me heel goed voorstellen dat als je 100% zeker weet geen kinderen (meer) te willen dat je dan kiest voor sterilisatie, ook omdat je dan niet tot in lengte der dagen doorgaat met het volproppen van je lijf met allerlei hormonen.
Ikzelf ben 34, heb een superleuke dochter van 7, mijn vriend heeft 2 zoons (9 en 5 jaar) en we willen beiden geen kinderen erbij. Bovendien heb ik altijd gezegd dat ik tot mijn 35e zwanger wilde raken als ik nog wil en niet later. In mijn geval betekent dat dat ik binnen nu en een jaar zwanger zou moeten zijn (relatie duurt net 3 maanden...) en dat vind ik persoonlijk te kort voor zo'n ingrijpende beslissing. Aangezien ik weet dat ik stukken beter in mijn vel zit zonder al die hormonen van de pil en ik toch echt niet van plan ben om tot mijn dood condooms te gebruikenben ik ook sterilisatie aan het overwegen.
Ware het weer niet dat een sterilisatie bij de man veeeeeeel minder ingrijpend is dan bij een vrouw...
je kunt toch ook een mirena spiraaltje laten plaatsen.
dat heeft hetzelfde effect, en mocht je ooit weer kinderen willen is het dat je het spiraaltje eruit kan halen