Sterilisatie????

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:50

Buitenzorg schreef:
Prisca schreef:
Waarom wil je het eigenlijk?. Er zijn ozveel andere oplossinge?.
Alleen geen kinderen willen lijkt mij een vage reden.


Volgens mij is dat de hoofdreden van sterilisatie... Haha!
Kan me heel goed voorstellen dat als je 100% zeker weet geen kinderen (meer) te willen dat je dan kiest voor sterilisatie, ook omdat je dan niet tot in lengte der dagen doorgaat met het volproppen van je lijf met allerlei hormonen.

Ikzelf ben 34, heb een superleuke dochter van 7, mijn vriend heeft 2 zoons (9 en 5 jaar) en we willen beiden geen kinderen erbij. Bovendien heb ik altijd gezegd dat ik tot mijn 35e zwanger wilde raken als ik nog wil en niet later. In mijn geval betekent dat dat ik binnen nu en een jaar zwanger zou moeten zijn (relatie duurt net 3 maanden...) en dat vind ik persoonlijk te kort voor zo'n ingrijpende beslissing. Aangezien ik weet dat ik stukken beter in mijn vel zit zonder al die hormonen van de pil en ik toch echt niet van plan ben om tot mijn dood condooms te gebruiken Tong uitsteken ben ik ook sterilisatie aan het overwegen.

Ware het weer niet dat een sterilisatie bij de man veeeeeeel minder ingrijpend is dan bij een vrouw...


je kunt toch ook een mirena spiraaltje laten plaatsen.
dat heeft hetzelfde effect, en mocht je ooit weer kinderen willen is het dat je het spiraaltje eruit kan halen Knipoog

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:02

Spiraaltjes zijn ook niet voor iedereen even prettig.
En na jaren hormonen van de pil wil je misschien ook wel eens zonder

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:17

Ik ken mensen die absoluut geen spiraaltje kunnen verdragen.

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:25

Nou dan heb je toch gewoon geen sex Nagelbijten / Gniffelen hahaha Haha!

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:12

Spiraaltje is voor mij geen optie en ik krijg allerlei bijwerkingen van de gewone pil, dus prikpil maar wat een gedoe. Ik zou het ooit wel willen laten doen. Maar 27 is nog wel jong al weet je zeker dat je geen kinderen wilt, ik ben 26 en kijk het nog wel even aan. Geen haast met zo'n beslissing toch?

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:46

Jolanda_ schreef:
Daarin tegen zit ik zelf in de situatie met mijn vriend die gesteriliseerd is... hij heeft twee kinderen en heeft izch laten steriliseren toen hij nog bij zijn ex vrouw was... Voor hun was dit genoeg 2 kids alleen nu hij bij mij is begint hij toch te twijfelen of het toen der tijd wel de juiste keuze is geweest puur omdat hij mij nu geen kind meer kan geven ...


Ik zit in precies dezelfde situatie! Maar mijn vriend wil er alles aan doen om wel te proberen om zwanger te worden, dus we zijn nu hard aan het sparen voor de herstel operatie!

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:37

Kijk dat bedoel ik dus. Voor mij was dat de reden om mijzelf te laten steriliseren ipv mijn man.

Heb verschillende pillen (kon niet tegen de hormonen) gehad en condooms is ook zo'n toestand. Zo'n ring heb ik ook nog gehad (nuvaring). Maar dat was ook niks. Dat ding kwam mee naar buiten met de sex en dat deed pijn.

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:26

Nou inderdaad. Een man is nog veel langer vruchtbaar dan een vrouw, dus ik zou er ook eerder voor kiezen om mezelf te laten 'helpen'.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:48

Ketaki schreef:
je kunt toch ook een mirena spiraaltje laten plaatsen.
dat heeft hetzelfde effect, en mocht je ooit weer kinderen willen is het dat je het spiraaltje eruit kan halen Knipoog


Mirena spiraal geeft ook hormonen af, ik wil zelf hormoonloos. Bovendien een spiraaltje laten plaatsen? NO WAY!

Enne, ongedaan maken? Waarom? ik neem nu de beslissing geen kinderen meer te willen dus die beslissing is over een jaar of wat echt niet anders. Mijn leeftijd loopt alleen maar op.

LadyJ

Berichten: 410
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:07

ik heb iderdaad ook al geinformeerd naar zo een spriraaltje maar heb ook eens op internet gekeken en er zijn zoveel ontevreden mensen (pijn, heel veel ongesteld, vastgroeien, verzakken, voelt het met vrijen en noem maar op) Dus dat lijkt me al geen goede optie...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:29

Ik ben 38 heb ook geen kinderwens en doe het al jaren met rubbers Haha! Haha! .....sterilisatie bij de vrouw is nog altijd een grotere ingreep als bij de man. Vriendlief ziet het niet zitten om zich te steriliseren ik ook niet dus houden we het op rubber Haha! Haha! Haha!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:47

Ik heb altijd heel erg zeker geweten dat ik absoluut géén kinderen wilde.
Tot ik 35 was en ik ondertussen wat milder tegen bepaalde dingen aan begon te kijken.
En ja hoor, ook ik ben spijtoptant geworden, heb inmiddels een prachtige zoon.
Ik ben blij dat artsen terughoudend zijn wat betreft sterilisatie's....
Het is voor jonge vrouwen vervelend maar wel met reden, je kan er nog zo 2000% van overtuigd zijn op een bepaald moment in je leven dat je geen kinderen wilt, (zoals ik zelf was) maar er bestaat een goede kans dat je om wat voor reden dan ook een andere kijk op dingen krijgt in de loop van de jaren.

Deze zomer heb ik me wel laten steriliseren (ben bijna 40 nu) volgens de Essure-methode.
Dat gebeurt poliklinisch. Vaginaal worden er via een scoop twee spiraaltjes in de eileiders geplaatst.
Je merkt er nauwelijks wat van (beetje menstruatiepijn) en met 10 minuutjes sta je weer buiten.
Absoluut geen vervelende ingreep en betaald door de (aanvullende) verzekering.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:57

LadyJ schreef:
ik heb iderdaad ook al geinformeerd naar zo een spriraaltje maar heb ook eens op internet gekeken en er zijn zoveel ontevreden mensen (pijn, heel veel ongesteld, vastgroeien, verzakken, voelt het met vrijen en noem maar op) Dus dat lijkt me al geen goede optie...

als het niet goed zit moeten ze het toch wat aan doen lijkt me.
ik had er helemaal geen last van.
maar ze vertelde me als ik het pijnlijk vond of je het met vrijen voelde dat ze er wat aan zou doen.
maar dat is bijmij gelukkig nog nooit gebeurd.
wel moet je dan elk jaar of elk halfjaar (als je vaker) gecontroleerd wil worden bij de huisarts komen. Knipoog

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:41

Ik ben 19 (bijna 20) en wil al jaren gesteriliseerd worden. Ik slik nu 5 jaar de pil en die ben ik goed zat, condooms peins ik niet over Haha! Andere hormonen zie ik ook echt niet zitten.
Ik heb altijd al een grondige hekel gehad aan kinderen, en nu ik weet dat ik een erfelijke ziekte heb met een hoog overervingspercentage hoeft het van mij al helemaal nooit meer.

Zal men moeilijk gaan doen over een sterilisatie omdat ik zo jong ben?
Hoe kan ik mijn vriend overtuigen dat ik dit echt wil? Hij wil absoluut niet dat ik het laat doen, maar persoonlijk vind ik dat ik daar nog altijd zelf over beslis..

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:44

Eightlegged schreef:
Ik ben 19 (bijna 20) en wil al jaren gesteriliseerd worden. Ik slik nu 5 jaar de pil en die ben ik goed zat, condooms peins ik niet over Haha! Andere hormonen zie ik ook echt niet zitten.
Ik heb altijd al een grondige hekel gehad aan kinderen, en nu ik weet dat ik een erfelijke ziekte heb met een hoog overervingspercentage hoeft het van mij al helemaal nooit meer.

Zal men moeilijk gaan doen over een sterilisatie omdat ik zo jong ben?
Hoe kan ik mijn vriend overtuigen dat ik dit echt wil? Hij wil absoluut niet dat ik het laat doen, maar persoonlijk vind ik dat ik daar nog altijd zelf over beslis..

als het goed is, is het altijd nog jouw lichaam.
en voor hetzelfde ( voorbeeld) zou het door iets l*lligs ineens uit kunnen gaan.
dan is het stom als je het toen nooit hebt gedaan.
hij moet accepteren wat jij wilt (sterilisatie)
het is jouw keuze, en als je het wilt moet je het gewoon doen hoor Bloos

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:17

Sterillisatie gewoon vergoeden en mensen die spijt krijgen moeten een eventuele herstel operatie zelf betalen. Dat lijkt mij de meest eerlijke manier en krijg je meer weloverwogen beslisisingen Ja
Maar mensen die spijt hebben gekregen, geloof het of niet, er zijn ook echt mensen die 100% zeker echt geen kinderen willen.
Voor deze mensen komt het zo verschrikkelijk betuttelend over: 'stel nou dat je spijt krijgt bla bla bla'

IVF en dat soort fratsen vind ik moeten gewoon niet vergoed worden, als het niet lukt dan heb je de keuze zelf betalen of adopteren of een andere invulling aan je leven leren geven. Er is zoveel meer....

Doordat IVF (straks weer) helemaal vergoed wordt blijven mensen doormodderen en hoop houden. Niet alles is planbaar in het leven dus wel of geen (eigen) kinderen krijgen ook niet. Wanneer gaat men dat eens inzien?

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:23

manie schreef:
Maar mensen die spijt hebben gekregen, geloof het of niet, er zijn ook echt mensen die 100% zeker echt geen kinderen willen.
Voor deze mensen komt het zo verschrikkelijk betuttelend over: 'stel nou dat je spijt krijgt bla bla

Manie, ik vond het ook vreselijk betuttelend dat ik die beslissing niet zelf mocht nemen, ik was er zó van overtuigd dat ik nooooit kinderen wilde.
En op dat moment is het ook waardeloos en oneerlijk en zo, helemaal mee eens.
Maar procentueel gezien komt het nu eenmaal erg vaak voor dat mensen er op latere leeftijd anders tegenaan gaan kijken, hoe stellig ze op jongere leeftijd ook zijn.
Misschien wel vaker dan de mensen die daar niet in veranderen.
Ik vind het wel een goede zaak dat ze er terughoudend in zijn.

Fertiliteitszaken hoeven wat mij betreft ook niet (of niet helemaal) vergoed te worden.
Dit soort zaken liggen nou eenmaal erg gevoelig in Nederland, het lijkt wel of iedereen het 'recht' moet hebben op het krijgen van kinderen.
Jammer dat mensen niet meer kunnen accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn en dat het er soms niet inzit.
Ik zie dan liever dat geld besteed worden aan het ontwikkelen van nieuwe behandelmethodes voor ernstige ziektes.
Maar goed, wie zijn wij nou? Clown

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:12

na dat mijn zoon geboren was, wisten mijn man en ik zeker, dat we het bij één kindje zouden houden,
was toen 28.
en inderdaad de arts prate het ook uit mijn hoofd, wat je spijt krijgt,
stel dat je zoon iets overkomt
(alsof ik een kind zou willen inplaats van max)
we hebben het toen uit gesteld, en ik ging weer vrolijk aan de pil.
totdat de klachten rondom mijn menstruatie de pan uit rezen.
ik was alleen tijdens mijn stopweek niet ongesteld,
na veel onderzoeken bleek ik niet tegen de hormonen in de pil te kunnen, en moest ik accuut stoppen met de pil.
ik knapte met de dag op en voelde me weer kip lekker,
ondertussen was ik begin 30 en wisten we nog steeds zeker dat we geen tweede wilde,
us weer naar de arts, pil was geen optie, hormoon spiraaltje dus ook niet.
spiraaltje uberhaut geen optie vanwege litekenweefsel in mijn baarmoeder, overblijfsel van mijn evalling.
reste er twee optie's sterelisatie en condooms'.
dat geprul met condoom's waren we best zat
die gebruikte we al een jaar of 3 omdat ik de pil niet meer slikte.

weer de preek van de artsen, en weer stonden we buiten
en keken elkaar aan van wooww laten we dit op ons zitten.
nu weer een jaar of 2 verder zijn we het meer dan spuuzat,
inmiddels hebben we een andere arts.eindelijk eentje met begrip,
en zij adviseerde om mijn man te laten helpen,
toen mijn lieverd dit hoorde viel ie zo wat van zijn stoel
kom niet aan een man zijn gereedschap
de ingreep bij de vrouw is een best zware ingreep, bij een man gat dat veel sneller en beter,
en aangezien ik steeds degene was die zich wilde laten helpen, kwam dit best koud op lekkerbek zijn dakkie vallen.
maargoed om een lang verhaal kort temaken, na ff gepraat te hebben met wat frienden die zich al hadden laten helpen, heeft ie dan toch besloten zich te laten helpen.
en kunnen we ons lidmaatschap van de rubberplantage opzeggen.

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:14

overigens is het bij mij zo dat ik een gedeelte van de strelisatie zelf moest betalen, en bij de man werd het hellemaal vergoed

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:39

terorita schreef:
overigens is het bij mij zo dat ik een gedeelte van de strelisatie zelf moest betalen, en bij de man werd het hellemaal vergoed


Dat is toch eigenlijk ook een vorm van discriminatie? Nors opkijken

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:40

absoluut,
de ingreep van de vrouw is kostbaarder dan die van de man

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:51

Mijn man moest wel zelf betalen en kreeg ook een preek van de uroloog. Maar we wisten het echt zeker, na mijn onverwachte zwangerschap en de miskraam die daar GELUKKIG op volgde hebben we besloten dit risico niet nog eens te willen en over te gaan op sterilisatie.
Voor ons geen kids.
Het stomme is overigens dat een abortus WEL vergoed wordt, dat is toch krom Verward

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:57

manie schreef:
Mijn man moest wel zelf betalen en kreeg ook een preek van de uroloog. Maar we wisten het echt zeker, na mijn onverwachte zwangerschap en de miskraam die daar GELUKKIG op volgde hebben we besloten dit risico niet nog eens te willen en over te gaan op sterilisatie.
Voor ons geen kids.
Het stomme is overigens dat een abortus WEL vergoed wordt, dat is toch krom Verward


Ja, dat vind ik ook krom.

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:02

yep absoluut krom, snapte ik ook geen biet van
heb dat ook voorgelgd bij mijn verzekering.
konden ze geen antwoord opgeven.
ik zeg nou mocht ik dan wel zwanger worden weet ik jullie te vinden

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:12

Prisca schreef:

Ik vind dan ook dat vrouwen onder de 35 niet zwanger mogen raken. Er kan nog een hoop veranderen en misschien krijgen ze er wel spijt van. Straks gaat het uit en ontmoeten ze de perfecte man, maar die wil geen kinderen...


ik vind dit wel een hele sterke opmerking moet ik eerlijk zeggen. Haha!
dit alles gaat totaal niet voor mij op, ooit als ik er aan toe ben wil ik graag kindjes.
tenslotte is een sterilisatie een goedoverdachte keuze, waar alleen de vrouw of man in kwestie verdriet of baat(d?) bij heeft wanneer blijkt dat het toch niet de juiste keuze geweest is en bij de keuze een kindje te willen krijgen, is uiteindelijk dat kind de dupe....als blijkt dat een kind krijgen niet de juiste keuze was.

@ topic starter: als jij er zeker van bent dat moeder worden/zijn niet voor jou is weggelegd en dat je dat absoluut niet wilt, volg dan je hart zou ik zeggen.... dat de buitenwereld steeds uitleg wilt en advies wilt geven....stja... laat ze! jij weet zelf het beste wat je wilt en wat je voelt