nee, het zal toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Francien_

Re: nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:34

Voor de zekerhed zou ik even een testje halen, je weet maar nooit Lachen

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 12:20

ik heb net met vriendlief gebelt.. en het hem rustig proberen uit te leggen.. hij wil er alleen niks van afweten en zegt dat het niet kan.. nouja maar kijken of hij vandaag nog iets laat horen!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:24

Sympathieke vriend heb je;

Volgens mij ben je met 2 om een kindje te maken, dus als hij zich verantwoordelijk genoeg vind om seks te hebben met iemand, is hij verantwoordelijk genoeg voor de gevolgen ook.

Geef hem wat tijd om te verwerken, maar als hij er echt niets wilt vanaf weten.

Bubaai, boyfriend zou ik zeggen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:37

ga mee met bovenstaande tekst. Je bent er samen bij, je wordt niet spontaan in je eentje zwanger. Succes en zoals meerder al zeggen, je gaat er erg volwassen mee om (ik dacht dat je al ouder was totdat ik je leeftijd zag).

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:58

@ ikke24: ik doe helemaal niet paniekerig.. ik zeg alleen maar dat is nogal verbaasd over ben omdat ik dat nog nooit had gehoord.. en meestal ga je aan de pil omdat je dan geen condoom hoeft te gebruiken, als je een vaste relatie hebt en die dingen kunnen ook knappen hoor

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:09

Even voor alle duidelijkheid:

Wanneer je de pil slikt, heb je geen eisprong. Het bloed dat je tijdens de stopweek verliest is gewoon rommel in je lichaam. Je kunt dus gewoon 'ongesteld' en zwanger zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:19

Pfff haal een test en doe het de volgende keer voorzichtiger.
Via internet kunnen we echt niet ruiken of jij zwanger bent of niet.

Neem je verantwoordelijkheid en pas eens op.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:29

Hele grote kans dat je ècht zwanger bent... Sommige vrouwen zijn gewoon gedurende de hele zwangerschap nog ongesteld (komt niet zo heel vaak voor hoor) ik zal het eens in mijn studieboeken opzoeken, daar zal het zeker wel instaan!

Zet voor jezelf alles eens op een rijtje... Wat wil je? Strakjes kom je namelijk onder een enorme druk te staan van je ouders, je vriend en je omgeving. Misschien zeggen zij allemaal wel dat je het weg moet laten halen. Kun je die druk van hun wel aan? Doe absoluut geen dingen waar je later spijt van krijgt... Je kind krijg je nooit meer terug als hij eenmaal geaborteerd is. Probeer er in ieder geval heel veel over te praten.

Er zijn veel mogelijkheden hoor, voor tienermoeders. Op tienermoeders.nl kun je verhalen van andere tienermoeders lezen. Je zult voor ieder probleem wel een oplossing vinden zolang je maar steun krijgt van je familie/vrienden.

Veel succes en probeer nog een beetje te genieten van je vakantie Lachen

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:37

@ Sorane: als je is leest dan weet je dat de TS wel zwanger is

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:12

en wat doe je als je vriend het echt niet wi? hou je het dan toch? lekker vriend heb je zeg, dat hij zo reageerd, kan miss ook zijn dat hij verschrokken is. als je terug bent even een goed gesprek met hem voeren..

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:26

aller eerste vind ik het erg knap hoe volwassen je er al mee omgaat.
ik vind het wel erg misselijk van je vriend dat hij je laat zitten,
heel veel sterkte de komende tijden!!

groetjes laura

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:29

pff moeilijk! het is jouw lichaam, maar ook zijn kind... ik zou er toch goed over nadenken, en even de rust nemen om het eerst even te laten bezinken... want inderdaad wat kipje zegt, als het weg is dan is het weg.. en doe het dan niet voor andere maar voor jezelf!
ik hoop voor je dat je vriend voor je klaar staat, en praat anders met je ouders of een vriendin!
heel veel sterkte!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:00

maximiliaan schreef:
@ ikke24: ik doe helemaal niet paniekerig.. ik zeg alleen maar dat is nogal verbaasd over ben omdat ik dat nog nooit had gehoord.. en meestal ga je aan de pil omdat je dan geen condoom hoeft te gebruiken, als je een vaste relatie hebt en die dingen kunnen ook knappen hoor

Nou je post 2x ongeveer hetzelfde van; o nee kan dat echt, stel je voor bla bla. Ik vond het paniekerig overkomen.
Als je slim bent blijf je condoom of iets anders gebruiken totdat je een leeftijd hebt om zwanger te worden en je er ook beiden voor zou gaan, mocht het eens misgaan.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:09

Nou ikke24, zoals ik al eerder schreef in dit topic: Double Doutch (dus mét een condoom erbij) is volgens mij tegenwoordig 'not done' onder jongeren. Verward

Ik zou het wel weten, ik zou het gewoon zo veilig mogelijk doen op die leeftijd! En al helemaal bij AB genruik, braken en diarree!!! Je wilt de kans op een zwangerschap toch zo klein mogelijk laten zijn?

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:24

Ja en ik neem aan dat de pil genoeg maar dit topic is gestart voor iemand die WEL zwanger is dus laten we het de gesprekken maar op haar richten want ze heeft het al moeilijk genoeg denk ik

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:35

Bealy schreef:
Nou ikke24, zoals ik al eerder schreef in dit topic: Double Doutch (dus mét een condoom erbij) is volgens mij tegenwoordig 'not done' onder jongeren. Verward

Ik zou het wel weten, ik zou het gewoon zo veilig mogelijk doen op die leeftijd! En al helemaal bij AB genruik, braken en diarree!!! Je wilt de kans op een zwangerschap toch zo klein mogelijk laten zijn?

Schijnbaar is het tegenwoordig normaal dat je onbeschermd vrijt, of risico's neemt. maar goed.
De topicstarster zorgt tenminste voor haar verantwoordelijkheid.
maar van sommge mensjes hier word ik niet goed, het is niet normaal hoeveel tieners zwanger denken te zijn/zijn.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:49

Ach ja hoor ik denk dat helemaal niet!!!!!
Ik vond het alleen heel raar om te horen over dat ongesteldheid

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:01

succes ik hoop dat je vriend het gaat accepteren het is toch van beide een foutje geweest.
succes verder iik blijf dit topic volgen!

juulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:20

het kan zijn dat je vriend gewoon geschrokken is en daarom zo reageert ik zou er idd als je terugkomt van vakantie met hem rustig over praten sterkte!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:35

inderdaad ik zou er ook na je vakantie rustig met hem praten. hij is er ook verantwoordelijk voor. heel veel sterkte

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:54

Jeetje wat een verhaal zeg, ik vind het trouwens wel knap van je hoe je het oppakt. Een tweede test heeft niet zoveel zin. Eenmaal pos = pos. De test is gebaseerd op het hormoon HCG en dat plas je alleen maar uit als je zwanger bent. Maar als je toch zoiets hebt van ik twijfel, zou ik gewoon een afspraak maken bij je HA. Daar wordt dan ook een test gedaan en die wordt weer vergoed door je verzekering. Dan kan gelijk je HA je wat meer informatie geven van hoe en wat. Want nu zal je zeker mensen om je heen nodig hebben die je alles kunnen vertellen. Ik neem aan dat je, je nog nooit verdiept hebt in krijgen van een kind. Want er komt heel veel bij kijken als je zwanger bent. Wat je wel en niet mag enz. De onderzoeken, wanneer je naar een verloskundige gaat enz.
Jammer dat je vriend zo reageert, hij is tenslotte net zo verantwoordelijk als jij. Maar ik denk dat hij ookwel is geschrokken. Sterkte met hem ook, ik hoop dat hij wel wat is gekalmeerd en nu wat positiever is. En ook sterkte met het vertellen aan je ouders.
Ik ken een meisje die ook pas 16 was. Haar ouders hebben het heel goed opgevangen. Zij kon gewoon haar school afmaken en haar ouders zorgde ervoor dat er altijd iemand aanwezig was bij de baby. Die hebben het zo kunnen regelen met hun werk. Nou dan heb je het natuurlijk wel getroffen. Maar er is altijd kinderopvang enz. Je school afmaken is wel belangrijk voor de toekomst. Sterkte met alles en geniet van je zwangerschap.

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:09

dankje voor jullie berichtjes, dat doet me wel even goed!
ik probeer er het positieve van in te zien.. ik kan wel bij zak en as neer gaan zitten maar daar kom ik geen stap verder mee! ik heb tot nu toe niks gehoord van boyfriend.. ik zal hem vanavond nog een keertje bellen..
ik heb weinig tijd om een reactie hier te plaatsen omdat me moeder het niet zo leuk vind als ik de hele tijd op de computer zit... ik ben heel erg blij met jullie berichtjes!!
ik heb voor me eigen al besloten dat ik het wil houden.. het is mijn lichaam, mijn leven.. het zou makkelijk zijn als famillie/vriend het zouden accepteren..
als ik thuis kom wil ik het er eerst met vriend over hebben en het dan aan me ouders vertellen.. en dan maar een afspraak maken bij de huisarts! spannend allemaal!! maar ik ben er van overtuigd dat alles goed komt!!

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:13

ik heb vriend even op msn.. en hij is nog niet van mening veranderd helaas!
de test die was niet goed, s´ochtends ben ik misselijk omdat ik laat naar bed ga en niet genoeg eet.. dat is wat ie dr van zegt.. noujaa misschien moet ie nog aan het idee wennen!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:17

Jouw lichaam ok, jouw leven??

De komende tijd woon je nog bij je ouders. Moet je steun krijgen van je ouders en verschillende instanties.

Het lijkt wel iets te worden wat normaal is, zwanger worden als je zo jong bent. En het is o zo belangrijk voor een kind om een vast basis te hebben. 2 ouders die van elkaar houden, een huis om in te leven een vast financiele ondergrond. Maar ja, wie ben ik omdat te zeggen. Misschien romantiseer ik het wel.

Ik kies ervoor om beschermd te vrijen tot mijn relatie stabiel genoeg is voor een kind. Tot ik financieel stabiel genoeg ben om een kind alles te geven wat ik het kind wil geven. Zoiets is voor een kind zo belangrijk!

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:25

Daantje1981 schreef:
Jouw lichaam ok, jouw leven??

De komende tijd woon je nog bij je ouders. Moet je steun krijgen van je ouders en verschillende instanties.

Het lijkt wel iets te worden wat normaal is, zwanger worden als je zo jong bent. En het is o zo belangrijk voor een kind om een vast basis te hebben. 2 ouders die van elkaar houden, een huis om in te leven een vast financiele ondergrond. Maar ja, wie ben ik omdat te zeggen. Misschien romantiseer ik het wel.

Ik kies ervoor om beschermd te vrijen tot mijn relatie stabiel genoeg is voor een kind. Tot ik financieel stabiel genoeg ben om een kind alles te geven wat ik het kind wil geven. Zoiets is voor een kind zo belangrijk!

ik weet wat je bedoelt.. ik ben van thuis uit heel verwend.. maar echte liefde van me ouders heb ik nooit gehad!
als ik het weg laat halen.. dan weet ik dat ik daar over 20 jaar nog spijt van heb! ik heb hier niet voor gekozen maar ik ben in deze situatie gekomen! en ik probeer er nu het beste van te maken..