Tampons doortrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joel

Re: Tampons doortrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:59

manie schreef:
Een normaal riool moet een tamponnie goed aan kunnen....

ja, en een normale riool moet ook een wc papiertje aankunnen, maar niet elke dag 15 exemplaren van hetzelfde, riolen zijn niet alleen maar ronde buizen met stromend water hoor, dar zittn ook wel bochten in en T splitsingen, en geurstoppers, dus overlopers enzow, en het is daar juist dat alles blijft hangen, dus 1 tamponnetje blijft tegen de kant drijven, stel je maar eens voor wat er 28 doen per maand. jullie denken echt niet verder na dan die plee doortrekken he, nou mijn vrindin moet dat later echt niet doen, want dan mag ze met haar spaarcenten netjes de hele zooi weer betalen om het inorden te maken.

ps: een wateringszuiveringstation is gemaakt om water te zuiveren, regenwater en strontwater, niet om tamponnekes en verbandjes te zeven want dan zit de zeef zo vol en kunnen de mensen van het station elke dag de zeef gaan liggen propermaken met jullie mooie ronde stokjes aan.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:03

Nee, verstopte wc idd ..
Van 2 tampons kan de wc al verstopt raken .. Knipoog

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:18

Een kennis van mij heeft laatst dr hele huis en riolering open moeten laten leggen zeg maar, ze trok altijd haar tampons door, niet wetende dat het dit kon doen.
Overal vonden ze tampons terug! Lekker schaamtelijk zeg!

Ik gooi ze iig altijd weg, niet meer dan normaal, vind ik..

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:38

Qimm schreef:
Ja hoor, gewoon doorspoelen, een flinke drol is dikker hoor Tong uitsteken

Ja maar die valt uit elkaar en lost op Vork
een tampon valt niet uit elkaar en gaat uitzetten en kan blijven zitten. en als er dan meer tampons doorgespoeld worden wordt dat 1 grote bal en dan is dus je riool verstopt.
Vraag maar aan de loodgieter, die zal zeker zeggen dat het niet mag! Knipoog

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:42

manie schreef:
[

En dat milieu ben ik dus echt niet bang voor.
Als ik het in m'n doos stop zonder irritatie oid is het vast niet schadelijk voor het milieu.
De waterzuivering heeft een prachtig zeef voor dit soort zaken..
[/quote]

het gaat er niet om of jou doos er tegenkan en het milieu dus ook, maar je gooit je tampons toch ook niet op straat? Het gaat erom dat het milieu dalijk vollicht met die dingen omdat ze niet afbreekbaar zijn........................

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:08

Ik vond het ronduit smerig om met een volgezogen tampon rond te gaan bungelen om hem in een zakje/emmer te krijgen.

Ik spoel de bloedzuiger 10 keer liever door de wc, dan hem in een emmertje te mikken waar die vervolgens kan gaan liggen stinken en bactieren kweken.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:13

ik had laatst ook die discussie met mijn moeder. die zij ook dat je gewoon kon doorspoelen en dat ze dat al haar hele leven doet ?
ik vond het echt raar maarja. op school word bij ons vertelt dat je géén maandverband en óók geen tampons mag doorspoelen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:17

hha,nee,ik denk als je 1 keer in de drollen hebt gestaan,of je hele badkamer onder water staat,waar het een en ander in drijft,dat je wel anders piept...

ben alleen verbaast dat zoveel mensen het dus wel doen..ik vind het niet echt een fijn idee..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:19

Ik gooi die dingen niet in de plee, het vergaat niet dus er is altijd kans op verstopping..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:25

Jeetje wat een hoop mensen die de boel gewoon doorspoelen. Dat doe ik echt nooit.
Kleine moeite om er een toiletpapiertje omheen te doen en in een emmertje te gooien.
Bij een vriendin van me hebben ze ook niet zo'n emmertje, moet je in de keuken weggooien Zij zijn groot en ik is klein! dat is eventjes genant af en toe, maar laaaang niet zo erg als dat de wc verstopt raakt..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:26

Ik wil het milieu niet extra belasten door luiheid. Sorry hoor maar zoveel moeite is het echt niet om een pleepapier te pakken, tampon in te wikkelen en weg te mikken.
En ja ook nieuwe riolering kan verstopt raken, maar doe ze bij de waterzuiveringsinstallatie een lol en gooi die tampons gewoon weg!

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:32

nou dames ik ga even op de vieze toer maare mijn drollen zijn soms groter als een volgezogen tampon hoor dus bij mij gaan ze gewoon door de wc... en over hygienisch gesproken, of er nu een drol of een tampon in het riool drijft....maakt volgens mij niet veel uit, en rioolwerkers mogen niet klagen hoor hadden ze maar een vak moeten leren....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:50

Ik vind het echt smerig....ik spoel ze niet door..ik moet er niet aan denken dat mijn wc verstopt zit en en dat er dan iemand moet komen om het leeg te pompen...die ziet dan al die tampons bovendrijven... Misselijk Sorry hoor, maar ik vind weggooien in de prullenbak een stuk schoner....

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:51

Avanti_haf schreef:
nou dames ik ga even op de vieze toer maare mijn drollen zijn soms groter als een volgezogen tampon hoor dus bij mij gaan ze gewoon door de wc... en over hygienisch gesproken, of er nu een drol of een tampon in het riool drijft....maakt volgens mij niet veel uit, en rioolwerkers mogen niet klagen hoor hadden ze maar een vak moeten leren....

en nogmaals hetzelfde bericht.....:
Citaat:
Ja maar die valt uit elkaar en lost op Vork
een tampon valt niet uit elkaar en gaat uitzetten en kan blijven zitten. en als er dan meer tampons doorgespoeld worden wordt dat 1 grote bal en dan is dus je riool verstopt.
Vraag maar aan de loodgieter, die zal zeker zeggen dat het niet mag

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:44

Ik neem aan dat je niet 10 tampons tegelijk doorspoelt, dus een grote bal zal het dan ook niet worden lijkt me?? En idd, iemand zei het al, als je een normaal riool hebt kan die zo'n tamponnetje wel aan hoor Lachen als het water krachtig doorspoelt komt het toch wel ergens in zo'n grote buis ding geval terecht, waar genoeg ruimte is voor alle tampons van de ongestelde vrouwen van t deurep Cool
Mijn ma spoelt al zolang ze ongesteld is tampons door de plee en heeft nog nooit een plee ontstopper op bezoek gehad Vork En wat dan nog alstie moet komen? Hij is vast wel iets gewent Clown

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:56

Woplala schreef:
Ik neem aan dat je niet 10 tampons tegelijk doorspoelt, dus een grote bal zal het dan ook niet worden lijkt me??
\
Duh....Rolleyes
gebruik jij 10 tampons tegelijk??

1 tampon kan al blijvern steken, dan blijft er een maand later weer 1 steken enz.... snap je? Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:26

He bah wat een lekker ranzig onderwerp Vork Haha!

Ik spoel ze niet door. Wij hebben ook nog een ouderwetse beerput (we wonen in een oude boerderij) en daar mag zeker geen tampon oid in!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:27

Pletje123,bedenk nu dus wel dat evt visite het wel doet.....

dat is echt een nogal vervelende gedachte...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:30

Wij hebben niet voor niets een heel groot aanplakbiljet op de deur hangen Haha!

Er staat op:

Gelieve geen tampons of maandverband door te spoelen. Dit ivm het speciale milieu in de beerput. Bij voorbaat dank!

Cool

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:33

en je geloofd na alle berichten hier,dat mensen het dan niet doen???

ik dus niet meer...er zijn er zelfs bij,die het juist "grappig" vinden dat de toiletten erdoor verstopt raken...

ik zie me hier al staan in een badkamer,waar de strond doorheen drijft,doordat er mensen tampons door het toilet spoelen...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:34

Ik doe er gewoon een wcpapiertje omheen en dan gooi ik ze in het emmertje oid. Het riool is gemaakt om andere dingen af te voeren dan tampons oid.

En ik las hier iets over dat in het emmertje bacteriën gekweed enzo gaan worden en dat het gaat stinken. Als ik ongesteld ben leeg ik elke dag het emmertje en doe er een nieuwe zak in. Lijkt me wel zo hygiënisch. Ik hoef niet naar me "afval" van de vorige dag te kijken als ik het emmertje open doe.

Het verbaasd mij dat zoveel mensen ze gewoon door de wc doen. Bij mijn vriend heeft de wc soms net niet genoeg kracht om het wcpapier weg te spoelen ik zie het al voor me als er een tampon in blijft drijven Vork Clown

Edit: typfout

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:37

Ik spoel ze ook door de WC, Ik vind het nogal goor, en voorschut om het in de prul te gooien... Bloos

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:24

Ik ruim ze altijd netjes op *LOL*
En een wc papiertje erom heen voordat ik 'm in een prullenbak mik Vork

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:40

horsewisper schreef:
Ik spoel ze ook door de WC, Ik vind het nogal goor, en voorschut om het in de prul te gooien... Bloos

Gut zit je altijd met meerdere mensen tegelijk in 1 toilet ofzo? Niemand ziet jou dat weggooien en al helemaal niemand gaat de hele prullebak uitpluizen wie wat heeft weggegooid Clown

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:34

Hoe groot denken sommigen dat een tampon wordt?
Als je al verstopping krijgt, kan dat ook heel andere redenen hebben, tja als er dan tampons achter de verstopping blijven steken wil nog niet zeggen dat de tampons de boosdoeners zijn...
De vervuiler betaalt, waarom denken jullie anders dat tampons zo duur zijn? Knipoog