Microgynon 30 en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wobbus

Re: Microgynon 30 en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:17

Charos schreef:
Ja de baby houd ik, ik ben 10 dec. uitgerekend.

Wel cowl dat je de baby had ik hoop dat jullie gelukkig worden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:18

roosje84 schreef:
Mag ik misschien vragen aan diegene die MG gebruiken..wat hebben jullie als bijwerkingen(als jullie die hebben)

Ik was voornamelijk erg misselijk.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:18

Suzanne F. schreef:
Ik ben ook door de Microgynon 30 heen zwanger geraakt en ben 21 januari uitgerekend.

gefeliciteerd!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:20

Nou ik heb nu ook de MG maar heb net zoals in het begin last van doorbraakbloedingen...Ook heb ik last van me blaas....(net echt pijn maar meer niet heldere urine)Zou dit ook door de pil kunnen komen>

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:25

roosje84 schreef:
Nou ik heb nu ook de MG maar heb net zoals in het begin last van doorbraakbloedingen...Ook heb ik last van me blaas....(net echt pijn maar meer niet heldere urine)Zou dit ook door de pil kunnen komen>

Ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn maar als ik al deze verhalen lees zou ik me gaan testen .. Ik ben ook al en beetje bang geworden om zwanger te raken.. lees hier zoveel negetiefs

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:26

Ik heb sowieso snel last van me buik en heb ook snel buikgriep..misschien dat het zoiets is....

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:28

Mensen die vaak doorbraakbloedingen hebben zou ik aanraden om dit te overleggen met je HA, het lijkt mij dan nl. dat die pil voor jou toch niet optimaal werkt. Ik heb dat in 8 jaar tijd nooit gehad en werd altijd op de dag af (zelfs op het uur af!) op dezelfde tijd 'ongesteld'.

Roosje, als je vaak buikgriep hebt moet je al helemaal oppassen, dat vermindert ook de werking.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:31

Ja dat weet ik...vind het ook niet prettig...

IK heb niet zo heel vaak buikgriep hoor...maar als ik het heb....dan is het ook erg....Maar sinds me vorige buikgriep (toen was ik echt superziek)toen is me buik weer gaan rommelen..morgen even langs de HA, want hier wordt je ook niet goed van....pfff*wordt er alleen maar onzeker van....Boos!*

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:32

De eerste jaren had ik er geen probleem mee. Op een gegeven moment werd ik niet meer ongesteld. Toch was ik niet zwanger. Sinds die tijd ben ik overgsestapt op een 3 fasenpil

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:32

Ik heb ook M30, al ben ik er nu mee gestopt (geen zin meer in Bloos ) en ook omdat ik me er echt niet lekker bij voelde, al mijn hormoontjes waren overstuur, voelde me rommelig. Ik had ook nooit zin in ehm... jeweetwel. (in dat opzicht natuurlijk de beste anticonceptie die je hebben kan natuurlijk.) Nu ben ik er mee gestopt en voel me een stuk prettiger.. Vork

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 17:32

Ik had geen last van bijwerkingen.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:45

Roane schreef:
Ik heb ook M30, al ben ik er nu mee gestopt (geen zin meer in Bloos ) en ook omdat ik me er echt niet lekker bij voelde, al mijn hormoontjes waren overstuur, voelde me rommelig. Ik had ook nooit zin in ehm... jeweetwel. (in dat opzicht natuurlijk de beste anticonceptie die je hebben kan natuurlijk.) Nu ben ik er mee gestopt en voel me een stuk prettiger.. Vork

Roanne, voel je je nu ook beter? Ik heb ook de M30 en die slik ik al jaren, het is van het laatste jaar dat mij hormonen opspelen en idd overstuur zijn. Dat rommelige herken ik ook wel, beetje rusteloos en nergens zin in, ook niet in "jeweetwel". Zit te overwegen om ook te stoppen met M30. Mijn vraag is eigenlijk, voel je je beter op de lange termijn nu je gestopt bent met M30?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:58

Ik heb MG30 ruim 9 jaar geslikt en nooit geen last gehad van bijwerkingen oid. Ben sinds drie jaar gestopt en volgens mij werkt ie nog door Haha! Nee zonder gekheid. Je kan bij een pil gebruik ook nooit 99,9% veiligheid garanderen, net zoals bij een condoom. Je hoeft hem maar 1x te vergeten, een keer niet helemaal fit oid te zijn en het kan gebeuren.

Overigens, gefeliciteerd met je zwangerschap!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:14

Sinds ik de pil heb is mijn stofwisseling langzamer gaan werken. Moet nu een beetje opletten op wat ik eet.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:29

Ik heb ook MG30 ben er niet dikker van geworden of andere bijwerkingen. Slik heb nu 4 jaar. Ook nog geen beebs in de buik gehad hahah.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:34

Hmm das wel vreemd dan dat dat bij zoveel mensen gebeurt Scheve mond
Ik slik zelf een hele zware pil, de Diane35, en wil juist overstappen op een lichtere pil.
Ik ken overigens ook wel iemand die door een zware pil heen zwanger is geworden Scheve mond

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:36

Euhm... gefeliciteerd? Tsja, ik zie het maar zo: als je zwanger wordt, dan is het waarsch de bedoeling. Knipoog

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:37

eh ja het klinkt mij bekend, een oud lerares vertelde ons toen ook dat ze door de pil heen zwanger was geworden! En ook met toeval M30 was..Dus toen maar is naar ha gweest, toch maar even van pil veranderd.. Cool

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:44

Silvan schreef:
eh ja het klinkt mij bekend, een oud lerares vertelde ons toen ook dat ze door de pil heen zwanger was geworden! En ook met toeval M30 was..Dus toen maar is naar ha gweest, toch maar even van pil veranderd.. Cool

Ja das een beetje te laat dan he? Knipoog
Ik had ook besloten om het te houden. Ik ben ook van mening dat als ie zo graag wil komen dat het dan maar zo moet zijn. Haha!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:47

hoever was de zwangerschap al toen je ontdekte dat je zwanger was? charos en/of suzanne..
en voelde je al een tijdje niet lekker ofzo.. zoals misselijkheid/overgeven.. enz.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:49

Love_Blinkey schreef:
roosje84 schreef:
Mag ik misschien vragen aan diegene die MG gebruiken..wat hebben jullie als bijwerkingen(als jullie die hebben)

Dikker worden, borsten werden 2 cups groter, erg last van PMS, versnelde hartslag (weet niet of dat van de pil kan komen? )

Ik hoop niet dat ik zwanger word door de MG heen, op mn 16/17e Scheve mond

Maar ik ben niet zo groot, dus ik denk dat de MG dan wel zwaar genoeg is, of zegt dat niks je lichaamslengte/breedte?

Succes met de baby!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 18:51

crazy_funky schreef:
hoever was de zwangerschap al toen je ontdekte dat je zwanger was? charos en/of suzanne..
en voelde je al een tijdje niet lekker ofzo.. zoals misselijkheid/overgeven.. enz.

Ehm ik geloof zo'n 2 maanden. Nergens last van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:52

crazy_funky schreef:

Ik werd gewoon niet meer ongesteld maar ik had al een paar maanden last van een verlate menstruatie, gewoon dik een week te laat ongesteld, dus ik maakte me dit keer eigenlijk helemaal niet zo druk meer. Ik dacht gewoon Oh zal wel wel hetzelfde verhaaltje zijn. Maar nu bleef ie 10 dagen uit en ging ik toch maar een testje doen. Toen bleek ik zwanger en volgens de huisarts (die rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie) ben je dan al ruim 5 weken zwanger.

Misselijk ben je in die periode nog niet hoor, ik merkte iig totaal niks. Pas na de 8 ste week ging ik een rotperiode in met echt misselijkheid/overgeven, je heel raar voelen, prikkelbaar etc. Dat duurde tot na de 3 de maand. Nu is het al veel minder en misselijk ben ik gelukkig niet meer.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:52

ik heb trouwens nergens last van!
geen borsten die groter worden (hmm helaas Tong uitsteken zou wel wat bij mogen!) ik word niet dikker, geen slechtere humeuren of iets..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:54

ok.. ik heb trouwens zo het vage gevoel dat het bij mij ook raak zou kunnen zijn.. Scheve mond maargoed ik moet deze week ongesteld worden, dus we zullen wel zien!