enkel gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: enkel gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:24

yep, het gaat eindelijk langzaam de goeie kant uit (mag ook wel zeg, was gister precies een half jaar geleden) heb af en toe trouwens wel steken bij mijn schroeven Scheve mond maargoed zal wel goed zijn allemaal Haha!

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:40

Ja, n half jaar is echt lang! ze zeggen ook dat t minsten n maand of 8 duurt voordat n breuk/enkelbanden helemaal genezen zijn. Maarja als t daarna maar weer helemaal goed is, dan ben je die ellende zo weer vergeten.
Wel fijn dat je nu nog echt verbetering merkt!
over die schroeven, mijn orthopeed zei dat iedereen daar op dn duur last van krijgt, daarom moet ik ook over 3 maanden terugkomen. Ik weet wel dat als ik daar last van krijg, dat ik ze meteen weg laat halen. Of zie jij dat niet zitten? Is natuurlijk wel weer zo'n k*toperatie..en n tijdje rustig aan doen.
K zag gister toevallig n operatie op tv waar ze ook platen/schroeven uit n enkel verwijderden..blegh zag er niet zo fijn uit, t toedienen van de ruggeprik ook niet Tong uitsteken

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:19

ruggeprik heb ik ook gehad om ze erin te laten zetten Haha! ja naja als ik last krijg ga ik ze er ook uit laten halen, maar dan moet ik toch wel gruwelijk veel last hebben Haha! en ik zie het inderdaad niet zitten om dan weer rustig aan te moeten doen Haha! mijn chirurg zei dat ik dan zou kunnen kiezen, tussen plaatselijk of een ruggeprik Lachen

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 21:38

Kheb ook 2x n ruggeprik gehad, 1e keer voelde ik er nix van, dus ik d8 doe dat maar weer...toen deed t de 2e keer dus behoorlijk pijn. Ook paar dagen flink hoofdpijn gehad.

Kom net van het paard af, de 1e keer weer. T viel me vies tegen!!! lichtrijden ging absoluut niet, en doorzitten deed ook behoorlijk pijn...maarja morgen maar weer ff proberen. Kon trouwens mn leren laarzen ook niet aan, kreeg mn voet niet gebogen Clown had gelukkig nog n paar oude laarzen met rits liggen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:55

oooooooo jij bent er al opgestapt, ik nog niet hoor haha. Hoop morgen een rondje te kunnen stappen.
Maar heb je geen chaps ofzo.
Het beste met je hoor

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:26

He beterschap zeg!
Als echt paardenmeisje dacht ik meteen aan een bit: enkel gebroken bitje...Haha! Erg hoor.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:54

Ik moet er niet aandenken dat ik met chaps moet rijden, ben blij dat ik een stevige laars aan heb...
Moet wel eerlijk toegeven dat ik mijn beugels een gaatje langer heb gedaan.... want kort zitten, dat is niet zo lekker...

Aankomende zaterdag staat mijn eerste paardrijdles gepland!!! Jippie, en vanaf daar ga ik kijken of ik weer kan gaan wedstrijdstarten...
Lichtrijden gaat ook moeizaam, dat is niet de liefste houding die ik aan neem...

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:16

Enkel gebroken bit hahaha, die had ik liever gehad Tong uitsteken
Ik denk dat ik dus te hard van stapel ben gelopen, gister ook weer even gereden, mn instructeur had eerst gereden, toen wilde ik er natuurlijk ook nog ff op, ging redelijk t doorzitten. Lichtrijden gaat nog niet, dan ga ik echt door de grond vd pijn! En de kracht is echt weg, uit beide benen kuiten eigenlijk, eerst reed ik echt iedere dag, en vaak nog meerdere paarden. Nu heb ik zelfs spierpijn van n kwartiertje rijden Clown Maargoed gister ook ff gefietst, ging goed, is fijner als lopen. Ook maar meteen ff autogereden, merkte helemaal geen verschil met eerst, dus ook daar was ik blij om. Maar vanmorgen kon ik helemaal nix, niet lopen, echt niks...mn voet/enkel deed echt zo'n pijn, was ook helemaal warm en rood. De kleinste aanraking doet nu echt super pijn, heb vandaag rustig aan gedaan, pijnstiller gepakt en maar weer met krukken gelopen....echt niet leuk dit!!! Huilen

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:23

He meis,

Ik reed ook maar een kwartiertje in het begin hoor, en daarna koelen met ijs.....
Echt heerlijk 4 ijsklontjes meestal en dan zeg maar rondjes draaien op het plek waar ik wist dat het dik ging worden....
Misschien ook iets voor jou...
Volgens mij ga jij ook aardig van start!?
Rijd jij nu met je laarzen of je chaps?!? Merk wel dat mijn leren laarzen echt toppie zijn...
Maar heb wel een voordeel kan er zo inschuiven...

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:52

Hey,
rijd nu met laarzen met rits, geven niet echt steun. Mn andere 'goede' leren rijlaarzen, petrie's, geven veel meer steun, maar daar kan ik dus niet inkomen met mn voet. Maar t ergste vind ik het gevoel als ik probeer licht te rijden, doet zo'n pijn, dat ik echt denk van, hoe komt dit oooit weer goed, alleen t gevoel van mn voet in de beugel is al super vreemd. Vandaag dus niet gereden omdat ik al bijna niet kon lopen van de pijn, duss kijken hoe t morge is...hoop dat de pijn dan wat minder is!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:58

Ik heb he met je te doen....
Echt, want ik denk dat ik zonder mijn Petries ook niet zou kunnen rijden!!!
Voor de rest koel ik na met ijs anders is het niet te doen....
Ben nu wat meer licht gaan rijden, en ben nu ook niet echt blij...

Maar doe rustig aan, en al zit je er maar 10 minuten op wees daar blij mee...
Moet eerlijk bekennen dat ik de eerste keren niet zelf mijn paard opzadelde, maar mijn vader, en dat ik nog met mijn krukjes liep en mijn vader mijn paard naar de bak bracht... Op stappen met een stoel, allemaal van die simpele dingen die wel bijdrage aan een prettige en minder pijn in mijn voet....

Ik hoop voor je dat jij ook weer plezier in het rijden krijg, al is het nu maar voor 10 minuten....

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 22:10

Dat koelen met ijs heb ik eigenlijk nog niet gedaan, is misschien wel n heel goed idee Tong uitsteken En over n paar dagen nog maar eens proberen mn petrie's aan te trekken...herinner me nu ineens wat voor n steun die dingen geven Clown toen ik mn knie zowat uit elkaar had liggen voelde ik er niks van, dat kwam pas toen mn laarzen uit gingen, toen kon ik niet meer lopen!!! Maar had daarvoor met die laarzen wel nog gereden, gelopen en n pokke eind gefietst zonder echt pijn haha. Maar moet zeggen dat t ondanks de pijn toch wel weer lekker is om weer eens op je paard te zitten! Maarre jij ook heel veel suc6 met rijden verder, hoop dat je snel de L2 onveilig kunt gaan maken!!! Haha!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:15

He maar ik doe ook wel laarzen aan met rits hoor, moet niet aan denken van in en uit trekken....
Maar dat koelen met ijs, is echt een verademing, echt een tip, als je veel heb gedaan....
Ik hoop ook dat ik snel naar het L2 kan, al moet ik zeggen, dan zal ik toch alle dagen moeten trainen en regelmatig les hebben... nu is het nog te veel.....
Paard loop nog niet zoals ik wil, en zo lang ik neit kan autorijden is het ook nog geen wedstrijd voor mij... want kan mijn paardjes maar 3 keer in de week rijden.... das te weinig voor wedstrijd... (vrijdag, zaterdag en zondag)....

Heb het wel met je te doen, en het lijkt erop dat je iets te hard van stapel ben gelopen....

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 23:01

dat denk ik ook..maarja als mn orthopeed zegt dat ik alles weer mag proberen, dan doe ik dat ook zo snel mogelijk Tong uitsteken en t voelde ook best goed allemaal, maar dat moet ik nu dus weer verduren. Zal allemaal nog wel n poosje duren, maar ook dit komt wel weer goed!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:05

Hahah klinkt bekend hoor, want ik zit nu ook weer geregeld met pootje omhoog, dat het toch allemaal niet zo lekker loop!!!
Soms doe je bepaalde dagen te veel, ennehm ja dat moet je dan de volgende dag bezuren.....

Ik kan je zeggen dat ik in het begin niet meer dan 3 x per week reed!!!
Nu bouw ik het uit, en kom ik mezelf toch al aardig tegen...

Voor de rest mag ik nog weinig met de fysio, wat ik jammer vind, wil namelijk mijn spieren zo goed mogelijk trainen en terug krijgen.... Maar van de orthopeed mocht ik nog niet hardlopen of skeeleren....

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:16

ik zou inderdaad zeker niet al gaan skeeleren of hardlopen, ik ben vorige week (half jaar na de breuk) bij de fysio langzaamaan gaan joggen, maar dat viel tegen zeg, ik kan mijn voet helemaal niet afwikkelen als ik jog, laat staan als ik echt ga hardlopen, skeeleren mag ik tot mijn spijt ook nog niet Boos!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:43

Ik heb 3 jaar gelden mijn enkel gebroken gehad en ook deze is met schroeven op zijn plaats gezet. Die heb ik er nu nog inzitten.
Ik heb 6 weken in het gips gezeten. Daarna nog 3/4 weken rond gehobbeld en toen zat ik weer op mijn paard. Dus in totaal iets meer dan 2 maanden Knipoog
Succes ermee

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:48

1 augustus had ik een ongelukje met mijn paard gehad, 3 losse botfragmenten en enkelband beschadigt.

Gister voor het eerst weer gereden het het ging goed Haha! Haha! Haha! beugels moesten wel een gaatje langer. Had er twee gereden en vandaag weer en ik heb geen last gelukkig! Vrijdag weer naar het ziekenhuis....

Ik rijd trouwens met Ariat schoenen en leren chaps. Schoenen zitten strak en ik heb nog tape zit dus vrij stevig.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:59

Ik heb eens m'n enkel gebroken en ben toen gelijk weer op m'n paard gestapt omdat ik ergens in de middle of nowhere lag en zo dom was om geen telefoon mee te nemen. Dus ben naar een collega gereden die een half uur stappen weg woonde (ja dat was auw,auw,auw) Er was een man die me hielp en wel een telefoon bij had, maar had een blackout en wist alleen nog maar m'n huisnummer en wist ook dat m'n moeder niet thuis was, dus dat schoot niet op Clown Dus die man me op m'n pony gehesen en rijden maar, voelde me toen wel een bikkel hoor Tong uitsteken Wist dat ik niet moest gaan huilen omdat ik dan in paniek zou raken, dus de emoties kwamen pas toen ik m'n collega zag, is nu ruim 3,5 jaar geleden en heb tegenwoordig altijd m'n phone bij me Tong uitsteken

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:20

Ben nu drie dagen naar de uni geweest van half 11 tot half 6, dat is behoorlijk zwaar! mn enkel is ook echt 1x zo dik als ik thuiskom en ontzettend pijnlijk.

@Joop007: fijn dat t rijden goed ging! scheelt die tape veel denk je? mijn enkel wordt vanavond ook ingetaped, misschien dat ik dan zondag op wedstrijd ga. (2 proeven M1, dus doorzitten, lichtrijden kan ik nog niet Tong uitsteken , maar ik hoop dus met die tape wel)

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:04

KWPN_FAN schreef:
Ben nu drie dagen naar de uni geweest van half 11 tot half 6, dat is behoorlijk zwaar! mn enkel is ook echt 1x zo dik als ik thuiskom en ontzettend pijnlijk.

@Joop007: fijn dat t rijden goed ging! scheelt die tape veel denk je? mijn enkel wordt vanavond ook ingetaped, misschien dat ik dan zondag op wedstrijd ga. (2 proeven M1, dus doorzitten, lichtrijden kan ik nog niet Tong uitsteken , maar ik hoop dus met die tape wel)

Ik heb met tape gewoon veel meer steun en voel ik me een stuk veiliger op het moment met rijden, enkel kan gewoon niet dubbel gaan. Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis... Zondag op wedstrijd?? Jouw paard is zeker door gereden.... De mijne zitten nog in de opbouw fase hoop eind oktober van start te gaan.

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 21:20

@Joop007 Ja hij is n beetje bijgehouden, 2x in de week bereden ong. heb er nu weer n keer of 4 op gezeten. We waren voor mn val ook wel M2 klaar. Hij loopt eigenlijk nog hetzelfde, is alleen iets minder scherp aan het been, en wat zwaarder op de hand, komt ook omdat ik in mn rechterkuit totaal geen kracht meer heb. Doorzitten gaat dus redelijk, lichtrijden kan ik 2 passen, maar dat doet vreselijk pijn. Maarja kga dr morgevroeg en morgenavond denk ik even op, dan zaterdag nog ff, en dan kijken of ik zondag een normaal proefje kan rijden Clown
Heb jij er trouwens met lopen enzo geen last van? bij moet gewoon elke pas pijn, is behoorlijk frustrerend

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:53

KWPN_FAN schreef:
@Joop007 Ja hij is n beetje bijgehouden, 2x in de week bereden ong. heb er nu weer n keer of 4 op gezeten. We waren voor mn val ook wel M2 klaar. Hij loopt eigenlijk nog hetzelfde, is alleen iets minder scherp aan het been, en wat zwaarder op de hand, komt ook omdat ik in mn rechterkuit totaal geen kracht meer heb. Doorzitten gaat dus redelijk, lichtrijden kan ik 2 passen, maar dat doet vreselijk pijn. Maarja kga dr morgevroeg en morgenavond denk ik even op, dan zaterdag nog ff, en dan kijken of ik zondag een normaal proefje kan rijden Clown
Heb jij er trouwens met lopen enzo geen last van? bij moet gewoon elke pas pijn, is behoorlijk frustrerend

Das wel fijn begin je tenminste niet met een stuiterbal Haha! Ik heb totaal geen pijn. gelukkig. Heb net het tape eraf gehaald, kan ik even normaal douchen, krijg morgen toch waarschijnlijk wel weer nieuwe in het ziekenhuis, maar het is nog wel errug dik! Ben benieuwd.....

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:10

Gisteren had ik echt pijn, en nu ook wel....
Heb gisteren voor het eerst op mijn 3 jarige gezeten en daarbij moet je en korter zitten en lichtrijden en goed been geven... Dus dat is wel wennen, en dan heb ik toch echt nog wel spierkracht te kort.
Tis een schat van een beest dus daar ligt het niet aan....

Vandaag gelongeerd de 3 jarige en galop vind hij moeilijk en dan trek hij hard, nu mis je pas dat je niet kan tegenzetten met kracht dat red je gewoon niet....
Eigenlijk voor het eerst dat ik echt last heb van mijn voet, bij het iets doen met mijn paarden....

Ben momenteel ook aan de fietserij vind dat ik elke dag wel moet fietsen zodat mijn bovenbeenspieren en mijn bilspieren ook weer wat meer kracht krijgen, volgens de fysio goede oefening.... Dus ik doe dat maar braaf...
Want ben echt wel kilo's aangekomen, en die wil ik er toch echt weer af hebben...

Tapen heb ik eigenlijk nog niet gedaan, tis wel een oplossing weet ik nog van de voorgaande keren je voelt je safer, maar daardoor ging ik altijd net weer meer doen!!!

Morgen voor het eerst les, ben benieuwd hoe dat gaat!!!
Moet eerlijk gezeg nog niet aan een wedstrijd denken, omdat ik mijn paard te veel op mijn hand vind hangen, doordat ik toch echt nog genoeg been mis....

Ik ga er nu van tussen moet nog 1 paardje rijden!!

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 10:37

ElskedZ, fijn om te horen dat het toch wel goed gaat! Enne, succes met je les!
Fietsen ga ik ook iedere dag ff doen, ik merk dan eigenlijk geen verschil met eerst, maar t is wel goed voor je spieren iig.
Ik moet juist zeggen dat ik nog niet op onze 3jr ga zitten, maar denk ik wel op wedstrijd kan haha.
Lopen jullie trouwens weer gewoon? Ik dus niet, ik loop echt mank, ik kan mn voet gewoon nog niet afwikkelen...het is zaterdag ook 'pas' 9 weken geleden Clown