Zwanger,wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaRcIaNo

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:31

ik vind het heel knap je van gefeliciteerd!!
ik hoop dat je moeder rustig reageerd!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:53

Gefeliciteerd, je hebt in iedergeval goed gekeken wat de toekomst mogelijkheden zijn en die lijken niet verkeerd. Wat vind je vriend ervan?

Dat je moeder nee zei is mede doordat ze dit nu natuurlijk niet weet Haha! Ik durf te wedden, al ken ik ze niet, dat ze wellicht in de 1e instantie erg zal schrikken maar uiteindelijk het wel accepteerd. Een goede ouder zal toch, ongeacht de keus van zijn of haar kind, er altijd achterstaan? Mijn ouders zouden dat in iedergeval wel doen.

En onthou 1 ding, doe wat je hart je ingeeft. Wat een ander er van denkt is niet intressant, die draait zich om en gaat verder in zijn eigen wereld Knipoog

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:39

als je als nog het kind wilt laten weg halen weet ik van een kennis dat dit ook anoniem kan.
je moet alleen wel een oudere mee nemen bijv als je vriend boven de 18 is dan kan je samen met hem naar de dokter gaan die hem weg haalt.
in inder geval veel suc6 met het vertellen aan je moeder.
sterkte Roos

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 20:34

Jeetje wat een reacties ineens zeg.

Me vriend en ik schelen idd enkelen jaartjes.Voor mij gevoel niet veel maar voor anderen wel.

Heb nog goed met me vriend gepraat,en eigelijk kwam er niet veel uit dan elkaar doodzwijgen.Het mag komen maar missen als het weg gehaalt word zal die niet.
En als het komt zal hij het met liefde behandelen,denk toch dat het voor vrouwen meer ingrijpen is dan voor de man.
Ik blijf bij me besluit dat het blijft,en hij heeft het netjes geaccepteerd en zal me er niet voor in de steeklaten.

Heb geprobeert onder het eten iets te laten vallen,we aten namelijk met ze tweetjes ivm een heel gezin.Maar durfde het toch niet..Wou niet zeggen dat ik zwanger was,maar dat ze even afspraak moest maken bij de huisarts,omdat ik nog niet ongesteld ben geworden.En daarna na bezoekje van de huisarts vertellen dat ik zwanger ben..Misschien een domme zet,maar durf het niet anders te brengen.

Maar ook nog steeds kan ik me besluit niet begrijpen.Ben der blij mee hoor,maar door de druk dat ik het niet druf te vertellen kan ik er gewoon niet van genieten..en dan heb ik zo iets van,waar ben je mee bezig nu..

Pff..Blijft iets moeilijks..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:48

Vervelend voor je dat je vriend er zo over denkt, hij zal vast heel blij zijn als het nieuws wat verwerkt wordt. Het is totslot niet zomaar iets

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:52

oeiii spannend hoor! Zou het zelf ook dood eng vinden, nou weet ik van mijn ouders dat ze voor me klaar staan.. die hebben me dat altijd gezegd! Maar als ik in jou schoenen zou staan zou ik het wel heel griezelig vinden, maar gefeliciteerd met je besluit.

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:23

Heb je hele verhaal gelezen, heftig zeg..
Maar je hebt de juiste beslissing gemaakt, gefeliciteerd! Lachen
Fijn dat je vriend je zo bij staat,
en als je vriend al n huis heeft, en er is voldoende geld,
je hebt al een diploma, dus kan later verder studeren,
er kan niet veel mis gaan.. Ga er van genieten,
en denk er niet te veel meer over na, het is gebeurt..
(Tuurlijk is dat moeilijk, er niet te veel bij na denken.)
En je moeders reactie, mss is ze eerst wel heel erg geschrokken,
maar ze zal je niks aan doen, en ze zal vast niet heel boos worden.
Maar veel succes met alles, en het vertellen aan je moeder!
Kvind je super dapper.. Lachen

_Knoerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:47

Heejj heel dapper van je hoor!! Dan je het aandruft om het kind te houden!!
En je wat betreft je moeder! Knipoog
Ze zal eerst denk ik wel wat boos en verward zijn..
Maar als het kind er is zal ze niet meer van háár kleinkind kunnen afblijven.. Tong uitsteken
Dus hou je taaii, en zet veel succes met het gesprek van je moeder... Lachen

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:51

Oei,,
Goeie beslising genomen !!,, GEfeliciteerd
Maar ik vind dat je het wel moet vertellen !!
Ze helpen je er wel door heen , en ze komen er toch achter
Veel sterkte nog

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:26

hey..

teneerste GEFELICITEERD!!! Haha!
ik vind ook dat je t je ouders moet vertellen,,heb je dr al over nagedacht wanneer??
ik kwam er vorig jaar achter dat ik zwanger was, was dr helemaal niet blij mee maar abortus was geen optie voor mij.
uiteindelijk heb ik t geaccepteerd en begon ik echt moedergevoelens te krijgen en had ik er echt zin in..
iedereen had ik het natuurlijk verteld omdat ik moeilijk mn mond kon houden Knipoog
helaas bleek bij de eerste echo dat het hartje gestopt was met kloppen,,missed abortion heet dat..
ik was dr goed kapot van.. 1 op de 10 vrouwen heeft kans op een miskraam, dat is vrij hoog maar normaal..en de meeste kans op een miskraam is in de eerste 12 weken.
wil met dit verhaal zeggen, dat het mis kan gaan.... als ik op mijn zwangerschap terug kijk denk ik dat ik het niet meer zo snel tegen iedereen zou vertellen,, omdat het zo vervelend is om iedereen uitteleggen van die miskraam,iedereen vraagt er natuurlijk naar..en dat is best pijnlijk om t steeds weer te vertellen....

de keus is natuurlijk aan jou,, wanneer je het je ouders verteld... denk dat er aan wachten met vertellen voordelen en nadelen zitten,,hetzelfde geldt voor als je het nu verteld..

wens je veel sterkte met deze situatie!!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:46

Allereerst Gefeliciteerd!!

Ik vind het echt heel dapper dat je besloten hebt het te laten komen. De reactie van je vriend is naar mijn mening een goede uitgangspositie. Ik denk dat zijn gevoel nog komt.
Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest, maar heb wel 3 goede vriendinnen die nu nog 3-6 weken moeten (tja soms merk je dat je die leeftijd krijgt Clown , babyboem). Ik merkte dat de vaders pas het gevoel echt kregen toen het zichtbaar werd en nog sterker toen ze het hoorde/zagen/voelde. Jij voelt nu al de hormonen, maar hij voelt lichamelijk niks...

Ik zou wel aanraden om contact op te nemen met de huisarts of op internet te gaan speuren. Er zijn namelijk dingen waar je als zwangere vrouw rekening mee moet houden voor het welzijn van je aankomende kind. Er zijn dingen die je niet mag eten enzo... Zorg dat je daar in ieder geval wel van op de hoogte bent!!

Heel veel succes en sterkte met het vertellen aan je moeder.

p.s. Ik vind je idee over het vertellen na een bezoek aan de dokter echt geen slecht plan hoor... Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:10

Voor mannen voelt het idd heel anders. Ik ben kogelrond nu en het beweegt en dat is ook van buitenaf voelbaar, we gaan samen naar pufcursus maar voor mijn vriend blijft het ook een ver-van-mijn-bed-show zolang het er niet is. Lachen

Haal ook bij het Kruidvat een potje Gravitamon (ongeveer 15 Euro voor ik geloof 100 stuks), dan heb je alle nodige vitamines en je foliumzuur.
Verder: geen lever(producten), geen rood vlees (niet doorbakken biefstuk ed), geen filet americain, geen alcohol, sigaretten of drugs, max. 3 glazen cola op een dag of max. 3 koppen koffie of thee (uitgez. kruidenthee), geen rauwe vis (ook geen gerookte zalm oid), geen rauwmelkse kaas (wordt bijna niet verkocht, er staat dan au lait cru op of zoiets), salades heel goed wassen, geen kattenbak schoonmaken, niet in de sauna tot je een maand of 4 bent, geen buikspieroefeningen doen. Het boek Veilig Zwanger vond ik een leuk boek om te lezen en heel compleet Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:54

Ik ben blij dat je hebt besloten om het te houden Ja Alleen je hoofd kan buigen voor je gevoel, andersom werkt niet. Gewoon je gevoel volgen, dan komt het allemaal goed meis!

Ik zou dus net zo'n softy zijn als jij, hoewel ik al jaren roep nooit kids te willen. Maar mocht het per ongeluk wel gebeuren, tja... dan ken ik mezelf ook wel Lachen

Hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:28

Ik zou er toch maar rekening mee houden dat je het misschien toch alleen moet doen. Uit jouw verhaal lees ik dat je vriend er niet op zit te wachten en heeft hij meer een beleefdheidsantwoord gegeven. Denk er dus goed over na, ook of je het alleen zou willen doen. In het zwangertopic in de huiskamer zijn meer alleenstaande moeders, waaronder eentje die ook heel jong moeder is geworden en het meer dan prima doet!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:59

Ik vind je niet klinken als 16 en dat is een compliment. Je hebt er goed en bewust over nagedacht. Gefeliciteerd en welkom bij de zwangere bokkers! Het zal moeilijk worden en het zal zwaar worden, maar je hebt er bewust voor gekozen en ik geloof dat het allemaal wel goed zal komen.

Wel bekroop me hetzelfde gevoel, toen ik dit topic doorlas, als Faye: het klinkt alsof je vriend nog niet helemaal erachter staat, maar wel z'n best doet voor jouw. Is niet erg sterke basis, dus er kan nog van alles gebeuren in de 9 maanden die je te wachten staat. Houdt overal rekening mee, is mijn advies.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:20

Zo, veel zwangertopics laatste tijd, hangt in de lucht zeker Clown

Maar in ieder geval als eerst gefeliciteerd dan maar!

Ik ben inmiddels 12 weken zwanger, ook als trouwe pil-slikker door de pil heen zwanger geworden, mijn vriend liet de keuze aan mij over maar zou me steunen welke beslissing dan ook. Inmiddels is hij er al zo gek mee! Echt geweldig, dit had ik nooit durven dromen! Hij gaat overal mee naar toe, naar de verloskundige en de echo e.d.
Enige waar ik commentaar op krijg is de spullen die ik koop Tong uitsteken
Ik kan het nu eenmaal niet laten dat als ik wat leuks zie om het te kopen, dan ruien vriendinnen mij ook op "Moet je kopen joh, leuk toch!!"
Haha!

Mijn ouders reageerden ontzettend lief, even slikken maar geen nare woorden en inmiddels dolblij dat ze zo jong opa en oma worden!!! Mijn tantes maken al bijna ruzie om wie als eerste mag oppassen, mijn oma begint al met borduren en gaat het wiegje in orde maken!
Echt geweldig!

Ik hoop dat het bij jou ook zo komt, veel sterkte in ieder geval!

Oh ja, ik ben nu 19 en 20 als de kleine geboren word.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:24

Gefeliciteerd Anna-Jelly! Fijn dat jou vriend ook zo de zorg op zich neemt. Ik zeg ook altijd, wie a zegt zal ook b moeten zeggen Knipoog

Jamayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:32

Ik wil je toch wel feliciteren hoor. Je vriend accepteert het gelukkig en ik hoop voor je dat hij bij zal trekken. Misschien als hij straks mee gaat voor een echo of het hartje gaat luisteren. Probeer hem ook wat tijd te gunnen, want voor hem komt dit natuurlijk ook onverwachts. En uit ervaring: mannen moeten soms heel rustig over na kunnen denken, zonder "gezeik" van vrouwen aan hun hoofd.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 18:44

Zo ben ik weer even..
Veel gesproken..
Heb vanmiddag een test gehaalt met mn moeder..
En kwam weer zwanger uit..
Ze was eerst heel stil,maar liet de keuze aan mij over.
Ze zal altijd achter me staan met welke beslissing dan ook.
Ik ben hier erg blij mee..
en zonder jullie lieve bokkers,had ik het nooit gedruft..
Bedankt!!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:46

zo nu is het mijn buurt om te reageren. ook ik zal achter je staan maar dat weetje al. gefeliciteerd mutsie

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:51

beste bloempje
mijn zus zat 10 jaar geleden in de zelfde situatie moet je na gaan hoe ze daar toen over dachten
zij heeft destijds het kind laten komen en laten adopteren
maar met deze oplossing zou je het je ouders toch moeten vertellen
je kan bij het ziekenhuis als goed is ook een prik halen dat weeen op brengt ik weet niet of dit onder abortus valt maar ik vind eigenlijk van niet
sterkte er mee Vriendjes zijn?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:33

Zie je nou wel dat het meevalt Knipoog De "last" mee dragen weegt velemalen zwaarder dan het gewoon vertellen. Nou lekker genieten van jullie zwangerschap en hou ons op de hoogte!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:41

bloempje1 schreef:
Zo ben ik weer even..
Veel gesproken..
Heb vanmiddag een test gehaalt met mn moeder..
En kwam weer zwanger uit..
Ze was eerst heel stil,maar liet de keuze aan mij over.
Ze zal altijd achter me staan met welke beslissing dan ook.
Ik ben hier erg blij mee..
en zonder jullie lieve bokkers,had ik het nooit gedruft..
Bedankt!!

Super! Wat goed dat je het aandurfde!
Ik hoop echt dat je een hele fijne zwangerschap krijgt zonder verdere zorgen en dat er een droom van een baby uitkomt!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:43

Wow, fijn dat je moeder zo fijn reageerde Haha! gefeliciteerd

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:45

ik snap presies waarom ze er over in zat haar moeder het te vertellen aangezien ik er bij was toen we het z'n beetje over vroeg oma worden hadden. maar gelukkig valt alles mee.