snij mezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:46

@rudi ik begreep wat je bedoelde hoor Knipoog mijn opmerking was bedoelt voor shadowflower Tong uitsteken

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:49

MEID GA AJB HULP ZOEKEN!
dit is niet normaal.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:46

Ik snap niet waarom er hier mensen reageren die er helemaal niks van af weten. Reageer dan gewoon niet..

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:55

Dat meisje heeft hulp nodig. Zo is het gewoon.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:59

Dat ziet ze zelf ook wel anders opent ze geen topic. Maar om het nou te schreeuwen? Ze kan het ook wel lezen als je gewoon typt ofzo.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:02

shadowflower schreef:
volgende keer dieper snijden .....

Hahahahahahahahahaha, en dat wilt maatschappelijkwerker worden????????
Meid doe het niet!!!!!

Ik zie mensen vaak schrijven dat het een roep om aandacht is en dat je het dus zou moeten negeren of mensen maken er zelfs rotopmerkingen over.
Dit snap ik niet, stel: het is een roep om aandacht, wat dan nog???
Als een mens in zich zelf gaat snijden om aandacht te krijgen dan zal die drang om aandacht wel heel groot zijn en waarom zou je die persoon die aandacht dan niet geven???

Er zijn mensen die zich zo intens klote voelen die niet weten waar ze het zoeken moeten, dan heb je die aandacht nodig.
Hier uit ontstaan dit soort dingen.
Geef die mensen dan mensen dan een beetje aandacht, waarom dan blijven negeren of zelfs boos worden?????

En dat zou een maatschappelijkwerker moeten weten!!!!
Ik zie mezelf al bij een maatschappelijk werker komen.....
Mevrouw ik heb een ernstig probleem, ik snij mezelf en ik kan er niet mee stoppen.
Maatschappelijkwerker: volgende keer gewoon nog dieper snijden!
Ik zou je aanklagen!!!!
(of schreef je dat alleen maar om aandacht te trekken....??)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:26

het is inderdaad een heel erg domme opmerking, als je bij mij zou aankomen als leerling zou je flink de waarheid horen, ofwel je veranderd je houding of je wordt van de opleiding geschopt.

voordat ik nu weer een stroom van weet ik veel wat over me heen krijg, ik heb spw gedaan (sociaal pedagogisch werk) en zou ook met jongeren kunnen werken met deze problemen en haal het niet in me hoofd dit soort dingen te zeggen!

@ts, het is een goede stap toe te geven dat je een probleem hebt, hoe gaat het nu??

Just_me_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:37

Ik snap echt niet waarom mensen denken dat iemand snijdt om aandacht. Ik doe het ook ja, ongeveer 3 jaar, en hoe gek het misschien klinkt het hoort bij mij. Ik doe het om 'pijn van binnen niet te voelen', als ik boos op mezelf ben, als ik mezelf leeg voel, of juist omdat ik mezelf leeg wil voelen, of om te voelen dat ik leef zeg maar. Misschien niet zo makkelijk te begrijpen, maar voordat je er dingen over gaat zeggen ga dan eerst eens wat opzoeken ofzo als je er wat over wilt weten ofzo, iemand gaat heus niet zomaar in zichzelf snijden. En ik kan je vertellen, ik probeer het altijd te verbergen en als iemand er een opmerking over maakt kan ik ook wel door de grond zakken. Het heeft voor mij ook geen nut om het tegen iemand te gaan vertellen, twee mensen zijn er bij mij achter gekomen maar neem van mij aan diegene moet wel heel veel om je geven voordat ie je gaat helpen, en je moet het zelf willen, anders wordt het toch niks.

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:42

Ik wil even reageren op sommige nogal lompe en kort door de bocht reacties van mensen. Je kunt wel zeggen van als je jezelf snijdt lees dergelijke topics niet. Maar goed juist mensen die minder lekker in hun vel zitten trekken juist dat soort topics aan. Als je nog niet snijd kan een dergelijk topic een duwtje in de rug zijn om het te doen. Zeker als er dingen instaan over het wat en hoe met het snijden (gereedschappen enzo).

Het niet lezen van dit soort topics gaat daarom niet. Zie het zo je moet een werkstuk maken over ijsberen. Je zoekt dus alle informatie over ijsberen op. Dan mag je ineens niet meer over ijsberen opzoeken en er niet meer over denken. Kan jij de ijsberen nog uit je hoofd zetten? Zo is het ook met snijden en de oorzaken die daaraan vooraf zijn gegaan.

Opmerkingen als dieper snijden zijn ronduit schandalig. Je helpt er niemand mee, behalve de vernieling in. Tot besluit van mijn betoog wil ik zeggen dat als je jezelf snijd zoek alsjeblieft proffesionele hulp bij bijvoorbeeld het bureau jeugdzorg of het maatschappelijk werk. Psygholoog of psyghiater (heb je een verwijzing voor nodig van je huisarts) is ook goed. Deze mensen kunnen echt iets voor je betekenen en je verder helpen. Zij hebben er immers voor gestudeerd. Mensen op een forum zijn vaak onwetend over een derglijk onderwerp en kunnen daarom vaak niet helpen. Of worden zelf getriggerd.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:07

Just_me_ je haald me de woorden uit m´n mond.

@TS Je ouders laten je heus niet in de steek omdat je jezelf snijdt! Ga gewoon naar je ouders en je huisarts zodat je doorverwezen kan worden. Er is niks ergs mee om naar een psycholoog of psychiater te gaan. Het betekend absoluut niet dat er iets met je mis is maar je krijgt gewoon even wat hulp van een ander. En trek je vooral niks aan van de mensen die zeggen dat het een schreeuw om aandacht is, dat verschilt per persoon.

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:50

wat een poedersuiker reacties af en toe zeg. mensen denk na voor je ook maar iets zecht bedoel iemand die la snijt staat al niet zo sterk in z'n schoenen en meestal ook niet een al te goed zelfbeeld. dus denk even na. en mensen die nog steeds denken dat het om aandacht gaat of dat het een hype is om in jezelf te snijden. geloof me je doet het niet voor je plezier. misschien een shocking cyfer maar 1 op de 20jongeren snijt in zichzelf das toch een behoorlijk aantal. dus meid je bent niet de enige en trek je niets aan van al die klote mensen die zeggen dat je aan het aandacht trekken bent. hoe gaat het met je?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:52

hulp zoeken is het enige wat je er tegen kan doen...

succes

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:56

missyissy schreef:
kan iemand me helpen als ik verdrietig of boos ben ga ik mezelf snijden met vanalles en nog wat als het maar svherp is mijn zit onder de litteken maar ik wil ophouden maar als ik boos ben gaat het vanzelf.....kan iemand me helpen..

Hey loodgenootje,
Om echt te willen stopen moet je helemaal 100% er achter staan anders lukt het je nooit.
Mijn ervaring ik heb het ruim 12 jaar gedaan sinds 3 jaar eindelijk kunnen stopen.
Ik heb soms nog steeds de drang tot maar ik kan me tegen houden.
Is er mischien iemand waar mee je een sterke band heb of zo?
Probeer dan met die persoon een afspraak te maken.
Dat heb ik met mijn vriend gedaan en van af dat moment is het me gelukt.
Het is een hele moelijke en lange weg maar als je er 100% achter staat lukt het je.
En dat weet ik zeker.
Veel sterkte.

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:59

Als je het van plan bent ga hier dan posten, inplaats van snijden. Van myn part ga je keihard gillen of ga je met je kussen/knuffel gooien van frustraties, schelden thuis misschien helpt het.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:16

Ik vraag me af of ze nog wel gaat reageren Scheve mond

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:25

kijk meid, ik heb ook een heel verleden achter me en voor een meisje van 14 had dit eigentlijk niert gemogen.
je leven is te mooi om nu al te verpesten, ik steek de schuld niet op jou, in tegen deel maar misschien helpt het om te denken waarom je zou snijden
wat was er gebeurt?ruzie?ligt er iets op je hart?
is dat het snijden wel waard? omdat het nu fout gaat moet je daarom de pijn daarvan altijd meedragen?
denk je dat er niemand is die wil luisteren? wel schrijf het op, zeg het hardop als er niemand thuis is, fluister het zacht, typ het op bokt, wij verstaan je heus wel!
ookal zijn er een paar uitzonderingen die maatschappelijk werkster willen worden(ff of topic)
maar denk na voordat je iets doet
dus meisje zeg nog eens hoe het met je gaat omdat we erg ongerust zijn en mij kan je altijd PM'men
steffi

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:28

Daar baal ik dus van.. zo'n meisje opent zo'n topic omdat ze hulp zoekt dat is juist goed.. Ze kan dan wat steun vinden zodat ze misschien stappen kan gaan ondernemen en dan krijg je van die domme opmerkingen.. Misschien was het wel een kletsverhaal maar dat weet je niet dus moet je zulke dingen niet plaatsen.. Wie weet wat ze heeft gedaan nadat ze zulke reacties leest Verdrietig

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:34

ja jolita dat vind ik ook het is precies hetzelfde dat je oma leukemie of zo heeft en dat ze zeggen: wat een kanker ziekte zeg! of dat ze zeggen, nou hopelijk sterft ze, zoiets zeg je niet maarjah wie ben ik om dat te zeggen hé?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:40

ben het helemaal met je eens dat kun je niet maken.. Als je denkt dat ze het verzint is dat jou mening maar als je dat hier neer zet... daar heeft niemand iets aan ze vraagt om hulp niet om nog verder de grond in geboort te worden. je gaat toch ook niet als iemand een topic opent met rijfoto's en vraagt om tips ofzo dan zeg je ook niet wat een lelijk k*t beest ofzo.. En dit is dan nog 1000 keer erger want voor hetzelfde geld heeft ze zichzelf wat aangedaan.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hoop dat je erbovenop komt Ach gut

Tzatzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:54

Ik heb een hele goede remedie:
1 x per dag (mag ook meerdere x!) een kussen pakken en daar zo hard op slaan/stompen als je wilt. EN daarbij heel hard schreeuwen (plekje opzoeken waar dat kan, en anders maar heel hard in jezelf roepen) op WIE en WAT je kwaad of verdrietig bent.
Je richt je agressie, over anderen, op jezelf. OK, je voelt misschien tijdelijk je verdriet/woede niet, maar het lost niks op. Maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook....

Als je je ouders vertrouwt zou ik het toch tegen ze zeggen. Reactie van je ouders is niet raar, het is bij hen angst voor het onbekende. Het blijven je ouders, dus waarschijnlijk zullen ze er alles aan doen om je te helpen. Zoek in iedergeval iemand die je vertrouwt en je kan supporten!

Als ik je kan supporten laat het maar weten... Ach gut

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:04

Gelukkig heb ik zelf als persoon geen ervaring met automutilatie, maar ik heb er veel over gehoord, met name van personen die zelf de drang voelden zich te pijnigen.
Ik weet dat de therapie van Marscha Linehan heel effectief is bij dit probleem. Een van de tips was een elastiekje om de pols doen als je de drang voelt opkomen, en dat vervolgens tegen je pols aan te schieten. Toch is dit een tijdelijke manier op een symptoom de kop in te drukken. Het echte werk zal liggen in het herkennen, voelen en hanteren van emoties en emotionele pijn. Dit kan eigenlijk alleen met behulp van een professioneel hulpverlener. Neem de klachten serieus en ga dus echt op zoek naar hulp!

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:37

Linehan therapie is toch specifiek voor borderliners? Of heb ik het mis. Niet alle Borderliners automutileren, en niet alle automutilisten zijn Borderliners.

Ps mocht je hulp willen zoeken kijk even op http://www.bureaujeugdzorg.info voor adressen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:47

mij is toen ook zo'n site's aangewezen en alleen kinderen jongeren telefoon vond ik iets "hebben"
ook heb ik 'hulp' gehad van het clb, nou dat was geen hulp kan ik je verzekeren!
het is beter om er met een verstandig persoon over te praten, ookal zint een psychologe je misschien niet, ze kunnen het beste helpen, zij weten alles en hebben vanalles meemaakt.
hoe gaat het onder tussen met je?

aan het forum, ik ga d'r ff PM'men

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:16

wil je mij ook even laten weten hoe het met haar gaat?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:22

shadowflower schreef:
volgende keer dieper snijden .....

Heb nu al medelij met de mensen die later door jou worden geholpen! Ziek
Ga je eerst eens verdiepen in automutilatie voordat je je woorden klaar hebt staan.