Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
carola1 schreef:Ja daar heb je gelijk in maar aande andere kant is duwen niet zo erg maar ligt er wel aan hoe hard.
ik weet wat het is als het jezelf overkomt, geloof me.
duwen is al over de grens heen.
jezelf uit laten schelden,kleineren e.d. is een vorm van geestelijke mishandeling en ook niet acceptabel.
nu is het een duw,maar de volgende keer?
Chiqa schreef:Meis schreeuwen en schelden valt onder de norm agressie,
je bent je lat al aan het verleggen die die twee als verschillend te zien.
Wees radicaal met die gozer, géén latten gaan verleggen want over een jaar is het een duw, daarna een hardere duw....en wat er daarna komt kan je zelf ook wel invullen.
carola1 schreef:dat is nou net het probleem meid.
omdat hij elke keer weer zielig komt doen met zijn gesorry en ik bedoel het niet zo, laat je het toch elke keer weer gebeuren, want hij is zo lief en hij heeft ook zijn goede kanten.
snap je?
wel super hoor, dat jullie in therapie gaan.
Welshcobfan schreef:Dat doe ik ook zeker, maar als ik straks over 2 jaar psycholoog ben zal ik vast ergere gevallen over me heen krijgen
Welshcobfan schreef:carola1 schreef:dat is nou net het probleem meid.
omdat hij elke keer weer zielig komt doen met zijn gesorry en ik bedoel het niet zo, laat je het toch elke keer weer gebeuren, want hij is zo lief en hij heeft ook zijn goede kanten.
snap je?
wel super hoor, dat jullie in therapie gaan.
IK ga niet in therapie, mijn hemelHij alleen, ik zorg alleen dat het hele verhaal op tafel komt en dat meneer niet wat kan vergeten
En ik wil die psychiater laten zweten
![]()
Hij doet nooit zielig, omdat hij dondersgoed weet dat hij fout ziteerst zei hij nooit sorry en ging hij de slachtofferrol spelen(ik kan er niets aan doen) en nu doet hij dat niet meer, maar kan hij precies uitleggen wát hij fout deed en waarom dat fout is en waarom hij daarvoor zijn excuses moet aanbieden. dus er zit al een hele vooruitgang in.
Ik keur het gedrag af door het te negeren, goede gedrag (sorry zeggen) moedig ik aan. Zodat hij iig al een stap dichter bij het doel komt door zijn deviante gedrag om te vormen tot acceptabel gedrag. Het gaat nooit in 1 keer, maar stapje voor stapje. Hij heeft al wat stapjes vooruit gedaan