Ik kan niet tegen maandverband.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ammanda_rob schreef:zodra je in het water komt stopt je ongesteldheid, athans hebben wij geleerd... zodra je er weer uitkomt gaat het verder, je kan in het water dus eigenlijk geen bloed verliezen
JustNanno schreef:ammanda_rob schreef:zodra je in het water komt stopt je ongesteldheid, athans hebben wij geleerd... zodra je er weer uitkomt gaat het verder, je kan in het water dus eigenlijk geen bloed verliezen
wat is dat nou weer voor onzin?
JustNanno schreef:ammanda_rob schreef:zodra je in het water komt stopt je ongesteldheid, athans hebben wij geleerd... zodra je er weer uitkomt gaat het verder, je kan in het water dus eigenlijk geen bloed verliezen
Laui! schreef:Ik gebruikte tampons alleen als ik ging zwemmen en dan nog zaten ze nooit echt goed. Maar maandverband vond ik ook een drama. Sinds een paar jaar ben ik pas helemaal om en héb ik niet eens maandverband meer. Naja, heb toch maar een pakje gehaald laatst, maar nog niet gebruikt en ik denk dat het nogal wat jaartjes werkloos in de kast gaat blijven liggen ook.
Ik hou ze ook gerust een nachtlang in hoor. Op de OB verpakking staat geloof ik dat je ze echt niet langer dan 8 uur in mag houden. Als je gewoon heel netjes bent en geen infecties in je vagina hebt kan het geen kwaad om een tampon er lang in te laten zitten. Maandverband lijkt mij dan zelfs gevaarlijker.
topje van de tampon mag je echt niet aanraken, ook niet insmeren met vaseline. Dan breng je er juist bacteriën op. Ook goed je handen wassen van te voren. Als je dat allemaal goed doet kan er niks misgaan.
Ik heb ook alleen maar mini's of normal. Normal voor de eerste 2 dagen en daarna mini's. Mini's lek ik anders binnen een kwartier doorheen. Normal's gaan toch wel een paar uur mee.
milo schreef:ik vind het te handig. ik gebruik ze altijd, ik vind maandverband maar vies eigenlijk.
je voelt nieteens dat je ongesteld bent, je voelt er niks van. (behalve buikpijn en een hunkering naar chocola)
ammanda_rob schreef:zodra je in het water komt stopt je ongesteldheid, athans hebben wij geleerd... zodra je er weer uitkomt gaat het verder, je kan in het water dus eigenlijk geen bloed verliezen
x_Katja_x schreef:ammanda_rob schreef:zodra je in het water komt stopt je ongesteldheid, athans hebben wij geleerd... zodra je er weer uitkomt gaat het verder, je kan in het water dus eigenlijk geen bloed verliezen
Nou bij mij niet hoorAls ik onder de douche sta zonder tampon in gaat het gewoon verder.. Geval apart
Ik gebruik trouwens ook altijd tampons. In het begin kreeg ik ze er ook absoluut niet in. Je moet goed ontspannen (of desnoods diep in en uit ademen en dan bij het uitademen verder duwen) maar je moet ook wel vochtig genoeg zijn, als het zo droog is gaat het nogal stroefjes
Hopelijk lukt het, veel plezier met zwemmen!
ladymagic schreef:
Hier heb ik wel een paar tegenargumenten op.
Als je je handen goed wast van te voren kan er niet veel misgaan, of je die vaseline er nou op smeert of je vinger erin stopt, het zijn dezelfde bacterien.
Een paar bacterien kunnen trouwens geen kwaad.
Hoe schoon denk je dat de penus van je vriend/man is als die erin gaat? ook steriel en gedesinfecteerd?
Wat voor caseline geld, geld ook voor een condoom waar je met je vingers aan gezeten hebt.
Glijmiddel breng je ook met je vingers aan.
Vaseline is een soort van glijmiddel (veel gebruikt door "beginnende" homosexuelen)
en last but not least: Deze tip kwam van mij huisarts.
Het kan echt geen kwaad om de eerste (paar) keren een klein beetje vaseline er op te doen.
Tr3z3l_l0v3r schreef:Ja ok dat snap ik...
Maar euhm.. Et is niet zo dat je em zeg maar te ver kan door duwen ofzo ?.