vlees/vegetarische:)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:37

VanillaQueen schreef:
Ik vind het prima en ik weet zeker dat ik nooit meer aan vlees begin, ik vind het steeds misselijkmakender om te zien hoe mensen dat naar binnen werken...

Dat heb ik ook ja, vooral als ze om mij heen kippepootjes zitten te eten Scheve mond

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:46

Auky schreef:
Chocotof schreef:
Sinds kort heb ik door hoe je vegetarische sausijzenbroodjes maakt mijn moeder proeft het verschil niet eens. Haha!

Kom maar op met dat recept! Haha!

Sausijzenbroodjes:
Men neemt bladerdeeg en 'gehakt' van Valess.
Je pakt een plakje blader deeg en rolt van het 'gehakt' een soort worstje die je midden op het plakje blader deeg legt.
Je legt het volgende plakje erop en drukt hem dan helemaal dicht.
Je legt hem in de oven en voila hij is klaar.

Het is heel simpel je moet alleen zorgen dat het pakketje helemaal dicht is anders klapt in de oven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:49

Oh dat lijkt me lekker. Vind dat vallesse alleen zo vies. Gelukkig komen er steeds meer vegatarische produchten aan gezien in mijn ogen vegatarsch zijn een 'trend' word. Toen ik voor het eerst geen vlees meer at. 4/5 jaar terug hadden ze nog niet zoveel. Maar nu hebben ze ook lekker worst en shoarma. Zooo lekker

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:51

Ik ben sinds 3 jaar vegetariër en het bevalt me prima!
In het begin lustte ik totaal geen vleesvervangers, ik vond ze echt walgelijk. Nu begin ik ze steeds lekkerder te vinden. Vooral Valess vind ik heel lekker!
Die saucijzenbroodjes ga ik ook eens proberen Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:54

Ik ben ook vegetarische en heb er totaal geen moeite mee. Ik was altijd dol op vlees, nu moet ik er niet aan denken om nog een stukje te eten.
Ik vind vooral de vleesvervangers van AH tivall lekker, verder eet ik ook regelmatig een gebakken ei bij het eten (met champignons enzo erdoor)

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:34

LIL schreef:
VanillaQueen schreef:
Ik vind het prima en ik weet zeker dat ik nooit meer aan vlees begin, ik vind het steeds misselijkmakender om te zien hoe mensen dat naar binnen werken...

Dat heb ik ook ja, vooral als ze om mij heen kippepootjes zitten te eten Scheve mond

Ja, die botjes Scheve mond
Of van dat vlees waar bloed of iig rood sap uit komt in de pan...hoe kun je dat nog naar binnen krijgen echt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:33

Ja, ik vind dat echt walgelijk!
Ik snap niet dat mensen dat door hun keel krijgen... maarja.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:35

Ik ben ook vegatarisch. maar als mensen vlees eten stoor ik me er niet aan maar als die mensen ''grapjes'' of commentaar hebben over dat k geen vlees eet zeg ik wel wat terug.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:36

Ik heb er soms wel moeite mee dat m'n ouders wel vlees eten, maar ik kan ze het moeilijk verbieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:39

Ik stoor me er ook niet echt aan. Zij willen vlees eten, moeten ze lekker doen. Ik ga hen niet over halen geen vlees te eten als ze het andersom ook maar laten. Even lekker bbq'en met vrienden is er anders niet bij.

Ga alleen wel over me nek met botjes enzo. Moet ze thuis altijd opruimen. Ren dan ook zo snel mogelijk het huis door met een bord vol botjes zover mogelijk voor me uit. Maar dat had ik ook al toen ik vlees at.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:46

Ik ben inmiddels al bijna 12 jaar vegetarisch, dat terwijl ik 17 ben. Clown
Heb wel jaren gehad dat ik slecht at, niet genoeg vitaminen binnenkreeg en erg bleek en mager was.
Tegenwoordig let ik wel op wat ik eet. En ik neem 'smorgens altijd vitaminepillen, van Centrum en nog een andere (weet ff niet hoe die heet). Ik merk juist dat ik sneller mn concentratie verlies en sneller moe ben, zeker in de winter. Vleesvervangers met ijzer helpen erg goed, krijg je meer energie van.
Verder zorgen dat je gezond eet. Lachen Lukt prima. Tegenwoordig zie ik er altijd goed uit, nooit meer bleek of met verkleumde paarse vingers o.i.d.

Haha!

Vleesvervangers zijn overigens heerlijk. Wel ff zoeken naar de lekkere. Ik vind Valess echt vies. Bah! Maar van good-bite heb je ook vleesvervangers. En ik ben echt verslaafd aan de rookworsten, knakworsten, bitterballen en kroketten. Jammiiej. Overigens zijn er nog veel meer lekkere vleesvervangers. En fijngehakt van qourn ofzo is ook veel lekkerder dan van Valess. Vind ik dan persoonlijk Haha!

Nooit geen vlees meer voor mij Lachen Alhoewel het best wel eens lastig is al je bij anderen blijft eten, ouders van vrienden vinden het vaak erg lastig om wat voor mij te maken. Maar met alleen aardappels en groente ben ik al blij, terwil ze dan vaak allerlijk rare vegetarische gerechten gaan maken. Clown Als er alleen vlees is hoor je me ook niet zeuren, ik vind het aardig als men rekening met me houdt, maar als het niet gebeurd hoor je me ook niet zeuren. Zo heeft niemand er eigenlijk last van, en mijn moeder is er ondertussen al wel aan gewend Knipoog Na zoveel jaar. En ja, ik ben de enigste thuis die vegetarisch is Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:55

Ik vind Valess lekker, maar een beetje zout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:03

Ik slik inderdaad ook vitaminepillen en visolie pillen. Eet verder best wel gezond. Maar ben wel snel bleek en heb vaak paarse verkleumde vingers.

Heb pfeiffer gekregen in de herfstvakantie vorig jaar. Het is nog niet over. Komt deels door het niet vlees eten. Het word wel steeds minder dankzij de vitaminepillen.

Okee klinkt misschien een beetje ongezond. Maar als je kijkt hoeveel vet er in vlees zit.... Door mijn pfeifer werkt mijn lever niet goed meer en kan dus niet goed vet verteren... Zo ongezond is het dus ook weer niet.

De meeste bokkers hier. Eten jullie ook eieren en vis? Ben er heel benieuwd naar. Ik eet geen vis en alleen maar de eieren van onze eigen kippen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:38

vis heb ik nooit maar dan ook nooitj gegeten bah bah!

eieren alleen van mijn stageplek! die kippen ken ik en worden goed verzorgt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:59

Ik eet geen vis, een vis is voor mij ook een dier.
Eieren eet ik wel, ook uit de supermarkt, die eieren uit zo'n gele doos, die zijn van echte scharrelkippen en ook nog eens gezond

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:18

Ik ben al 17 jaar vegetariër, en dat is al mn hele leven Knipoog. Mijn moeder is namelijk ook vegetariër.
Als het biologische vlees wat eerder was ontstaan was ik waarschijnlijk geen vegetariër geweest. Ik heb opzich niks tegen beesten eten, maar wel op de manier waarop die beesten vaak gehouden worden.
Ik vind dat er bij biologische boeren eerlijker met de dieren wordt omgegaan, en als ik vlees had gelust had ik denk ik wel gewoon biologisch vlees gegeten.
Maar ik kan echt niet meer tegen vlees, ik wordt er ziek van. Ook hou ik helemaal niet van de smaak van vlees. In eten proef je het meteen en het is ook heel overheersend als je er niet van houdt.
Ik eet verder wel zuivelproducten en eieren, maar wel allemaal biologisch.

edit;
Ik slik helemaal geen vitaminepillen etc. bij. Wel eten we vleesvervangers. Ik ben bijna nooit ziek etc. dus ik heb niet het gevoel dat ik lichamelijk iets mis.
Laatst bijgewerkt door Lest op 24-06-06 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:19

Hoe smaakt vlees eigenlijk? Schijnheilig
Ik heb het namelijk echt nog nooit op. Nagelbijten / Gniffelen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:50

Ik eet geen vis. (is ook een dier, en ze komen bovendien nogal slecht aan hun einde) Eieren eet ik niet omdat ik het niet lust, als het ergens doorheen moet dan biologische eieren..

Scharreleieren zijn trouwens ook absoluut niet diervriendelijk. Die beesten zitten met zijn duizenden in een schuur, hebben nauwelijks bewegingsruimte, snavels worden afgekapt, kunnen geen natuurlijk gedrag vertonen en de lageren in de rang worden aangevalen. (ja heb net een presentatie moeten houden over oa bio-industrie Clown)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:54

Dat is ook de reden dat ik alleen eieren vanonze kippen eet. We hebben op het moment 32 eieren. Als mensen ze willen... kom maar halen we hebben er echt veelste veel Nagelbijten / Gniffelen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:56

Scharreleieren zijn idd ook niet diervriendelijk. Maar je hebt ook andere eieren, daar lopen de kippen buiten enzo. Weet alleen even niet meer hoe ze heten. Die hebben wij altijd. Biologische eieren eigelijk, maar ze hebben een naam

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:56

BBQuen is wel een beetje jammer ja, hier staat ie ook al op maar ik hoef onze burgers enzo nooit echt van zo'n vleesrooster....worden er nooit eens ergens massale vegetarische BBQ-s georganiseerd? Dat lijkt me echt gaaf Haha!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:58

Eieren eet ik ook alleen biologisch idd...ik vind die Columbian Blacktail gevallen erg lekker, zit veel smaak en die dooier is ook echt knalgeel...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:01

Ik vind geBBQde vegetarische dingen echt niet lekker. Als m'n ouders willen BBQen bak ik mijn dingen in de keuken in een pan en eet ze buiten op Haha!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:05

Maar het heeft wel sfeer, ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:09

Bij bbq'en gaat het mij ook echt om de sfeer. Zo gezellig. Helaas zijn de meeste dingen niet te eten Haha!

Ze hadden hele lekkere dingen voor op de bbq. Ongeveer te grote van een kippeling misschien iets groter. Van quorn. En daar binnen in zat zo'n mexicanse peper. Niet echt heel erg scherp ofzo. En een soort nancho kaas achtig iets. Die waren op de bbq heerlijk. Helaas zijn ze uit het arsortiment gehaald twee jaar terug ofzo.