pil en toch zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:33

iepsel schreef:
Ik heb een prachtige dochter van 11...............ik was aan de pil, erg zorgvuldig, geen antibiotica, niet gekotst of diaree................Dus het kan toch misgaan. Mijn dochter was zeker ongepland, maar zeer zeker NIET ongewenst. Bij twijfel altijd testje doen, dan krijg je in de vierde maand geen verassing!!! hahaah gewoon pil doorgebruikt en normale bloedingen gehad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit....................

hier ook zo'n wondertje

ik wist het van dag 1 ik ben zwanger en ik houd het
en daar nooiiiit spijt van gehad heb een fatastisch zoontje rondlopen

en wij deden dus Double Dutch (pil + condoom) < 0,1% 0,4%
en elke avond zelfde tydstip de pil en ook niet ziek geweest oid

wist het zelf wel direct maar test bleef heel erg lang negatief
zelfs inwendig onderzoek gehad -> negatief
echo -> negatief ..toen begon ook mijn man aan mij te twijfellen
omdat ik zo enorm zeker was van mijn zaak hebben ze toen een inwendige echo gemaakt

en jahoor achter in (gekantelde baarmoeder,..) lag daar een HEEEEEL DRUK wezentje

zoals mijn vader altijd al zei " als je geen kinderen wilt moet je Het niet doen , dat is het enigste wat 100% werkt

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:05

odetteke schreef:
@ lusitana: Tenzij je een vaste relatie hebt natuurlijk

Het is een beetje vreemd om aan te nemen dat iemand binnen een vaste realtie geen soa kan krijgen. Genitiale wratten kunnen bv maanden na besmetting pas naar boven komen. Je kunt het doorgeven zonder dat je weet dat je ze hebt.
Herpes is iets wat je nooit kwijt raakt, maar ook niet altijd actief is. En zo zijn er nog wel wat dingen. Wat dacht je van AIDS?Je eerste vriendje, nooit een ander, maar hij was sero positief zonder het te weten? Dus "vaste relatie" op zich zegt niks. Je moet ook allebei wel onderzocht zijn op soa´s.
Verder gaat natuurlijk een groot deel van de mannen vreemd al wil je dat van je eigen partner niet geloven.

Maar dat is allemaal off topic, het gaat hier om de pil, die ook al net betrouwbaar is.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:13

Wat heb je toch een negatieve kijk op mannen Lusitana!

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:10

Pam schreef:
Ik ben zwanger geraakt door de pil heen, toen ik net een maand slikte. Dit is echter niet goed gegaan..

Wat ik me afvraag, de pil zorgt ervoor dat je geen cyclus hebt. Als je stopt met de pil, of de pil vergeet, komt toch niet in een keer je cyclus weer op gang?

Het is de bedoeling dat de pil op meerdere manieren inwerkt, geen eisprong, dikke slijmprop rond baarmoedermond en zo nog wat dingen, maarja als je per ongeluk toch een eisprong hebt, hoeft er maar 1 eigenwijs zaadje te zijn die ver genoeg komt en je hebt een probleem..
En de kans op een eisprong is natuurlijk groter als je een keer (precies op het verkeerde moment) de pil vergeet, dan nemen je eigen hormonen het heel eventjes over denk ik..

FlynnlOver

Re: pil en toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:27

Ik ben nog niet aan de pil (nog lang niet ben pas 13 )
Maar heb ergens gelezen dat je een heeele kleine kans heb (ik geloof 2 procent) dat je toch zwanger kan zijn..

hinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:39

het bij gebruiken van condoom en/of zaaddodende gel zijn miss oplossing voor meer zekerheid

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:37

En wat als je de pil vergeet? Schijnt in de eerste week t gevaarlijkst te zijn. Maar krijg je nou in week 1 of anderhalve week daarna de eisprong? Is de pil vergeten dan niet rond de 2e week het gevaarlijkst?
En hoe groot is de kans dat als je 1 of 2 keer de pil in week 1 vergeet, je toch zwanger raakt?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:59

Ik ben dus ook altijd bang om zwanger te worden terwijl je aan de pil bent, ik ben tegenwoordig extra nauwkeurig met pil innemen, maar toch blijft het eng.

Zoals nu heb ik nog een week aan pillen, en toch heb ik een lichte menstruatie....

Maarja om nou telkens een zwangerschaps test te doen.....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:08

Pam schreef:
En wat als je de pil vergeet? Schijnt in de eerste week t gevaarlijkst te zijn. Maar krijg je nou in week 1 of anderhalve week daarna de eisprong? Is de pil vergeten dan niet rond de 2e week het gevaarlijkst?
En hoe groot is de kans dat als je 1 of 2 keer de pil in week 1 vergeet, je toch zwanger raakt?

dag 1 wordt je ongesteld en dag 14 zou dan toch normaal de eisprong zijn? dat zou na 1,5 week pilgebruik zijn dan toch?
het is in de eerste week het gevaarlijkst omdat het hormoonniveau (nouja die uit de pil dan) in je lichaam dan nog niet hoog genoeg is om het op te vangen denk ik. Je gaat innemen en het wordt afgebroken constant, maar het wordt steeds hoger tot je op een bepaald niveau bent (waar afbraak en opname gelijk zijn), en dat is met veel medicijnen pas na meer dan een week..

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:36

milo schreef:
ja, daar zit ik ook wel mee.

maar ik denk wel dat je zelf de kans heel minimaal kan maken door de pil regelmatig in te nemen, oppassen met teveel drank en diaree, en natuurlijk niet vergeten.

als ik een avond helemaal bezopen ben, neem ik hem voor d zekerheid nog een keer in.

beter te voorzichtig dan ongewenst zwanger raken.
ik ben trouwens bijna nooit veel ongesteld, altijd maar heel weinig bloed, en maar 1 dagje.

als jet het niet vertrouwd zou ik toch een testje doen. zijn heel goedkoop hoor.

Wat heeft drank dan voor invloed op de pil? Zolang je maar niet kotst toch

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:56

lightmorebh schreef:
als je zwanger bent en je slik de pil gewoon krijg je volgens mij toch iedere maand een onttrekings bloeding. mijn oma heeft ook nooit van doorgehad van mijn oom. ze was al 45 en had de overgang al gehad. op een gegeven moment zat ze op haar hurken en kreeg toen een kleine kramp en plop daat was mijn oom. ze had geen buikje gekregen maar wel wat aangekomen maar verder niks.

Ik snap niet dat je geen buikje krijgt, als er wel een baby in je zit, zo klein zijn die nou ook weer niet. Waar blijven die dan in de buik?

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:19

Ik heb wel een 5 daagse antibiotica kuur gehad?
Maar normaal pil doorgeslikt zoals het hoort?

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:05

Ja maar met anti biotica verminderd de werking van de pil he

Maarre waarom zeggen ze dan dat je contact op moet nemen met de dokter als je de pil vergeet in week 1, en sex hebt gehad in de week daarvoor (stopweek dus)

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:17

x4you schreef:
Ik snap niet dat je geen buikje krijgt, als er wel een baby in je zit, zo klein zijn die nou ook weer niet. Waar blijven die dan in de buik?

Als je hele sterkte buikspieren hebt dan kan de baby "naar binnen" groeien. En mensen die wat gezetter zijn, is heto ok niet zo gauw aan te zien.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:28

Pam schreef:
Ja maar met anti biotica verminderd de werking van de pil he

Maarre waarom zeggen ze dan dat je contact op moet nemen met de dokter als je de pil vergeet in week 1, en sex hebt gehad in de week daarvoor (stopweek dus)

met bepaalde soortenanti biotica verminderdt de werking van de pil

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:52

Ilsemarie schreef:
x4you schreef:

Als je hele sterkte buikspieren hebt dan kan de baby "naar binnen" groeien. En mensen die wat gezetter zijn, is heto ok niet zo gauw aan te zien.

Een vriendin van mij was ook niets aan te zien, zij was 18 toen haar zoontje geboren werd. Ze kwam er achter dat ze zwanger was na ruim 6 maanden, en er was absoluut niets aan haar te zien toen.
Gezet was ze niet bepaald, ze is juist heel klein en slank. Pas de laatste maand was echt te zien dat ze een buikje kreeg, maar mensen die haar niet kenden hadden absoluut niet gezegd dat ze zwanger was, of in ieder geval zeker niet hoogzwanger. Ze is bevallen van een prachtig zoontje met een heel normaal geboortegewicht (iets meer dan 6 pond).
Ze kwam er overigens ook niet achter dat ze zwanger was doordat ze niet meer ongesteld werd, maar ging naar de dokter vanwege aanhoudende vage buikklachten en vermoeidheid. Ze is gedurende haar hele zwangerschap ongesteld geworden.