Geen zin in seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:00

ik heb ook microgynon gebruikt voor een paar jaar. ik werd van deze pil supersagerijnig en lichtelijk depressief. ik stopte ermee zodra mijn relaties uitwaren en als ik een nieuwe vriendje had begon ik er weer mee. wat dus ook inhield dat ik steeds weer sjagerijnig werd. en dan liepen de relaties weer stuk.
ik ben naar mijn huisarts geweest en nu heb ik een pil waar ik geen last van heb. de naam weet ik niet hier uit mijn hoofd maar die kan ik je geven. ik kreeg door die pil dus ook minder zin in sex. ik was het zo zat dat ik er wat aan gedaan heb, en alles gaat nu veel beter! wat hormonen allemaal welniet met je kunnen doen!

imhotep

Re: Geen zin in seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:12

Arethe schreef:
(hoop dat het hier goed staat, anders verplaats het maar)

Ik zit de laaste maanden nogal met een "gevoelig punt".
Heb namelijk eigelijk bijna totaal geen zin meer in seks.

Ik ben nu 3,5 jaar samen met mn vriend, en hou echt super veel van hem. In het begin was het iedere keer als we elkaar zagen 2 a 3 keer seks, en als hij geen zin had of moe was, dan zorgde ik er gewoon voor dat hij wel zin kreeg.
Dit hebben we zo'n 2 a 2,5 jaar volgehouden maar de laatste tijd is het echt gewoon bagger.
Misschien 1 a 2 keer in de maand, maar meer ook niet.

Ik voel me er echt heel schuldig over, want ik merk dat mn vriend er gewoon mee zit. Hij begint zich langzamerhand af te vragen of ik hem nog leuk vind, of de seks slecht is etc..

En daar ligt het allemaal niet aan, hij is super lief, leuk en echt ( ) goed in bed..
Ook wil hij er bijna niet meer over praten, hij zegt dat we dat al genoeg hebben gedaan en dat het toch niks uithaalt..
Ook zegt hij dat hij al tal van dingen heeft geprobeerd; eerst veel knuffelen dus rustig opbouwen, het van mij laten afhangen, proberen zin te maken bij mij etc etc..

Nu vraag ik me af of er meer meiden zijn die hier last van hebben of hebben gehad. Wat deden/doen jullie eraan, en hoe gaat jullie vriend hiermee om..

Ik vind het namelijk echt ene probleem, voel me er zo rot over en moet vaak ook huilen als ik hem "weer eens" afwijs..
ik zou het ook veel liever vaker doen en neem me het ook vaak voor als ik naar hem toe ga, maar om een of andere reden komt het er dan niet van, of heb ik gewoon echt geen zin meer als ik bij hem ben..

help...

edit: spelfoutje

Zin in sex met je vriend is passie delen en al is dat over heb je een probleem maar neemt niet weg dat je niet meer van hem houd. Al zou je bij wijze van spreken een andere leuke knul zien dan heb je weer zin in sex want dan is alles weer nieuw. Misschien heeft je vriend ondanks hij lief en aardig is wel iets waardoor je geen zin meer hebt, misschien zie je hem wel als een goede vriend en heb je daardoor geen passie meer. Gebeurd wel vaker met relaties en dat ze als vrienden uit elkaar gaan omdat ze als broer en zus leefden.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:44

heb dit al een jaar...is echt een big issue hier, is al een x uit geweest (voor een half uurtje, vriend wilde me 'laten schrikken') om die reden. Hij heeft al vaak aangegeven dat hij het niet meer trekt op deze manier. (max 1 x pm) Maar ik weet ook niet wat het is... ik ben gewoon vaak moe, heb vaak last van mijn darmen (spastische darm) en dan heb ik dus ook geen zin, en misschien komt het door de hormonen (had eerst mercilon pil, nu Nuvaring, maar bij allebei geen zin)...
Maar zoals hier al eerder is gezegd, stoppen met die dingen, andere voorbehoedsmiddelen vind ik niet betrouwbaar (alleen condoom bijv) en een spiraal wil ik niet.

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:54

Spiraaltje!! fftjes tobben bij de dokter en daarna 6 jaar geen gezeur, ideaal gewoon, maar als je geen vaste hebt dan wel een rubbertje erbij natuurlijk..........

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:00

ik volg dit topic even, ik gebruik trigynon maar herken veel uit deze verhalen..

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:05

imhotep schreef:
Spiraaltje!! fftjes tobben bij de dokter en daarna 6 jaar geen gezeur, ideaal gewoon, maar als je geen vaste hebt dan wel een rubbertje erbij natuurlijk..........

in spiraal zit toch ook hormonen? alleen niet in zo'n koper spiraal maar daar hoor je weer andere gevaren over..

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:15

Geen idee, heb al 6 jaar nergens last van, ik heb een kopere maar wat zijn die gevaren dan?

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:27

wow wat lijkt mij dat apart zeg! een spiraal! dat voel je toch zitten?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 00:05

Lisa schreef:
gouda schreef:
Ik heb al jaren dat probleem Het hoeft van mij eigenlijk allemaal helemaal niet. Slik wel al vanaf jongs af aan (bijna vanaf eerste menstruatie) de zwaarste pillen in het begin zelfs 2 op 1 dag. Heb jaren stederil D gebruikt en nu sinds een tijdje de Microginon 50 (die overigens niet zo goed werkt) dus daar kan het ook aanliggen dus. Stoppen met de pil is voor mij helaas geen optie (blijf ik bloeden).

haaj..
zou ik morgen weten wat er niet goed werkt aan de pil microginon 50?? Ik heb deze namelijk voor 2 maanden voorgeschreven gekregen door mijn huisarts!!
Groetjes..

Na 4 strips had ik nog doorbraakbloedingen. Volgens mij doet ie het nu goed na de 5e strip ff afkloppen.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:31

Ik hoor dit verhaal echt van veel mensen, en dan vooral door werking van de pil. Ik heb daarbij ook nog andere bijwerkingen, ik heb mega stemmingswisselingen, en ben vaak sjago. Daarbij heb ik dus vooral zin in seks tijdens mijn stopweek en als ik net weer begin, we doen het nog zeker 2x per week, maar ik moet wel echt zin maken. Als ik in mijn stopweek zit, of de eerste week gaat het veel en veel makkelijker van mijn kant. Dus ik ben serieus aan het overwegen om met de pil te stoppen. Ik weet alleen nog geen goed alternatief.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:43

Na wat gegoogle kwam ik tot dit artikel http://www.planet.nl/planet/show/id=750 ... /sc=8aff7c
Dit klinkt uiteraard ideaal, je gaat minder vocht vasthouden en de onderzoeken zijn ronduit positief op het gebied van seks. Ik ga denk ik eens een bezoekje aan de dokter brengen.

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:54

Je hoort het idd vaker, dat dit door de pil kan komen.

Ik heb ook de microgynon30, maar heb er eigenlijk geen last van.
Wel ben ik vaker en snel chagerijnig, of stemmingswisselingen, alleen weet ik niet of dit nu van deze pil komt?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:57

Tulandro schreef:
Na wat gegoogle kwam ik tot dit artikel http://www.planet.nl/planet/show/id=750 ... /sc=8aff7c
Dit klinkt uiteraard ideaal, je gaat minder vocht vasthouden en de onderzoeken zijn ronduit positief op het gebied van seks. Ik ga denk ik eens een bezoekje aan de dokter brengen.

Deze pil is een tijdje uit de handel geweest.... en niet voor niets. Bekenden van mij hebben/hadden een rechtzaak tegen deze producent lopen... waarom? Hun dochter is dankzij deze pil overleden (mijn vriendin).

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:30

Dat is dus ook geen optie....

Heeft er iemand ervaring met het inbrengen van een spiraaltje, doet het pijn?
Ik zie het nog niet echt zitten om naar mijn dokter te gaan en zo'n ding in te laten brengen, dan doe ik dat liever bij een vrouwelijke arts.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:34

manzano schreef:
Tulandro schreef:

Deze pil is een tijdje uit de handel geweest.... en niet voor niets. Bekenden van mij hebben/hadden een rechtzaak tegen deze producent lopen... waarom? Hun dochter is dankzij deze pil overleden (mijn vriendin).

Goed, even een kleine correctie.
Ik reageerde misschien een beetje te snel en emotioneel. Al is het wel 100% waar wat ik hierboven zeg.... zij was destijds een van de eerste gebruikers (de Yasmin pil is vrij nieuw) en wellicht hebben ze hem nu aangepast. En ik geloof best dat hij voor mensen goed kan werken, maar ik kan er gewoon niet zo goed tegen als dat ding als wonderpil wordt gepromoot (goed voor je libido, je wordt er niet dik van etc etc). Want dat is het voor haar absoluut niet geweest. Is dus een beetje persoonlijk.

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:44

Het hoeft niet persé 1 oorzaak te hebben denk ik. Ik ben nu niet aan de pil, maar de paar keer dat ik hem wel gebruikte had ik ook helemaal geen zin. Verder lees ik al een paar keer van verschillende mensen over 3,5 jarige relatie... misschien zo'n punt waarop je gevoelens aan het omslaan zijn in langetermijn gevoelens ofzo? En ja ook ik zit in een 3,5 jarige relatie

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:05

Precies EvaSuzanne, ik lees allemaal verhalen van mensen die na ongeveer 2/3 jaar minder zin hebben en opeens is de pil de boosdoener. Dat vind ik allemaal wel erg makkelijk, in het begin van jullie relatie hadden de meesten daar toch ook geen last van? Toen was alles leuk, lekker en nieuw. Het is gewoon normaal dat die enorme lust na verloop van tijd wat minder wordt. Dan ligt het er maar net aan of je er (samen) genoegen mee neemt of dat je er iets aan wilt doen. Een relatie is niet alleen maar leuk, soms moet je ook samen aan dingen werken. En ja, ook ik zit rond de 3 jaar , maar eigenlijk kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben over ons sexleven. Soms even iets minder als we allebei druk zijn maar we proberen echt wel veel tijd voor elkaar vrij te maken.

Al ben ik absoluut geen voorstander van de pil, ik slik dat ding écht niet meer. Alleen heeft dat niet te maken met het libido verhaal maar meer met risico's op ziekten.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:18

Ik heb dit ook gehad, ben gelukkig niet niet de enige!!

Heb van mijn 16-19e een relatie gehad. Toen ik bij die jongen kwam slikte ik de pil nog niet ben na 6 maanden aan de pil gegaan, we hadden regelmatig seks maar na 2.5 jaar werd dat ook minder. Ik veranderde ook, qua gedrag en na 3.5 jaar is het uigegaan.

Na een paar maanden ontmoette ik mijn huidige vriend. Hij wou in het bein niet eens met me naar bed(wist ik veel dat hij nog maagd was en dat niet durfde ) Ben gestop met de pil, mijn gedrag veanderde, positief.

Ik werd wat minder snel aangebrand, liever kon veel meer hebben en maakt me niet meer zo erg druk om kleine dingen.
Na een paar maanden weer aan de pil, en ik veranderde weer(binnen 2 maanden), heb het zelfs uitgemaakt.

Toen kwam ik erachter. Ben nu 6 jaar van de pil af. Ben weer zoals ik altijd al was. Oké, het is wat duurder met die condooms, maar we hebben regelamtig seks, ook wel eens wat minder. We wonen nu 2.5 jaar samen en willen binnenkort een kindje...

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:19

We zijn nu 7 jaar bijelkaar trouwens.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:22

Tulandro schreef:
Ik hoor dit verhaal echt van veel mensen, en dan vooral door werking van de pil. Ik heb daarbij ook nog andere bijwerkingen, ik heb mega stemmingswisselingen, en ben vaak sjago. Daarbij heb ik dus vooral zin in seks tijdens mijn stopweek en als ik net weer begin, we doen het nog zeker 2x per week, maar ik moet wel echt zin maken. Als ik in mijn stopweek zit, of de eerste week gaat het veel en veel makkelijker van mijn kant. Dus ik ben serieus aan het overwegen om met de pil te stoppen. Ik weet alleen nog geen goed alternatief.

Klinkt erg bekend!
Ik moet morgen toch naar de huisarts voor iets anders, maar ga meteen ff vragen voor een andere pil, of een andere oplossing!
Gebruik nu microgynon, ben vaak chagrijnig, en heb ook weinig zin in seks, maar wel vaak in de stopweek...

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:23

Ik heb ruim 6 jaar al een relatie met mijn vriend, het gaat echt super goed alleen ik heb ook heel vaak geen zin in sex.
Ik denk vaak van vanavond ga ik echt zin maken maar op de avond zelf heb ik er echt helemaal geen zin meer in.
Ik dacht echt dat ik een van de weinige ben die nooit zin had in sex maar gelukkig ben ik niet de enigste.
Ik snap het echt niet waar het aan ligt.
De eerste 4 jaar van de relatie deden we het wel 6x per week.
En nu heb ik gewoon geen zin.
Ik slik ook die pil waar jullie het over hebben.
Maar in het begin had ik er geen last van dus aan de pil zal het ook niet echt liggen(of hij moet pas na 4 jaar gaan werken ofzo)
Ik hoop dat het nog ooit goedkomt want ik kan me voorstellen dat mijn vriend het niet echt leuk vind.
Gelukkig hebben we er geen ruzie meer over, dat is wel eens anders geweest.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:27

Ik had er in het begin ook geen last van. Ben van mezelf al vrij snel depressief en heb stemmingswisselingen, maar de pil versterkt dit. Ik heb nu ruim een jaar een relatie met mijn huidige vriend, maar daarvoor ruim 3 jaar met mijn ex. Na ruim een jaar had ik weinig zin meer in seks, en tot op heden nog steeds niet echt, alleen de eerste 2 maanden van mijn nieuwe relatie.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:28

misschien in het begin je wat inhouden en minder vaak doen? als je het echt zeer vaak doet in het begin kan je in een soort sleur terechtkomen

ik handhaaf die techniek alleszins en dat bevalt echt prima

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:31

Ik vind het persoonlijk een beetje onzin om je sekslust of ontbreken daarvan op een pil af te geven.
Als je aan de pil bent en je krijgt een nieuwe relatie, dan heb je toch ook erg veel zin in elkaar?
Misschien zitten wij Nederlanders wel veel te somber in elkaar. Je ontmoet iemand, krijgt seks en dan lig je gelijk aan banden. Er wordt niet meer verleid, het leven wordt een sleur en zeker na een winter als die we hebben gehad.
Probeer eens iets anders te doen, waardoor je leven spannend blijft en je seksleven ook. En misschien moet je jezelf er soms wel eens toe zetten als een ander wel behoefte heeft aan vrijen. Er zijn methodes zat om een ander een bevredigend gevoel te geven, zonder dat diegene aan jou zit, als dat je tegenstaat.
Kan me voorstellen dat sommige partners idd gaan denken dat je niet meer om ze geeft, een knauw krijgen in hun zelfvertrouwen en mss zelfs vreemdgaan. Praten erover met elkaar kan vaak heel wat oplossen en voorkomen dat je relatie op de klippen loopt.
En reken maar, als je het zover laat komen, dan heb je grote kans dat hetzelfde bij een nieuwe relatie weer gaat gebeuren. Je hebt de oorzaak namelijk niet weggenomen.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:33

Idd Klien, want zo te lezen heeft het bij de meesten helemaal niks te maken met de pil. Tenzij ze vanaf dag 1 al geen zin meer hebben. Bijwerkingen treden niet opeens na 2 jaar op ofzo