Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoaC schreef:Moet ook zeggen dat ik een super stiefmoeder heb en altijd bij mijn vader (en stiefmoeder) heb gewoont dus voor mij is mijn "familie" compleet zo.
Lisa schreef:De vrouw van mijn vader wist ook dat hij ons op de wereld had gezet.. heeft heel vaak en heel lang moeilijk gedaan.. wat aan de ene kant logisch is.. maar laten gaan deed ze hem niet! Mijn vader zelf heeft een aantal keer geprobeerd om zijn leven met ons te delen.. Dit is hem keer op keer niet gelukt en is hij teruggevlugd naar zijn vrouw!
Lisa schreef:Tijdens de rechtzaak heeft hij namelijk ook lopen uitkramen dat ik zijn dochter niet ben! hoe diep kan je zinken.. maarjha..
Lisa schreef:gaat het een stuk beter met me.. sinds een aantal maanden heeft mijn moeder een vriend.. dit valt me wel even zwaar.. ik heb mijn hele leven nooit andere man dan mijn vader om mijn moeder heen gezien! Ineens gaat heel veel aand8 uit naar haar vriend en niet naar mij.. misschien egoistich.. maar ineens een heel ander persoon in je leven.. die in mijn ogen mijn moeder 'inpikt' is even slikken!
Firedancer schreef:Lisa schreef:De vrouw van mijn vader wist ook dat hij ons op de wereld had gezet.. heeft heel vaak en heel lang moeilijk gedaan.. wat aan de ene kant logisch is.. maar laten gaan deed ze hem niet! Mijn vader zelf heeft een aantal keer geprobeerd om zijn leven met ons te delen.. Dit is hem keer op keer niet gelukt en is hij teruggevlugd naar zijn vrouw!
Lisa schreef:Hij heeft er misschien ook echt wel voor gekozen om terug te gaan naar zijn vrouw! maar dit is hard om te horen.. dat hij liever bij een ander gezin is dan bij ons?! wat is er dan mis met ons..
Firedancer schreef:Voor wat het waard is: toch vind ik persoonlijk (!) je moeder net zo fout als je vader is geweest.
Firedancer schreef:Lisa schreef:Hij heeft er misschien ook echt wel voor gekozen om terug te gaan naar zijn vrouw! maar dit is hard om te horen.. dat hij liever bij een ander gezin is dan bij ons?! wat is er dan mis met ons..
Ik weet niet of er uberhaupt wel iets "mis" is met jullie Lisa, misschien zijn het gewoon de omstandigheden.
De enige die antwoord kan geven op die vraag is je vader....
Ik wil je vader absoluut niet zwart maken, maar ik vind dat hij op een heel onbehoorlijke manier met je moeder is omgesprongen door een relatie met haar aan te gaan en ook nog kinderen op de wereld te zetten en niet de verantwoording te nemen fatsoenlijk voor zijn gezin te blijven zorgen.
Daarnaast zou ook je moeder eens bij zichzelf te rade mogen gaan wat mij betreft waarom ze met deze man nog twee kinderen gekregen heeft, terwijl ze WIST dat hij getrouwd was? Mooie praatjes vullen geen gaatjes, dus waarom heeft ze niet gewacht tot hij gescheiden was?
Ik vroeg mij trouwens wel af: heeft hij met zijn vrouw ook nog kinderen?
Lieve Lisa, je hebt hier natuurlijk helemaal niets aan, aan dat gewauwel van mij. Jij voelt je in de steek gelaten en het heeft er alle schijn van dat dat volledig terecht is.
Maar onthoudt: een kat in nood maakt rare sprongen en alleen je vader kan je vertellen waarom jullie leven deze wending genomen heeft.
Firedancer schreef:PrinCessRomy schreef:ik heb sinds een maand of 2 geen contact met hem puur omdat ik het spuugzat word dat het van MIJN kant af moet komen, hij belt nooit etc. als hij me niet feliciteerd op mijn verjaardag, laat ik een naamswijziging doen , dan wil ik niet eens meer mijn vaders naam dragen
Hoi Romy, leuk dat je reageert. Alhoewel het natuurlijk jammer is dat je ook mee kunt praten, he?
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je iets meer kunt vertellen over jouw situatie? En hoe oud je bent
Ik voel mij namelijk best wel aangesproken omdat ik soms wel eens denk dat mijn stiefkindjes ook kunnen vinden dat wij ons best niet voldoende doen om contacten te onderhouden met ze.
Natuurlijk is ellke situatie anders, maar ik leer graag bij om te voorkomen dat we in zo'n situatie komen als bijv. wat jij nu schreef.