Microginon 30 heet nu Regevidon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:23

Ik heb vreselijk veel bijwerkingen van regevidon.
Hoofdpijn, buikpijn, stemmingswisselingen, noem de hele reutemeteut maar op.
Bij microgynon had ik nergens last van.

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:27

ladyjoy schreef:
Sinds wanneer moet je voor Microgynon betalen?

Of zijn jullie allemaal ouder dan 21 jaar?

Dat denk ik idd.. Ik hoef er niet voor te betalen iig Ben 18

Cootjuh schreef:

Hoop dat ik nergens last van krijg Heb een hekel aan bijwerkingen.

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:30

_Madelon schreef:
Dat denk ik idd.. Ik hoef er niet voor te betalen iig Ben 18.

Oke, gelukkig dan. Ik was in ieder geval altijd particulier en hoefde nooit te betalen of dergelijke. Heb nu een zorgpakket ' 2 ', ben 20.. Maar in januari word ik 21, dus anders wil ik nog ff snel 2x voor een half jaar gaan halen haha

Cootjuh schreef:

Hoop dat ik nergens last van krijg Heb een hekel aan bijwerkingen.

Ja, ik ook, dat kan ik er echt niet bij gebruiken

Predator

Re: Microginon 30 heet nu Regevidon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:43

Scum schreef:
Goed dat ik dit topic zie. Ik heb hier vorige week heel erg veel trammelant mee gehad.
Mijn vriend zou voor mij de nieuwe Microgynon gaan ophalen. Toen kreeg jij bij de Apotheek dus Revegidon mee met de opmerking dat dit hetzelfde was.

Toen hij daarmee thuiskwam werd ik best wel boos dat ze dit zomaar durven te flikken. Het mag dan wel dezelfde bestandsdelen hebben maar de samenstelling van de hormonen kan toch anders zijn waardoor je bepaalde bijwerkingen krijgt (die ik niet hoef )

Na wat rondbellen (ik heb inside informatie)
blijkt dat Revegidon van een andere fabrikant komt en dat het absoluut niet hetzelfde is als Microgynon.

Het middel is nog niet zo lang op de markt en dus zijn evt. bijwerkingen ook nog niet helemaal bekend.

De apotheek geeft dit middel gewoon uit omdat ze dit voor een lagere prijs kunnen inkopen. Om een lang verhaal kort te maken:
Ik heb bijna herrie gehad met de apotheek, maar ik heb mijn Microgynon (die er nog gewoon is) gewoon gekregen en het geld van die Revegidon teruggekregen.

Een paar weken terug had mn moeder de pil mee genomen voor mij en zij had zich ook laten afschepen met Rigevidon.. ik was ook behoorlijk pissig dat de apotheek me zomaar, zonder dokters voorschrift, een andere pil geeft.. En wat nog banketstaaf is, ze hebben gewoon geen microgynon meer *heel fijn, dus nu zit ik aan de Rigevidon met de dagen de andere kant op..*

Het is van een franse fabrikant, sterker nog, niet alle bestanddelen zijn hetzelfde, de zogenaamde "niet werkzame stoffen" die erin zitten, zijn niet allemaal hetzelfde, dus ik ben best 'bang' nu dat het hierdoor is dat ik meer last heb van mn lenzen (De "werkende" stoffen, de hormonen zijn wel hetzelfde volgens de bijsluiter, ik heb namelijk van Microgynon en Rigevidon de bijsluiters vergeleken )

Goed, mijn punt: dikke onzin om voor 5 cent (!!!!) ineens een andere pil te moeten krijgen!

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:44

Last krijgen van je lenzen? Kan dat? Ik dacht dat mijn ogen gewoon ontstoken waren, maar nu je het zegt heb ik daar last van sinds die nieuwe pil!

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:54

Cootjuh schreef:

Ik heb nu ook iedere keer last van hoofdpijn, en ik denk ook dat het door die pil komt...

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 20:25

Oke.. bij deze bel ik morgen kwaad de dokter op om te vragen waarom ze mij met deze pil hebben afgescheept!!! :@ aahhgrr waarom doen ze dit?! Gelukkig vertrouwde ik het al niet en heb ik een strip van me moeder geleend!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:17

Vandaag mijn herhalingsrecept gehaald bij de apotheek en ik heb 'gewoon' microgynon meegekregen. Dus ik vermoed dat ik dus of een verzekering heb die het vergoed of dat de apotheek nog voorraad heeft danwel niet moeilijk doet.

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:33

Ik ga morgen ook nieuwe halen, en ik hoop dat ze Microgynon nog hebben. En anders wil ik sowieso een andere pil, want met deze ga ik niet door.

Dooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:39

Oh als ze zeggen dat regvidon goedkoper is dan klopt dat niet van mycrogynon is goedkoper

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:56

Predator schreef:
Een paar weken terug had mn moeder de pil mee genomen voor mij en zij had zich ook laten afschepen met Rigevidon.. ik was ook behoorlijk pissig dat de apotheek me zomaar, zonder dokters voorschrift, een andere pil geeft.. En wat nog banketstaaf is, ze hebben gewoon geen microgynon meer
*heel fijn, dus nu zit ik aan de Rigevidon met de dagen de andere kant op..*

Het is van een franse fabrikant, sterker nog, niet alle bestanddelen zijn hetzelfde, de zogenaamde "niet werkzame stoffen" die erin zitten, zijn niet allemaal hetzelfde, dus ik ben best 'bang' nu dat het hierdoor is dat ik meer last heb van mn lenzen (De "werkende" stoffen, de hormonen zijn wel hetzelfde volgens de bijsluiter, ik heb namelijk van Microgynon en Rigevidon de bijsluiters vergeleken )

Goed, mijn punt: dikke onzin om voor 5 cent (!!!!) ineens een andere pil te moeten krijgen!

De inkoopprijs van Revegidon is stukken lager dan Microgynon. De apotheek is verplicht om jou het gevraagde geneesmiddel te geven. Al zullen ze proberen met een ***smoesje (dit is hetzelfde, dit is goedkoper, blabla) je af te schepen.
Gelukkig weet ik meer van de fabrikant en de werkwijze van apotheken af en dus konden ze er bij mij niet onderuit, dus ik zou gewoon eisen dat ze Microgynon voor je bestellen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:42

Ik werk in een huisartsenpraktijk en heb even naar wat apotheken gebeld in omliggende dorpen.

Bij 3 verschillende apotheken wist niemand wat van die verandering.

Ik hoorde iemand zeggen dat ze de huisarts wilde bellen om te vertellen dat ze de vervanger niet wilde. Je hoeft niets te eisen hoor bij je huisarts, gewoon even doorgeven.

Wat wij in de praktijk doen: Er zijn verschillende middelen die onder een andere 'goedkopere' naam meegegeven worden.
Als wij Zocor voorschrijven krijgen mensen standaard Simvastatine mee.
Ik zet dan gewoon onder het recept: LET OP, moet echte ZOCOR zijn.

Zo krijgen de mensen gewoon het recept mee wat ze graag willen hebben.

Ik raad je dus aan met je huisarts te bellen en te vragen of ze speciaal op het recept willen zetten dat je Microginon 30 hebben wilt, dan gaat het gewoon goed.

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:40

Ik zal is kijken vanmiddag en ga daar echt wel even stennis maken als ze me niet de microcynon geven
Die pil bevalt me super en dat wil ik graag zo houden

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:44

Nu krijg ik toch weer schrik van dit topic.
Ik heb altijd last van bijwerkingen als ik medicijnen slik. Kuurtje antibiotica en ik ben 3 dagen beroerd.
Microgynon ging perfect, alleen wat stemmingswisselingen in het begin en ietsje aangekomen, maar daar viel mee te leven..

Ik heb weinig vertrouwen sowieso in 'onbekende' merken, omdat het toch hormonentroep is wat ik slik.
Ik denk dat ik toch ook de dokter maar even ga bellen of laat bellen..
Ik heb immers de microgynon destijds voorgeschreven gekregen omdat die het beste bij mijn lichaam paste.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:48

En de M50 bestaat die wel gewoon nog en word die wel gewoon nog vergoed? Ben net een paar maanden overgestapt van de Stederil D naar de M50 omdat deze uit de handel is gehaald zou niet best wezen als ik weer een andere moet daar ik met deze al problemen had met gewenning (iets minder zwaar na 4 mnd deed ie het pas). Heb dus pas die M50 gehaald en moest ook in ene 17.00 bij betalen grrrr. Lekker dat nieuwe zorgstelsel. Denk neem naturapolis geen gehannes met facturen krijg ik dat alsnog terwijl ik voor de pil nooit heb hoeven bijbetalen/voorschieten. zwaardere pillen worden niet helemaal meer vergoed zei de apotheek. Lekkere discriminatie als je geen keus hebt.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:59

_Madelon schreef:
Ik zal is kijken vanmiddag en ga daar echt wel even stennis maken als ze me niet de microcynon geven
Die pil bevalt me super en dat wil ik graag zo houden

moet je mij bovenstaande bericht lezen.

en overigens is het niet eens de apotheek zijn schuld maar eigenlijk die van de verzekeringen, hun zijn degene die willen dat de apotheek zo goedkoop mogelijk uitgeeft.

Wij gebruiken sinds een jaar nieuwe comp. programma's en daarvan zijn de meeste medicijnen al aangepast. als ik dan merknaam invul maakt de comp daar vanzelf stofnaam van zodat de apotheek het goedkoper uit kan geven. Geeft in principe niets. Als mensen perse merknaam willen verander ik het even.

Microginon 30 gaat overigens niet uit de handel hoor.
Hun 'octrooi' is afgelopen en nu hebben andere bedrijven de kans het na te maken en uit te brengen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:44

nou ik heb gewoon weer microgynon 30 meegekregen van de huisarts.
Ze wisten verder ook niks van regevidon dus ze waren nogal verbaast toen ik er over vroeg

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:42

MISTRAL94 schreef:
Dan is het te hopen dat de inhoudt niet veranderd is. Jaren geleden is dat ook eens gebeurd en "spontaan" waren er meer zwangerschappen

Dat komt omdat generieke middelen (want daar hebben we het hierover) 20% minder werkzaam mogen zijn als het specialite (de orginele variant)

Dat hoeft in dit geval overigens niet het geval te zijn hoor. Ik denk dat ze daar wel goed opletten als het al is een keer is gebeurt.

Je kan wel andere bijwerkingen soms krijgen doordat ze goedkopere hulpstoffen gebruiken voor deze middelen.

Ik vraag bij de dokter altijd om het merkgeneesmiddel. Als de dokter dat op het recept schrijft mag de apotheek niet iets anders geven.

ps ik heb niet all pagina's gelezen

Roselie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:45

Ik ben 21 en moet wel betalen maar krijg het wel terug van de verzekering

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:47

ik heb gister nog voor een half jaar microginyon gehaald

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:54

Nou, ik ben benieuwd wat ik morgen krijg..
Belde vandaag de doktersassistente, maar die zei je hoeft geen recept meer voor de pil. Gewoon naar de apotheek gaan en dan vragen.. Dus ben benieuwd wat zij mij dan geven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:00

Invisible schreef:
Nee de prijsverschil met de microgynon scheelt niks

scheelt altijd veel van merknaam tot stofnaam
en rigevidon is ook een merknaam

Maar de Apotheker ontvangt van de Generieke fabrikant wel veel meer korting. Declareert de prijs die vergelijkbaar is aan Microgynon en steekt een behoorlijke winst in zijn zak.

Nu is het ook vaak onder druk van de verzekeringsmaatschapijen dat de dokter een generiek middel voorschrijft.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:04

Ik heb Neogynon meegekregen als vervanger voor Microginon 30

Ik ben proefkonijn geweest voor Lovette... was mee wel dan niet ongesteld... dus voor mij geen goede pil.

Diane 35 en 38 zijn geen pukkeltjes of wat dan ook... alleen was ik zo'n 9 dagen ongesteld... schiet dus ook niets op....

Tot nu toe gaat het goed met Neogynon.... slik 'm nu 2 maanden...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:19

ik heb gewoon weer de microgynon klaarliggen bij de apotheek

CoSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:20

Ik heb van de week nog gewoon microgynon 30 meegekregen bij de apotheek