Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladyjoy schreef:Sinds wanneer moet je voor Microgynon betalen?
Of zijn jullie allemaal ouder dan 21 jaar?
Cootjuh schreef:Ik heb vreselijk veel bijwerkingen van regevidon.
Hoofdpijn, buikpijn, stemmingswisselingen, noem de hele reutemeteut maar op.
Bij microgynon had ik nergens last van.
_Madelon schreef:Dat denk ik idd.. Ik hoef er niet voor te betalen iigBen 18.
Hoop dat ik nergens last van krijgHeb een hekel aan bijwerkingen.
Scum schreef:Goed dat ik dit topic zie. Ik heb hier vorige week heel erg veel trammelant mee gehad.
Mijn vriend zou voor mij de nieuwe Microgynon gaan ophalen. Toen kreeg jij bij de Apotheek dus Revegidon mee met de opmerking dat dit hetzelfde was.
Toen hij daarmee thuiskwam werd ik best wel boos dat ze dit zomaar durven te flikken. Het mag dan wel dezelfde bestandsdelen hebben maar de samenstelling van de hormonen kan toch anders zijn waardoor je bepaalde bijwerkingen krijgt (die ik niet hoef)
Na wat rondbellen (ik heb inside informatie)
blijkt dat Revegidon van een andere fabrikant komt en dat het absoluut niet hetzelfde is als Microgynon.
Het middel is nog niet zo lang op de markt en dus zijn evt. bijwerkingen ook nog niet helemaal bekend.
De apotheek geeft dit middel gewoon uit omdat ze dit voor een lagere prijs kunnen inkopen. Om een lang verhaal kort te maken:
Ik heb bijna herrie gehad met de apotheek, maar ik heb mijn Microgynon (die er nog gewoon is) gewoon gekregen en het geld van die Revegidon teruggekregen.
Predator schreef:Een paar weken terug had mn moeder de pil mee genomen voor mij en zij had zich ook laten afschepen met Rigevidon.. ik was ook behoorlijk pissig dat de apotheek me zomaar, zonder dokters voorschrift, een andere pil geeft.. En wat nog banketstaaf is, ze hebben gewoon geen microgynon meer![]()
*heel fijn, dus nu zit ik aan de Rigevidon met de dagen de andere kant op..*
Het is van een franse fabrikant, sterker nog, niet alle bestanddelen zijn hetzelfde, de zogenaamde "niet werkzame stoffen" die erin zitten, zijn niet allemaal hetzelfde, dus ik ben best 'bang' nu dat het hierdoor is dat ik meer last heb van mn lenzen(De "werkende" stoffen, de hormonen zijn wel hetzelfde volgens de bijsluiter, ik heb namelijk van Microgynon en Rigevidon de bijsluiters vergeleken
)
Goed, mijn punt: dikke onzin om voor 5 cent (!!!!) ineens een andere pil te moeten krijgen!
_Madelon schreef:Ik zal is kijken vanmiddag en ga daar echt wel even stennis maken als ze me niet de microcynon geven
Die pil bevalt me super en dat wil ik graag zo houden
MISTRAL94 schreef:Dan is het te hopen dat de inhoudt niet veranderd is. Jaren geleden is dat ook eens gebeurd en "spontaan" waren er meer zwangerschappen
Invisible schreef:Nee de prijsverschil met de microgynon scheelt niks
scheelt altijd veel van merknaam tot stofnaam
en rigevidon is ook een merknaam