Hebben jullie dit ook ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 01:40

Ik heb dit soms, bijvoorbeeld iid of de deur op slot is. Soms fiets
ik er wel voor terug hoor, als ik twijfel. Ik controleer ook altijd of
ik de tv / computer enz. heb uitgedaan. Dat heb ik met alle electrische
apparaten...

__Robijn__

Re: Hebben jullie dit ook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:59

Ik heb ook nog een andere tik.
En dat is bomen tellen.
En als we in de auto zitten.. doe ik met mijn tenen naar boven en naar beneden tussen de bomen door.. dat moet ALTIJD.. en als ik alleen fiets en er zijn lijnen bij de weg. moet ik daar tussen door heen slingeren.. en als mijn sleutel of mobiel weg is.. .word ik panisch.
heel irritand.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:57

Kijk uit dat, t niet doorslaat, straks gaat dat heel je leven regeren.
Kijk maar even in de krant van deze week/dit weekend stond er een heel stuk over in.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:11

Dat heb ik ook, Als ik de deur dicht doe, en niemand verder thuis is, het hele alarm afluisteren dt ie er wel goed op staan, goed aan de deur trekken of ie echt niet meer open kan..

Bij de vriezer als ik een ijsje pak schop ik er standaart 2 keer tegen aan anders heb ik het idee dt ie niet dicht zit...

Bij de ponys bij het hek zit ik altijd wel 10 minuten te kijken of het hek wel goed dichtzit, steeds controleren enzo.

Denk dat dat wel standaart is.

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:12

Bomen tellen lees ik hier, dat doet ik ook in de auto als we lang zitten en ik me verveel.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:14

idd, dat bomen tellen
me pa had dat een keer door, en ging steeds harder rijden grrrr

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:38

ooo dat heb ik zo vaak. alles controleren of het wel dicht zit of dat ik het bij me heb. ik heb ook vaak al ik dan ergens loop of zit ofzo dat ik alles moet tellen. of telkens dezelfde beweging maken. als ik bijvoorbeeld op straat loop 3 grotepassen zetten dan een kleine en dan 3 grote enz.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:04

cindysponys schreef:
Mobiel in mijn ene broekzak en sleutels in mijn andere broekzak. Ik ben allebei al eens kwijtgeraakt, dus nu controleer ik het altijd.

Ik precies hetzelfde

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:04

dwangneurose.

heb er heel erg last van gehad, vooral in een stressvolle periode op de basisschool. op een gegeven moment was het zo erg dat ik wist hoe het leven eruit zag zonder dat alles beheerst werd door de dwang.

toen heb ik mijn moeder ingelicht (gelukkig) en toen zijn we naar een accupuncturist geweest, en het vreemde is dat het daarna weg was.
gewoon weg. ik hoefde geen 'nee' te zeggen, want de drang was gewoon weg.

die man zei ook dat er heel veel spanning in mn polsen zat.

ik ben er erg blij mee. voor vragen kan je me altijd pb'en. want het is niet leuk.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:19

CharlotteP schreef:
Jaah dat heb ik ook. Dan doe ik de deur op slot, controleer ik het nog eens. En als ik dan onderweg ben naar waar ik naartoe ga dan denk ik, o jee heb ik de deur nou wel op slot gedaan?

Het is echt zo irritant ...

doe ik ook welis net als kyke of de staldeuren wel dicht zijn en dan net als je er bij weg ben ..nog keer kijken of ze wel echt dicht waren...

en ook steeds kyke of de gas wel uit is enzo

verder valt het wel mee

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:15

Sommige dingen zijn wel herkenbaar.
Ik ben heel erg bang voor brand in mn huis. Ik draai altijd na koken de gaskraan uit en de stekker van de pc.
Ik controleer dat voor slapen gaan en voordat ik van huis ga.
Als ik het vergeten ben ga ik terug.

Als ik een weekend weg ga trek ik alle stekkers er uit behalve van de koelkast dan

Verder vraag ik me heel vaak af of ik mn deur op slot gedaan heb. Doe ik automatsich en soms kan ik t me neit meer herinneren. Ook daar ga ik voor terug en altijd is ie op slot.

Het is niet erg voorzichtig te zijn maar je moet idd wel opletten dat het niet te erg gaat worden.
Ik heb eens een documentaire over dwangneurose's gezien, dat lijkt me echt heel vervelend als je dat hebt!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:15

Ik heb dat met het opzadelen van mn pony. In de bak doe ik het altijd nog een keer opnieuw. Het moet natuurlijk wel goed liggen...

Bij andere paarden heb ik het dan weer niet

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:29

ik voel de hele dag door of ik mn GSMnog bij me heb en mn autosleutels vooral..en mn portemonee.

en ik doe het niet 3 keer maar minstens 30 keer op school soms 2 keer in een lesuur terwijl alles in mn rugzak zit en ik dat lesuur niet van mn stoel kom...

komt deels doordat ik vroeger erg vaak dingen verloor en daarvoor heel hard afgestrafd werd door mn ouders... nu ben i echt panisch als ik iets kwijt ben of niet direct vind.

indecember ben ik een keertje mijn lichten vergeten uitdoen van de auto zodat ik dus met een platte accu stond in een stad ver van huis.

sindsdien voel ik ook wel 5 keer of mn lichten op OFF staan en kijk ik ook nog minstens 2 keer om om te zien of ze echt niet meer aanstaan als ik van de parking loop.
ik heb het ook met het sluiten van paardenboxen, ik controleer het echt 3 dubbel, ookal zie ik van ver dat het dicht is, toch moet ik eens gaan voelen.

ben al vaak helemaal terug naar stal gereden om te checken...

eigenlijk best wel vermoeiend...

superlise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:35

ik controleer ook alles ,ik loop 3 x terug naar mijn vz pony haar stal om tekijken of ik hem wel heb dicht gedaan (dan ben ik nog wel op het erf ,ik kom dus niet vanaf me huis)
en ik controleer de achterdeur vaak 2 of 3 x ,ben pas nog na 5 minuten terug gefietst om tekijken of ie op slot zat.
mijn wekker controleer ik ook s'avonds 5x.
en de bak bij mijn pony waar alle spullen in zitten controleer ik ook altijd goed of hij wel op slot zit.
ik controleer eigenlijk gewoon alles

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:27

jep hier heb ik ook last van en vaak is het altijd dat je het doet omdat je dan bank bent dat er anders iets gebeurt.
Ik keek vroeger altijd wel 20x in de zelfde kast of daar het licht wel uit was :S nu doe ik dat niet meer.
En ik heb ook wel gehad dat ik als ik in bed lag nog wel 4x naar de wc moest.
en ik heb nu nog wel als ik 's avonds als laatste ga slapen dat ik wel 3x controleer of de lichten uit zijn, het gas uit is en de deuren op slot zitten

Halina: ik kan me helemaal in je inleven.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:50

Ik ben dus niet de enigste zo te zien.

Ik heb ook van die dingen die ik gewoon moet doen anders word ik gewoon gek, dan denk ik alsmaar heb ik dit wel gedaan, heb ik dat wel gedaan? terwijl alles altijd ok is.

Zo heb ik als ik 's avonds als laatste beneden ben en alles af moet sluiten dat ik 4x op die knop van de kraan moet drukken, 4x op de koelkast, 4 x uit moet zeggen als ik naar het gas kijk.
Heel vaak aan de deur raggen terwijl hij allang op slot zit.
Paar x aan de kraan kraan draaien dat ie dicht is.
Als ik na bed ga moet ik altijd 2x naar de wc.
Mijn scooter moet ik 4x aan het stuur trekken dat het stuurslot er op zit.
Ik heb iets met 4, het is echt gewoon zo naar dat ik dit heb.
Het is echt zon dwang dat je iets moet doen, zoniet dan ga je daar alsmaar aan denken.
Altijd voordat ik bij de paarden weg ga het hek nog een controleren.

Pff soms word ik hier gwoon echt gek van, ik moet het gewoon van mezelf doen.
Ik praat er nooit met anderen over en heb het ook nooit iemand gezegt omdat ik het gwoon raar vind dat ik zoiets doe en ik wil geen abnormaal iemand zijn.

[zit nu gwoon te twijvelen of ik dit wel wil plaatsen, want wat gaan anderen dan van mij denken? maar zo kan ik er tenminste wel over praten]

edit : ik probeer het ook echt te minderen maar zodra ik iets niet gedaan heb spookt het telkens door mijn hoofd, en dan moet ik het alsnog doen.

ik heb het al eerder gehad en toen was het plots over maar de laatste tijd is het gwoon weer erg.

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:46

Daar heb ik absoluut geen last van.
Ik ben 5 keer per dag me huissleutel kwijt. En ik leer der niks vam

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:50

Mijn vader heeft het heeel erg. Dan gaan we bijv. ergens heen en dan duurt het een half uur voordat hij eindelijk buiten staat. Ik vind het altijd maar raar en irritant van hem, en ik snap ook niet waarom het allemaal zo moeilijk moet. Hij heeft het ook met de koelkast, als die even te lang openstaat komt hij al aanrennen om hem dicht te doen. En de ramen mogen nooit lang open, en alle deuren zitten altijd op dubbel slot. Ik vind het heel lastig, ik voel me vaak opgesloten in mn eigen huis daardoor. Maarja, er zal wel niks aan te doen zijn..

Zelf heb ik in stress periodes vaak dat ik alles in een bepaald patroon moet doen. Of dat ik iets persé moet doen anders gebeurt er iets ergs.
Ik weet zelf donders goed dat ik daar helemaal geen dingen mee kan voorkomen en dat er ook niks hoeft te gebeuren als ik het niet doe. Maar toch doe ik het. Het geeft me een stukje rust denk ik. Maar op het moment dat ik het doe word ik er juist nóg gestressder door. Wat mij helpt om eraf te komen is tegen mezelf te zeggen:'nu tel je 1 keer tot 100, en als je dat hebt gedaan mág je gewoon niet meer naar die dwang luisteren. Dat helpt heel erg want dan doe ik het niet meer. Totdat ik weer in de stress zit en dan begind het weer. Ook als ik echt heel bang voor dingen ben doe ik het. Tegenwoordig heb ik er niet zo heel veel last meer van, het word steeds minder. Gelukkig, want het is echt vreselijk irritant.

Als mensen dit ook herkennen maar niet in dit topic durven te reageren mag je altijd pmen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-06 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:52

Urbann schreef:
Ik heb ook nog een andere tik.
En dat is bomen tellen.
En als we in de auto zitten.. doe ik met mijn tenen naar boven en naar beneden tussen de bomen door.. dat moet ALTIJD.. en als ik alleen fiets en er zijn lijnen bij de weg. moet ik daar tussen door heen slingeren.. en als mijn sleutel of mobiel weg is.. .word ik panisch.
heel irritand.

Dat heb ik ook!

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:56

ik twijfel altijd of het zadel wel goed ligt en als ik weg ga van huis doe ik de deur op slot. pak ik me fiets uit schuur en doe daarna de deur nog na checken want dan weet ik niet ckr of ik de deur al op slot heb gedaan best dom van mezelf

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:26

@ juul,, ik heb dat dus ook in bepaalde periodes,, mijn opoe is pas overleden dus misschien dat ik het daarom ook weer erg heb want normala heb ik er helemala geen last van alleen in sommige periodes (van stress dus ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:31

hipkippie schreef:
@ [naam],, ik heb dat dus ook in bepaalde periodes,, mijn opoe is pas overleden dus misschien dat ik het daarom ook weer erg heb want normala heb ik er helemala geen last van alleen in sommige periodes (van stress dus ofzo)

Ja dat heb ik ook. Als er net iets ergs is gebeurd bijv. Het is zo irritant..

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:33

Hihihi daar heb ik ook altijd last van , als ik tanden heb gepoetst dankijk ik nog 10x of ik dekraan wel goed heb dicht gedaan etc