Val je af van paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Val je af van paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:49

Ik val niet echt af van het paardrijden. Dat doe ik ongeveer 4 uurtjes per week. Ik val meer af van het fietsen daarnaartoe. Ik moet een behoorlijk stukkie fietsen (11 km heen en dus ook weer terug) en ik denk dat ik daar de kilootjes mee kwijt raak. Ook volg ik daar mijn "bezigheidstherapie ", en kom er vaker dan die 4 keer om te rijden. Ik fiets ongeveer 100 km per week en loop daar ook de nodige metertjes, paardjes naar de wei, paardjes weer naar stal, andere paardjes naar buiten, deze weer naar stal, en ga zo maar door. Ik kom wel wat strakker in mijn vel te zitten door het rijden, fietsen, stallen uitmesten, en alle andere werkzaamheden. En de laaste tijd is er al een paar keer gevraagd of ik af ben gevallen.....? Dat zal dan wel.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:54

Ik weet wel ,dat als je stopt met rijden,je aankomt.Ik tenminste wel.ik ging van +/- 7uur rijden per dag naar niet meer rijden.Ik groeide en groeide.Ben nu weer gaan wandelen en nu wordt alles weer wat steviger.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:25

Ik val wel degelijk af door het paardrijden. Ruim een jaar terug reed ik 6/7 dagen per week, nu is dat 4 dagen per week en ik merk toch wel dat ik steviger ben geworden in dit jaar (komt ook omdat ik nu bij een banketbakkerij werk hoor )

Je valt op den duur niet verder af, maar je rug en buikspieren worden wel sterker, evenzo je been en armspieren

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:08

ben ongeveer tussen de 5 en 10 kilo afgevallen toen ik na 3 jaar niet gereden te hebben een eigen paard kocht en weer iedere dag ging rijden. en ik heb een vrij constant gewicht

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:05

Ik heb eerder het idee dat ik aankom als ik paardrij. Maar dat komt eerder omdat ik dikke binnenbenen krijg door het ontwikkelen van spieren (HEEL LELIJK) Nee was het maar waar dat ik ervan af zou vallen......... toen ik niet meer reed viel ik juist af doordat ik minder gespierd werd..

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:53

Ik val niet af
Ik val nergens van af
Ja misschien van een half jaar niet meer snoepen..maar dat kan ik toch niet

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:54

Ik val niet af, maar krijg een dikke kont en supergespierde benen, echt niet normaal. Ik ben uit verhouding

_Lara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:57

Ik denk dat iedereen zelf wel weet wat je moet doen om af te vallen. Snoepjes laten liggen etc.
Alleen met paardrijden (sporten) kom je er niet, het scheelt natuurlijk wel een beetje maar als je echt af wilt vallen met resultaat moet je echt je eet/levenspatroon veranderen

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:58

Natuurlijk val je af, én krijg je meer spieren, je bent immers toch best intensief bezig. Even gegoogled en hier kun je berekenen hoeveel je per uur aan caloriën verbrandt.

hipkippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:04

gucci_girl schreef:
Ik heb eerder het idee dat ik aankom als ik paardrij. Maar dat komt eerder omdat ik dikke binnenbenen krijg door het ontwikkelen van spieren (HEEL LELIJK) Nee was het maar waar dat ik ervan af zou vallen......... toen ik niet meer reed viel ik juist af doordat ik minder gespierd werd..

Dat heb ik ook dikke bovenbenen en dan aan de binnenkant, het zijn ook echt spieren en geen vet maar vind het echt super lelijk,, ik ben verder gewoon slank en dan heb ik van die dikke boven benen

_Lara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:16

Ja dillema die dikke (gespierde) bovenbenen, heb het ook maar komt vooral door het hockeyen en beetje door het rijden denkik:)

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:50

kimbalover schreef:
gucci_girl schreef:

Dat heb ik ook dikke bovenbenen en dan aan de binnenkant, het zijn ook echt spieren en geen vet maar vind het echt super lelijk,, ik ben verder gewoon slank en dan heb ik van die dikke boven benen

Ja inderdaad.. en vooral als je een rok aan doet staat het heel lelijk vind ik

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:53

Bij mij is met een rok nie lelijk maar wel in mn bikini

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:32

Van het rijden krijg ik altijd een gespierde buik en zit ik ook veel strakker in mijn vel. Ik val niet af, blijf op hetzelfde gewicht terwijl spieren toch zwaarder zijn dan vet. Ben erg blij dat ik mijn lichaam zo train met iets wat ontzettend leuk is, dus eigenlijk geen moeite. Heb trouwens geen last van dikke te gespierde bovenbenen door het rijden.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 01:14

Ik val er niet vanaf.
weet wel dat ik ben aangekomen haha.

Had vorig jaar mijn laarzen aan laten meten en na een half jaar pastte ik ze niet meer moest een rits in laten zetten. Mijn kuiten waren 2cm gegroeid.

Maar het was ook een groot deel spierontwikkeling omdat ik eerst 2keer in de week reed en daarna 5a6x per week

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:28

Ik niet in vergelijking met voetballen , toen woog ik veel minder dan nu ...

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:34

Ik ben van mijzelf een sprietje, maar merk toch nu is al bijna een maand niet rijd ivm met blessure van mijn paard, dat mijn buik niet meer zo strak is als daarvoor. En dat was nou het enige waar ik trots op was

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:37

Of je afvalt, weet ik niet zeker. Ik denk dat je eerder in conditie wordt gehouden. Je kweekt wel een heleboel spieren bij, vooral in de benen. Mijn kuiten zijn net zoals de kuiten van wielrenners, dus zo net blokjes.
Stallen uitmesten enzo, ik denk dat je daar meer zou van afvallen

Als je wilt afvallen...bij ons zijn er nog enkele stallen die moeten gedaan worden hoor

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:42

Als ik er van af zou vallen zou ik de hele dag op mijn paard zitten dat weet ik wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:15

Tuurlijk val je er van af. Het is lichaamsbeweging dus je verbrand calorieen. Toen ik nog fanatiek reed was ik zeker 5 kilo lichter als ik nu ben en super gespierd vooral mijn buikspieren. En een stuk leniger.

Ik reed dan wel echt fanatiek op hoog nivo en niet recreatief, daar zit een heel verschil in. Veel doorzitten, paard echt aan elkaar rijden en ook hengsten.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:17

Inderdaad, wat Suzanne F. zegt; het ligt er maar net aan op wat voor een manier je rijdt.

Ik ken mensen die iedere dag een uur op een paard 'rijden' maar niet aan het sporten zijn, en zo zijn er ook mensen die iedere dag een uur op een paard rijden die écht actief aan het paardrijden zijn

Ik zelf merk het ook wel als ik niet rijd; toen ik mijn bekken gebroken had kon ik zo'n 10 weken niet rijden, en na die tijd kon ik mijn laarzen niet meer in en waren er een aantal broeken te krap geworden!

Maaikiemaaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:21

ik heb wel het idee dat ik afval als ik meer paardrijd(heb ook wel vrij snelle stofwisseling). Maar merk vooral dat ik wat strakker wordt en wat meer spieren krijg (benen en rug). Maar ik moet ook een uur fietsen om naar mn bijrijdpaard te gaan(half uur heen, half uur terug) en mesten hoort er ook bij, dus dat scheelt ook weer.