Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saskia_Omar schreef:Door die nikkelallergie moet ik altijd alles insmeren met nagellak (bv riem, oorbellen), maar mag ook niet te vaak de handvaten van de deuren aanraken, want als ik dan iets eet en het zit aan mn handen, of ik smeer mijn lippen in of iets dan gaan me lippen vervellen, ik trek dan echt hele vellen van en om mn lippen. Echt heel irritand.
Ik eet ook met plastic mes en vork, omdat er in gewoon bestek ook nikkel inzit hihi.
Ik zal vast nog wel dingen vergeten zijn waar ik allergisch voor ben maar dit zijn de dingen die ik in het dagelijks leven beetje moet ontwijken of pillen voor slik.
Supertje schreef:Saskia_Omar schreef:Door die nikkelallergie moet ik altijd alles insmeren met nagellak (bv riem, oorbellen), maar mag ook niet te vaak de handvaten van de deuren aanraken, want als ik dan iets eet en het zit aan mn handen, of ik smeer mijn lippen in of iets dan gaan me lippen vervellen, ik trek dan echt hele vellen van en om mn lippen. Echt heel irritand.
Ik eet ook met plastic mes en vork, omdat er in gewoon bestek ook nikkel inzit hihi.
Ik zal vast nog wel dingen vergeten zijn waar ik allergisch voor ben maar dit zijn de dingen die ik in het dagelijks leven beetje moet ontwijken of pillen voor slik.
Zowel mijn moeder als ik zijn ook allergisch voor nikkel. Mijn moeder extreem, ik gelukkig een stuk minder.
Mijn moeder krijgt er enorme bulten van, van die grote schijven op haar huid. Ze ziet er soms uit als zo'n reliëf landkaart
Ik krijg op mijn lijf en handen alleen rode plekken die enorm jeuken. Oorbellen zijn trouwens vrijwel altijd gemaakt van nikkelvrij metaal dus daar heb ik bijna geen last van.
In mijn gezicht is het erger, als ik iets van nikkel in mijn handen heb gehad en daarna aan mijn mond zit bijvoorbeeld, dan loop ik er gelijk bij als een of andere Zulu met van die klaplippen.....
Verder ben ik allergisch voor kaas, eieren en rookworst. Maar dat eet ik wel gewoon, veel te lekker allemaal. Krijg er alleen hoofdpijn van, maar dat zakt snel weer weg.
Ook ben ik flink allergisch voor bijen en wespensteken. Ik ben vaker gestoken, de eerste keren weinig aan de hand behalve dat het goed zeer deed. De laatste keer raakte ik ineens in shock. Bleek dat een allergie ook opgebouwd kan worden.
Ik moet dus meteen met een anti-middel behandeld worden als ik gestoken wordt. Gelukkig is dat niet meer gebeurd daarna, nu ga ik rennen als ik zo'n vliegend kreng zie....