Waar zijn jullie allergisch voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:41

ik ben allergisch voor VenZ Hagelslag.. als ik er vaak wat van eet krijg ik overal rode bultjes (vooral op mijn gezicht). net muggenbulten, jeukt als een gek!!

poes

Re: Waar zijn jullie allergisch voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:19

Vroeger altijd al allergisch geweest voor wasverzachter, dus dat komt er niet in thuis.
Verleden jaar kreeg ik plots een korts op mijn oor en teglijktijdig allemaal bultjes op mijn benen die jeukten, openbarstten en nog meer jeukten. Bleek dat allergisch was voor Ariel waspoederblokjes, en teglijk dan ook maar overgevoelig geworden was voor mijn oorringen. Ik draag zelden nog oorringen, en met waspoeder kijken we een beetje uit nu (ook altijd langste wasprogramma kiezen, dan spoelt de machine je kleren beter).

Oja, en ik moet hele dure foundation kopen, en dan nog niet vaak gebruiken, dat gaat jeuken en ik krijg allemaal rode puntjes.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:14

Saskia_Omar schreef:
Door die nikkelallergie moet ik altijd alles insmeren met nagellak (bv riem, oorbellen), maar mag ook niet te vaak de handvaten van de deuren aanraken, want als ik dan iets eet en het zit aan mn handen, of ik smeer mijn lippen in of iets dan gaan me lippen vervellen, ik trek dan echt hele vellen van en om mn lippen. Echt heel irritand.
Ik eet ook met plastic mes en vork, omdat er in gewoon bestek ook nikkel inzit hihi.
Ik zal vast nog wel dingen vergeten zijn waar ik allergisch voor ben maar dit zijn de dingen die ik in het dagelijks leven beetje moet ontwijken of pillen voor slik.

Zowel mijn moeder als ik zijn ook allergisch voor nikkel. Mijn moeder extreem, ik gelukkig een stuk minder.
Mijn moeder krijgt er enorme bulten van, van die grote schijven op haar huid. Ze ziet er soms uit als zo'n reliëf landkaart
Ik krijg op mijn lijf en handen alleen rode plekken die enorm jeuken. Oorbellen zijn trouwens vrijwel altijd gemaakt van nikkelvrij metaal dus daar heb ik bijna geen last van.
In mijn gezicht is het erger, als ik iets van nikkel in mijn handen heb gehad en daarna aan mijn mond zit bijvoorbeeld, dan loop ik er gelijk bij als een of andere Zulu met van die klaplippen.....

Verder ben ik allergisch voor kaas, eieren en rookworst. Maar dat eet ik wel gewoon, veel te lekker allemaal. Krijg er alleen hoofdpijn van, maar dat zakt snel weer weg.
Ook ben ik flink allergisch voor bijen en wespensteken. Ik ben vaker gestoken, de eerste keren weinig aan de hand behalve dat het goed zeer deed. De laatste keer raakte ik ineens in shock. Bleek dat een allergie ook opgebouwd kan worden.
Ik moet dus meteen met een anti-middel behandeld worden als ik gestoken wordt. Gelukkig is dat niet meer gebeurd daarna, nu ga ik rennen als ik zo'n vliegend kreng zie....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:38

Heb je even??.. haha nee hoor
Ik heb een zware huisstofmijt allergie, zware hooikoorts, allergisch voor Penecilline, Flinke zonne allergie, Katten,honden,paarden en Broccolie! heel vreemd maar krijg daar altijd uitslag van..
En uhm dat was het geloof ik wel weer..

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:18

Heb hooikoorts en sinds 5 jaar weet in dat ik allergisch ben voor paarden, maar ga ze toch echt niet verkopen. Ik neem de allergie maar zoals het is en pas me af en toe aan.

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:48

Supertje schreef:
Saskia_Omar schreef:
Door die nikkelallergie moet ik altijd alles insmeren met nagellak (bv riem, oorbellen), maar mag ook niet te vaak de handvaten van de deuren aanraken, want als ik dan iets eet en het zit aan mn handen, of ik smeer mijn lippen in of iets dan gaan me lippen vervellen, ik trek dan echt hele vellen van en om mn lippen. Echt heel irritand.
Ik eet ook met plastic mes en vork, omdat er in gewoon bestek ook nikkel inzit hihi.
Ik zal vast nog wel dingen vergeten zijn waar ik allergisch voor ben maar dit zijn de dingen die ik in het dagelijks leven beetje moet ontwijken of pillen voor slik.

Zowel mijn moeder als ik zijn ook allergisch voor nikkel. Mijn moeder extreem, ik gelukkig een stuk minder.
Mijn moeder krijgt er enorme bulten van, van die grote schijven op haar huid. Ze ziet er soms uit als zo'n reliëf landkaart
Ik krijg op mijn lijf en handen alleen rode plekken die enorm jeuken. Oorbellen zijn trouwens vrijwel altijd gemaakt van nikkelvrij metaal dus daar heb ik bijna geen last van.
In mijn gezicht is het erger, als ik iets van nikkel in mijn handen heb gehad en daarna aan mijn mond zit bijvoorbeeld, dan loop ik er gelijk bij als een of andere Zulu met van die klaplippen.....

Verder ben ik allergisch voor kaas, eieren en rookworst. Maar dat eet ik wel gewoon, veel te lekker allemaal. Krijg er alleen hoofdpijn van, maar dat zakt snel weer weg.
Ook ben ik flink allergisch voor bijen en wespensteken. Ik ben vaker gestoken, de eerste keren weinig aan de hand behalve dat het goed zeer deed. De laatste keer raakte ik ineens in shock. Bleek dat een allergie ook opgebouwd kan worden.
Ik moet dus meteen met een anti-middel behandeld worden als ik gestoken wordt. Gelukkig is dat niet meer gebeurd daarna, nu ga ik rennen als ik zo'n vliegend kreng zie....

Voor die wespen en bijen allergie kan je je laten behandelen door een allergoloog, een zogenaamde immuuntherapie. Kan je dit zeer aanraden, de analfylactische shock waar jij het over hebt is levensgevaarlijk namelijk en als je niet met 15-30 minuten in het ziekenhuis bent kan dat verkeerd aflopen....

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:51

Ik ben allergisch voor heel veel dingen....
Dat was ik nooit, maar ik ben één keer zo erg verbrand op mijn rug in de zon, dat ik blaren op mijn rug had....
Sindsdien heb ik zonne-allergie (kan wel in de zon, maar niet gaan bakken ofzo)
ik ben allergisch voor wasmiddel, voor sommige parfums, voor heel veel crèmes, lipgloss, sommige make-up

Heel erg vervelend en erg jammer ook

Stinkmodder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:53

Nepzilver. ;p

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:54

Ik ben allergisch voor leuke mannen
Als ze ook maar in de buurt komen gaat het al helemaal mis

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:28

Ik heb huisstofmijt allergie en kattenallergie...heb al 5 jaar klachten maar het is pas net ontdekt.

elisatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:05

Ik ben niet allergisch

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:56

Vroeger voor allerlei dieren (paarden, schapen, konijnen en meer van datsoort harige beesten). Voor paarden was wel het allerergst en daar kwam ik nou net het meest mee in aanraking... Als ik les had gehad liep ik 2 dagen met dikke ogen en een loopneus. Thank God ik ben er gewoon mee doorgelopen en nu heb ik nergens meer last van. Verder houdt mijn neus niet zo van huisstofmijt en is mijn huid ook allergisch voor 'iets' maar ik moet nog even uitzoeken wat... Loop al een half jaar met onverklaarbare bultjes

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:05

zoals vele kinderen voor koemelk (lactose-intolerantie), dat is nu wel uitgegroeid geloof ik.

Mijn zus is allergisch aan latex. Zij mag dus ook nooit bv bij een ongeval met latex handschoenen worden geopereerd. Mag nooit bij balonnen komen want dan worden haar ogen zo opgezwollen...

Maar verder zijn we best normaal als ik dat hier lees..!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:23

Oh trouwens, ik ben inderdaad ook nog flink allergisch voor wespen steken sinds 2 jaar!!! ga dan hyperventileren en kan flauw vallen, en de plek waar het gestoken is zwelt 5x zo erg op..

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:51

Ik ben allergisch voor huisstofmijt en kattenspeeksel En ik heb hooikoorts, dus loop nu samen met mn moeder heerlijk te snotteren..

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:55

Ik heb zonneallergie, dus de slechte tijden komen er weer aan, insmeren met speciale zalven enz, maar ik ga wel gewoon naar een warm land op vakantie

Ohw ja en allergisch voor bananen

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:01

ik heb hooikoorts en ben (heel erg) allergisch voor pinda's

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:14

Vandaag toevallig uitslag van allergietest gehad en ik ben erg allergisch voor huisstofmijt (wat af en toe bij mij bronchitus aanvallen veroorzaakt) en voor pollen (dus hooikoorts). Maar heb een goede ontstekingremmende neusspray die ik voor langere tijd mag gebruiken en heb nu dus niet echt last van de huisstofmijt of hooikoorts..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:17

Chocolade, maar ik blijf het gewoon eigenwijs dooreten.

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:18

Voor nikkel

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:24

Penecilline en antibiotica.
Jaren vreselijke zonneallergie gehad maar het gaat nu beter. Net zoals garnalen. Kreeg er vreselijke uitslag van maar kan er nu toch wel een paar eten. Durf nog geen hele portie aan.
Verder kan mijn huid niks hebben, ketting/armbandjes, of het nu zilver is of niet, kan er spontaan een reactie op krijgen. Bodylotions/creme's is ook altijd maar de vraag wat voor reactie het opwekt. Synthetische truitjes..
Gevoelig huidje

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:46

ik heb last van lichte hooikoorts
ik ben allergisch voor zwembadwater (chloor) krijg ik allemaal bultjes op mn armen en benen en het jeukt als een gek!!!! ook als het warm word gaan die bultjes broeien en das heel vervelend zeker op vakantie want ik kan niet in het water gaan omdat het dan erger wordt! dus ik zit op vakantie vaak op mn hotelkamer.
verder ben ik ook allergisch voor stof en acryl

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:09

voor heeeel veel.. Ik zal even een rijtje maken :p

- Borstvoeding (gelukkig niet meer nodig , wel problemen mee gehad vroeger )
- Paarden
- alle soorten grassen
- heb ook hooikoorts
- katten, honden, cavia's, en bedenk het maar verder..
- huisstofmijt
- kobalt (een stof die in blauwe kleding zit, maar ook in veel soorten metalen, en in klei enzo.. Ik was ook allergisch voor mijn beugel )
- cynthetische stoffen (of hoe schrijf je da..)
- Pinda's, en pindakaas
- um nog veel meer.. maar kan er ff niet opkomen

Ik heb ook al meer dan 7 jaar ontzettende eczeem op mijn voeten.. is ook ergens een allergische reactie op, ze weten alleen niet waarop
Maar dat is echt rot, ik kan ook niet met gewone rijlaarzen rijden, want die ademen niet genoeg en dan wordt het ook nog erger.. maar goed.. valt na 7 jaar wel mee te leven

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:11

ooh ik ben nog wat vergeten
- chloor (kan dus nooit naar zwembaden )
- zeep, shampoo's en alles.. dus moet me altijd wassen met zeepvrije prut
- Ik heb een hele tijd geen suiker meer mogen eten.. maar dat mag nu gelukkig weer wel
- nou.. ja ik denk nog ff verder

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:14

@ ElzA_NT wat krijg jij van chloor? ik krijg bultjes die erg jeuken ik heb het al 10 jaar vroeger over mn hele lichaam maar nu alleen mn benen en armen. ik geloof dat het officieel netelroos heet