Spieruitval nu steeds onderzoeken in ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 00:31

Wat naar voor je! Misschien een second opinion bij een andere arts?
at is al geopperd zie ik. Dokters zijn ook maar mensen en die kunnen ook best iets missen*

jepsica schreef:
IK BEN MOE EN HEB STEEDS SPIERPIJN. En daarvoor moet ik dan maar naar een psygoloog. Ik wil er niet mee leren leven ik wil beter worden.
Hebben ze toevallig ook schildklierfunctie (en evt nierfunctie) getest? Het is wel niet de meest waarschijnlijke presentatie van zo'n probleem, maar het zou wel kunnen.

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 09:14

gomir schreef:
Wat naar voor je! Misschien een second opinion bij een andere arts?
at is al geopperd zie ik. Dokters zijn ook maar mensen en die kunnen ook best iets missen*

jepsica schreef:
IK BEN MOE EN HEB STEEDS SPIERPIJN. En daarvoor moet ik dan maar naar een psygoloog. Ik wil er niet mee leren leven ik wil beter worden.

Hebben ze toevallig ook schildklierfunctie (en evt nierfunctie) getest? Het is wel niet de meest waarschijnlijke presentatie van zo'n probleem, maar het zou wel kunnen.

De arts zei dat hij alles heeft bekeken wat mogelijk is.
en dat alles er super uit ziet.
ik zie er uit als een fitte 21 jarige meid.

alleen mijn longen vond hij drama.
dus over 10 dagen weer naar de huisarts.

Hij zegt eigenlijk is het CVS maar die diagnose wil ik niet stellen omdat het niet hard te maken is. maar er blijft niks anders over. dus denk dat dat het is en daar moet je mee leren leven.

groetjes jepsica

Jet

Re: Spieruitval nu steeds onderzoeken in ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:07

Hoi weer,

Weet je nu ook nog of ze ook op Lyme getest hebben? En volgens mij kunnen ze tegenwoordig CVS wel aantonen op de een of andere manier. Hoe weet ik zo even niet, maar ik zal eens zoeken voor je. Wel raar hoor dat ze helemaal niets kunnen vinden met de klachten die jij hebt! Sterkte ermee!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 10:20

Jet schreef:
Hoi weer,

Weet je nu ook nog of ze ook op Lyme getest hebben? En volgens mij kunnen ze tegenwoordig CVS wel aantonen op de een of andere manier. Hoe weet ik zo even niet, maar ik zal eens zoeken voor je. Wel raar hoor dat ze helemaal niets kunnen vinden met de klachten die jij hebt! Sterkte ermee!

Ik weet dat mijn bloed op alles is getest wat er mogelijk is.
denk dat daar dan ook lyme bij zit.

ik zit nu aan de prednisolon. hete vroeger prednison.
is geen lekker medicijnen. veel bijwerkingen.

ik wacht nog even mijn longen af want daardoor kan ik ook zo moe zijn.
als mijn longen straks blijken mee te vallen weet ik niet wat ik nog meer kan doen.

maar ik wil in iedergeval een second opinion (of hoe je het schrijft) in een ander ziekenhuis voor mijn benen en mijn vermoeidheid.

in september moet ik weer mijn opleiding volledig gaan volgen. dat zijn dus weer weken van 40 uur. als ik dan nog zo moe ben hou ik dat nooit vol. dat gaat niet.

ik hou jullie op de hoogte.

iedereen heel erg bedankt voor jullie steun.

xxjepsica

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:06

Heb je die Prednisolon in pilvorm? Marc kreeg het in het begin van de MS wel in een stootkuur via infuus, maar tegen de vorm die Marc heeft hielp dat niet echt. Wel maakte het hem minder vermoeid voor een tijdje en waarschijnlijk hielp het toen ook wel wat tegen de achteruitgang.

Ik hoop dat het voor jou voldoende helpt en groot gelijk dat je verder gaat zoeken! Succes ermee!

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:37

Hallo, heb even de reactie's gelezen van TS.
Ik zou het er niet bij laten zitten! het heeft bij mij ook 4 jaar geduurd voordat ze wisten wat het nou was met mijn enkels, je moet hoop blijven houden ook al is dat heel moeilijk en ik zou ook zeker die second opinion laten doen en misschien kan je een brief schrijven met al je klachten en die dan door de ziekenhuizen in heel het land laten gaan (deden ze bij mij ook)

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:30

Ik hoop voor je dat het je longen zijn! Maar wel goed dat je nog een second opinion laat doen, je weet maar nooit!

Succes!

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:15

Van je longen word je ook niet blij hoor....

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:35

Hey sorry heb niet alle reacties gelezen, wel die van jou. Heb je al eens aan spierdystrofie gedacht? Een klasgenootje van mij had dit ook.. Kon zo ineens in elkaar zakken en kon niks meer, de spieren hielden er gewoon mee op. Het is misschien een mogelijkheid?

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 10:21

Ik heb pil vorm van de prednisolon. maar vind het een rot medicijnen. heb er veel buikpijn van. gevoel van blauwe plekken en opgezwollen ogen.

volgende week woensdag weer naar de huisarts.

groetjes jepsica

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:42

de moeder van een vriendin van mij heeft MS maar dit is niet hard te maken op de MRI. Normaal gesproken zie je ms. vaak wel op een mri door (Als ik het goed heb) witte vlekjes. bij haar zie je niks. Toch hebben ze de diagnose MS gesteld aan de hand van de klachten, symptomen en verschijnselen. Ik wil je echt niet ongerust maken of een beter weter zijn, maar ik denk altijd maar houd dit soort dingen in je achter hoofd.

Ik vind het altijd heel moeilijk te accepteren dat als er geen medische bewijzen zijn dat het dan maar psychisch is. Ik zie het ook vaker in het ziekenhuis gebeuren. En de waarheid is hard: iemand met een psychische achtergrond in je dossier staat altijd zwakker en wordt als snel op het psychische vlak benadeelt of niet serieus genomen.

Als heel simpel voorbeeld maar te noemen dat meisje met de ziekte van creutzfeld jacob.

Ik bedoel er verder niks mee en wens je heel erg veel sterkte!!!!!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 11:25

Stootkuur prednison heeft niks geholpen.
ben net weer bij de huisarts geweest.
Mijn longen klonken nog steeds drama.
Heb nu een antibiotica kuur.
Moet morgen een long foto laten maken.
Ik moet 4 juli naar de longarts.
En moet 5 juli terug naar de huisarts voor de uitslag van de long foto.

Ik hoop dat er nu een keer wat bekend wordt.
zodat ik ook lekker zomervakantie kan houden.

ik hou jullie op de hoogte.

gr jepsica

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:34

Balen dat de prednison niet heeft geholpen, hopelijk doet de a.b. meer. Gelukkig kan je nu wel snel terecht voor de uitslag van de longfoto, niet weer weken wachten.... Ikzelf ben weg van morgen tot zondag de 9e, maar dan lees ik weer bij en zie ik ook wat de uitslag is geweest. Ik hoop dat je meer duidelijkheid gaat krijgen, zoals het nu steeds is, is het ook niets....

Sterkte maar weer, doei!