Heupvet! Wat kun je er aan doen?!!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Takkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:36

vlooiebaal schreef:
Nou ik heb ook een tip, niet kwaad, worden maar mischien je broek een maatje groter kopen, wij vrouwen willen ons graag in een te klein maatje proppen waardoor je dikker lijkt dan je eigelijk bent. Zit hij dan net iets te ruim dan kan je er een gave riem omheen doen. Die riem moet je dan ook niet te strak aansnoeren.Ook met je bikini kan je er beter een met een band kopen die precies op het vet valt. En heel veel buikspieroefeningen, ik ga minstens een keer per dag ergens even liggen.S'ochtens in bed bv.

Ja... dat is eigenlijk het beste, maar die discipline he

Henri3kjuH

Re: Heupvet! Wat kun je er aan doen?!!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:38

nou zwemmen is echt NIKS!! ik zit op wedstrijdzwemmen .. zwem 4keer per week! en dat helpt echt helemaal niks hoor tenminste bij mij dan niet

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:46

Ik kan het zelf wel merken,met zwemmen. Maar goed,ik zwem niet alleen,want ik rijd paarden,skeeler,en fiets.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:58

Ideale manier om strakker te worden:

* 3 a 4 maal per week cardio, half uur tot 45 min, matige inspanning

* 1 maal per week krachttraining: hiermee verhoogt je metabolisme aanzienlijk, en het effect duurt zeker 24u!

* gezonder en regelmatiger eten

Verder:

Je kunt 7000 buikspieroefeningen/... per dag doen: ze worden wel megasterk, maar zolang er een laagje vet overheen zit zul je ze niet zien. Met dat soort oefeningen ga je wel DIE spieren trainen, maar NIET het vet dat precies daar zit verbranden. Vet verbranden is moeilijk te beïnvloeden, en ja, net het vet op je heupen wordt moeilijk aangepakt. Er is dus een groot verschil tussen wat strakker worden en echt vet verliezen. Voor dat laatste moet je gewoon in het algemeen afvallen.

bakkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:13

ik ga 6 tot 8 uur per week dansen (en nee,geen onstpannend cursusje in een gezellige dansschool,op het einde van een training die 2u duurt lig ik bijna op de grond), 3-4x per week lopen, bijna elke dag paardrijden en ge overal met de fiets heen. Ik sport dus tamelijk veel,maar dat stomme heupvet wil echt niet weg

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:55

poes schreef:
Je kunt 7000 buikspieroefeningen/... per dag doen: ze worden wel megasterk, maar zolang er een laagje vet overheen zit zul je ze niet zien. Met dat soort oefeningen ga je wel DIE spieren trainen, maar NIET het vet dat precies daar zit verbranden. Vet verbranden is moeilijk te beïnvloeden, en ja, net het vet op je heupen wordt moeilijk aangepakt. Er is dus een groot verschil tussen wat strakker worden en echt vet verliezen. Voor dat laatste moet je gewoon in het algemeen afvallen.

Maar goed. Ik ben dus 1.80 mtr, en weeg 61 kg. Veel te weinig dus, maar die lovehandles heb ik wel degelijk enigszins. Dan moet je toch niet gaan afvallen? Dan blijft er helemaal niks van me over.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:35

Je kunt wel het trainingschema gaan volgen om vet te verliezen en spieren te kweken. Spieren wegen trouwens meer dan vet, dus je gewicht zal niet noodzakelijk dalen als je gericht gaat trainen.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:45

Auw, misslauie! Ik heb geloof ik een beetje te fanatiek je oefening uitgevoerd. Naja, je voelt wel dat je de juiste spieren aanpakt.

Ik had de laatste jaren steeds meer last van heupvet (maar vooral van vet aan de binnenkant van mijn bovenbenen), maar toen ik in het najaar (te) snel afgevallen ben, is dat weggegaan. Nu ik ongeveer weer op mijn oude gewicht zit, is het nog steeds weg. Afvallen hielp bij mij dus wel degelijk.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:24

Ik ben van plan om 2x in de week een uur te zwemmen, elke dag een uur fietsen en dan 3 a 4 uur per week paardrijden (maar dat doe ik al) Veder drink ik alleen nog maar halfvolle melk, water en thee zonder suiker. In plaats van snoep, koek e.d een appel, perzik o.i.d te eten. Ook let ik goed op dat ik geen ongezond broodbeleg op mijn brood doen. en daar tegen over staat heel veel fruit en groente eten. Daarbij neem ik extra vitamine C en visolie capsule's. Maar ik moet goed op mijn gewicht letten want ik ben nu te zwaar en ik heb reuma in mijn enkels dus die moeten zo min mogelijk extra gewicht dragen. zal dit allemaal helpen tegen dat heupvet

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:30

Meld zich er nog 1
Ik ben het afgelopen jaar bijna 10 kilo afgevallen doormiddel van sporten, maar dat laatste beetje op buik en heupen wil echt niet weg. Ik heb eigelijk de hoop al opgegeven, maar ik wil het nu nog proberen met zwemmen en skaten...

Verder ben ik minstens 3x perweek in de sportschool te vinden, ik doe pilates (lijk je trouwens wel slanker door als je dat n poosje doet) body combat en cardio en kracht training.
De kilo's vliegen er af, maar dat randje op heup hoogte...

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:49

Volgens mij heb ik hier ooit ergens op bokt gelezen dat een meisje modellenwerk deed en dat ze ook moest hoepelen voor haar figuur. Wat erg goed is zijn de BBB lessen op de sportschool. Daar train je voornamenlijk buik billen benen borst armen heupen. Eigenlijk allemaal plekken waar vrouwenkwabjes zich voordoen

misslauie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:28

Madelen schreef:
Auw, misslauie! Ik heb geloof ik een beetje te fanatiek je oefening uitgevoerd. Naja, je voelt wel dat je de juiste spieren aanpakt.

Ik had de laatste jaren steeds meer last van heupvet (maar vooral van vet aan de binnenkant van mijn bovenbenen), maar toen ik in het najaar (te) snel afgevallen ben, is dat weggegaan. Nu ik ongeveer weer op mijn oude gewicht zit, is het nog steeds weg. Afvallen hielp bij mij dus wel degelijk.

hihi jep i know.. maar dan moet je dus juist doorgaan t zijn echt precies die spieren..
nie gelijk te fanatiek!! 2 minuutjes (tempo afwisselen, snel/langzaam/snel enz...) is genoeg!
de volgende dag (jaa met spierpijn!!!) weer, en dan zo opbouwen..
week erna 3 minuten, enz enz..

de eerste keren heb je echt spierpijn daar, maar dat moet ook!
dan weet je dat je de goede spieren traint!!
haha hebben mijn tekenkunsten toch nog nut gehad hihihi!

succes meiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:43

Ik begin zo langzaamaan ook deprie te worden over mijn heupvet..
Het gaat erg slecht, verder ben ik niet dik, eigenlijk.
Wel stevig, ben 1.76 en weeg 75 kilo, is dat normaal?

Ik heb een fotoshoot gedaan laatst en ben me rot geschrokken over mn heupen, het vet wat er zit.
Echt geen potje, ik moet er dus wat aan doen.
Maar ik voel me lichamelijk niet toppie, slechte conditie, dus zie enorm tegen een sportschool op. (Ik rook ook nog eens)
Jeetje als ik dit zo lees moet ik dus aan de bak

Maarre die oefeningen met die gewichtjes, is dat te doen?
En hoevaak moet je het doen en hoelang?

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:35

het is zeker goed te doen!
je kunt zelf bepalen hoevaak en hoelang je het doet..
ik ben zelf begonnen met 3keer per week (savonds ff voor het douchen) 2 minuten lang.
net daarna voel je nog niet zoveel.
dat komt de volgende dag pas.
dan heb je spierpijn op je heupen(precies waar dat heupvet zit)

deze oefening kun je uitbouwen tot iedere dag 2 tot 3 minuutjes..(ja of als je heel fanatiek bent nog langer)

maar je moet het wel goed opbouwen!!
niet gelijk te fanatiek starten!! dat heeft geen zin, en dan is het ook niet leuk, dan hou je het nooit vol!

succes ermee!

ps: bij mij heeft het wel al heel goed geholpen: ik pas 3 spijkerbroeken weer die eerst veel te strak zaten!!
ik ben nu al 4 cm kwijt en ben niet eens zo fanatiek bezig
ik ben ook niet aan het afvallen ofzo (daarvoor vind ik eten veel te lekker )