Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:23

Wow heeel knap dat je dat hier op zet!
Toen ik een jaar of 10 was werd ik ook opeens heel erg ziek, kon niet meer normaal lopen.
Mijn nek deed ontzettend veel pijn en we zijn toen ook naar de dokter geweest.
Ik moest toen mijn kin op mijn borst leggen, dit ging wel maar wel met moeite.
Gelukkig was het gewoon een hele erge griep!

Veel sterkte nog!
En goed dat je doorgaat met het leven

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:35

wow.
ik wist helemaal niet dat dit bestond..
vind het zo knap dat je dit verhaal hier neer zet incl. foto's

ben spakeloos
heel vee sterkte . ook voor andere mense die dit hebbn meegemaakt

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 09:42

sunshine schreef:
Wow heeel knap dat je dat hier op zet!
Toen ik een jaar of 10 was werd ik ook opeens heel erg ziek, kon niet meer normaal lopen.
Mijn nek deed ontzettend veel pijn en we zijn toen ook naar de dokter geweest.
Ik moest toen mijn kin op mijn borst leggen, dit ging wel maar wel met moeite.
Gelukkig was het gewoon een hele erge griep!

Veel sterkte nog!
En goed dat je doorgaat met het leven

Dat is wel heel erg goed van die doktor geweest. Normaal wordt er niet aan gedacht omdat het niet heel vaak voorkomt. Ik kon mijn kin nog gewoon op mijn borst leggen maar er waren andere symptomen die ik duidelijk had. Ik heb de eerste 2 weken niet meegekregen omdat ik kunstmatig in coma werd gehouden.

(heb even in je profiel gekeken: Gave lezen met carnaval!!!!!! Jammer dat ik er nix aan heb )

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 14:18

Ik zet er ook nog gewoon bij hoe de vorderingen rond met name mijn voet gaan. Vandaag heb ik weer een controle gehad en zijn de pinnen in mijn voet eruit gegaan. Volgende week krijg ik een beugel waarmee ik denk ik ongeveer 6 maanden mee moet "lopen". Aangezien ik dan 2 protheses heb (1 kunstbeen en 1 beugel) lijkt het dus of ik op stelten ga lopen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:17

Jee wat een verhaal! Ik word er stil van...

Geweldig dat je mensen ervoor wilt waarschuwen!

Ik hoop dat je veel kracht hebt gekregen van de mensen om je heen en ik hoop ook dat je dat nog steeds krijgt!
Heel veel sterkte

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:58

Off topic: Bedankt ! Ja die lenzen zijn erg gaaf!!
Alleen na carnaval had ik echt wel last van mijn ogen .

Maar...
Dus het kan ook zijn dat je nog wel je kin op de borst kan leggen ?

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 21:09

sunshine schreef:
Off topic: Bedankt ! Ja die lenzen zijn erg gaaf!!
Alleen na carnaval had ik echt wel last van mijn ogen .

Maar...
Dus het kan ook zijn dat je nog wel je kin op de borst kan leggen ?

Ja dat kan zeker. Om nekkramp te hebben, hoeven niet alle symptomen aanwezig te zijn. Ik had de symptomen van zware griep en daarna (in het laatste stadium) kreeg ik die vlekken. Die vlekken zijn hét teken, maar in veel gevallen ben je te laat wanneer de vlekken verschijnen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:48

Dat is dus het gevaarlijke aan nekkramp, niet iedereen heeft de zelfde symptomen, wees gewoon altijd alert en als je het niet vertrouwd, direkt aan de alarmbel trekken, ook al stuurt je huisarts je weg.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:28

Helaas gebeurt het nogal vaak dat je word weggestuurd en te horen krijgt dat je maar een pijnstiller moet pakken.

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:32

mijn beste vriend is afgelopen februari overleden aan hersenvliesontsteking/nekkramp. binnen 12 uur is hij in een coma geraakt en is daar nooit meer uitgekomen. heb nooit afscheid van hem kunnen nemen. niets. dit is de eerste keer dat ik het verder iemand vertel, maar volg dit topic al een tijdje en wil toch reageren. zijn symptomen waren erge hoofdpijn en last van zn nek, 's middags toch maar naar het ziekenhuis geweest en daar is hij tijdens het onderzoek flauwgevallen, coma en overleden. zomaar. opeens. het ging zo ontzettend snel. ik ben er verder niet bij geweest, ik was de laatste die hem verder nog heeft gesproken. dus alsjeblieft pas ermee op!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:27

jeetje kimmm wat vreselijk. Ik heb gewoon kippevel!
Sterkte met je verlies. Ik hoop dat je het snel een plaatsje kan geven.
Enge ziekte

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 21:58

Het kan heel erg snel gaan. Kimmm gecondoleerd. Het is altijd moeilijk als er iemand zo abrupt weg wordt genomen uit je leven. En vertellen over wat je mee hebt gemaakt is vaak de beste oplossing. Met het overlijden van mijn beste vriend heb ik het ook heel erg moeilijk gehad, maar gelukkig kon ik erover praten. PB staat open als je erover wilt praten.

Vandaag: 1ste dag daty de pinnen eruit zijn.

Vanmiddag kreeg ik wat last van mijn voet. Om dat te verzachten heb ik het verband eraf gedaan. Na een uur of wat hield ik het niet meer van de pijn. Heb liggen rillen van de pijn. Na een pijnstiller ging hert iets beter.

Waarschijnlijk heeft het verband te strak gezeten waardoor in mijn voet iets werd afgekneld of afgeknepen. Heb nu nog wel iets wat last maar gelukkig niet veel meer.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:01

Op mijn middelbare school is daar iemand aan overleden
Erg geschrokken toen, want het kan iedereen overkomen en het is zo gevaarlijk.

Ik wens je veel stertkte en hopelijk ben je snel weer op de been!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:07

De vader van een vriendin van mij heeft t pas gehad. Waarschijnlijk gekregen van de varkens.
Hij was vrijdag thuis gekomen. Het leek goed te gaan. Alleen heeft ie waarschijnlijk er toch iets aan over gehouden, want maandag heeft hij zichzelf uit t niets gedood. In z'n afscheidsbrief zei ie dat er iets geknapt was in m. Echt heel erg! M'n vriendin denkt dat ie heel erg bang was om alsnog verlamt te raken of doof of blind te worden.
Ik sprak iemand die in de psychiatrie zit, en die vertelde dat t wel vaker voorkomt dat mensen die hersenvliesontsteking gehad hebben er psychisch toch iets aan over houden. Waarschijnlijk had hij dat ook.
Het was nl absoluut niet t type om zelfmoord te plegen!

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:01

jullie reacties doen we veel. bedankt! jij ook John_1983. veel succes met alles! heb tijdens mn stage een jongen gehad van 23 die er weer van bovenop aan het komen is van deze ziekte. heel confronterend, maar o zo knap. voelt fijn om wat voor hem te kunnen doen!

John_1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:05

Needje schreef:
De vader van een vriendin van mij heeft t pas gehad. Waarschijnlijk gekregen van de varkens.
Hij was vrijdag thuis gekomen. Het leek goed te gaan. Alleen heeft ie waarschijnlijk er toch iets aan over gehouden, want maandag heeft hij zichzelf uit t niets gedood. In z'n afscheidsbrief zei ie dat er iets geknapt was in m. Echt heel erg! M'n vriendin denkt dat ie heel erg bang was om alsnog verlamt te raken of doof of blind te worden.
Ik sprak iemand die in de psychiatrie zit, en die vertelde dat t wel vaker voorkomt dat mensen die hersenvliesontsteking gehad hebben er psychisch toch iets aan over houden. Waarschijnlijk had hij dat ook.
Het was nl absoluut niet t type om zelfmoord te plegen!

Ik weet alleen dat je het via speekseloverdracht kan krijgen. Wanneer iemand het krijgt en ervan geneest zonder er iets aan over te houden, komen verlamming en vermindert zicht ook niet meer als gevolg hiervan. Als er oganen slechter gaan werken, kan dat wel een gevolg hiervan zijn. Ik denk dat er meer gespeeld heeft bij de vader van je vriendin. Maar dat maakt niet uit, een vader verliezen is altijd erg. Sterkte.

Edit: even een kleine update:

Kreeg en dag nadat de pinnen verwijderd waren, ontzettend veel pijn aan mijn voet. Dags daarna even naar de doctor gegaan en die dacht dat het een ontsteking en wilde geen risico nemen. Heb nu een penecillinekuur van en week

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:19

Toen ik kin op de borst las, ging er bij mij een lichtje branden. Toen ik klein was hoorde ik ervan en er was heel wat rond te doen. Die tip kwam naar voor. Als kleine bange meid heb ik jarenlang iedere avond mijn kin op mijn borst gelegd en als dat niet lukte (beetje stijf ofzo) al gillend mijn moeder gaan roepen...

Ik was er enorm van geschrokken en nu weer. Veel sterkte en heel moedig dat je zo verdergaat!!!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:50

Jeetje, wat een verhaal. Heel veel sterkte met je revalidatie. Heb respect voor je moed en lef om hier zo openlijk over te praten.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:32

Wat maf dat Myrtje_ dit topic weer omhoog heeft gehaald, ik moest er gisteren meteen aan denken toen ik het topic van meetje22 las.
Hoop toch zo op een goede afloop voor haar meisje, denk dat het goed is dat dit topic weer boven gehaald is

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 23:45

Je bent echt niet de enige die dit hoopt . Ik denk wel dat ze het gaat halen alleen is 1 ding nog onzeker bij haar: zijn haar hersenen aangetast. Ik hoop het echt niet.

Goed nu we toch bezig zijn: Ik moet om 7.30 weer op om op controle te gaan. Er moet een foto gemaakt worden en dan naar de prof. Donderdag moet ik terug voor een steunkous. Ik loop nu met een beugel maar mag dus nog niet gaan belasten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:06

Veel succes John!

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 12:28

Zo, dat was een snel dagje ziekenhuis: Eerst een röntgenfoto maken en dan bij de prof. Alles ziet er goed uit en ik heb het idee dat het sneller geneest dan verwacht. Ik heb nu mijn beugel 2 weken en mag nu al gaan belasten. Op de foto was te zien dat de botten heel goed aangroeide. Waar mijn grote teen heeft gezeten, zag je bijna geen breuklijn meer en bij de 2de en 3de nog wel iets. De 4de is ook aan het aangroeien alleen omdat die verder van het bot afstaat, duurt dit iets langer.

En de 5de dan (omdat je normaal 5 tenen hebt)? Om een lang verhaal kort te maken: Ze hebben die weg moeten halen omdat tijdens stage daar mijn voet tot op het bot open lag en er geen vel overheen kon groeien. Dus mijn bot zat letterlijk tegen de binnenkant van mijn schoen aan het schuren (ok, met een sok en verband ertussen).

Gelukkig gaat het ook redelijk goed met Jamie.

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:11

Pfff wat een verhalen zeg !!!!
Ten eerste wil ik iedereen ontzettend veel sterkte wensen,om het gene wat ze mee hebben gemaakt.
Of je t zelf heb gehad of dat je iemand er mee verloren hebt,,,heel veel sterkte er iig mee

Als ik al die verhalen lees dan ben ik zoooo bang,kijk ik heb 3 kids en altijd als er iets is ,dan houd je toch de nek ,de vlekken ,de koorts enz in de gaten.
Soms zegt 1 van mn kids heb pijn in mn nek,dan word ik al para.
Maar als ik dit dan lees dan zie ik dat t op zoveel manieren er ineens kan zn.
Ik ben ontzettend bang voor deze ziekte (nie voor mezelf maar voor mn kids) (en voor alle enge ziektes natuurlijk)
Maar toen ik dat topic van Meetje22 las toen stond er een link naar dit topic,ik dacht zal ik t bekijken of negeren ,omdat als ik t bekijk met een kloppend hart zit en me nog meer zorgen gaat maken.

Het beseft me wel,dat ik mn ontzettend moeilijke puber iets meer moet laten gaan en nie om alles boos zn wat ze doet ,dus een beetje op een iets mildere manier met haar omgaan zeg maar,omdat voordat je t weet lopen ze iets engs op ,zoals dit en t kan zooo gebeurd zn (dat geld voor heel t leven trouwens)
Maar ik heb besloten om t te lezen en echt alles wat in t topic stond,omdat ik er toch weer heel veel tips en wijsheid uithaal .

Eigenlijk heb ik er geen woorden voor ,kan me ook niet goed uitdrukken wat ik bedoel ,qua mn gevoel dan he.

Maar goed nogmaals allemaal heel veel sterkte toegewenst,en dat een hoop mensen heel veel wijsheid halen uit dit topic,zodat er nog meer mensenlevens bespaart kunnen blijven.
En John harstikke goed van je dat je dit topic geplaats hebt,,heb er echt bewondering voor.
Je zet je echt in om deze ziekte tegen te gaan,en vind t heel rot dat t je overkomen is ,maar daardoor heel fijn dat je mensen een beetje meer uitgelegd hebt over deze ziekte en de symptonen ,die we heel goed in de gaten moeten houden.
Dus jij ook heel veel sterkte in de toekomst,en fijn dat je zo,n goede vriendin heeft die je steunt,,en ook leuk dat je veel plezier heb leren krijgen met de paardjes ,echt toppie

Ik ga maar stoppen want ik blijf anders een heel verhaal ervan maken.

Maar allemaal dus heel veel liefs en sterkte.
En John bedankt voor de tips

liefs een bezorgde mamma .

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 13:50

Je weet wanneer het echt mis is. Zoals Meetje heeft omschreven, zij was ook bezorgder dan normaal. En met die vlekken erbij, is ze gelukkig op tijd geweest. Wat ik hiermee wil zeggen:

Het MOEDERINSTINCT laat je niet in de steek! Ga daar opaf, wat de artsen ook zeggen. Laat hun maar met bewijzen komen die het tegendeel bewijzen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:02

Jeetje wat een verhaal.
Je komt op mij ontzettend sterk over, als ik je verhaal zo lees, en ik vind het super dat je dit hier neer zet.
Hopelijk herkennen mensen deze symptonen nu sneller, zodat ze er snel genoeg bij zijn.

Waar ik wel (wéér) van baal is dat je ontzettend snel wordt afgescheept door zowel de huisarts zowel als door het ziekenhuis.

Wat ik vooral zou adviseren is; laat je niet te snel overtuigen door de dokter, als je van binnen wéét dat er iets mis is.

Heel veel sterkte