Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:36

superwoman schreef:
snap nog steeds niet dat iedereen z'n uiterlijk de schuld geeft...
Ik heb "lelijke" mensen/jongeren gezien die niet gepest werden in dezefde klas als waar er wel 1 iemand gepest werd....
Als mensen relaxt zijn, dan kan ik daar prima mee omgaan ongeacht of ze in het "normale profiel" passen....

Nou dat is toch echt anders in de werkelijkheid hoor. Thuis was ik vrolijk en behoorlijk brutaal, op school ook wel, kon echt wel van me afbijten, maar ik had pukkels en een buitenboordbeugel. Met deze 2 dingen werd ik gepest, ik viel gewoon op in de klas hierdoor.

Jij kan er wel mee omgaan ja, maar anderen dus niet....

Sasjuh89

Re: Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:36

Ik heb niet alle reacties gelezen.

Ik ben vroeger niet echt gepest,, wel is er altijd duidelijk
gemaakt dat ik minder was,, minderwaardig aan de rest
en hoorde ik nergens bij. Ik ben na de derde naar een andere
school gegaan, omdat op mn huidige school mn opleiding
niet verder ging. En kreeg vriendinnen. Ik zit nu in de het
examenjaar en ben er nog niet helemaal overheen. Ik heb
wel meer zelfvertrouwen, maar sommige opmerkingen kunnen
me nog steeds raken, minder dan eerst, maar ze raken nog
steeds. Ik heb geen idee hoe je er vanaf zou kunnen
komen,, aangezien mijn 'oplossing' niet zo geweldig was.
Ik heb veel gepraat en na gedacht, maar mijn gepest was
in een heel andere mate dan jij meegemaakt hebt. Als je meer
uitleg wilt kun je altijd pmmen.

Groetjes Sasjh

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:13

Ik heb nog niet alle reacties gelezen(ben ik nog mee bezig)..
Maar wat zijn die erg zeg echt niet normaal meer..
Ik ben ook gepest geweest ook vooral op de basisschool omdat ik een zwaar gehandicapte zus heb en ik heb een nogal weinig aandacht gehad in mijn jeugd en ben daardoor wat agressiever dan de rest en viel gelijk dingen af..
Heb zelfs door leraren stoelen naar men kop gesmeten gekregen..
Nu heb ik 2jaar geleden men rug gebroken en ben sindsdien (na 2 maanden stil liggen) ook nog eens slecht gaan eten dat ik nu dus nogal flink ben(niet super dik maar gewoon flink)en ik heb een paar mensen bij mij in de klas die mij niet kunnen uitstaan en je dus ook zo de grond in stampen..
Bijvoorbeeld een zo'n opmerking: ik heb dus een etui met een playboybunny erop omdat ik die leuk vind en toen kreeg ik de opmerking van zo'n jongen die er nu probeert bij te horen(dat is echt een stuudje en gewoon echt nie meer leuk met zen domme opmerkingen):ja waarom heb jij een playboy etui vind je jezelf sexy ofzo?
Ik zo: nee, maar ik vind het gewoon een leuk merk.
Toen zo'n meisje dat ik helemaal niet mag en zei heeft echt iets tegen mij:zij en sexy volgens mij is dik helemaal niet sexy..ja in amerika misschien wel..
Nouw dan heb ik echt zoiets van moet dat nou terwijl ze zelf ook niet het beste uit ziet(we denken dat ze vroeger zelf ook is gepest).
En nu ben ik bezig met afvallen samen met mijn moeder en ben nu in geloof 3 weken al iets meer dan 3 kilo afgevallen
Als ik dalijk in totaal 15 kilo kwijt ben dan voel ik me een heel stuk beter dat weet ik zeker
Ik ben nu ook bezig met een jongen die mij een wat fijner gevoel geeft en die me ook begrijpt en ik heb ook een paar super goede vriendinnen waar ik op terug kan vallen..

Maar echt iedereen hierzo: veel succes!!

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:40

jokari schreef:
Shadowlover, depressief zijn op je 23 is niets om je over te schamen hoor. Zorg dat je hulp krijgt - en láát je helpen, want soms kruip je uit zelfverdediging zo ver terug in je schulp, dat iedereen nog zo hard zijn best mag doen, maar dat je het zelf gewoon niet toelaat. (Valt het op dat ik uit ervaring spreek ? - nu had het bij wel niet met pesten te maken)
Schrijven kan idd helpen, zoals terorita vertelt. Ik heb van mijn 16 tot mijn 26 boeken vol geschreven - ik denk niet dat ik die ooit nog opnieuw wil lezen, ik ga er geheid van janken.

Dames, samen staan we sterk hé ! Die pestkoppen hebben al zo'n groot deel van je leven vergald, laat ze niet ook nog eens de rest van je leven om zeep helpen ! Dat zijn ze niet waard, echt niet !

Sterkte, jullie allemaal !

Dankjewel, ik weet wel dat het mag, maar accepteren is iets anders. Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik niet meer mag lachen of vrolijk zijn want ik heb een depressie. het schrijven helpt, vooral om mn gedachten op een rij te krijgen en het luchtte ook ontzettend op dat iedereen (mijn ouders en vriend) weet hoe ontzettend kl*te ik me voel. En toch durf ik het mijn beste vrienden niet te vertellen. (Ik begin nou alweer te janken, ongelofelijk zeg.) Ik weet dat ze me zullen steunen, helpen waar kan, maar ik kan het gewoon niet opbrengen.

Citaat:
Ik weet van mezelf dat ik moeite heb met het omgaan met kritiek. Als iemand tegen me zegt dat ik iets niet goed heb gedaan, of misschien anders zou moeten doen schiet ik gelijk op slot. Beter kan ik het niet omschrijven, het lijkt op zo'n moment alsof er in eens een muur om me heen staat waar ik niet meer doorheen kom. Iemand heeft me ooit gewezen hoe dat nu zit bij mij. Door wat er vroeger gebeurd is, denk ik dat zodra iemand een klein stukje van mij of van wat ik doe afwijs, diegene mij als persoon afwijst.

Dit is bij mij ook zo. Als ik kritiek krijg dan voel ik me ontzettend aangevallen. Alsof ik niks goed kan doen. Gelukkig ben ik wel zo sterk om dan een dag later er tegen aan te gaan om het te verbeteren, vervolgens een compliment krijgen dat ik zo vooruit ga en dan voel ik me weer helemaal vrolijk, dan word ik bijna hyper, sta te springen en kan de wereld aan. Om vervolgens de volgende tegenslag te incasseren. Normaal gaat dat gelijk op, nu lijkt de balans een beetje zoek, daarom kan ik het nu even niet aan en ben hulp gaan zoeken.

ik denk steeds: als ik vroeger niet gepest was en alles alleen hoefde te doen, dan zou ik nu veel socialer zijn. Want dat is gewoon waar ik me goed bij voel, als andere mensen bij mij willen zijn en met me willen praten en dingen doen.

Jezelf accepteren en waarderen is zo moeilijk als niemand anders dat lijkt te doen. En juist daarom zijn die mensen het niet waard om naar te luisteren. Maar waarom doen we het dan allemaal? En hoe doorbreek je die cirkel, dat is denk ik de vraag van alle gepeste mensen.

1 ding is zeker. Ook al lijdt mijn studie hieronder, ik maak hem af! als ik dit opgeef, heb ik weer iets om teleurgesteld te zijn in mezelf, hoe diep zink ik dan in een depressie? ik denk eigenlijk dat het juist goed is dat ik deze studie ben gaan doen, want nu ben ik op een punt dat ik weet wat/dat ik moet verwerken en dat had misschien anders wel heel lang kunnen duren en hoeveel had het dan verpest voor mij?

Ik laat mijn toekomst niet verknallen!

misschien moeten wij er iets harder voor vechten, maar de waardering/beloning zal des te groter zijn.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:49

Jeetje, vreselijke verhalen lees ik hier. Ik ben alleen in de 1/2/3 klas gepest. en dat bleef bij uitschelden en bedreigen. af en toe een klas gehad van de toen populairste jongen. Nu dik 2/3 jaar verder zit ik echt in een superklas. alleen meiden en we hebben een groepje van 8/9 meisjes die erg close is. heel leuk.
Wel heb ik altijd al ( en laatste weken heel erg) van alles te voorduren gehad van mijn ouders. Het komt erop neer, dat ze me een rotkind vinden, dat ik waardeloos ben, en dat ze leiever iemand anders als dochten wouden hebben. dit zijn nog niet eens de erge dingen. wie het gehele verhaal wil moet maar een PM sturen. Dus dat kan ik eigenlijk ook onder pesten verstaan.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:50

Sorry voor de spelfouten

Preddy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:52

Misschien ligt het aan de naam, ik heb zo ongeveer hetzelfde doorstaan als jij.. Leraren deden er niets aan, heb zelfd een keer een mes op mn keel gehad omdat ik niet met een bepaalde jongen(pestkop) wilde zoenen, regelmatig vond ik mijn fiets onder geroggeld in het fietsenhok, ze vochten bij gym om me want beide partyen wilde mij absoluut NIET in het team hebben etc etc etc.. Had ik eindelijk 1 vriendin waar ik alle geheimen mee deelde, stapte zij vrolijk over naar het vijandelijke complot om daar als mijn geheimen bloot te geven. Gelukkig ging zij naar een andere midelbare en dacht ik er vanaf te zijn. Todat zij aan een paar popie jopies op mijn school een zelfverzonnen roddel vertelde, die ik vervolgens tot mavo 3 te horen kreeg, het gonsde door de hele school als ik door de gangen liep. Ik ben blij dat ik geslaagd ben in 1 keer, wat een k u t periode heb ik daar beleefd! Gelukkig heb ik een paar superlieve vriendinnen, maar zodra ik 1 opmerking hoor van dik zijn of id, dan breekt er iets van binnen en is er van dat sterke pantser niets meer over. Ik weet precies hoe je je voelt, mocht je willen pb-en: geef een gil

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:52

mmm, verwerkt...
ik ben nu bijna 26 en heb het afgelopen half jaar in therapie gezeten , vier en een halve dga in de week ...
door alles wat ik vroeg heb meegemaakt heb ik dus borderline ontwikkelt zijn we een paar maanden terug achter gekomen ...
...dus verwerken, sja, pesten kan leiden tot permanente schade waar je mee om moet leren gaan ...

maar ja daar ben ik nu goed mee op weg...dus voor mij, sja, ik heb uiteindelijkd e hulp vanm professionals moete zoeken

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:55

Sydney2005 schreef:
superwoman schreef:
snap nog steeds niet dat iedereen z'n uiterlijk de schuld geeft...
Ik heb "lelijke" mensen/jongeren gezien die niet gepest werden in dezefde klas als waar er wel 1 iemand gepest werd....
Als mensen relaxt zijn, dan kan
ik
daar prima mee omgaan ongeacht of ze in het "normale profiel" passen....

Nou dat is toch echt anders in de werkelijkheid hoor. Thuis was ik vrolijk en behoorlijk brutaal, op school ook wel, kon echt wel van me afbijten, maar ik had pukkels en een buitenboordbeugel. Met deze 2 dingen werd ik gepest, ik viel gewoon op in de klas hierdoor.

Jij kan er wel mee omgaan ja, maar anderen dus niet....

tuurlijk is dat zo!
Maar ik denk dat er wel te veel op het uiterlijk wordt gegooit.
Er zijn zat mensen met een beugel én pukkels die niet gepest worden....

Ik vind het erg dat mensen in staat zijn om zó te pesten dat hun zelfvertrouwen ermee geschaad wordt.

Ik heb vaker gezegd tegen een groepje (mijn klas en andere klassen groepjes) Dat het genoeg was en ze een andere bezigheid moesten zoeken. Weet ook niet waarom het hielp, maar ze luisterde wel
Wat ik dan wel vervelend vond is dat het gepeste kind dacht dat we vrienden waren ofzo... Dat was dus niet zo. Ik vond die anderen gewoon oneerlijk- daar kan ik niet tegen...

Ik fieste toen ook wel eens naar huis met iemand die gepest werd. We moesten dezelfde kant op... Moet wel zeggen dat ze een heel andere manier van denken had - raar naar mijn idee -
Ze had geen uiterlijke "dingen", het was echt haar gedrag....
Dus ben later ook alleen naar huis gereden... Het klikte niet...

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:16

superwoman schreef:

Ik fieste toen ook wel eens naar huis met iemand die gepest werd. We moesten dezelfde kant op... Moet wel zeggen dat ze een heel andere manier van denken had - raar naar mijn idee -
Ze had geen uiterlijke "dingen", het was echt haar gedrag....
Dus ben later ook alleen naar huis gereden... Het klikte niet...

nou goed dat kan, je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn, dat kan ook niet, het is je goed recht om dan verder geen contact te willen.

Maar waarom kunnen die pesters die mensen die anders zijn dan niet gewoon met rust laten. Waarom moeten ze ze helemaal tot op de grond afkraken en nog dieper? Dat is wat steekt, je doet niets verkeerd, maar wordt toch het pispaaltje omdat je niet zo goed van jezelf durft af te bijten, of niet altijd meteen een raak antwoord klaar hebt. sorry ik ben gewoon wat sloom, maar laat me dan gewoon links liggen, je hoeft me toch niet helemaal kapot te maken?

(superwoman, dat laatste stukje zijn gewoon mijn gedachten hoor, dat is niet naar jouw persoonlijk gericht. Ik vind het goed dat jij die mensen erop wees hoe zinloos het is.)

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:23

Ik ben ook geen heilige hoor! Zeg altijd waar het op staat en dat kan ook hard aankomen....

Ik kan ook iemand voor l*l zetten - doen ze ook bij mij - vind ik wel humor!

Maar dat helemaal tot op de grond afkraken en nog dieper snap ik dus ook niet en daarvoor zei ik daar ook wat van...

Vaak is het volgens mij een bezigheid - ding ofzo - in een goep kan iedereen er nog een schepje bovenop gooien.....

Want als ik zei dat ze maar even wat anders moesten gaan doen, dan liepen ze ook weg... - zo leuk was het ook niet - idee
Ik wees de ergste er altijd persoonlijk op - dat z'n eigen leven niet boeiend genoeg was om zich mee bezig te kunnen houden

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:28

Ik was ook (tot mijn 17e ongeveer) altijd de banketstaaf. Minder extreem dan bij jou, maar ik hoorde er nooit bij, werd uitgescholden en mocht nergens aan meedoen.
Ik deed alles om toch in de smaak te vallen (nja, met zelfrespect behoudende dat wel) maar niets hielp.
Tot ik mij bedacht dat ik hen gewoon niet nodig had, dat ík de gene was die leuk was en als zij dat niet konden zien was dat jammer voor hen. Dit gaf een nieuw inzicht voor mezelf, gepaard met een nieuwe houding ten opzichte van 'het leven' Ik kwam anders in het leven te staan. het kon me allemaal niet ,eer schelen wat 'zij' vonden en zeiden. Negeer modus stond aan. En gek genoeg heb ik sindsdien een hele leuke vriendengroep, allemaal hele normale mensen die veelal zelf ook gepest zijn in het verleden. En samen zijn wij dan misschien 'het kneuzengroepje' maar oh-oh wat zij wij tof En zolang wij dat maar zien...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:45

Ik werd en word heel erg gepest.. Ik doe er helemaal niks op uit ik laat alles over me heenkomen en toch ben ik een brutaal nest dat altijd een grote bek heeft (volgens hun ) Ik heb één keer mijn grens laten zien toen ze me aan het opwachten waren.. Ik heb hun "leidster" toen enorm hard tegen haar smoel aan gemept.. Er zijn dingen gebeurt met het pesten die ik niet meer kan vergeten.. Ik ben ook "mollig" en op de basisschool zat er een meisje in mijn klas die altijd zei: KIJK! Daar heb je dat meisje weer zonder borsten maar met vetrollen.. Het klinkt zo enorm komisch maar mij raakte het enorm omdat ik het zo erg vond dat ik dik ben/was..

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:42

shadowlover schreef:
Ik laat mijn toekomst niet verknallen!

misschien moeten wij er iets harder voor vechten, maar de waardering/beloning zal des te groter zijn.

Dàt is de juiste instelling!!

Ik ben gelukkig nooit gepest. En daar ben ik (Wanneer ik dit allemaal lees.) toch wel blij om. Kan me niet voorstellen dat mensen hun medemens zoveel verdriet aan kunnen doen. Zou dat echt absoluut niet kunnen.

Enne, TS. Heb even in je profiel gekeken, en ik vind je een knappe meid hoor!

Sterkte aan iedereen. PB staat altijd open, voor alles en iedereen.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:55

Qimm schreef:
Ik was ook (tot mijn 17e ongeveer) altijd de banketstaaf. Minder extreem dan bij jou, maar ik hoorde er nooit bij, werd uitgescholden en mocht nergens aan meedoen.
Ik deed alles om toch in de smaak te vallen (nja, met zelfrespect behoudende dat wel) maar niets hielp.
Tot ik mij bedacht dat ik hen gewoon niet nodig had, dat ík de gene was die leuk was en als zij dat niet konden zien was dat jammer voor hen. Dit gaf een nieuw inzicht voor mezelf, gepaard met een nieuwe houding ten opzichte van 'het leven' Ik kwam anders in het leven te staan. het kon me allemaal niet ,eer schelen wat 'zij' vonden en zeiden. Negeer modus stond aan. En gek genoeg heb ik sindsdien een hele leuke vriendengroep, allemaal hele normale mensen die veelal zelf ook gepest zijn in het verleden. En samen zijn wij dan misschien 'het kneuzengroepje' maar oh-oh wat zij wij tof En zolang wij dat maar zien...

Ik denk idd ook dat als je teveel wilt het ook niet gaat lukken.Als je teveel je best doet etc. Dat is nep. Dat zie je zo!

Ik vind dat je het mooi omschreven hebt!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:36

Jezus, dat is nogal wat.

Ook ik ben vroeger heel erg gepest. Ik heb me na de basisschool altijd wijs kunnen maken dat ik nergens last van had, dat het me niets op had geleverd (in negatieve zin) Nu merk ik dat het tegendeel waar is.

Op de basisschool waren bij ons echt 2 groepen gebouwd, de populaire en de niet-populaire. Daar stonden echt denkbeeldige hekken tussen, je kwam er niet bij als buitenstaander.
Ik ben echt met alles gepest, geen specifiek ding. Vaak mijn ogen. Met gymles werd in dan ingedeeld bij die populaire kinderen en dan kreeg ik te horen "LAat haar maar niet in het doel, want als ze een bal tegen haar gezicht krijgt, vallen haar ogen eruit". Dat soort dingen. Als ik daarmee naar de leraar ging zei hij dat het wel meeviel. Als hij er eens iets van zei, dan was het een opmering als "nou, zo hoeft het niet." En verder liep hij weg. Dat was alles.
Ik durfde bijna niets meer op school, iedere beweging die ik maakte voelde alsof ik er op aangesproken zou worden, alsof ik er opmerkingen over zou krijgen, alsof ik iets deed wat verkeerd was. Als ik nieuwe kleren had was ik bang om ze aan te trekken.
Ik ben met mijn ouders in Finland geweest waar ik een prachtige muts had gekocht, het type dat ze daar allemaal dragen, met een gigantische punt eraan (En dan bedoel ik gigantisch). Die sloeg je om je nek, dan had je een sjaal en een muts in 1. Echt heel mooi, ik was er helemaal weg van en stond te popelen om naar school te gaan en om hem om te doen. Na de eerste dag kwam ik huilend thuis, hij is in de prullenbak verdwenen (of toch in een ver hoekje van het huis, geen idee of hij er nog is). Tot zover mijn mooie muts.
Dit duurde acht jaar. Een meisje in de straat (ook van het populaire groepje, maar iets vriendelijker, ik reed samen met haar paard enzo, dat ging allemaal wel) vroeg ik om elkaar op te geven om naar het voortgezet onderwijs te gaan (je mag dan 1 iemand opgeven, zodat je niet alleen in de klas komt). De opmerking die ik terug kreeg "Jij gaat toch niet naar het VWO? JE gaat toch zeker MBO doen?" Tot daar mijn zekerheid over dat ene puntje waarin ik uit zou blinken.

Nu ik op de Middelbare school zit, hoor ik nog van 1 van die jongens van mijn basisschool constant walg en kotsgeluiden als ik langskom. Als ik bij gym bij hem zit en iets met hem samen moet doen (zoiets stoms als hem weg proberen te duwen bij judo), zou ik het liefst weigeren, maar ik durf het niet. Die momenten zijn altijd het ergst, ik wil niet tonen dat daar een zwakte zit, maar ik weiger om hem aan te raken of wat dan ook.
Ook als ik bij deze jongen in de klas zit (bij enkele vakken), weiger ik voor de klas te gaan staan. Ik hoop nooit een spreekbeurt te hoeven doen bij die les. Ik weiger het.

Sport was precies hetzelfde. Heb jarenlang met veel plezier geturnd, was niet goed, maar vond het wel leuk. De heenreis maakte we altijd met een aantal klasgenootjes (en allemaal van dat populaire groepje) en iedere keer kwamen er weer steken.
"Jij hoeft zeker geen snoepje, he?", als iedereen een snoepje kreeg. En ik durfde geen "jawel" meer te zeggen.

Praten met ouders had geen zin, die waren net zo erg. Hun kind deed dat niet, wij zouden wel wat fout hebben gedaan. Mijn moeder is door 1 van de ouders uitgescholden voor weetikwat, voor de supermarkt omdat ik een leuke dag van haar dochter verpest zou hebben. Ik was diegene geweest die huilend naar huis was gegaan.

En zo kan ik nog veel andere voorbeelden noemen. Ik ben er duidelijk door verandert, stiekem begin ik dat nu pas te merken.

Op de middelbare school heb ik sinds enkele jaren problemen gekregen met proefwerken. Leraren die me onder druk zetten, zorgen ervoor dat ik geen proefwerken meer kan maken, dat eindigt in paniek-aanvallen en andere dingen: Faalangst. Ik ben te bang geworden om iets te doen wat een ander niet aan zou staan. Als ik mensen hoor praten, denk ik dat het over mij gaat. Als iemand bot is tegen me, of als ik het idee heb dat er iets is, ben ik meteen bang dat IK het heb gedaan. Ik zie altijd meteen fouten van mijn kant, terwijl die er lang niet altijd zijn.
Sinds de carnavalsvakantie ben ik in behandeling gegaan bij GGZ Adolescentenzorg, omdat het met school niet meer ging. Ik zou een faalangst training krijgen, maar heb eerst 3 gesprekken gehad met een psychiater. Dit heeft me wel geholpen om te zien waar mijn verleden toe heeft geleid. Ik hoop nu ook een goede behandeling te krijgen.

De mensen hier die nooit gepest zijn: Dank god op je blote knietjes (ondanks dat ik niet geloof), het is het meest lage en het meest walgelijke wat er gebeurt. Je geeft iemand zoveel problemen mee, in het verdere leven. Ik heb mijn lust en leven (mijn verzorgpony), af moeten zeggen omdat ik de druk niet meer aan kon. Heb nu een heerlijk paard, maar mis haar nog steeds.
Aan de mensen die wel gepest zijn: Nog heel veel sterkte er mee. Uiteindelijk word je er sterker van, maar ik was ook liever zwak gebleven. Heel veel succes verder. Mijn PM Staat altijd open om met andere mensen te praten. Ik weet dat mijn geval nog redelijk los is geweest, en als ik zie hoeveel problemen ik al heb. Dan moeten mensen die serieus gepest zijn, nog veel meer problemen hebben.

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:12

Mag ik hier nog eventjes aan toevoegen dat ik echt walg van de mensen die hier met een grote mond aan het roepen zijn "nee, het ligt niet aan je uiterlijk, het ligt aan hoe je je voordoet!! Trouwens, zelf ben ik nooit gepest."

Ik was zelfverzekerd toen ik naar de basisschool ging, voor die tijd was er niets aan mij te merken. Daar ben ik verandert. Ik was ook niet lelijk, maar ze kiezen altijd 1 persoon uit. Dat is om welke reden dna ook (ik was slim (tja, dat klinkt als eigendunk, maar mijn klas had geen hoog niveau), kon goed met leraren overweg en was voor de klas erg spraakzaam (Spreekbeuren enzo, ging heel gemakkelijk.) Dat hebben ze bij mij aangepakt. Zoals je ziet was ik dus verbaal heel gemakkelijk. Dat heeft me voor geen ene meter geholpen. Het klinkt belachelijk als iemand een ander gaat pesten met "Jij bent slim voor de klas!" Dus zijn ze uiterlijke kenmerken gaan zoeken. Als ik iemand nu vertel waarmee ik gepest ben, dan vind die ander dat vreemd. Ik heb helemaal geen grote ogen, ofzo.
Ik kreeg altijd, semi-vriendelijk te horen, dat ik niet dik was, maar gewoon stevig gebouwd. Dat beaamde ik maar (wat moestik dan zeggen, ik had geen zandloperlichaam, zoals anderen :S Simpel, ik kon geen zware lichamelijke oefeningen doen, ik had meteen last van astma). Ook dat ging ik geloven. Nu nog steeds heb ik altijd het idee dat ik dik ben. Mijn BMI is dik in orde, maar mijn uiterlijk maakt mij nog steeds onzeker.

Ik vind het dus kort door de bocht dat iemand zo even kan vertellen "nou, ik vind het onzin dat iemand vanwege z'n uiterlijk gepest word, dat gebeurt nooit. Dat komt door hoe iemand zich gedraagt. Er zal toch een eerste aanleiding moeten zijn. En simpel of niet, je kan uit een groep altijd gemakkelijk de potentiele pest-objecten vissen, niet door houding maar door uiterlijk. Iets wat ik jaren heb gedaan, omdat ik die als lotgenoten zag en dat waren de types waarmee ik vriendschap kon sluiten, want ik dacht dat die me heus niet zouden pesten.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:28

Dan walg je dus van mij secricible

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:34

superwoman schreef:

Heb jij een soortgelijke uitspraak gemaakt dan? In dat geval ben je wel érg kortzichtig zeg!!

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:37

Misschien niet van je in het echt, want ik ken je niet, maar wle vna je opmerking daar. Misschien iets te direcht Ik vind het zooo kort doo de bocht om zoiets te zeggen. Op het moment dat iemand voor het eerst gepest word, is die persoon als het goed is helemaal niet angstig. Toch moet er een reden zijn. Kan jij mij die reden vertellen? Ik niet, ze moeten gewoon iemand hebben, om welke reden dan ook. Ik heb alles gedaan, als het aan mijn houding had moeten liggen, had het pesten bij mij al 100x gestopt moeten zijn.
Ik laat niks merken, dat heb ik nooit gedaan. Ik keek straks voor me uit, keek niet eens WIE het deed. Pas als ik thuis kwam, sloot ik me op, en zat ik alleen nog maar te huilen. Ik snapte het gewoon niet, ik begreep niet wat ik fout deed. Een gedrag verandert niet van de een op de andere dag. Ook niet in verkeerde zin. Ze gaan door met het pesten, als je er verkeerd op reageert, dat ben ik met je eens.
1 Van de populairste kinderen van mijn basisschool werd in de brugklas depressief. Daar moet dus al een zwaarmoedig kind in gezeten hebben, toch in groep 8. Kan jij mij uitleggen waarom zij nooit gepest werd en ik wel, terwijl zij duidelijk zwakker was.? Ik kan het niet.

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:56

Heel veel sterkte meid !!

Je moet je gewoon niks van hun aantrekken ookal is het érg moeilyk

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:55

talented schreef:
superwoman schreef:

Heb jij een soortgelijke uitspraak gemaakt dan? In dat geval ben je wel érg kortzichtig zeg!!

Volgens mij spreekt secricible zich nogal tegen...
Ze zegt dus dat het door je uiterlijk komt, terwijl ze zelf "niet lelijk"
was/is.
tuurlijk krijg je opmerkingen als je "iets minder moois" hebt, maar of je echt gepest wordt heeft daar niet altijd wat mee te maken.
Waarom wordt dan niet iedereen gepest die een beugel heeft, dik is of pukkels heeft?

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:58

Dus jij beweert dat mensen worden gepest aan de hand van een bepaalde uitstraling die zij over zich heen hebben?Wat versta jij onder het begrip "pesten"?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:04

Ik denk idd dat het door het gedrag én uitstaling komt.

Daarbij kunnen ze soms op de ene plek prima passen, terwijl ze op de andere plek gepest worden. Ik ben verhuist en kan duidelijk merken dat het hier heel anders aan toe ging....

Als ik het over gepest heb, dan bedoel ik wel erg gepest.Dat ze met een groepje tegen 1 persoon zijn..

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:09

ik heb niet het hele topic gelezen

maar ik ben vroeger ook jarenlang middelpunt geweest van pesterijen
ik ben van school veranderd, maar ook daar ging het door.

heb mezelf jarenlang lelijk gevonden, ik was niets, ik was lelijk en stom ...

minderwaardigheidcomplex gehad, en op latere leeftijd zelfs fobieen en een burnout mede door wat er vroeger was gebeurt.
ik was al jaren mezelf kwijt en moest daarachter komen door die burn-out te krijgen.
na de burnout en therapie ben ik sterker dan ooit.
ik ben erachter waarom ik zo gepest was, niet omdat ik lelijk zou zijn, maar omdat ik anders was dan anderen.

bij mij is ADHD geconstateerd
ik gedroeg me dus anders dan anderen, waardoor er op mijn gedrag dus gereageerd werd, waarop ik fel werd, en dat vonden de pesters juist leuk.
ik werd ook overal gepest , school, clubs, sport etc.
dus je kunt je voorstellen wat een complex ik had opgebouwt.

nu is dat gelukkig helemaal over, ik kijk in de spiegel en zie een fantastische meid, met of zonder make-up, met haren in de war of haren netjes gestyled, flodderkleren of nette kleren, ik hou van mezelf zoals ik ben.
je zult het toch met het lichaam moeten doen die je hebt.
plastische chirurgie is niet nodig en zou ik ook niet doen.
al begrijp ik wel de mensen die echt een afwijkend uiterlijk hebben, dat ze daar iets aan laten doen, zoals flaporen en een grote neus.
respect voor die mensen !!
maar de lippen voller, de huid strakker, de borsten groter, nee die mensen passen niet in mijn straatje, iedereen is mooi zoals ie is, en een mooiere "ik" begint bij jezelf

ga elke dag eens opschrijven wat je die dag positief aan jezelf vind
wat voor goede dingen je hebt gedaan, en wat voor goede gedachten je hebt gehad.
schrijf nooit de negatieve dingen op.
lees elke morgen je lijstje door, zodat je met een goed gevoel de dag begint.
ook je gedrag kan ervoor zorgen dat je jezelf beter gaat voelen, lees maar eens mijn onderschrift
door mensen aan te kijken en vriendelijk te lachen, krijg je een hele andere reactie als wanneer je mensen aankijkt , terwijl je erbij denkt "die vinden me toch lelijk en stom"
nee probeer te kijken alsof jij een popster bent, jij bent ook uniek, en je bent mooi en leuk !!!
als jij dit zelf gaat geloven, dan zien anderen dat ook.