Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Je hoort je te conformeren aan de groepsregels en daar hoort niet bij dat je zegt tegen de 'groepsleider' dat hij/zij eens normaal moet doen tegen XXXX .
xKatleentjex schreef:
xKatleentjex schreef:Jep, dat zie je ook heel veel. Kinderen die mee gaan pesten met een 'hoofdpester' omdat ze denken 'Zolang ik aan zijn kant sta, wordt ik zelf niet gepest.' En
iedereen die er tegenin gaat moet wel een vreselijk stom kind zijn, want wie wil het nu opnemen voor iemand die gepest wordt, je doet toch mee met de 'betere' groep(in huns ogen dan).
In mijn ogen is het juist het kliekje van de gepesten die de beteren zijn. Want geloof me, het is zo ontzettend makkelijk om je bij een pestersgroepje aan te sluiten en mee mensen het leven zuur te maken. Maar je moet maar eens proberen om het juist in je eentje voor de tegenpartij op te nemen en een gepest meisje te verdedigen, dat is zoveel moeilijker en respect voor de mensen die dit ooit hebben gedaan.
ymneuss schreef:Ik niet, maar mn beste vriendje wel (op de baisschool), zonder reden.
En ik heb er uren, dagen met hem over zitten praten.
Echt afschuwelijk wat dat met zo'n pesoon doet