Wie is er wel eens gepest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:23

mensen, ik ga hier even weg...
komt iets teveel naar boven...
en dan denk je het verwerkt te hebben...

_MelisDayka_

Re: Wie is er wel eens gepest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:26

ik vooral op de bassischool nu ook nog wel op de middelbare maar dan zieken ze me ermee omdat ik namelijk rood haar heb

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:27

Urielle schreef:
Je hoort je te conformeren aan de groepsregels en daar hoort niet bij dat je zegt tegen de 'groepsleider' dat hij/zij eens normaal moet doen tegen XXXX .

Jep, dat zie je ook heel veel. Kinderen die mee gaan pesten met een 'hoofdpester' omdat ze denken 'Zolang ik aan zijn kant sta, wordt ik zelf niet gepest.' En iedereen die er tegenin gaat moet wel een vreselijk stom kind zijn, want wie wil het nu opnemen voor iemand die gepest wordt, je doet toch mee met de 'betere' groep(in huns ogen dan).
In mijn ogen is het juist het kliekje van de gepesten die de beteren zijn. Want geloof me, het is zo ontzettend makkelijk om je bij een pestersgroepje aan te sluiten en mee mensen het leven zuur te maken. Maar je moet maar eens proberen om het juist in je eentje voor de tegenpartij op te nemen en een gepest meisje te verdedigen, dat is zoveel moeilijker en respect voor de mensen die dit ooit hebben gedaan .

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:43

xKatleentjex schreef:

Ik weet niet hoe je dit bedoelt, maar het komt op mij over als: ach iedereen werd wel eens gepest en nu was het je eigen schuld dat het door ging. Het blijft, in mijn mening, nog steeds de schuld van de pester. Net als korte rokjes en verkrachters en zo.
Misschien bedoel je het niet zo, maar ben ik hier gewoon nogal fel op.

Jij vat het idd verkeerd op Ik zeg niet dat je zelf de schuld heb van het pesten (blaming the fictim) maar je uiterlijk speelt slechts in een kleine mate mee. Immmer je kunt altijd wel bij iemand een minpunt vinden. Ik ben zelf erg klein, word ermee getreiterd (jaja op mijn 20ste nog steeds) maar ik kan er wél goed mee om gaan.Daardoor is het nooit tot pesten uitgemond. Ik heb meer een 'so be it' houding, als kind al. Ik ben klein dus én? veel mensen vonden het nodig om te zeggen dat ik anorexia had, tja ik weet wel beter. maw het is maar net hoe je er zelf mee omgaat wat de gevolgen zijn. Ik ben mijn hele leven gewezen op mijn kleinheid en dunheid, maar het boeide me niets. Tuurlijk leuk is anders maar ik liet het nooit merken. Dat is mijn redden geweest. Vandaar mijn uitspraak: het is je gedrag die bepaald wat er uiteindelijk gebeurd.
Tegenwoordig heb ik ook medelijden met de pesters, omdat er zoveel achter hun gedrag steekt.

Als ik kijk hoe ik in die tijd veranderd ben van open en spontaan kind tot gesloten typje vraag ik me wel eens af hoe ik anders geworden zou zijn. Gelukkig zie ik ook hoe ik in de jaren er na weer langzaam aan het veranderen ben, er is nog hoop. Maar het blijft soms moeilijk.

Ik heb geen idee hoe ik zou reageren als ik nu iemand tegen zou komen uit die tijd. Het lijkt me op zijn minst interessant.
[/quote]
Mijn leraar benadeelde me (door mijn gedrag, ik was stil) in mijn kunnen door te zeggen dat ik mavo moest doen, ik zit nu op de uni en ik zal er alles voor over hebben mijn propedeuse te laten zien!

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:48

xKatleentjex schreef:
Jep, dat zie je ook heel veel. Kinderen die mee gaan pesten met een 'hoofdpester' omdat ze denken 'Zolang ik aan zijn kant sta, wordt ik zelf niet gepest.' En
iedereen die er tegenin gaat moet wel een vreselijk stom kind zijn
, want wie wil het nu opnemen voor iemand die gepest wordt, je doet toch mee met de 'betere' groep(in huns ogen dan).
In mijn ogen is het juist het kliekje van de gepesten die de beteren zijn. Want geloof me, het is zo ontzettend makkelijk om je bij een pestersgroepje aan te sluiten en mee mensen het leven zuur te maken. Maar je moet maar eens proberen om het juist in je eentje voor de tegenpartij op te nemen en een gepest meisje te verdedigen, dat is zoveel moeilijker en respect voor de mensen die dit ooit hebben gedaan .

Dan ben ik wel een vreselijk stom kind geweest..
Voordat het pesten begon (en nee, dit is geen aanleiding geweest tot..) heb ik het een paar keer opgenomen voor meiden die gepest werden..
En het heeft succes gehad, de griet die pestte heeft nooit meer een vinger uitgestoken.

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 16:50

Zo wat een verhalen! ik ben in de eerstre (zit nu in de tweede) hele erg gepest omdat ik haast niks eete enz enz enz ben het ene keertje zat geworden heb ze me getrapt heb ik haar een paar keer geslagen sindsdien (nu een ouder meisje met wie ze altijd ging pesten) niet meer op school is (van af getrapt) heb ik geen last meer van 'd'r maar je leert iid veel van hoor

Misshaffie@ ik helpnou een meisje uit mijn klas beetje rare kledingstijl enz enz enz de pesters doen nou bijna niks meer bij dat meisje!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:01

Op de basisschool in groep 7. Ik had toen heel hardnekkig eczeem, en helaas in mijn gezicht. Mijn hele gezicht zat dus onder de rode plekken en korsten enzo. Daar ben ik wel heel erg mee gepest. Sommigen wilden ook niet in mijn buurt komen omdat ze dachten dat het besmettelijk was... ben toen naar een andere school gegaan, en daar niet meer gepest.

Heb op de basisschool weleens rotopmerkingen gehad, ik had een klas overgeslagen en tja was gewoon slimmer en heel anders dan de meeste kinderen.... Sommigen vonden me daarom raar ofzo, maar ik had ook wel vrienden en had meestal wel een grote bek terug dus echt gepest ben ik daar niet mee.

En met gym heel vaak gezeik, en dat niemand me in zijn groepje wilde enzo. Ik kan het gewoon echt niet. Ik ben motorisch nogal slecht... Dus bijvoorbeeld balspellen lukt me gewoon niet hoe goed ik mijn best ook doe. En veel mensen begrijpen dat niet en die denken dan dat je lui bent enz. Maargoed nu zit ik wel in een leuke klas en ze leren er maar mee leven dat ik niet kan gymen

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:07

Ik werd gepest omdat de mensen vonden dat ik lelijk ben en omdat ik altijd zo stil was. Ik heb namelijk een soort vorm van autisme. Ik geef toe dat ik inderdaad niet knap ben. Ik ging op de basisschool met een schoolbus naar school en iedereen sloeg me daar en ik mocht nergens zitten. De begleiding van de schoolbus deed er niks aan die deden gewoon leuk mee met het treiteren van mij, als ik zei dat ze me sloegen en treitereden deden ze niks ze negeerden me gewoon. Toen heb ik een keer de grooste pestkop hard geslagen en hij ging dat gelijk zeggen tegen de begleiding van de school bus, die pestkop was het lievelingetje van de begleiding want hij deed niks en hij was zo lief, ik kreeg een flinke preek en toen ik bij mn halte eruit moest kreeg ik een hele harde duw van de buschaufeur en viel ik bijna uit de bus. Ik heb het verteld tegen mn moeder en een klacht ingediend bij degene die het busvervoer regelde maar er is nooit iets met die klacht gedaan, ik ben nooit meer met die bus gegaan en ben maar naar school gaan fietsen.

Nog steeds vind ik mezelf niet knap en ik heb nog steeds heel weinig zelfvertrouwen en ben heel onzeker en verlegen. Gelukkig kom ik de mensen die mij pestten niet meer tegen, k zou op hun allemaal wel wraak willen nemen. Ze hebben mij van groep 4 tot groep 8 mn leven zuur gemaakt.

Gelukkig zit ik nu in een leuke klas en kan het op een enkeling na het best goed vinden in de klas, mn klasgenoten vinden me wel gesloten en stil.

Mirna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:08

Ja, ik wordt gepest... Ik hoop dat het snel stopt...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:10

Ik niet, maar mn beste vriendje wel (op de baisschool), zonder reden.
En ik heb er uren, dagen met hem over zitten praten.
Echt afschuwelijk wat dat met zo'n pesoon doet

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:11

Pfff... niet normaal meer op de basischool gewoon
Ik was rond de 5/6 zoiets,en ik werd altijd gepest door kinderen van 10/11,zoiets
Altijd werd ik omgeduwt of geslagen,of van mijn fiets getrapt
Ik ben tot groep 7/8 echt doodsbang geweest voor grote groepen kinderen,al waren ze van mijn leeftijd
Nu ben ik er gelukkig over heen

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:21

Ik ben ook echt heel erg gepest, verraden, beledigd, opgewacht enz. Ik ga hier niet mijn verhaal doen, brengt teveel naar boven toe en ik ben er eindelijk grotendeels overheen gekomen hoewel het me voor eeuwig heeft getekend, ik ben nu nog steeds heel erg verlegen en onzeker. Ik heb er goed over kunnen praten en dat heeft me goed gedaan, nu word ik niet gepest en heb goede vrienden en vroendinnen gelukkig. Maar de basisschool en de brugklas was echt verschrikkelijk voor mij..

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:31

ik ben vroeger heel erg gepest..
zelf zo erg dat ik niet meer wilde leven..
eigenlijk gedurende mijn hele basisschoolperiode.. opgewacht, fietsen gemolt, sleutels kwijtgemaakt, uitgescholden, inelkaar geslagen, gekrapt, geschopt, eigenlijk alles wel dus..
en waarom?
ik was de dunste altijd, had bijna geen vriendinnen en nu blijkt waarom!
ik heb een licht autistische stoornis waardoore ik op sociaal gebied niet zo goed functioneer!

daar zijn we achtergekomen toen ze me hebben laten onderzoeken omdat een einde aan mijn leven wou maken, en dit echt meerdere maln op alle mogelijke wijzen heb geroepen en soms ook lichtelijk geprobeert!
en alleen door het pesten!
daardoor ben ik ook heel onzeker geworden en heb ik liever niet dat mensen aan mij zitten of wat dan ook, maar ik ben er ook door voor me zelf op gaan komen!
en sins ik het etiket PDD-NOS met me meedraag wordt ik beter begrepen en is het pesten opgehouden!

en omdat ik zelf weet hoe het is om gepest te worden kom ik dus ook op voor mensen die gepest worden!
al is het maar 1 opmerking die vals uit de hoek komt, ik kom valser terug!
heel vaak zie je ook dat gepeste mensen later ook gaan pesten, maar dat doe ik dan weer niet!

en sins ik bij de paarden ben ga ik ook weer met mensen om, dat deed ik eerder niet namelijk!
maar school is school bij mij, dus niet een plek om met mensen om te gaan, en thuis is thuis, en dus een plek om met mensen om te gaan en sociaal te zijn!
alleen moet ik nu nog leren dit ook op school te doen, want hier ziet me school wel problemen van komen op normaal onderwijs..
ze zijn bang dat ik dan weer gepest ga worden namelijk..

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:24

ymneuss schreef:
Ik niet, maar mn beste vriendje wel (op de baisschool), zonder reden.
En ik heb er uren, dagen met hem over zitten praten.
Echt afschuwelijk wat dat met zo'n pesoon doet

meestal gebeurt pesten zonder reden, of zonder goede reden!
kijk, ik kan mijn haar wel knalgroen verven, maar dat is toch ook geen reden om te pesten?
of wel soms?

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:29

Heel vaak vroeger. Om mijn bril, verlegenheid, dat ik me liet doen of net een heeeel slim antwoord bedacht had: 'en daar heb je zeker vijf dagen over gedacht he?'.
Tot in het tweede middelbaar.

En dan heel flauw in het vijfde of ik soms lesbisch was (ben ik helemaal niet, maar ik had wel een heeeele leuke "vriendin", ahum, fijne vriendin, die dat iedereen zat wijs te maken). En niet vragen, maar uitlachen.

En nog wel dingen... Nu laat ik niet meer op mijn kop zitten. Ben wel stukje zelfzekerder, gelukkig

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:44

Van groep 3 t/m groep 8.
Alleen omdat ik niet een standaart mening had, maar zei
wat ik dacht.

Nu is het wel anders .

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:50

wat me wel opvalt is dat de meeste die hier reageren inmiddels niet meer gepest worden eigenlijk!
wat ik nog wel eens tehoren krijg is; waar is je rode neus?
of; clowns moeten lachen hoor! en zieke kindertjes opvrolijken!
of; kan je soms niet praten ofzo?
en dan niet op sarcastische wijze maar echt gemeen zegmaar..
en dat alleen omdat me mams in de kinder entertainment zit, en ik aan goochelen deed (ilusies)..
maar daar ga ik niet eens meer op in..
en ik kijk inderdaad blijkbaar nogalboos als ik gewoon kijk zegmaar!
en ik zeg ook bijna niks als ik er geen zin in heb, en in de bus al helemaal niet!
maar als ik een goed foute dag heb dan praat ik aan 1 stuk door!
nou ja, praat?
zeur kan je beter zeggen!
en als ik vrolijk ben dan ratel ik ook maar door, en dan krijg ik weer te horen dat ik beter niks kan zeggen, zeg ik niks dan ben ik plots saai/stil..
mja, het is ook nooit goed he!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:53

nu ik er zo overna denk...
vorrig jaar werd ik ook nog gepest... voor eventjes..
was ik op een gegeven moment zelfs opgesloten in de ponystal/ schuur!
en dat 2 uur lang!
tot die personen wegwaren en een andere stalgenoot me pony hoorde lopen door de stal..
ik was tenminste niet alleen!
maar ik kijk nergens meer echt vanop.. ik laat alles maar lekker over me heen komen, en niks lijdt onder mij dus ik lijd ook nergens meer onder..
zelfs al probeert iemand zijn keel doortesnijden, de volgende dag zit ik op school alsof er niks gebeurt is!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:16

Ik vind het heel knap als ik zie wat jullie reacties allemaal zijn! Ook ik heb een "pestverleden". De hele klas tegen mij alleen. En dan voornamelijk omdat ik zo snel aan het huilen te krijgen was. Dat heb ik nog steeds, als ik kwaad ben, teleurgesteld, of als ik over mijn gevoelens moet/wil praten dan zitten de tranen heel dichtbij. Dat was natuurlijk geweldig: altijd prijs als ze mij als slachtoffer maakten!

Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik kon accepteren dat het niet mijn schuld was. Ik ben wel altijd mezelf gebleven, maar wel een hele in mijzelf gekeerde zelf, ik voelde me ook altijd erg alleen, ook in een groep. Pas de laatste paar jaren durf ik echt mezelf te zijn naar buiten toe en gaat het steeds beter. Ik moet mezelf er alleen steeds van blijven overtuigen dat het er niets toe doet wat anderen van mij vinden, maar dat het belangrijk is wat ik zelf vind.

En dan blijken er genoeg mensen te zijn die je aardig vinden en die je waarderen, je moet ze leren kennen, en leren vertrouwen, maar als dat steeds beter gaat kom je stapje voor stapje steeds verder.

Nog steeds zijn er momenten dat ik me alleen voel, nog steeds durf ik niet zomaar contact met iemand te leggen dat verder gaat dan bijv. medewerker-klant maar het gaat vooruit!

Zoals al eerder gezegd: je wordt er sterk van, maar de littekens blijven, en die sterke muur die je om jezelf heen hebt gebouwd is minder snel afgebroken dan dat hij is opgebouwd.

kamantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:52

Ik ben jarenlang gepest. Van basisschool tot het einde van de middelbare. Zelfs door mensen jonger dan mij. School is voor mij altijd heel moeilijk geweest en mensen vertrouwen ook. Pesten kan mensen heel veel schade aandoen. Ik ben onwijs depressief geweest en ook zelfmoord neigingen (gelukkig niet geprobeert)

Mensen weten niet hoe zo een schade dit kan aanrichten bij iemand. Als ik mensen hoor over hoe het nu ook wel gaat op de middelbare en op de basisschool heb ik medelijden met mijn zusje. Bij mij kwam niemand voor mij op en ik weet hoe zulkse gedachten ik heb gehad. Ik vertel mijn zusje dan ook vaak genoeg dat als er ook wat is hoe klein ook ik er voor haar ben en haar wel wil beschermen. Haar de steun en bescherming geven die ik zelf nooit kreeg.

Op dit moment gaat school ook niet lekker. Mensen uit mijn klas die me niet mogen, vriendinnen die domme dingen doen en waarvan ik geheimen moet bewaren, oma overleden. Dus tjah weer die depressie gedachtes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:56

Hier nog iemand...
Vanaf de basisschool tot mijn 17e...
Het laat echt duidelijk zijn sporen achter, ik vertrouw geen mens, denk altijd dat er over mij gepraat wordt, denk altijd dat mensen mij niet mogen etc...
Ook snap ik er geen bal van waarom mijn vriend en mijn beste vriendinnen mij zien staan...
Ik begin er nu een beetje overheen te komen, maar wel met veel moeite!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:59

ik ook op de basisschool heel erg en op de middelbare het eerste jaar. Toen is er wat aan gedaan. Gelukkig heb ik altijd alles kwijt gekunt bij mijn paarden en op de manege had ik altijd nog vriendinnen. Daar heb ik altijd steun aan gehad.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:02

ik heb door dat pesten nu maar 1 vriendin wara ik mee omga eienlijk..
en nog wel een paar waar ik mee omga, maar dat zijn geen echte vrienden/vriendinnen ofzo...
en het grappige is, is dat dat meisje met wie ik best wel veel omga net zo hard meepeste vroeger en mijn sleutels heeft verstopt zodat ik die vandaag de dag nog niet gevonden heb

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:09

Er lopen nou 2 topics over 'pesten' hier op algemeen...

Anywayz, ik ben dus ook altijd gepest, van verbaal tot opwachten, in elkaar slaan, achtervolgen, in de gracht gegooid.

En dus wel 'om' mijn uiterlijk.

Natuurlijk was mijn verotte gezicht (zware acne, een gezwollen rood gezicht met waar je ook keek puisten) wel een reden om mij 'eng' te vinden, en dat speelde gigantisch op in de periode dat ik als 9 jarig kind (in groep 6) naar een andere school moest, waar ik een jaar achterliep op iedereen, ik was immers vroege leerling ( ik speelde met lego/barbies en vond jongens leuk om mee te voetballen, en nu ineens moest ik verliefd zijn???)

Dus tja, dan kom je in een hechte groep, met de gedachte 'wat doe ik hier'? met mijn tuinbroeken terwijl korte rokjes in was?? en dan ook nog met mijn verotte gezicht, tja, dan heb je ook wel alles tegen.
En als je eenmaal het pispaaltje bent kom je er ook niet makkelijk meer vanaf.
Ik heb in die tijd ook geen vrienden of vriendinnen gehad, en dat 6 jaar lang. Ook niet op de manege, want mijn houding was 'aangetast'. Ik sloot mij op een gegeven moment maar op in mijn kamer, daar keek niemand me teminste zo rot aan.

Uiteindelijk wel overheen gekomen, maar vooral omdat mijn gezicht nu wat 'normaler' is. Het is nu alleen nog maar litteken met afentoe een puistje, dus ik schaam mij er nu minder voor.
Ook heeft mijn 'punk' tijdperk mij goed geholpen, die accepteerde teminste ook 'lelijke' mensen, die 'populaire' kinderen wouden mij alleen met een zak over mijn hoofd, tja, ik word graag geaccepteerd zoals ik ben.
Dus toen een jaar lang voor schut gelopen met torenhoge hanenkammen, breitels over mijn kleding en weide broeken met legenkisten eronder. Geen pan dus
Maar daarvan heb ik goed geleerd dat ik mijzelf anders op moet stellen, en dat heeft geholpen, maar moeilijk was het zeker wel.

Vrienden heb ik nog steeds niet echt, maarja, ik ben heel paranoia geworden, bang voor wat ze achter me rug om om me zeggen, of wat ze werkelijk van mij denken, en daar maak je niet echt vrienden mee helaas.

Maar misschien, straks op de nieuwe opleiding (de derde) dat ik werkelijk veranderd genoeg ben om het aan te kunnen.

En ja, het ligt wel aan je houding, maar als jij elke dag gezegt word hoe lelijk je wel niet bent, en hoe 'knap je zou zijn als je die lelijke kop niet had'. Tja, dan krijg je vanzelf een minderwaardigheids complex. Maar die lelijke kop gaat nooit meer weg, dus ik zal er mee moeten leven.

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:10

ben niet echt heel erg gepest
maar ik werd/word wel gepest
bijv ik heb een wat andere achternaam dan de andere
ik word heel snel rood zelfs als ik het niets gedaan heb maar bang ben dat ze dat denken
nu negeer ik dat maar vroeger trok ik me dat wel degelijk aan nu soms nog steeds maak me er niet meer druk om !
en ik was/ben wat dikker dan gemiddelde
maar nu nog steeds
ben me er heel onzeker door gaan voelen
zeg weinig maar wel tegen me vriendinnen
ik snap sommige echt niet je ziet dat ze bij het peste rot voelen maar toch doen ze het
maar als je wat dikker dunner enz bent
je word van alle kanten gepest (meelopers zijn het ergste)
die weten vaak nog geen eens waar het over gaat !?
dat vind ik dan weer dom !
gellukig heb ik echt vriendinnen op school en geen mee/overlopers
en tja als je ruzie hebt en je komt de stal binnen en er zit pindakaas op je paard se deken en op ponytje die er bij zit op se kont
tja dat meissie heeft nog een eigen paard ook
dan denk ik waar haal je die onzin vandaan (heeft hier op bokt geseten
is ondertussen al geband )aantal keer!
erg triest ..
maar goed gellukg heb ik door deze ruzie echte vrienden leren kennen
en is de klas een stuk gezzeliger (mede dat ze van school af is )
maar soms zit er nog wel 1 tussen die denkt grappig te zijn
tegen andere
om zich zelf denk andere te beledigen of hij zich beter voelt
die jongen is weleens uitgelult door een vriendin van mij
echt grappig hij had niks meer te zeggen
je zag hem denken van wat moet ik zeggen
dus hij draaide zich om
heb ook weleens zo,n huppelkut uitgelult
die kunnen bos worden
gelijk geleerd negeren !
Laatst bijgewerkt door chant_xx op 29-03-06 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt