Donor???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:23

Ik ben wel donor.
Lijkt me prachtig dat iemand er profijt van kan hebben als ik er toch niks aan heb.In overleg met naaste fimilie uiteraard,die zijn het er mee eens.
Als ik zelf een donor-iets nodig zou hebben zou ik het ook fijn vinden als er iets 'vrijkomt'...
Aan de andere kant snap ik ook erg goed als er mensen zijn die géén donor willen zijn...

ik sta alles af na mijn dood behalve mijn bloedvaten...dat vind ik gewoon een bijzonder eng idee... (iets tussen mn oren maargoed)

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:49

turbotinker schreef:
Ik ben wel donor.
Lijkt me prachtig dat iemand er profijt van kan hebben als ik er toch niks aan heb.In overleg met naaste fimilie uiteraard,die zijn het er mee eens.
Als ik zelf een donor-iets nodig zou hebben zou ik het ook fijn vinden als er iets 'vrijkomt'...
Aan de andere kant snap ik ook erg goed als er mensen zijn die géén donor willen zijn...

ik sta alles af na mijn dood behalve mijn bloedvaten...dat vind ik gewoon een bijzonder eng idee... (iets tussen mn oren maargoed)

Velen willen vanalles afstaan,maar de meesten hebben idd ook enge ideeen over bepaalde organen.zoals bloedvaten,huid en hoornvliezen.

Even over die hoornvliezen: het is niks anders dan het bovenste laagje van je oog,dus je hele oog wordt niet verwijdert hoor,zoals velen denken...
zie hier:
Afbeelding
Dus inprincipe blijft je oog nog intakt,maar je bovenste laagje(hoornvlies) is eraf.

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:51

ik ben ook GEEN donor, heb er mijn eigen redenen voor.

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:05

turbotinker schreef:
Ik ben wel donor.

Inderdaad!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:56

Ik ben 15 en ik heb nu al gekozen.
Ik wil het wel, want als ik dood ben, wat heb ik dan nog aan mijn organen? Als die nog werken en het leven van anderen kunnen redden, dan mogen ze ze hebben

Marischa01

Re: Donor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:14

ik ben nu 13... en ik heb meteen toen ik 12 was zo'n formulier gehaald en als keuze ingevuld dat ze alles mogen hebben...

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:16

ik heb me wel opgegeven als donor, toen ik 18 was. Ze mogen alles hebben behalve mijn ogen... Althans toen zag ik dat echt niet zitten.. Nu weet ik dat alleen de lens enzo gebruikt wordt.... mjah..

lor1_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:41

Ik mag GEEN donor zijn...
Ik heb nl kanker en geelzucht gehad toen ik klein was.
Anders had ik me zeker wel opgegeven.
Zouden ze nog wat aan me hebben voor wetenschappelijk onderzoek?

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:02

Dit is een beetje een oud topic, maar ik zie toch iets waar ik even op moet reageren:
Revanches schreef:
Even over die hoornvliezen: het is niks anders dan het bovenste laagje van je oog,dus je hele oog wordt niet verwijdert hoor,zoals velen denken...

Dit klopt namelijk gewoon niet. Je oog wordt wel in zijn geheel verwijderd, maar heel netjes en er wordt een kunstoog voor in de plaats gezet op een manier dat je het met gesloten oogleden niet ziet. Mijn broer werkt bij de transplantatiedienst en het is zijn baan om ogen te verwijderen en te vervoeren en dat gaat echt om het hele oog. Er zijn alleen heel veel misverstanden over hoornvliestransplantatie dus ik wou het even ophelderen .

Verder ben ik zelf ook donor. Het lijkt me mooi om iemand t ekunnen helpen, en zelf zou ik ook graag een donororgaan krijgen, mocht het nodig zijn, dus vind ik het niet meer dan normaal om zelf ook donor te zijn.

Overigens heb ik ook ooit geelzucht gehad maar dat is alleen is (bij mij iig) geen belemmering om donor te zijn.

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:21

Ik ben 16, en ik weet wel dat ik donor wil worden. Het lijkt me, voor me gevoel, heel fijn als je zo mensen kan helpen. En na je dood heb je toch niks meer aan je lichaam.

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:35

ik ben 19 en heb ervoor gekozen om donor te zijn. ze mogen van mij alles hebben van me, behalve m'n hoornvliezen. ik volg de discussie al een tijdje. maar toch, het gevoel zegt me dat ik die moet laten zitten, ook al heb ik er toch niets meer aan nadat ik overleden ben vind het erg fijn dat ik op deze manier mensen kan helpen en heb het zelf dan toch niet meer nodig

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:38

Ik ben ook donor, toen ik 18 was heb ik gelijk dat formulier ingevuld en opgestuurd.
Als ik er niet meer ben, kan ik mijn lichaam wel laten 'wegrotten' als het ware, maar als ik er mensen mee in leven kan houden is dat veel mooier!