Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
belle_boef schreef:Wat is er anders dan? . Hij kan zelf bellen, kan zelf heen, heeft meer dan genoeg ervaring met het ziekenhuis. Het is een volwassen man, je hoeft niet mee om zn handje vast te houden.
Zebrastreep schreef:Ik ga ook altijd alleen naar afspraken. Met mijn ouders of vrienden erbij hou ik mij toch beter voor dan het werkelijk is (mentaal gezien) en alleen kan ik beter praten over mijn angsten en pak het advies van de arts beter op. Ook ben ik alleen minder in paniek omdat ik ergens ook wel denk normaal doen , je bent alleen.
Hopelijk kan de arts hem ook wat advies geven over een mogelijke angstoornis. Hebben ze dat al eens tegen hem gezegd?
996981 schreef:Heftig ts. Wat mij triggert is dat hij geen hulp wil. Zou je iemand met een lichamelijke blessure 20+ jaar blijven ondersteunen omdat hij behandeling weigert? Want dat is wat het is. Stel hij had een been gebroken, wil dit niet laten opereren en verwacht dat jij als zijn loopstok opereert.
Dat is imo wat hij doet. Er is een psychisch probleem waarvoor hij geen hulp wil maar ipv daarvan op jou leunt. Dat is niet fair van hem en niet draagbaar voor jou. Op het moment dat jij zijn loopstok niet meer bent zal hij andere keuzes moeten maken.
zonnebloem18 schreef:Om te relativeren ook, mijn ouders of schoonouders zouden ons nooit bellen of appen bij zoiets. Ze zijn volwassen en regelen dit gewoon zelf.
Goed om het kort en zakelijk te houden denk ik.
Sterrebell schreef:Bij mensen met ziekte angst is de angst alleen reëel, dat maakt het wel dubbel (maar alsnog geen reden om als loopstok te dienen, dat zie ik nu zeker in).
Zebrastreep schreef:Ik lees hier heel veel verkeerde adviezen en best wel harde woorden. Hou even in het achterhoofd mensen dat het vaak om een angstoornis gaat. En angst is echt verschrikkelijk om mee te moeten leven.
Ik heb ook regelmatig de huisartsenpost gebeld (geen 112). Paniek en angst heeft vrijwel dezelfde symptomen als een hartaanval/infarct en of hartziekte. Dat verschil is lastig te zien. Zeker als je angstklachten 24/7 doorgaan. Ik bleef soms uren in een paniekaanval hangen. Tja dan ging ik wel bellen om te vragen om medicatie advies. Soms hielp het echt even als een dokter mijn bloeddruk ging meten en even een praatje met mij hield. Dan kwam ik weer uit de paniekaanval.
Het is echt een hel, onderschat het niet! Elke dag 24/7 doodsangsten uitstaan is enorm zwaar.
En ja ik kom ook wel hypochondere tegen dat ik zelfs denk jee zoek hulp want dit is wel heel ernstig. Maar je kan heel diep zitten.
Zoolgangster schreef:In geval van de bekende van TS is er angst voor een hersentumor. Ik vraag me af waarom die persoon per se aan een hersentumor denkt. Heeft die persoon hoofdpijn, duizeligheid? Familie met hersentumor?
Verder zou het idd goed zijn, lijkt me, als die persoon in zijn/haar angsten gehoord wordt. Therapie/coaching en misschien medicatie?
Wat iemand terecht al aangaf: een proffesionele hulpverlener trekt om 17:00 uur de deur achter zich dicht. Voor een naaste duurt de zorg 24/7 als die persoon alles op het bordje krijgt, erg ongezonde situatie.