HST (hormoonsuppletie bio-identiek) waarom wel/ niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: HST (hormoonsuppletie bio-identiek) waarom wel/ niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:49

@essie73, pleisters heb ik ook gehad, maar ik ben allergisch voor die plakstrip.
Dus weer gestopt.
Ik ben alleen sinds het ophogen aan de diarree. Weet niet of het daar mee te maken heeft

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:57

Ik heb de pleisters maar gewoon overgeslagen aangezien ik allergisch ben voor zo'n beetje alles dat je op de huid plakt. Ik ben begonnen met oestrogeengel en overgestapt op Lenzetto, omdat mijn huid va de gel nogal uitdroogt. Zal het hoge alcoholgehalte wel zijn.

Overigens vraag ik me af hoeveel mensen er zijn die geen progesteron gebruiken naast de oestrogeen. Voor zover ik weet, maar ik kan er vanaf zijn hoor, is het protocol om beide te gebruiken. Oestrogeen kan er o.a. voor zorgen dat het baarmoederslijmvlies te dikt wordt en progesteron houdt dit in balans.

De mensen die via de huisarts op HST zijn overgestapt, krijgen jullie ook controles van baarmoeder en eierstokken? Ik krijg jaarlijks een echo om de boel in de gaten te houden. Dan kijken ze o.a. naar dikte van het baarmoederslijmvlies en hoe de eierstokken erbij staan. Die gaan naar mate de overgang vordert verschrompelen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:12

Ik hoor van klanten vaker terug dat ze snel wennen aan de dosering en dat deze dan weer opgehoogd moet worden.

Bij mij komen ze dan voor een alternatief.

Ik heb al een aantal dames in ieder geval naar minder opvliegers geholpen, echter door mijn holistische aanpak is dit bij vrijwel iedere vrouw weer anders.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

Annick75 schreef:
Ik heb de pleisters maar gewoon overgeslagen aangezien ik allergisch ben voor zo'n beetje alles dat je op de huid plakt. Ik ben begonnen met oestrogeengel en overgestapt op Lenzetto, omdat mijn huid va de gel nogal uitdroogt. Zal het hoge alcoholgehalte wel zijn.

Overigens vraag ik me af hoeveel mensen er zijn die geen progesteron gebruiken naast de oestrogeen. Voor zover ik weet, maar ik kan er vanaf zijn hoor, is het protocol om beide te gebruiken. Oestrogeen kan er o.a. voor zorgen dat het baarmoederslijmvlies te dikt wordt en progesteron houdt dit in balans.

De mensen die via de huisarts op HST zijn overgestapt, krijgen jullie ook controles van baarmoeder en eierstokken? Ik krijg jaarlijks een echo om de boel in de gaten te houden. Dan kijken ze o.a. naar dikte van het baarmoederslijmvlies en hoe de eierstokken erbij staan. Die gaan naar mate de overgang vordert verschrompelen.

Dat zal het geval zijn, ik heb al ruim 30 jaar geen baarmoeder meer. Volgens mijn ha zou progesteron niet nodig zijn. Ik zal het nog eens navragen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:28

Yvanna, ah, ja, dan kan ik me voorstellen dat progesteron niet perse nodig is.