2-jarige krijgt niks binnen van antibiotica

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 16:20

Medicatie zal af en toe moeten. Ook bij een tweejarige kun je dit uitleggen. Ja, het mag met wat lekkers gemengd. Je mag het ook zo innemen en daarna wat lekkers. Erin gaat het, je moet beter worden en anders dwingen wij je het op te eten. Dat is geen trauma, al is het ook niet ideaal.
Niet teveel jezelf over opvreten, je weet waarom je het doet. Hierbij is het echt even ratio boven emotie zetten. Spuitje desnoods achter in de keel. Niet fijn? Prima, je mag het ook zelf doen.

Halve antibiotica is echt niet verstandig en werkt resistentie in de hand.

Diddykong

Re: 2-jarige krijgt niks binnen van antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 18:03

Amoxicilline ging er hier juist huilend in. En werkt volgens mij juist vaak niet bij krentenbaard. Goed dat zal de huisarts weten, maar niet altijd kun je zo makkelijk wisselen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-26 18:12

Wisselen lijkt inderdaad niet heel makkelijk te zijn. Ik word nog weer teruggebeld door de arts, die ging nog een keer overleggen met de microbioloog, maar er leek niet meteen een goed alternatief te zijn.

Ze stelde voor om het door eten te mengen. Jammer dat we dat station allang gepasseerd zijn. :\

*edit: o, het wordt toch een antibiotica met een ruimer spectrum en bananensmaak. Naam ben ik even kwijt. Op hoop van zege.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:21

Nou we duimen mee :(:). Persoonlijk denk ik dat ze allemaal vies zijn, maar ik lust ook geen hoestdrank of welk drankje dan ook trouwens. Tenzij met alcohol :=

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:33

Ik zal duimen, ken het gevoel helemaal!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-26 19:38

Ik denk ook dat het allemaal smerig is. En zoonlief vertrouwt helemaal niks meer aan eten en drinken. :=

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:38

Probeer iets te vinden met bananensmaak en laat het vooral niet zien. Gebruikt iets van een toetje oid wat lekker is. Hier krijg ik alleen iets van nurofen erin met wat anders met zelfde smaak. Zijn normale vieze medicatie neemt hij zonder iets in.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:42

Hier hielp het door haar het zelf te laten doen en daarna pakje appelsap of iets anders wat ze echt lekker vinden (zelf laten kiezen in de winkel)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:56

Ik wilde net zeggen, niet door eten of drinken doen. Dat hebben we bij mijn zoon ook geprobeerd en hij wilde niks meer eten of drinken, behalve water, omdat hij dacht dat het overal in zat.
Vraag je huisarts of apotheek om advies, vaak hebben die nog wel ideeën of andere opties.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 20:00

Die floxapen kregen wij er nog het beste in met appelmoes. Maar na 3 dagen was het echt gebeurd. En geloof me, die smaak komt overal doorheen en is niet te maskeren. Ik heb elke keer geproefd.
Wbt de gewone amoxiciline, die werkt idd niet. Met clavylaanzuur erbij toegevoegd dus wel. Hier zit een smaakje aan en onze zoon nam deze wel.

Ook zou ik het niet op zijn gewone eten doen, deze smaak is niet te maskeren, ik heb het bij verschillende dingen geprobeerd en zelf geproefd en alles werd goor.

Wbt het zeggen dat het gewoon moet en het uitleggen, als ze het proeven spugen ze het gewoon weer uit, dan kun je wel zeggen dat het moet maar heeft weinig zin.

Het onder dwang inspuiten hebben wij 1 keer geprobeerd en ben er gelijk mee gestopt. Als je dit 7 dagen 2/3 keer per dag zou moeten doen dat wil je niet.

Hopelijk komen jullie er snel vanaf!

Helaas kreeg onze zoon eerst een verkeerde diagnose en zijn wij 3 maanden onderweg geweest ermee. Hopelijk zijn jullie er sneller vanaf.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 20:06

Ik had AB die je maar 3 dagen en 1x per dag hoefde te geven. Die was veeeeeeel minder vies dan de AB die we aanvankelijk hadden (en meestal eerste keus is) en waarvan mijn 6 jarige bijna over zijn nek ging. En hij wist echt waarvoor hij het deed. Maar het was zo vies en indd niet eten ervoor/erna wat een gedoe. Toen alle 4 de kinderen het hadden waarvan 1 het echt echt niet ging innemen en ik het niet zag zitten kregen we dus van onze ervaren HA een andere AB. Ik zoek even op of ik kan terugvinden welke het was.

Volgens mij was het azitromycine.
Veel minder gedoe, maar 3 dagen en 1x per dag en het werkte heel snel en goed.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-26 20:25

We hebben nu amoxicilline met clavylaanzuur en hij eet nu redelijk goed, maar dat biedt geen garantie voor de toekomst. Scheelt ook dat de dosering aanzienlijk lager is!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-26 10:14

Nog even als laatste update: geen centje pijn met deze antibiotica! Hij hoeft niet nuchter te zijn (moet juist wat gegeten hebben), is daardoor ook beter te pas, en we kunnen het heel normaal door het eten doen. Gaat schoon op. :) Ik heb er vertrouwen in dat we dit zo door kunnen doen, want hij lijkt het echt niet te merken. Zo blij mee! Bedankt voor het meedenken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 10:16

_Lorette_ schreef:
Nog even als laatste update: geen centje pijn met deze antibiotica! Hij hoeft niet nuchter te zijn (moet juist wat gegeten hebben), is daardoor ook beter te pas, en we kunnen het heel normaal door het eten doen. Gaat schoon op. :) Ik heb er vertrouwen in dat we dit zo door kunnen doen, want hij lijkt het echt niet te merken. Zo blij mee! Bedankt voor het meedenken.

Goed om te lezen. Fijn!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 11:15

Wat super!! Duimen dat het ergste nu achter de rug is +:)+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 12:44

De eerste variant die je had is ook vreselijk vies, ik heb hem zelf ook geproefd toen mijn dochter krentenbaard had. Zij was 4 destijds en stond daarmee iets meer open voor omkoping. Had bijvoorbeeld gewoon 's ochtends een magnum in dr mik, wat moet dat moet :')

Fijn dat er een alternatief gevonden is! Op naar een goed herstel.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 12:50

Wat fijn dat deze wel wil! Hopelijk is hij er snel vanaf!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 13:01

Fijn dat het zo wel lukt, hopelijk knapt hij snel weer op.