Wie heeft nog meer na corona bepaalde gewoontes overgehouden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

purny schreef:
Of je nou alleen een knuffel of een zoen gaf of alleen een boks, de besmettelijkheid bleef hetzelfde.
Mijn zus en ik hadden allebei corona. Zij gaf alleen een boks en ik gaf een knuffel en een kus.

Je kan ook corona oplopen zonder een boks/knuffel/kus. Ik heb het ergens op school de tweede en derde keer opgelopen en ik had verder echt geen contact met mensen.

Vervolgens heb ik met mijn broer aan tafel gegeten en die heeft nooit iets gekregen. Hij heeft ook bij mijn vader in de auto gezeten met later bleek corona, toen heeft hij het ook niet gekregen.

Ik geloof erin dat je erfelijk belast bent of je het makkelijk krijgt en of je er veel last van hebt. Ik ben gewoon helaas iemand die de klos is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:03

MarlindeRooz schreef:
Voor mij heeft het wel echt bevestigd dat ik echt last heb van hoe druk Nederland is. Woon nu ook in een rustig dorp ipv een stad. Scheelt al iets. :)

Daarbij heb ik ook geleerd om het leven zelf leuk te maken. Je hoeft geen dure dagjes weg, feestjes, festivals en etentjes etc te doen. Je kan ook gewoon fietsen of wandelen en samen een snackje eten op een mooi bankje. Dat is net zo gezellig. Daar ben ik bijzonder dankbaar voor.

De eerste lockdown was ik single en woonde ik in een nare drukke flat op 27m2. Dat was echt heel beklemmend en naar.

Maar ik probeer me vooral te focussen op de positieve kanten van de pandemie. Daar heb je meer aan dan blijven hangen in het negatieve. Word je bitter van denk ik. :o

Thuiswerken is in mijn ogen dan het enige positieve (en zelfs daar komt men al weer op terug). Want verder is men verhard, minder sociaal geworden, prijzen zijn enorm gestegen, dus tja, ik kan niet zeggen dat het positieve dingen gebracht heeft. En het heeft dus leuk leven afgepakt, en dat in de bloei van je leven.

Buiten wat eten op een bankje, dat deed ik al. En ik erger me er nu aan dat er dan 'natuurbeheerders' zijn die beweren dat het 'te druk' in natuurgebieden is. Tja, dan moet je maar zorgen voor minder mensen in het land, maar ga het beetje natuur (eigenlijk cultuurlandschap) wat we hier hebben niet beperken, we betalen er immers indirect ook gewoon belasting voor.

Verder is er nog een enorme boost geweest in het ontwikkelen van software om mensen te volgen, om toegang te regelen met qr-codes enz. Ik kan niet zeggen dat ik dat een postieve ontwikkeling vind.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

purny schreef:
Of je nou alleen een knuffel of een zoen gaf of alleen een boks, de besmettelijkheid bleef hetzelfde.
Mijn zus en ik hadden allebei corona. Zij gaf alleen een boks en ik gaf een knuffel en een kus.

Corona wordt overgedragen door de lucht, dus in theorie heeft je zus dan meer kans om besmet te raken, omdat ze dichter bij mensen komt, dan jij met je boks. Maar het heeft dus niets met de actie te maken, maar met de afstand tot de besmette persoon.

Hier het online vergaderen overgehouden. Vroeger moest je voor elke meeting fysiek aanwezig zijn, tegenwoordig zijn Teams meetingen volledig geaccepteerd. Scheelt veel reistijd.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:06

ik ben blij dat ik alle gewoontes die er waren gelijk overboord heb gegooid.

Wat een afstandige en vreselijke periode is dat geweest. Bah

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

germie schreef:
MarlindeRooz schreef:
Voor mij heeft het wel echt bevestigd dat ik echt last heb van hoe druk Nederland is. Woon nu ook in een rustig dorp ipv een stad. Scheelt al iets. :)

Daarbij heb ik ook geleerd om het leven zelf leuk te maken. Je hoeft geen dure dagjes weg, feestjes, festivals en etentjes etc te doen. Je kan ook gewoon fietsen of wandelen en samen een snackje eten op een mooi bankje. Dat is net zo gezellig. Daar ben ik bijzonder dankbaar voor.

De eerste lockdown was ik single en woonde ik in een nare drukke flat op 27m2. Dat was echt heel beklemmend en naar.

Maar ik probeer me vooral te focussen op de positieve kanten van de pandemie. Daar heb je meer aan dan blijven hangen in het negatieve. Word je bitter van denk ik. :o

Thuiswerken is in mijn ogen dan het enige positieve (en zelfs daar komt men al weer op terug). Want verder is men verhard, minder sociaal geworden, prijzen zijn enorm gestegen, dus tja, ik kan niet zeggen dat het positieve dingen gebracht heeft. En het heeft dus leuk leven afgepakt, en dat in de bloei van je leven.

Buiten wat eten op een bankje, dat deed ik al. En ik erger me er nu aan dat er dan 'natuurbeheerders' zijn die beweren dat het 'te druk' in natuurgebieden is. Tja, dan moet je maar zorgen voor minder mensen in het land, maar ga het beetje natuur (eigenlijk cultuurlandschap) wat we hier hebben niet beperken, we betalen er immers indirect ook gewoon belasting voor.

Verder is er nog een enorme boost geweest in het ontwikkelen van software om mensen te volgen, om toegang te regelen met qr-codes enz. Ik kan niet zeggen dat ik dat een postieve ontwikkeling vind.

Precies deze onnodige negatieve denkwijze die je niks oplevert in het heden daar heb ik geen zin in. Lijk me lastig als je dingen niet los kan laten en je blijft vasthouden aan wat je anders gewild had vroeger.

purny

Re: Wie heeft nog meer na corona bepaalde gewoontes overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:10

Het volgen is er altijd geweest. Voor Corona en erna.

Wel wordt ik er altijd een beetje moe van als er iemand overlijd en er wordt geschreven: Hij was zeker gevaccineerd...
Of het valt wel heel erg veel op dat er zoveel mensen overlijden...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

purny schreef:
Het volgen is er altijd geweest. Voor Corona en erna.

Wel wordt ik er altijd een beetje moe van als er iemand overlijd en er wordt geschreven: Hij was zeker gevaccineerd...
Of het valt wel heel erg veel op dat er zoveel mensen overlijden...

Ja precies.

Terwijl iemand kanker heeft gehad of iets anders naars. Echt bizar dat agressieve wappies jaren laten nog mensen lastigvallen. Mensen zijn dan al verdrietig genoeg. Zoek een andere hobby. Ga kleien of figuurzagen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:30

Ja inderdaad heel vermoeiend.
Die bij elk onderwerp nog schrijven: die heeft zeker een spuitje gehaald.

Maar om daar op door te gaan.
Ikzelf weet niet met hoe ik er nu in sta nog een keer die vaccinatie zou halen.
Ik denk van niet
Ik deed het toen voornamelijk voor andere.

Ik heb er geen spijt van.
Maar met de weet van nu. Denk dat ik dat niet nog eens zou halen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Ja voor mij ligt dat denk ik anders. Ik ben echt doodziek geweest van de Mexicaanse griep als tiener. Heb een maand lang zowat koorts gehad en heel lang nog last er van gehad. Mijn lichaam was zo verzwakt dat ik daardoor een keelontsteking en voorhoofd- en bijholte ontsteking kreeg. Ik had zo’n erge koorts dat ik in paniek over de grond rolde door het ijlen. :o

En ik was een super slanke, fitte 14-jarige die 5x per week sportte en gezond at…

Dat heeft wel impact gemaakt. Ik ben niet actief bang om ziek te worden maar ik hoef dat niet nog eens.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Ik heb zelf ME/CVS van het Epstein barvirus/ Pfeiffer opgelopen wat nu vergelijkbaar is met long covid.

Maar daar helpt geen vaccinatie voor.

Denk juist daarom.
Als je iets krijgt krijg je het toch wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:01

Ja dat klopt. Dus daarom zal ik ter zijnde tijd een goede afweging maken. Maar ik heb geen nadelen ondervonden van de vaccinaties dus ik ben niet echt tegen. :)

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:15

Wat wel grappig is ,dat iedereen zo tegen het covid vaccin was ,maar nu vrolijk mounjaro en wegovy in hun lijf spuiten terwijl daar geen lang termijn effecten van bekend zijn....
En het grootste nadeel vind ik dat ons buitengebied ontdekt zijn en er nu zelfs routes met borden staan en het in de weekenden en mooi weer super druk is geworden...Terwijl als er voor corona een wandelaar langs liep ...we zeiden ...het is druk vandaag he..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:15

Zonnetje81 schreef:
In nederland merk ik juist dat de mensen die tegen corona en vaccineren zijn zichzelf nog steeds heel erg negatief uitlaten over mensen die dat wel doen. Andersom is dat minder. Ik denk: moet je zelf weten, maar ik zou dus al niet daten met een anti-prikker vanwege hun eigen uitlatingen/minachting.

Dit merk ik ook inderdaad. Op sociale media worden bij de gekste dingen de 'spuitjes'gehaald :') Soms ook compleet respectloos bij berichten over mensen die onverwacht overleden zijn

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Voor ons veranderde alleen ons priveleven, ons werk ging gewoon door.
Ik heb wel meer dierenvoer op voorraad. Als ik een zak hondenvoer openmaak en ik kom langs de voerhandel haal ik een nieuwe. Vroeger wachtte ik weleens tot de laatste dag zeg maar.
Ik las net de verhoogde prijzen, mijn mening komt dat meer door de toestand in de wereld als door corona.
Sinds corona let ik wel meer op mezelf, zorg dat mijn weerstand wat meer op orde is. Draaf niet door zoals ik eerder deed en waardeer de tijd samen met mijn man meer dan ooit. Gewoon rustig lekker thuis.

Ik veracht de mensheid om zijn hardheid, veroordelen op spuitjes wel of niet. De toetsenbordhelden is echt een afschuwelijk resultaat van de huidige tijd.

Wees lief voor mensen en steun ze in hun beslissingen, helemaal als je er persoonlijk niets mee te maken hebt.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

Het thuiswerken vind ik echt een grote zegen die is blijven hangen van deze periode. Ik zou nooit meer anders willen. Voor mezelf is ook blijven hangen dat ik niet meer naar sociale dingen ga als ik me overduidelijk niet lekker voel. Helaas is dat minder blijven hangen bij andere mensen lijkt het en daar baal ik van. Het is echt niet stoer als je jezelf met een koortskoppie naar kantoor sleept, je collega’s hebben écht geen zin om met iemand op een kamer te zitten die hoest en snottert :n ik ben er wel eens om weggegaan. Het maakt me niet altijd even veel uit maar soms staan er dingen op de planning waardoor ik echt geen behoefte heb om ziek te worden of besmettelijk te zijn.

En als negatief ding natuurlijk de versnelling van de polarisatie en verharding van de maatschappij. Ik heb het idee dat dat echt in heel rap tempo omhoog is gegaan in die periode en nooit meer is afgekoeld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:40

haha1995 schreef:
Wat wel grappig is ,dat iedereen zo tegen het covid vaccin was ,maar nu vrolijk mounjaro en wegovy in hun lijf spuiten terwijl daar geen lang termijn effecten van bekend zijn....
En het grootste nadeel vind ik dat ons buitengebied ontdekt zijn en er nu zelfs routes met borden staan en het in de weekenden en mooi weer super druk is geworden...Terwijl als er voor corona een wandelaar langs liep ...we zeiden ...het is druk vandaag he..

En jij denkt dat dat dezelfde personen zijn? Die dus vaccinaties weigeren en vervolgens via internet mounjaro kopen en spuiten? Heb je daar bewijs voor?

Daarnaast kan iemand kritisch zijn als het om bepaalde medicijnen gaat en niet kritisch als het om andere gaat.
Ik ben wel kritisch op de coronavaccinaties, heb zelf echt hele heftige bijwerkingen gehad en daardoor geen extra booster meer genomen. Ik deed het ook niet voor mezelf om niet ziek te worden, maar om vrijheden te behouden, want anders had helemaal niet meer kunnen reizen en was me nog meer afgenomen. Maar die prikken waren niet goed getest, dat is gewoon een feit. Er komt steeds meer naar boven. Ik vond het ook enorm raar dat je niet gewoon volledige vrijheid terugkreeg als je ze nam, want daar was het toch voor? Om overdracht te verminderen. En dat bleek al snel een leugen.
Het is alleen niet zo dat ik bijvoorbeeld geen reizigersvaccinaties neem. Ik zou wel nadenken als mij het hpv-vaccin geadviseerd zou worden, of als ik kinderen zou hebben, want die kregen die dan niet en zeker niet als het een jongentje zou zijn.
Ik ken ook iemand die dus blijvende schade heeft door het coronavaccin.

Ik ben ook kritisch als het gaat om veiligheid van statines, zelf nooit mee te maken gehad, maar wel de ellende van gezien. En hetzelfde met betablokkers voor een hoge bloeddruk. Je kunt namelijk heel veel met natuurlijke middelen als meidoorn en hibiscus oplossen. Dan zou ik dat eerst proberen, zelfs als men zegt dat een bloeddruk 'schrikbarend' hoog is. Ik heb daar gewoon meer vertrouwen in. Statines voor cholestorol zou ik pertinent weigeren, heb gewoon te veel ellende er van gezien, mensen die steeds kramp kregen, niet meer konden sporten, enz.

Maar ik ben net zo goed kritisch op sommige 'adviezen' van artsen. Ik lees soms dingen die gewoon niet kloppen en dan mag je er niets van zeggen omdat het door een arts geadviseerd is. Tja, ik was dat net zo goed geweest als we geen lotingsstelsel in Nederland hadden.

Ik weet ook nog dat ik eens commentaar had op de manier waarop men de pcr-testen deed. Ik zou een leek zijn. Maar ik heb gewoon chemie gestudeerd en ook met pcr gewerkt. Dus dan is het niet dat ik er niets van af weet. Er zitten ook gewoon veel beperkingen aan.

Dus ik ben iemand die kritisch kan zijn op een coronavaccinatie, maar dat wil niet zeggen dat ik dan reageer met 'heb je je coronaprikjes gehad?'. En het wil ook niet zeggen dat ik dus alle vaccinaties of medicijnen wantrouw. Alleen maar een beperkte set. En na mijn ervaring met een antibiotica wat niet voorgeschreven had mogen worden aan mij (en dus blijvende schade) ben ik natuurlijk wel kritischer geworden, maar dat is logisch. En bepaalde medicijnen eerder wantrouwen doet iedereen wel.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:23

Mlies schreef:
Ik heb m’n leven lang al een hekel gehad aan die 3 zoenen met verjaardagen, maar die skip ik nu ook nog steeds gelukkig.

Ah nog zo iemand hier. Ik vond het als kind al verschrikkelijk.

Nu alleen nog bij bepaalde mensen waarbij ik het ok vind. Verder niemand meer. Heerlijk!

Verder niks gehouden na corona, nou ja misschien meer afkeer van mensen in het algemeen. Jakkes, mensen :')

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10 min geleden

Uiteraard net als de rest: thuis werken. Hoewel ik nog steeds graag naar kantoor ga en daar mijn collega's tref, betekent thuis werken wel dat ik die ochtend ook kan sporten, en wat eerder kan starten met koken. Best handig.

Daarnaast en hier nog niet genoemd: we dronken al weinig alcohol, sinds Corona is dat echt gereduceerd tot 0. Er zijn genoeg lekkere 0.0% biertjes op de markt ter vervanging. En inmiddels zou ik ook na 2 gewoon bier al onder tafel liggen :))