haha1995 schreef:Wat wel grappig is ,dat iedereen zo tegen het covid vaccin was ,maar nu vrolijk mounjaro en wegovy in hun lijf spuiten terwijl daar geen lang termijn effecten van bekend zijn....
En het grootste nadeel vind ik dat ons buitengebied ontdekt zijn en er nu zelfs routes met borden staan en het in de weekenden en mooi weer super druk is geworden...Terwijl als er voor corona een wandelaar langs liep ...we zeiden ...het is druk vandaag he..
En jij denkt dat dat dezelfde personen zijn? Die dus vaccinaties weigeren en vervolgens via internet mounjaro kopen en spuiten? Heb je daar bewijs voor?
Daarnaast kan iemand kritisch zijn als het om bepaalde medicijnen gaat en niet kritisch als het om andere gaat.
Ik ben wel kritisch op de coronavaccinaties, heb zelf echt hele heftige bijwerkingen gehad en daardoor geen extra booster meer genomen. Ik deed het ook niet voor mezelf om niet ziek te worden, maar om vrijheden te behouden, want anders had helemaal niet meer kunnen reizen en was me nog meer afgenomen. Maar die prikken waren niet goed getest, dat is gewoon een feit. Er komt steeds meer naar boven. Ik vond het ook enorm raar dat je niet gewoon volledige vrijheid terugkreeg als je ze nam, want daar was het toch voor? Om overdracht te verminderen. En dat bleek al snel een leugen.
Het is alleen niet zo dat ik bijvoorbeeld geen reizigersvaccinaties neem. Ik zou wel nadenken als mij het hpv-vaccin geadviseerd zou worden, of als ik kinderen zou hebben, want die kregen die dan niet en zeker niet als het een jongentje zou zijn.
Ik ken ook iemand die dus blijvende schade heeft door het coronavaccin.
Ik ben ook kritisch als het gaat om veiligheid van statines, zelf nooit mee te maken gehad, maar wel de ellende van gezien. En hetzelfde met betablokkers voor een hoge bloeddruk. Je kunt namelijk heel veel met natuurlijke middelen als meidoorn en hibiscus oplossen. Dan zou ik dat eerst proberen, zelfs als men zegt dat een bloeddruk 'schrikbarend' hoog is. Ik heb daar gewoon meer vertrouwen in. Statines voor cholestorol zou ik pertinent weigeren, heb gewoon te veel ellende er van gezien, mensen die steeds kramp kregen, niet meer konden sporten, enz.
Maar ik ben net zo goed kritisch op sommige 'adviezen' van artsen. Ik lees soms dingen die gewoon niet kloppen en dan mag je er niets van zeggen omdat het door een arts geadviseerd is. Tja, ik was dat net zo goed geweest als we geen lotingsstelsel in Nederland hadden.
Ik weet ook nog dat ik eens commentaar had op de manier waarop men de pcr-testen deed. Ik zou een leek zijn. Maar ik heb gewoon chemie gestudeerd en ook met pcr gewerkt. Dus dan is het niet dat ik er niets van af weet. Er zitten ook gewoon veel beperkingen aan.
Dus ik ben iemand die kritisch kan zijn op een coronavaccinatie, maar dat wil niet zeggen dat ik dan reageer met 'heb je je coronaprikjes gehad?'. En het wil ook niet zeggen dat ik dus alle vaccinaties of medicijnen wantrouw. Alleen maar een beperkte set. En na mijn ervaring met een antibiotica wat niet voorgeschreven had mogen worden aan mij (en dus blijvende schade) ben ik natuurlijk wel kritischer geworden, maar dat is logisch. En bepaalde medicijnen eerder wantrouwen doet iedereen wel.