Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Om die reden kijk ik vaak toch nog even op mn telefoon als ik bijv. net in bed lig en hij trilt. Want geluid komt er hier dus ook niet doorheen
Polly schreef:Het is ook geen oproep sms maar een sms met de melding dat mijn aed is opgeroepen (ik heb mijn prive aed buiten hangen en aangemeld bij hartslag), mensen met een oproep krijgen dus mijn adres in de aed op te halen, daar heeft nog nooit een adres bij gestaan (in elk geval niet in de afgelopen 9 jaar)
BeFunny schreef:Ik heb wel eens gedacht om een cursus ehbo te doen.
Maar ik ben vaak weg dus zou me dan ook niet aanmelden. Maar zo'n cursus zou ik nog wel willen doen dat je iig weet hoe te handelen mocht er voor je iets gebeuren.
Hier in de wijk hangt een aed.
Polly schreef:@blacky: ja als beheerder krijg je bericht van een oproep waarbij de aed welke je beheert is meegenomen in een oproep. Tevens krijg je een mail met verzoek de aed te controleren en zo nodig buiten gebruik te zetten tot evt pads/batterij vervangen is of tot de aed terug is als hij uitgelezen moet worden.
Er staat alleen een adres van de opgeroepen aed bij (voor als je meerdere beheerd) maar niet van het adres van de oproep
Wij hebben een AED bij de ingang van ons appartementencomplex hangen dus op het moment dat ik naar een oproep zou gaan kom ik er letterlijk langs en zou ik eigenlijk gek zijn om hem niet mee te nemen. Ik krijg gelukkig weinig oproepen en de keer dat ik gegaan ben kreeg ik eerst de vraag de AED te halen. Maar stel, ik krijg alleen de oproep om naar een adres te gaan (zonder "haal eerst deze AED"), of er valt iemand in onze hal neer, hoe kan ik dan de beheerder op de hoogte brengen? ashley1 schreef:Wie heeft er nog problemen met de app?
Ik kreeg net weer een serieuze oproep, ik ben te ver weg dus ben niet gegaan, maar de app werkt dus wel (weer) goed. Dat is wel eens heel anders geweest.
Ik heb een Samsung S25.
Nu had ik dus weer dat het een geluk was dat ik m'n telefoon in m'n hand had want het enige geluid wat ik hoorde was een klein pingeltje ipv de keiharde misthoorn-achtige toon die ik heb geselecteerd.
Ook was er maar een heel zacht trillinkje.
Ik heb niet-storen aan staan maar de app Hartslag.nu gemachtigd om daar doorheen te komen.
Weet iemand hoe dit kan?
Ik vind de app echt niet fijn, werkt gewoon heel vaak niet goed
Polly schreef:Soms staat erop wie beheerder is (vaak ehbo vereniging of gemeente).
Op mijn kast staat mn telefoonnummer dus mensen kunnen altijd bellen, maar als het goed is bel je altijd 112 dus dan komt het vanzelf goed.
Als er iemand neervalt in je hal bel je 112 en zij geven de burger oproepen ook uit, er is een systeem voor of je meteen ter plaatse gaat of via een aed.
Hier weet ook niemand de code van de kast, die krijgen ze vanzelf als ze een oproep krijgen.
ik ben uiteindelijk zonder AED verder gegaan, want ik kon hem echt niet vinden. Polly schreef:Omdat ik 3x misgegrepen heb bij de gemeente aed en ik er toen helemaal klaar mee was.
Ik heb een actie opgezet via buurtaed en uiteindelijk heb ik zelf de helft gefinancierd voor een aed en een kast met koeling/verwarming en pincode. Je krijgt er tevens 5 jaar onderhoud (batterij/pads/storings assistentie) bij
Na 5 jaar ben ik het onderhoud en evt aanschaf pad/batterij via een collega gaan regelen.