Loopband hoe blij ben je ermee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:49

Nala schreef:
Bellatrix schreef:
Houden jullie je vast aan de railing/handvat of hoe je het ook noemt?
Ik hou altijd vast, als ik los loop dan voelt dat niet fijn, ik ben dan bang dat ik eraf donder ofzo.
Maar die ik thuis heb is lager en houdt niet zo fijn vast dus ik probeer af en toe los te laten.
Maar ik ben er dus al een paar keer vanaf geslipt.

Is het een kwestie van wennen?

Het is wennen inderdaad, maar ik kan me tussendoor ook vasthouden aan mijn bureau haha. Daarin helpt soms een vinger erop houden zelfs al voor het idee.

Mijn bureau is niet stevig genoeg om je echt aan vast te houden en jezelf overeind te houden, maar inderdaad, gewoon losjes je hand(en) erop of zelfs één vinger is voor mij al genoeg. Als ik een serie kijk loop ik ook wel gewoon zonder. Kan me wel voorstellen dat het niet voor iedereen even fijn is. Ik las ook eerder in dit topic iets over dat mensen zich zo wiebelig voelen als ze eraf stappen, dat herken ik totaal niet, dus zulke dingen zullen ook wel persoonlijk zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 16:09

faunty schreef:
Als fysio heb ik nog 1 tip voor iedereen: Je moet NOOIT achterom kijken als je op een loopband loopt, dan lig je onderste boven :D

Check.
Als het goed is is de mijne onderweg.
Ik ben benieuwd

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:18

Bellatrix schreef:
Houden jullie je vast aan de railing/handvat of hoe je het ook noemt?
Ik hou altijd vast, als ik los loop dan voelt dat niet fijn, ik ben dan bang dat ik eraf donder ofzo.
Maar die ik thuis heb is lager en houdt niet zo fijn vast dus ik probeer af en toe los te laten.
Maar ik ben er dus al een paar keer vanaf geslipt.

Is het een kwestie van wennen?

Ik kon lopen zonder vasthouden, maar moet toch nog een beetje uitkijken. Een keer stapte ik er bijna af aan de achterkant, was steeds wat naar achter gestapt zonder er erg in te hebben. Dat zal toch vooral een kwestie van wennen zijn, hoop ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Loopband hoe blij ben je ermee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:31

Ja, hij is natuurlijk korter dan die op de sportschool. :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:20

Hier staat de nieuwe loopband, de upgrade, ondertussen ook.
Afbeelding

Onwijs mooi/fijn ding. Heel blij met de upgrade naar de steun erbij nu voor mij - want ik kon echt niet overweg met die zonder steun, kreeg dat niet geregeld (ondanks dat ik in de sportschool 0 problemen heb zonder steun gebruik). Deze is ook iets breder en iets langer tov onze vorige, geschikt voor hardlopen (wat mijn man aan't doen is as we speak), en helling kun je instellen wat met de vorige ook niet kon. Stevig maar ook inklapbaar alsnog. Ziet er dus veelbelovend uit <3

De andere loopband gaat dan naar m'n beste vriendin, dus die komt ook goed terecht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 10:27

Wat goed zeg.

Ik zit nog steeds op de mijne te wachten.
Ze zijn hem bij DPD kwijt.
Dus er is een warehouse check opgestart.

Ik vind het wel jammer dat ik nu al zit te wachten op mijn Dreaver die ik 21 Januari besteld heb.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:29

Die ziet er mooi uit zeg!
Misschien dat ik tzt ook nog upgrade naar zoiets als wat jij hebt. De steunen aan de zijkant wil ik eigenlijk. ik heb nu alleen voor mij en die is eigenlijk te laag. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:49

Ik had er 1, tweedehands gekocht voor 40 of 50 euro. Stond in de woonkamer. In het begin stond ik er wel dagelijks op, maar toen begon dat ding te piepen, ik liep toch liever buiten met als resultaat dat het een sta in de weg werd. Dus weggegeven.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:54

Ik heb in februari 2024 een loopband gekocht. Het was toen super slecht weer en ik had geen zin om elke dag naar de sportschool te gaan. Degene die ik heb is van Dreaver en deze gaat tot 10km/u. Ik ben er nog steeds super tevreden over. Ik gebruik hem nu in de donkere regenachtige dagen vaker dan in de lente/zomer en begin van de herfst.

Ik loop er ook op hard trouwens, werkt perfect.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 13:34

Fijn om jullie ervaringen te lezen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:17

Ik heb met black friday een Moovv loopband gekocht. Voornamelijk om op hard te lopen, smorgens vroeg ofzo.
Ik heb m al best een aantal keer gebruikt, met de sneeuw bijna dagelijks. Ik heb m nu weer onder m’n bed geschoven want loop het liefst buiten. De tip over niet omkijken had ik eerder moeten lezen trouwens. :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:41

oji schreef:
Ik overweeg het ook. Maar ben wel benieuwd, maken die dingen lawaai? Heb ooit een soort crosstrain apparaat voor thuis gehad, en dan leek het net of er een orgie bezig was in mijn huis, dus die heb ik snel weer weg gedaan.
Ik zou dan wel willen gaan voor een loopband die t/m 12 km/uur kan want zou erop willen joggen/hardlopen. Ik heb begrepen dat dat beter dempt als hardlopen op de straat, wat ik niet mag met mijn kunstheup.

Klopt wel over die demping.

Ik heb een tijdje in sporthal op loopband gedaan (was enige wat ik leuk vond van de toestellen daar). Ik kon met gemak een half uur uithouden terwijl ik daar op straat meer moeite mee heb. Zowel qua uithoudingsvermogen als fysiek.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:48

Mooie loopband hierboven!

Ik heb de mijne (City Sports) nu voor het eerst gebruikt om echt te hardlopen (begonnen op 9 km/u). Had er eerder al op gewandeld. Hij trilt en rammelt wel, maar houdt vooralsnog moedig stand. Ben tevreden met mijn loopband, voor zo’n goedkoop ding doet hij het prima. Tevens spierpijn, ik ben niet zo van het verstandig opbouwen :+ .

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:22

miereneter schreef:
Mooie loopband hierboven!

Ik heb de mijne (City Sports) nu voor het eerst gebruikt om echt te hardlopen (begonnen op 9 km/u). Had er eerder al op gewandeld. Hij trilt en rammelt wel, maar houdt vooralsnog moedig stand. Ben tevreden met mijn loopband, voor zo’n goedkoop ding doet hij het prima. Tevens spierpijn, ik ben niet zo van het verstandig opbouwen :+ .

Ik loop wekelijks hard op mijn citysports op 8km/u, gaat prima! De leunarmen wiebelen een beetje maar de loopband zelf is wel stabiel. Als 'ie teveel rammelt zou ik even checken of hij waterpas staat. Lawaai maakt de mijne wel maar rammelen doet 'ie niet! Voor het geld ben ik zeker ook tevreden :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:25

Je zou voor het lawaai misschien een stevige/dikke yogamat eronder kunnen leggen ook. Dat kan nog wat helpen met de demping. Onze vorige was ook een citysports en die was inderdaad helemaal prima- dan wel zonder steunen en die was dan niet geschikt voor hardlopen maar voor zo te lopen heeft mijn man er graag gebruik van gemaakt < ik dan minder omdat ik gewoon echt te onhandig ben op die smallere loopbanden zonder steun :')

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:11

Hij ligt al op een mat. Het zijn inderdaad de armsteunen die een beetje bewegen, zoals EmmaVZ al schrijft. Ik gebruik de leuning enkel bij de stukken wandelen. Als ik hardloop dan zonder leuning, dat loopt fijner voor mij. Vind de band zelf inderdaad verbazend stabiel, het ziet er allemaal zo fragiel uit.

En dat hij onder de bank past is echt een voordeel, ik woon klein.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:20

Respect dat jullie er op kunnen rennen _O-

Opletten wat voor matje er onder doet hoor. Ik had een gym matje er onder en juist daardoor ging het instabiel staan. Omdat het bij elke stap het foam induwde. Met helling werd daardoor heel instabiel. En slecht voor de band natuurlijk.

Staat nu op een tapijt en gaat prima.
Al kan ik me voorstellen dat je niet lekker op de bank hangt in dezelfde ruimte. Daar is het wel te luid voor :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 15:24

Nou even gemopperd op Draever, maar ze kwamen met een mooie oplossing.
Er wordt vandaag een nieuwe band verzonden.

Mocht de eerste loopband alsnog komen dan kan ik die weigeren.

Ik ben blij.

Kwijt raken kan altijd ik werk zelf in de transport dus ik ken na 40 jaar de klappen van de zweep wel en ook wat er kan gebeuren.
Nu netjes opgelost.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-26 06:48

Nou, ik denk dat als DPD vandaag in het distributiecentrum Joure een beetje hun best doen, ik vandaag aan de wandel kan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 11:07

Nou.... vandaag wordt hij geleverd hoor.

Helaas nu ziek dus het idee dat ik nu moet wandelen schuif ik even opzij, ik lig liever in mijn bed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 11:09

Heel begrijpelijk. :D
Beterschap! :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 12:16

Nou hij is er.
Mijn handen kriebelen om het pakket te openen maar dan moet ik het naar het voorhuis slepen daar geen energie voor, dat laat ik mijn man vanavond wel doen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-26 15:17

Ondertussen wat dagen met griep verder en vanochtend voor het eerst op de loopband 20 minuten gewandeld.
Dat was genoeg.

Ik vind het een hele fijne loopband echt blij mee.