Eerste grijze haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leeftijd eerste grijze haar

<18
19 (4%)
18-25
92 (22%)
26-30
108 (25%)
31-35
90 (21%)
36-40
46 (11%)
41-45
31 (7%)
46-50
12 (2%)
51-55
12 (2%)
56-60
2 (0%)
>60
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 418

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 13:51

Ik spotte de eerste, zonder grappen, exact op mijn 25e verjaardag. Leuk cadeau. Mijn oma en moeder waren er echter nog vroeger bij, dus het gaat vooruit haha.

Ik ben nu 30 en heb nu her en der wel grijze haren. Echt zichtbaar is het nog niet gelukkig, behalve een paar bij mijn voorhoofd. Ben er nog niet aan toe echt echt grijs te worden :')

pjer

Re: Eerste grijze haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 14:04

ergens rond mijn 35e de eerste gespot maar ik ben nu 50 en het zijn er nog steeds zo weinig dat je echt moet zoeken. En dan hoor ik soms dames die zeer ruim jonger dan ik zeggen 'ja er komt een tijd dat je stopt met je haar verven' (omdat het blijkbaar niet pakt op grijs of zo? ) maar dan denk ik 'wanneer begin je eigenlijk met verven om het grijs te verstoppen?' Maar goed, ik ben niet zo van het uiterlijk vertoon dus als het wel helemaal grijs is zou ik er ook niets aan doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 15:46

Wat hebben jullie allemaal al jong grijze haren? Ik heb >60 ingevuld. De reden is dat ik nog niet zo oud ben gelukkig, maar ook nog geen grijze haren heb. Genetisch gezien word ik helemaal niet grijs. Mijn oma was 89 en had geen enkele grijze haar. Mijn moeder is gestorven toen ze 72 was en had een sporadische grijze haar.
Mijn oma verfde haar haar niet, maar iedereen dacht van wel. Oh ja, ook de zus van mijn moeder is nog niet grijs en al in de 70 en haar broer is ook nog steeds niet grijs.

Ik had op de schaatsclub vroeger een jongen zitten die met 16 al behoorlijk grijs was. Hij vond het niet erg zei hij. Maar dat lijkt me echt wel erg.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 16:09

Mijn schoonmoeder had ook nauwelijks grijze haren op haar 93ste.
In mijn studietijd kende ik een jongen van 21 die al helemaal grijs was. Stond hem fantastisch en hij zat er dus niet mee.
Een andere studiegenoot was op zijn 23ste al helemaal kaal.
Dan liever grijs denk ik zo.
Wat genen allemaal niet kunnen uithalen.
Overigens heb ik altijd gedacht dat ik er vroeg bij was, maar dat lijkt helemaal niet zo te sijn als ik dit topic moet geloven.
Zo leer je nog eens wat!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 16:31

pjer schreef:
ergens rond mijn 35e de eerste gespot maar ik ben nu 50 en het zijn er nog steeds zo weinig dat je echt moet zoeken. En dan hoor ik soms dames die zeer ruim jonger dan ik zeggen 'ja er komt een tijd dat je stopt met je haar verven' (omdat het blijkbaar niet pakt op grijs of zo? ) maar dan denk ik 'wanneer begin je eigenlijk met verven om het grijs te verstoppen?' Maar goed, ik ben niet zo van het uiterlijk vertoon dus als het wel helemaal grijs is zou ik er ook niets aan doen.

Verven op grijs gaat prima maar op een gegeven moment wordt je het zat elke 6 weken naar de kapper te gaan. Hoe grijzer je wordt des te meer landingsbaan krijg je dan op je hoofd als uitgroei. Ook kan de kleur te hard worden voor je ouder wordende gezicht of wordt je haar slecht van al het verven. Vandaar dat de meeste vrouwen op een gegeven moment stoppen.

Ik heb het ook lange tijd zijn gang laten gaan omdat ik naar de kapper gaan gewoon helemaal niet leuk vind. Maar ik baalde ineens toch van m’n uiterlijk. Ik vind mezelf er energieker, frisser uitzien als ik het verf. Het doet ook wat met mijn gezicht, tint.

Ik ben nog steeds geen type van elke 6 weken naar de kapper maar als de boel dan weer eens bijgewerkt is ben ik toch wel blij/ tevreden met het resultaat. Dus dat is mijn afweging. Wanneer ik er genoeg van heb zal zichzelf ook wel weer uitwijzen.