Hoe slaappatroon doorbreken, kind?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorineV

Re: Hoe slaappatroon doorbreken, kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:29

Maar dat vereist dan wel dat je zelf wakker en alert bent :=

Voor onze dochter van 4 hebben we net een week een slaaptrainer. Om duidelijk te maken wanneer ze uit bed mág, werkt 'ie prima! Vanaf 7 uur is er standaard een zonnetje in beeld ipv een maantje. De wekkerfunctie is alleen een beetje banketstaaf... hij gaat in een halfuur tijd steeds wat meer licht geven, springt dan op groen en geeft geluid. Duidelijk zat, zou je zeggen, maar niet voor een slaapkop als ons kind, want na exact een minuut gaan het groene licht en het geluid uit -O- Zou toch fijn zijn als volgende week de school weer begint, als die wekker even helpt 's ochtends. We gaan maar wat proberen met het geluid harder te zetten denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:46

Dan is de pinguin slaaptrainer van Luvion misschien wat voor jullie.
Die stel je zo in dat hij ik geloof een half uurtje voor 'opsta-tijd' oranje wordt.
En als het tijd is om er uit te gaan, wordt hij groen en blijft dat ook uren als hij niet uitgezet wordt.

Wij hebben verschillende slaaptrainers gehad maar hier werkten ze eigenlijk niet zo fijn.
Eerst het Zazu schaapje dat de oogjes opendoet als het tijd is om op te staan.
Tja dan doet onze jongen als klein ventje natuurlijk zelf de oogjes open en dan mag hij er uit vindt hij *\o/*

En zo kunnen veel andere slaaptrainers ook gemanipuleerd worden. Uiteindelijk komt het dus toch neer op gewoon een soort van leren klokkijken, dat er bepaalde cijfers in beeld moeten staan op bepaalde plekken :=

De pinguin is an sich wel leuk, maar naar mijn mening net als de meeste andere 'slaaptrainers' meer geschikt als wekker van nu is het tijd om er uit te gaan, dan als 'blijf nog maar even liggen' zeg maar.

Die van ons ging met elke slaaptrainer liggen wachten of het ding manipuleren om wakker te worden zeg maar...en je wil nu juist niet dat ze zich met vanalles bezig gaan houden, maar juist dat ze zich nog een keer omdraaien om er nog een slaapje aan vast te plakken. Althans wij dan, want onze jongen had dat slaapje echt nog wel nodig :knuffel:

Nadeel van de pinguin was dan ook dat we die wel bvb. om 7 uur groen konden laten worden om aan te geven dat hij dan aan de dag mocht beginnen. En dan om half 7 dat hij vast oranje werd, zo van 'nog even omdraaien'.

Maar in de praktijk gaf het ding dan zoveel licht dat hij er juist wakker van werd... ( en wij dus ook :O ) en je het dan natuurlijk helemáál kan vergeten dat kind misschien eens uit zal gaan slapen. Daarmee gooi je dan dus je eigen glazen in....

Maar wil je juist dat kind wakker gemaakt wordt, dan is het wel een aanrader :j

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

Hutcherson schreef:
SusanH schreef:
Dat werkt ook niet bij iedereen. Mijn dochter heeft zeer waarschijnlijk ADHD, daarom ook de slaapproblemen toen ze nog zo jong was. Die ging en gaat nog gewoon door totdat ze letterlijk omvalt.

Mijn man heeft ook ADHD en die past dit wel toe. Wel totaal ander ritme maar met een eigen bedrijf kan dat.

Een kind van 6 of een volwassenen is wel echt een verschil hoe je er mee omgaat