Burnies verzamelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:42

Celebi schreef:
Blijft toch wel apart hoeveel verschillende info er dan rondgaat dit medische professionals en ook dingen die dus echt nergens op slaan..

Zo denk ik ook...

Love_myhorse

Re: Burnies verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:07

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 18:17

Mooi artikel ja. Het klopt inderdaad dat een burn-out nergens erkent is, maar hier dus eigenlijk ook niet. We gebruiken de term alleen maar. En het kan mij niet schelen hoe het heet, als ze er maar wat mee gaan doen. Dus of ze het nou burn-out, chronische stress, stresssyndroom, overactief zenuwstelsel of iets totaal anders noemen zal me een worst wezen. :')

Nou lijkt me burn-out dan toch wel het meest gemakkelijke want dat kent iedereen al. Ze moeten alleen echt af van het feit dat het geen medisch probleem zou zijn. Er lijden zoveel mensen aan de klachten, vallen (langdurig) uit en houden er vaak chronische restverschijnselen aan over. Ook dit artikel noemt het weer een werkprobleem, maar het moet medisch opgepakt worden. Blijkbaar dus al in het snelle leven van 1920/1930 aldus het artikel.

Dat verbaasd me trouwens wel omdat er overal wordt gedaan of dit echt van nu is en de huidige maatschappij maar dat is dus helemaal niet zo. Het is echt een langdurig probleem al en toch ligt er nog steeds geen behandelplan op tafel. Bizar eigenlijk..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 18:20

Celebi schreef:
Dat verbaasd me trouwens wel omdat er overal wordt gedaan of dit echt van nu is en de huidige maatschappij maar dat is dus helemaal niet zo. Het is echt een langdurig probleem al en toch ligt er nog steeds geen behandelplan op tafel. Bizar eigenlijk..

Mijn burnout was 25 jaar geleden, en ook toen dacht iedereen dat het iets nieuws was. We onthouden blijkbaar slecht (en leren als samenleving te weinig |( ).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:30

]
Goof schreef:
Mijn bedrijfsarts zei erover:"Het maakt niet uit of je het burn out of overspannen of wat dan ook noemt. Waar het om gaat is 1 ding, er is sprake van controleverlies".

Vond ik een mooie, het voelde ook als compleet controleverlies over mezelf en alles in mijn leven toentertijd.

Ik vind dit een mooie!
Want wat is overspannen zijn en wat een burn-out?

Net als wanneer heb je een dipje of ben je depressief?
Ik was alle controle over mijn leven kwijt in zeer korte tijd: alles veranderde zonder dat ik daar invloed op had.
Daarop volgde er echt een dip en wanneer heet die dip dan een depressie?

Ik vind er is controleverlies en dat gaan we aanpakken veel overzichtelijker klinken.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 10:14

Hoe gaat het hier met jullie?

Ik heb een hele hectische week achter de rug. Met o.a. het laten gaan van onze bonte kanjer Stanley. Hij is 22 jaar geworden.
En nu lig ik weer plat op de bank, lichaam is in de staak, hoofd gaat op de hobbel, paniek slaat weer toe...
Ik wil zo graag van alles doen maar mijn lichaam en hoofd houden mij tegen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 11:03

Sterkte met het verlies van je pony/paard dat is niet niks!

Vreselijk de paniekklachten! Ik kreeg gisteren ineens in mijn kop dat ik wel een hartstilstand kan krijgen van de stress. Gaan googelen en nu ben ik weer zo angstig.

Wat doen jullie met die angst? Ik kan gewoon niet meer tegen mijn lichaam.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 11:08

Zebrastreep schreef:

Vreselijk de paniekklachten! Ik kreeg gisteren ineens in mijn kop dat ik wel een hartstilstand kan krijgen van de stress. Gaan googelen en nu ben ik weer zo angstig.

Thuis laten weten en proberen rustig te zitten op de bank. Tv aan en hopen dat het gevoel afzakt... mijn therapeuten zeggen dat dit gevoel 20 minuten tot 1,5 uur aan kan houden. Dat probeer ik dan ook uit te zitten...

Wat zegt jouw therapeut hier over?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 11:19

Dat is ook zo het zakt vanzelf weer een beetje.

Ik moet bezig met gedachten omzetten. Maar dat is echt heel lastig.... ik probeer nu hardop ook te zeggen ik ben bang en heb last van angst. Mijn klachten komen door angst. En dit oneindig herhalen dat ik erin ga geloven dat het zo is. Ik gebruik dus G-schema's. Ik moet elk uur 5 min rusten en ik probeer dat vandaag ook zeer actief te doen. En ademhalingsoefeningen/mediteren.

Ik heb naast burnout ook al lang last van ziektevrees en angst. Maar dat wordt nu allemaal versterkt. Wat niet helpt is dat het lijkt op klachten van een infarct/hartaanval.

Al voel ik steeds beter dat het spierpijn is.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 13:21

Oja die bekende G schema's.. Moest dat ook eindeloos doen maar het heeft me volgens mij niks gebracht toen.. :=

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 14:47

EngeltjeS schreef:
Hoe gaat het hier met jullie?

Ik heb een hele hectische week achter de rug. Met o.a. het laten gaan van onze bonte kanjer Stanley. Hij is 22 jaar geworden.
En nu lig ik weer plat op de bank, lichaam is in de staak, hoofd gaat op de hobbel, paniek slaat weer toe...
Ik wil zo graag van alles doen maar mijn lichaam en hoofd houden mij tegen.

Heel veel sterkte. Begrijpelijk dat dit verlies er in hakt.

Zebrastreep schreef:

Nee hoor je krijgt geen hartstilstand van de stress. Je lichaam regelt dat gelukkig anders. Als je heel hoog in de stress of paniek komt val je flauw.
Hoe om te gaan met paniek? Als ik dat wist had ik er vast geen last meer van. :D
Een paniekaanval zelf ebt inderdaad weer snel weg, ik kan alleen periodes hebben van tig paniekaanvallen op een dag en tussendoor voel ik me dan heel emotioneel.

Op het moment gaat het redelijk hier. Geen dieptepunten, maar ook geen hoogtepunten. Het leven kabbelt een beetje zo door.
Soms denk ik dat de ellende voorbij is maar als ik dan wat grotere/ drukkere/ onoverzichtelijke dingen wil gaan doen vliegt het mij toch weer aan.
Dinsdag heb ik mijn intake gesprek met loopbaan/reïntegratie coach. Daar zie ik wel tegenop.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 16:24

Poeh die hakte er wel in EngeltjeS, heel veel sterkte.

Zebrastreep, het is ook heel lastig. Mijn man denkt tijdens een paniekaanval ook echt dat hij een hartaanval heeft. Is ook bijna niet uit die aanvallen te krijgen.

Als het lukt zoveel mogelijk goede gedachten, fijne muziek, een lekkere rustgevende geur. Zet je zintuigen aan het werk. Douchen kan ook helpen of een warme kruik.

Mijn week was redelijk, dinsdag een goed gesprek met de bedrijfsarts, donderdag bij de huisarts geweest, die me heeft aangemeld bij de praktijkondersteuner.

Verder probeer ik elke dag ongeveer 20 minuten te sporten met de Wii. En ga ik niet meer op bed liggen tenzij ik echt zo moe ben dat ik wil slapen. Ook probeer ik elke dag wat kleine klusjes te doen in huis.

Ben van alles wel veel sneller moe. Vandaag in de stad nog 2 dingetjes opgehaald en daarna naar de Tuinland en ik ben echt kapot. Morgen vieren we sinterklaas dus tot die tijd ga ik ook echt zo min mogelijk doen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 17:29

Oh ja ik zie dat ik helemaal niet gereageerd had EngeltjeS, heel veel sterkte! Y;(

@Essie73 Zat nog even te denken wat mij wel redelijk uit paniekaanvallen kon/kan helpen om toch ook wat nuttigers bij te dragen dan 'g-schema's deden niks'.. Dat is een voetmassage, de hond die als halfbakken hulphond op mijn borst gaat liggen of even een kort YouTube filmpje kijken. Echt gedachten verzetten en afwachten. Vooral me niet druk maken over zo'n aanval want dan wordt het natuurlijk erger.

@zonnebloem18, Fijn dat je goede gesprekken hebt gehad en bij de POH mag komen binnenkort. Ik kan natuurlijk niks over je situatie en herstel zeggen zonder alles te weten, maar ik wilde wel nog even inhaken op wat je zegt over het sporten. Ik weet dat sporten en bewegen altijd zo aangeraden wordt voor herstel, maar zelfs 20 minuutjes kan echt al een bizarre overbelasting zijn als je nog in de heftige fase van een burn-out zit. Ook positieve (in)spanning werkt dan averechts omdat het gewoon alsnog een duit in het zakje is op je overspannen stresssysteem. Net als toch klusjes doen, ondanks dat je misschien die dag (te) weinig energie hebt.

Mag ik vragen waarom je eigenlijk niet meer op bed wil/gaat liggen? Kan juist ook heel helpend zijn toch? Ik weet nog wel dat ik de eerste weken echt elke middag heb geslapen. 's Ochtends opstaan, even inbellen met werk hoe het ging en even snel pony zijn aandacht/eten brengen en daarna alweer knock-out op de bank. Heel langzaam voelde ik pas dat ik daar geen behoefte meer aan kreeg. Het was echt mijn lichaam die een rode vlag voor mijn neus hing dat ik mezelf voorbij bleef lopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 18:51

Het is nu weer even mis. Brandend gevoel op de borst na inspanning.

Ik voel mij vandaag sowieso niet zo goed. Zweten, weinig energie , pijn in arm of kaken. De afgelopen dagen ging mijn hartslag al wat omhoog en af en toe zeurende pijn tussen de schouderbladen.

Toch maar gebeld met de huisartsenpost. Dit is wel aardig nieuw. Zweten en pijn tussen de schouderbladen had ik nooit . Moest pijnstillers nemen en even afleiding zoeken. Over 45 min weer bellen. Als het niet afzakt dan krijg ik een afspraak.

Ik wordt wel helemaal gek van mijzelf. Ik heb natuurlijk een zeer stressvolle situatie meegemaakt wat er denk ik nogal ingehakt heeft. En ik ben nu ook alleen.

Eigenlijk is alles al uitgesloten maar ik snap niet waarom het juist verergert. Alles al geprobeerd vandaag , tal aan ademhalingsoefeningen , mediatie , intensief bewegen. Ik werd juist wel wat minder angst maar nu neemt het weer toe.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 19:00

Dat intensieve bewegen kan dus een boosdoener zijn, samen met toch nog winkelen en huishoudelijke taken. Misschien voelt het nog niet zo maar dat zijn best al een hele hoop intense dingen hoor.. rustig aan. :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 19:13

Ja en niet lekker geslapen al 2 dagen. Ik had beter gewoon zware steken in mijn voet kunnen hebben en dat dagen door. Dan had ik mij er makkelijker overheen kunnen zetten.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 19:57

Jouw onderbewustzijn weet niet beter. Je hebt stress en verdriet, je onderbewustzijn wil je daarvoor beschermen en bam...paniek.
Ik bedenk mij nu dat het mij helpt om naar mindfullness / hypnose te luisteren. Zoek gewon iets op YouTube wat op dat moment bij me past. Misschien helpt jou dat ook?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 20:15

Ik hoor hier niet helemaal thuis in dit topic. Ik ben 'slechts' overspannen volgens mijn huisarts en heb geen burnout. Ik wist zelf niet goed wat het verschil was, maar ik ben mezelf gaan inlezen en het boek 'superwoman burnout' van An Luyten vond ik heel duidelijk en inzichtelijk. Ik begrijp nu ook waarom mijn ha zegt dat ik geen burnout heb want ik heb bijvoorbeeld niet de paniekaanvallen die daar zo kenmerkend bij horen.

Ik ben wel benieuwd naar tips hoe beter om te gaan met stress of juist beter te leren ontspannen dus wellicht kan ik hier toch wat meelezen als dat oke is? :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 14:35

Zebrastreep, heb je al eens een lotgenootje verzwaringsknuffel getest?
De tweede is halve prijs dat scheelt fors en vandaag hebben ze nog een penguin, limited edition die op is op is.

Dus als je die wil moet je snel zijn.
Maar ik heb zelf een koala en schaap.
Het schaap is helaas pas in februari pas weer te leveren maar is superzacht.
Dus bij 2 is een schaap en een met gewone stof het testen waard.

Ze wegen 2 kilo, en afgelopen week was er een actie met kleding 3e gratis.
En die pakjes zijn vrij vuilafstotend en in normaal, herfst en kerstthema te koop.

Dus voor zweet het zijn echt zachte onesies is dat niet gek met een aanbieding.
Hele zomer gewoon zeeman t shirtjes of wibra.
Want wassen is niet zo makkelijk.

Maar voor de winter iets duns in wat meer winterkleuren was niet vindbaar.
En winkelen kost me zoveel energie, online ook weinig betaalbaars itt de aanbieding.
De actie was dan goedkoper.
Ik wissel ze zelf na 2 nachten ofzo voor schoon.
Ze slijten minder snel en een druppel water trekt niet zomaar in, dus het blijft fris.

De druk werkt rustgevend, als ik migraine heb of gewoon echt pijn merk ik al heel snel dat mijn hartslag zakt naar ‘te doen’.
Werkt als een verzwaringsdeken.
Je mag 30 dagen testen en bij niet tevreden krijg je je geld gewoon terug.

Ik slaap veel veel beter en dieper, maar van overprikkelde kinderen, tot depressies, angststoornissen, ziekte wat gewoon soms even teveel is, bijna niemand stuurt ze terug.
En anders ben je ze op marktplaats zo kwijt.
Tweedehands blijven ze ook prijzig dan moet je echt geluk hebben…
Er zitten plastic korrels in en het is echt goede kwaliteit.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 17:05

Hier ook groot fan van lotgenootje knuffels. Ik heb er al een meer dan een jaar, heb het konijn en de koala er bij sinds dit jaar. In heb ook al heel wat jaren een verzwaring deken. Familie is ook fan geworden die hebben het konijn en de beer.
Ik kan mij de nacht ook niet meer zonder deze deken en konijn voorstellen.
Op de bank ligt het konijn op mijn buik.. door de zwaarte geeft het rust.

Kleertjes koop ik gewoon bij de action maat 50/56 past prima en rompers ook. Heb meerdere setjes en dit gaat gewoon in de was. Hierdoor blijft de knuffel schoon.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 17:56

Ik reageer later uitgebreid, maar ik heb van mijn beste vriendin een verzwaarde warmte knuffel gekregen. Ik kan er alleen niet zo goed tegen om het op mijn buik te leggen omdat ik dan vaak een paniekreactie krijg (mijn lijf denkt dan geen adem te krijgen). Maar misschien moet ik even doorzetten.

Nog meer mensen met een verkrampt middenrif? Ik heb daar enorm veel klachten van lijkt het als ik ervaringen van anderen lees. Met name na mijn sportactiviteiten (lees 2 stallen uitmesten en paarden verzorgen) neemt het toe. Ook na het eten.

Ik hen klachten als pijn bij het middenrif onder de borst , pijn in de rug en schouders, opgeblazen gevoel , vermoeidheid, moeite met ademhalen , steken op de borst , licht in het hoofd.

Gisteren zat ik weer op de spoed. Ik had mijzelf overtuigt dat ik wederom klachten had van een hartinfarct/aanval. Niks aan de hand.... althans niet met mijn hart. Arts gaf ook aan dat angst echt enorm heftig en vervelend is. Ook speelt hyperventilatie mee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 01:01

Love_myhorse schreef:
Hier ook groot fan van lotgenootje knuffels. Ik heb er al een meer dan een jaar, heb het konijn en de koala er bij sinds dit jaar. In heb ook al heel wat jaren een verzwaring deken. Familie is ook fan geworden die hebben het konijn en de beer.
Ik kan mij de nacht ook niet meer zonder deze deken en konijn voorstellen.
Op de bank ligt het konijn op mijn buik.. door de zwaarte geeft het rust.

Kleertjes koop ik gewoon bij de action maat 50/56 past prima en rompers ook. Heb meerdere setjes en dit gaat gewoon in de was. Hierdoor blijft de knuffel schoon.

Ik heb ivm niet fijn kunnen winkelen door migraine gebruik gemaakt van de actie.
Ik heb wel wat zeeman/wibra maar zomerkleding en we konden niet echt wat vinden.
En met aanbieding, kwam ik uit op dat een meegroeipakje van de hema duurder was.
Die heb ik als eerst gebruikt.
Action heb ik idd geprobeert maar niet geslaagd.

Maar ik heb dus zero verstand van babykleding en háát kleding shoppen.
Dus voor mij was de aanbieding, ca €13 een onesie pakje aantrekkelijker dan me suf zoeken.
Daarbij heb ik een medicijn waar je sneller van zweet ivm hormonaal effect ofzo.
En dit is toch enigsinds waterafstotend en toch nog zacht.
De zomer zie ik wel verder ik heb de herfstvarianten en een kerst omdat dat wit of roze zou zijn.
Nu is dat blauw met een sneeuwvlokje wat niet stoort.

Maar ik krijg zó’n hels hoofd van kleding kopen voor die dingen.
En ik had echt enkel summertime etc van goedkopere merken. :')
Na 4 pogingen zonder resultaat heb ik de actie gepakt.
Herstel kost me 1-2 dagen en ik krijg van uitgebreid winkelen echt migraine.

Ik heb een rijbroek nodig maar heb online besteld ik gebruik mijn energie veel liever voor andere dingen.
Maar ik ben snel tevreden en vind de printjes prima.
Alleen de niet actieprijs ben ik nooit aan begonnen maar ik heb ze ook nog niet al heel lang vlak na aankoop kwamen ze met pakjes.

Maar ik kan me ook niet meer indenken zonder te slapen, ik sliep vreselijk slecht door meerdere omstandigheden.
Ook door kanker binnen het gezin wat intensief geweest is en 3x bloedvergiftiging na operaties en 14 operaties totaal.
Het aantal scans nog veel meer.

Ik dacht echt dat ons gezin nooit meer zou worden als we ooit waren zo groot was de invloed van alle operaties en complicaties.
Medicatie tegen depressie werken ook niet wegens afwijkend genetisch profiel.
Dus we hadden enkel ‘pammetjes’ die je wil beperken wegens verslaving.

Ook voor mij was het soms veel te veel.
En de situatie heeft zeker niet geholpen in mijn herstel van bepaalde dingen nee.
Recent hebben we te horen gekregen dat het traject afgesloten is na 6 jaar.
Daarna ben ik ook echt ingeklapt en heb minstens 2 weken niet kunnen functioneren.
Het is een blur, ik weet bijna niets meer behalve dat ik alle activiteiten heb moeten staken.

Nu merk ik dat het geleidelijk een plekje krijgt en meer energie krijg, want tussen operaties zat weer bloedonderzoek, scans, bezoek artsen.
Verwijderen catheters of blaasontstekingen door de catheters na operaties.
En bloedvergiftiging lag constant op de loer en dat gaat zo ziekelijk snel van ‘niet fit’ naar ‘een ambulance duurt te lang, durft u zelf te rijden?
We wachten u bij de ambulance ingang op en schrik niet met hoeveel.
Een traumateam staat paraat, minstens 6 man buiten met een infuuspaal vol infuuszakken al klaargemaakt terwijl ze onderweg waren.

In 30 min van 38.0 naar 40+ tijdens de rit, ze vertrokken met 38 graden wat hoog is voor hem, basis 36 of lager.
Maar de eerste keer was s’nachts en puur geluk dat mijn moeder hem met 2 truien zag en 2 broeken nog bibberend.
Daarbij gingen de alarmbellen af s’nachts maar was ze niet wakker geworden, was het echt klaar geweest aan de waardes te zien.
Hij oogde te goed voor de waardes.

Dat heeft me nog het meest gedaan, ik zette stiekem wekkers s’nachts zonder medeweten.
Om te controleren of het goed leek te gaan.
En hij mocht niet alleen zijn, dus waakdiensten in geheim want hij had dat niet gewild.
Dat ging via app van ik moet boodschappen doen of jij, wie waakt er en om 3 uur moet er weer gemeten worden.
Dat was om de 2 uur, 14 dagen na de ingrepen.

Ik weet ook dat het mij zeker niet goed gedaan heeft de druk en stress onbewust en vaak.
Maar we konden de situatie niet anders maken.
Ik hoop dat ik nu er rust komt en dat is steeds meer, het hele gezin beter gaat en ik gewoon minder last heb van bepaalde klachten.

Ik probeer nu voluit te leven.
Voor kerst heb ik een verzwaringspinguïn besteld zo van geld kan niet mee je graf in.
En ik hoop dat de vormen prettig zijn zo niet verkoop ik hem ze zijn schoon gewoon goed veel waard om niet teveel verlies te hebben.
Maar de andere vormen en frutsels hoop ik dat ik daar baat bij heb als ik een mindere dag heb.
Ze wisselen van effect en ik wil graag rust.

Ik leef nog erg in een wazige bubbel om na het
recente nieuws alles weer op te pakken.
Ik heb echt een enorme dip gehad en ene dag is de andere niet.
De goede dagen overheersen steeds meer en kleine dingen veranderen soort ongemerkt.

Ik kreeg de opdracht jank als je janken moet.
Schrijf het van je af al druk je daarna op het rode kruisje zonder opslaan.
Zet je ervaring om in iets positiefs als dat je ding is, zet je in voor een stichting als dat goed voelt.
Voor lezingen, ervaringsdeskundige als familie, ik noem maar wat.
Dat laatste zou ik willen maar ben ik by far nog niet aan toe.
Maar de nazorg was zeer beroerd met alle gevolgen van dien mentaal vol vraagtekens.
Ik ken de dame achter stichting sepsis en zou gerust het gesprek aangaan als ik eraan toe ben, maar nu nog echt niet.
Misschien nooit en laat ik het achter me, maar iets zegt: het is zo hard nodig en je doet zoveel goeds met juiste begeleiding.
Daar ben ik dus niet uit nog en hoeft ook niet.

Zebrastreep, op je zij gaan liggen en in je armen leggen, en dan kan je zelf de druk bepalen.
Op mijn buik vind ik druk ook niet zo fijn.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:51

Moonfish13: mocht je een keer in de gelegenheid zijn of iemand anders die het kan halen voor je, het gaat om deze pakjes. Liggen gewoon per set bij de action bij de babykleding. Maat 50/56. Rompers ook.

https://www.action.com/nl-nl/p/3218286/ ... -baby-set/

https://www.action.com/nl-nl/p/2559903/ ... g-giftset/

Zebrastreep de knuffel tegen mijn zij op mijn arm vind ik ook heel fijn in bed. Soms is het even wennen. En op mijn zij ligt ie tegen mijn buik.. soms kan het helpen.
Wat naar dat je z'n last hebt. Wat voor tips heb je gekregen van de psycholoog om daar aan te werken ?
Ik heb daar geen ervaringen mee dus ik kan daar geen uitspraken over doen..

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:43

Zijn er hier mensen anti depressiva gaan gebruiken in burn-out? Ben benieuwd naar ervaringen. Twijfel zelf om dit te gaan doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 09:52

Freya6 schreef:
Zijn er hier mensen anti depressiva gaan gebruiken in burn-out? Ben benieuwd naar ervaringen. Twijfel zelf om dit te gaan doen.

Geprobeerd 2 dagen, de bijwerkingen vond ik wat pittig. Maar dar is meer persoonlijk hoor, ik heb naast een burnout ook ziektevrees en kan niet omgaan met lichamelijke klachten momenteel. Toch helpt het veel mensen wel dus zou het zeker een kans geven!

Als ik zelf geen verbetering krijg qua angsten wil ik het ook gaan overwegen maar dan denk ik een ander merk.

Hou er wel rekening mee dat je de eerste week niet mag autorijden.