Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:03

Boyzone schreef:
Jester_ schreef:
De nibits chips zitten maar weinig kcal in per hoeveelheid. Volgens mij is en 3e zal iets van 130 kcal. Dus als je chips wil, kan je bijv voor die kiezen.

Zijn het dan de sticks of de rings?

Beide. Ik neem altijd de ringen. Zijn luchtige chips. Dus veel volume voor minder. Ga maar eens op de etiketten kijken.

Doritos is dan weer helenaal niet laag in kcal haha

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:08

Ik kom mij ook voorzichtig melden.

Hier hoeft er voor nu niet zoveel af. -5 kg is de doelstelling. Inmiddels 2 kwijt. Want in februari heb ik mijn eerste aanpassingen aan mijn trouwjurk. 5 kg is dan genoeg.

Idealiter zou ik voor -10 kg gaan maar het vermaken is dan teveel.

Ik maak gebruik van de Bakje geluk methode en dat werkt opzich heel goed!

Daarnaast doe ik nu elke ochtend en avond 20 minuutjes voor de tv sporten met grow with jo :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:10

Ik geloof dat ik vanavond dan ook maar een zak Nibit meeneem. :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:15

EmptyWords schreef:
Nee hoor, die heb ik zeker niet verloren.

Ik verlies die strijd als ik niks meer bijhoud en iedere dag repen chocolade naar binnen werk.

Als ik gepland wat lekkers eet, er andere dingen voor laat en aan het eind vand e dag bewust een calorietekort heb behaald, is mijn doel die dag prima gehaald.

En met de beweging die ik gehad heb vandaag, heb ik (met de burger en de friet) bijna 1000 calorieën meer verbrand dan gegeten. Dus een geslaagde dag.

Ik denk niet dat je calorieën moet tellen, maar moet kijken hoe je je goed gaat voelen. Dat betekent ook dat je niet de hele tijd honger moet hebben. Honger is nu namelijk vooral honger naar ongezonde dingen. Beter eet je eerst eens een maand of 2 normaal, om je vet- en suikerverslaving te lijf te gaan, en daarna maar eens verder kijken. Als je gewoon van nature honger hebt zonder die dat die verslaving aanwezig is, heb je namelijk geen zin in hamburgers, patat en chocola. Dan word je gelukkig van een bord havermout, een broodje kaas met avocado, een bord rijst met bonen of een goed gevulde soep, bijvoorbeeld kastanjesoep, pompoensoep, verse tomatensoep..
Ik zou je echt aanraden eerst je lichaam goed aan gezonde voeding te laten wennen. Wat je nu doet is proberen én gezond, én minder, en ondertussen hou je je verslavingen wel in stand. Dat is gedoemd om te falen. Doe nou gewoon eerst gezond, kijken of je je beter voelt, misschien heb je dan meer energie ook. En daarna maar eens verder kijken mocht je op de lange termijn niet afvallen

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:17

Eleeke schreef:
Dagahra schreef:

Dikke bullshit!

Ik ben gewoon 40 kilo kwijt, terwijl ik op tijd zijn een patatje eet plus snack. Wat rond de 700 a 800 kcal inclusief saus... Mijn avondeten is gemiddeld 600 kcal.

Dus als ik normaal in kcal tekort zit van 500 kcal, zit ik met patatje in een tekort van 200 a 300 kcal.

Nou boehoee daar kom ik echt flink van aan. Not :+ Want nog steeds een te kort.

Dus ik geniet met mate van 'ongezond' eten.

Juist jezelf dingen verbieden, helpt niet :+ Dat is bewezen.

Ja, uiteraard kan dat. Je kan ook op een dieet van magnums friet en rookworst afwallen om ets willekeurigs te noemen.

Wat de uitdaging is , is dat als je weinig kcal eet, het lastiger is om alle vitamine, mineralen, vezels en andere stoffen binnen te krijgen die je lichaam nodig heeft.
Als je dan een deel van de kcal binnenkrijgt met eten waar niets in zit wat je lichaam nodig hebt. Dan zijn er nog maar weinig kcal over om jezelf te voeden.

Vandaar dat je vooral tijdens de periode van afvallen dat soort dingen echt heel beperkt moet houden om nog voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Voor sommige mensen werkt het prima om nooit meer friet te eten, anderen vervangen het door echte (zoete) aardappels in de airfryer/ oven te doen ( dus niet de diepvries versie, die bevat net zoveel vet) . En weer een ander neemt 1x per maand een frietje.

Er is wel ruimte voor af en toe iets ongezonds. Maar de grootste winst bestaat uit het niet meer lekker vinden van echt ongezonde dingen. Doordat je smaak verandert.

Dit is de ideale situatie , maar wel eentje waar je als je aanleg hebt om makkelijk dik te worden, het beste naar kan streven. Dan heb je het een stuk makkelijker dan altijd maar te moeten vechten.

Ik zeg nergens dat ik alleen met 'ongezond' eten, maar wel in kcal te kort ben afgevallen. Ik reageerde op @janderegelaa dat het onzin is dat je alle het ongezonde eten, niet meer mag eten.

En van 1 x patatje eten in de week of maand, loop je niet gelijk te kort op met vitamines en mineralen. En als je weinig kcal eet, dan eet je al gauw onder je bmr. Wat ook weer niet gezond is.

Het draait allemaal om balans en jezelf af en toe ook wat gunnen. In verleden deed ik strenge diëten, wat tijdelijk hielp. En vervolgens zat het er zo weer aan.

Nu ik mijzelf niet meer dingen verbied en kcal bij hou, blijven de kilo´s eraf. En val ik nog steeds af.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:34

Letten op de portie grootte, dus een paar frietjes ipv een heel bord. 1 snack ipv 2. Zwaardere mensen eten vaak grote porties en je maag went daaraan. Helemaal niet snoepen is vaak niet vol te houden.
Vaste eettijden. Na het avondeten niet meer eten.
Genoeg slapen en proberen te veel stress te vermijden. Vaak ga je eten om energie te krijgen.
Genoeg eiwitten, matig met suiker en zout.
Geen/weinig alcohol.
Krachttraining. En anders kies een sport of manier van bewegen die je leuk vindt zodat het vol te houden is.

Als ik de meeste dingen in dit rijtje doe dan ben ik slank. Doe ik alles goed, dan ben ik "afgetraind". Maar dat lukt mij ook niet vaak. Misschien heeft iemand er wat aan. Vooral slapen is voor mij belangrijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:41

Dagahra schreef:
Eleeke schreef:

Ja, uiteraard kan dat. Je kan ook op een dieet van magnums friet en rookworst afwallen om ets willekeurigs te noemen.

Wat de uitdaging is , is dat als je weinig kcal eet, het lastiger is om alle vitamine, mineralen, vezels en andere stoffen binnen te krijgen die je lichaam nodig heeft.
Als je dan een deel van de kcal binnenkrijgt met eten waar niets in zit wat je lichaam nodig hebt. Dan zijn er nog maar weinig kcal over om jezelf te voeden.

Vandaar dat je vooral tijdens de periode van afvallen dat soort dingen echt heel beperkt moet houden om nog voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Voor sommige mensen werkt het prima om nooit meer friet te eten, anderen vervangen het door echte (zoete) aardappels in de airfryer/ oven te doen ( dus niet de diepvries versie, die bevat net zoveel vet) . En weer een ander neemt 1x per maand een frietje.

Er is wel ruimte voor af en toe iets ongezonds. Maar de grootste winst bestaat uit het niet meer lekker vinden van echt ongezonde dingen. Doordat je smaak verandert.

Dit is de ideale situatie , maar wel eentje waar je als je aanleg hebt om makkelijk dik te worden, het beste naar kan streven. Dan heb je het een stuk makkelijker dan altijd maar te moeten vechten.

Ik zeg nergens dat ik alleen met 'ongezond' eten, maar wel in kcal te kort ben afgevallen. Ik reageerde op @janderegelaa dat het onzin is dat je alle het ongezonde eten, niet meer mag eten.

En van 1 x patatje eten in de week of maand, loop je niet gelijk te kort op met vitamines en mineralen. En als je weinig kcal eet, dan eet je al gauw onder je bmr. Wat ook weer niet gezond is.

Het draait allemaal om balans en jezelf af en toe ook wat gunnen. In verleden deed ik strenge diëten, wat tijdelijk hielp. En vervolgens zat het er zo weer aan.

Nu ik mijzelf niet meer dingen verbied en kcal bij hou, blijven de kilo´s eraf. En val ik nog steeds af.

Maar heel veel mensen die proberen af te vallen, komen daarna weer aan, dat is bewezen. Ze vallen terug in oude patronen.
Ik vind helemaal niet dat 1 patatje per week moet kunnen eigenlijk. Ik doe dat zelf ook niet. Ik heb een gezond eetpatroon, en ik ben al sinds de middelbare schooltijd hetzelfde gewicht. En ik eet dus zeker niet 1 keer per week of maand patat. Chocola en chips eet ik ook niet, hooguit als het me bij iemand anders wordt aangeboden, wat misschien neerkomt op 2 keer per jaar.
Wat je eet, heeft veel te maken met hoe je je voelt. En als je je minder goed voelt, beweeg je minder, ga je nog slechter eten, en hou je het probleem in stand. Dus ik zou zeggen, stop gewoon even met alle troep voor 2 maanden, kijk hoe je je voelt, en ga vanuit daar verder. Maar ga dan niet tegelijk ook minder eten. Gewoon 2 maanden zorgen dat je geen honger hebt, maar alleen gezonde voeding, zoveel mogelijk onbewerkt, geen sapjes en frisdranken. Dus gewoon thee en water om te drinken, en om je honger te stillen wissel je af tussen soepen, salades, warme maaltijden, veel groente, linzen, bonen, zoete aardappel, cassave, gewone aardappel, rijst, volle yoghurt, zaden en pitten, avocado, noten, havermout, bananen en ander fruit, enz enz. Gewoon even een goede reset van wat normaal eten is. Want elke week een reep chocola of een bak patat is niet normaal. Wel voor veel van ons in ons hoofd, maar niet voor ons lichaam.
Ik heb nu net mijn lunch op. Een kom kastanjesoep, een paar stukjes brood met een serieus dikke laag roomboter erop, en een appel, en ik heb nog steeds trek. Dus ik ben nu nog een rijstwafel met een dikke laag 100% pindakaas aan het wegwerken, want ik wil niet na mijn lunch nog honger hebben. Blijkbaar vindt mijn lichaam dit nu nodig.
Er is een kansje dat ik vanavond niet zo heel veel honger heb. Of wel, ook prima. Als je gezonde producten eet, en gevarieerd, blijft je lichaam niet eindeloos om meer vragen. Misschien eet je 2 dagen of 3 dagen best wel teveel, maar dan heb je daarna weer een dag of 2 dagen weinig honger, en daar mag je dan ook best naar luisteren. Maar om in die staat te raken, zul je wel eerst van de suiker- en vetverslaving af moeten, want die zorgt ervoor dat dit natuurlijke mechanisme niet meer werkt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:23

Fijn voor jou Dorine maar dan zit je hier in het verkeerde topic.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-25 14:25

Oke, ik ga even inspringen hier.

Tips en tops is helemaal goed, maar ik wil hier een gezellige en veilige omgeving. Dat iets werkt voor de 1, hoeft het niet te werken voor een ander. Er zijn meerdere wegen die maar Rome leiden.

Afvallen, dieeten, levenstijl en alle keuzes die daarbij horen zijn altijd een lastig punt en kunnen gevoelig liggen.

Iedereen die mee wilt praten, mee wilt afvallen en mee wilt denken is welkom.
Als je hier komt om keuzes te veroordelen mag je wegblijven.

We moeten allemaal zelf uitvogelen wat voor ons hoofd en ons lijf werkt. Het helpt niet als er dan zwart-wit gekeken gaat worden naar de keuzes die gemaakt zijn.

Ikzelf ben net pas 5 dagen bezig, dus ook ik ben aan het zoeken naar wat werkt voor de lange termijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:39

EmptyWords schreef:
We moeten allemaal zelf uitvogelen wat voor ons hoofd en ons lijf werkt. Het helpt niet als er dan zwart-wit gekeken gaat worden naar de keuzes die gemaakt zijn.

Ikzelf ben net pas 5 dagen bezig, dus ook ik ben aan het zoeken naar wat werkt voor de lange termijn.

En dat is het belangrijkste, lange termijn.

Ik kan wel een maand alleen sla gaan eten en mijn streefgewicht halen maar daarna gaat het sowieso weer mis.

Het meeste effect, zeker op langer termijn, is kiezen voor iets wat bij je past.
Voor de een is dat keto dieet, de andere doet het liever slow en steady, de ander weer op weet ik veel wat voor manier.

Mijn grootste tip is toch wel de 80/20 regel.
Per maaltijd, per dag of per week.
Per maaltijd 80% gezonde keuzes maar bv je kwark aftoppen met schuddenbuikjes want lekker. > kan weer zoete trek later voorkomen.
Of de hele dag netjes eten en savonds wat lekkers.
Of een cheatdag.
Net wat bij je past.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:07

Dorine, als ieder lichaam zo werkte was er natuurlijk niemand dik. Je idee is leuk maar voor 98% van de wereld niet haalbaar.

Ook een goeie voor zoete cravings: neem eens een mars of twix ijsje
Ook die zjjn laag in kcal, 120 kcal ongeveer terwijl een gewone mars al dubbel in kcal is. En ze zijn echt lekker, en dus prima in te plannen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:08

Een Mars ijsje laag in kcal? :oo Ik dacht dat dat pakjes boter waren. := Dat zijn de beste ijsjes! <3

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:10

Bellatrix schreef:
Een handje ongezouten noten kan je nemen in plaats van chips. Ok, een handje is niet veel maar je hebt toch wel een beetje het gevoel dat je snackt.

Dit kaneen slecht advies zijn, noten wordt gezien als gezond maar een handje noten bevat veeeeele malen meer kcal dan een handje chips. Dus wat is het doel van dit advies?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:11

Serieus? Daar heb ik stom genoeg dus niet naar gekeken. Ik ga eens op het zakje kijken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:13

Dat je niet alleen naar de calorieën moet kijken, maar ook naar de grondstoffen/ingrediënten. Ook dat zijn gezonde keuzes.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:13

Zo, de Nibbits zijn gehaald!
Ik meld me hier ook, ik wil graag 5 kg afvallen. Niet heel veel dus maar net het randje er vanaf (afgelopen 2 jaar 10 kilo aangekomen). Ik heb geen haast, maar gewoon langzaam kilo voor kilootje er af is prima. Ik ben na de zomer vakantie begonnen met sporten en let in ieder geval doordeweeks op mijn eten. Maar er is nog niet echt wat af, blijkbaar laat ik te weinig ongezonde dingen nog staan. :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:16

Cheytjuh schreef:
GabberGill schreef:
Voor tips en trucks,
Duik mijn pb in!
85 kilo
[ Afbeelding ]

57 kilo
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Binnen een jaar!

Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, is aanzienlijk veel binnen een jaar, dan vraag ik me altijd af hoe gezond het dan is geweest zegmaar :o

TS : Al goed bezig. Hier ook eeuwig in strijd al met mijn lijf, 9 jaar geleden 35 kg afgevallen door middel van keto, maar dat trekt mijn lijf op dit moment totaal niet meer. Dus nu helaas er weer 10 bij op sinds die 9 jaar, maar sinds een kleine maand weer begonnen met koolhydraat beperkt.

Zelf beweeg ik meer dan genoeg (10 stallen uitmesten elke dag, 3x een half uur tot uur lopen met de honden, werk nachtdiensten in de zorg ) , maar ik hoef maar te kijken naar een gebakje en er zit een kilo bij op zegmaar.

Afgelopen jaar rustigaan het hardlopen opgebouwd, maar nu na de vakantie kan ik er echt de tijd niet meer voor vinden met een druk schema qua werk en de paarden.

Dus ik praat graag mee. Wil het liefst 15kg eraf, voor de BMI zou er 25 nog af moeten voor het 'ideale', maar goed, het weer paardrijden is voor mij wel een stok achter de deur om het weer op te pakken , ik mag van mezelf namelijk niet erop voor ik in ieder geval die 10kg kwijt ben.

Ben sinds die 2 weken dus weer begonnen met koolhydraat beperkt, niet keto, dat trekt mijn lijf gewoon helemaal niet. En echt minimaal 2 liter water drinken op een dag.

Zal dit lazyfitgirl ook eens bekijken. Ik zou ook best thuis krachtoefeningen oid nog op kunnen pakken elke dag, maar daar moet ik mezelf dus die schop even weer voor onder de kont geven.

Ik hoop dus gezellig mee te praten, ik weeg me dus niet meer op vaste tijdstippen omdat ik daarmee echt een eetstoornis ontwikkel en een haat procedure in mijn hoofd, dus ik baseer het afvallen op mijn kleding etc. Heb de rijbroeken waar ik destijds een acceptabel gewicht mee had, dus als ik daar in pas mag ik er van mezelf weer op :o

En dan weeg ik me vast ergens tussendoor wel, maar wegen werkt bij mij dus echt averechts, dus beperk dat echt

Voor mij zijn de nachten dus ook een beetje funest, ik draai 7 op en dan weer 7 vrij, maar in die nachten snaai ik hier en daar snel koekjes of een paar stukken fruit etc. Neem nu een goed gevulde salade mee voor de nacht en proteine kwark, dat gaat tot dusver goed.
Verder haal ik veel recepten uit Oanhs kitchen de boeken en ik tover de vershoudpakketten vaak om tot een koolhydraatbeperkt recept als ik snel moet zijn 's avonds met koken.

En we mogen niet vaker dan 1x in de maand wat bestellen (patat, pizza oid), dat ging door tijdgebrek de laatste tijd veelvoudig niet helemaal goed, dus vriendlief ook gezegd dat dat van de baan is :o

Ik hoop door mee te praten de motivatie te houden en niet weer in die oude patronen te vallen. Let's go!

Hoop wel dat we elkaar op een positieve manier kunnen ondersteunen en dat mensen met one liners of ontmoedigende berichten dit topic gewoon overslaan, niet echt motiverend. :+

Paar weken
Proteïnereep ontbijt
Handje nootjes tussendoor
Proteïnereep als lunch
Handje nootjes tussendoor
Normaal avondeten

Eerst maag verkleinen, ik heb altijd chronische honger en na mijn zwangerschap at ik nog net mijn huis niet op. Weinig kunnen bewegen door de keizersnede. ik ben april 2023 bevallen, ik ben begonnen begin 2024 en ben eigenlijk al een hele periode gewoon slank.

Afbeelding

Ik hou mijn metingen ook bij. Vetpercentage is heel laag, maar spiermassa hoog. Eigenlijk is mijn lijf nu zogenaamd "atletisch".

Afbeelding

Verre van ongezond dus en ik voel me fitter dan ooit tevoren.

Afbeelding

Weinig inname maar wel met de goede waardes zodat je lijf alles binnenkrijgt. Je hebt een lijst met nootjes die echt goed zijn.

Vanuit daar ga je weer uitbouwen maar behoud je de nootjes! Nootjes kunnen bijdragen aan een gezonde wisselwerking in het lichaam. Dit is ook via Google op te zoeken.

Ik ben ook alweer bijna een jaar stabiel in mijn lichaam, straal weer en heb genoeg energie!

Wat ik zelf denk is dat je goed bewust moet weten wat je aan het doen bent. Weet waar je aan werkt en weet wat je daarvoor moet doen of vooral niet moet doen.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 30-10-25 15:26, in het totaal 3 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:20

Ik wil ook zo'n 15 kilo kwijt. Ben mijn hele leven al druk met diëten, alle diëten die er bestaan wel gehad denk ik en ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Pest met diëten is dat het altijd maar tijdelijk is. Het gaat goed zolang het goed gaat, maar als er weer iets is waardoor je uit je normale doen raakt, loop je het risico dat je weer aankomt.

Onlangs in een burn-out geraakt, maar voorafgaand aan die burn-out dus door alle stress dus die 15 kilo aangekomen die ik echt weer kwijt wil. De psych die mij helpt met mijn burn-out tipte mij de podcast van Marjena Moll: Etenslessen. Dit is niet gebaseerd op een dieet, maar op cognitieve gedragstherapie, waardoor je als het goed is, dus blijvend geen behoefte meer hebt aan overeten. Gaat niet om snel afvallen, maar gaat om blijvend naar een gewicht en een relatie met eten waar je je prettig bij voelt. Of het op de lange termijn ook werkt, daar kan ik nog niets over zeggen, maar ik vind eens een totaal andere insteek als diëten wel heel verfrissend.
Podcast is gratis, dus voor wie interesse heeft, doe er je voordeel mee.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:25

Bellatrix schreef:
Serieus? Daar heb ik stom genoeg dus niet naar gekeken. Ik ga eens op het zakje kijken.

Daarom is het zo belangrijk om etiketten te gaan lezen. Een handje noten (en dan afgewogen portie, niet je eigen 'handje') is zo 300 kcal.
Het is zeker heel gezond, maar als je wil afvallen niet altijd handig. Want je valt dan ws niet af. Zelfde geld voor avocado. Rete gezond, wel heel hoog in kcal. Zo kun je hartstikke gezond eten, maar wel boven je kcal doel komen en dus aankomen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:26

Ik nam het handje voor de extra eiwitten. Maar dan laten we dat zitten. 300 kcal voor een handje nootjes is wel heel veel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:26

Je kunt san beter een beetje kwark nemen voor eiwitten. Die heb je ook genoeg low kcal en in lekkere smaakjes

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:28

Jester_ schreef:
Bellatrix schreef:

Daarom is het zo belangrijk om etiketten te gaan lezen. Een handje noten (en dan afgewogen portie, niet je eigen 'handje') is zo 300 kcal.
Het is zeker heel gezond, maar als je wil afvallen niet altijd handig. Want je valt dan ws niet af. Zelfde geld voor avocado. Rete gezond, wel heel hoog in kcal. Zo kun je hartstikke gezond eten, maar wel boven je kcal doel komen en dus aankomen

Dit is niet helemaal waar.

De nootjes bevatten essentiële stoffen die de wisselwerking hebben dat er minder cholesterol opgeslagen wordt.

Daarbij bevat een handje nootjes zoveel dat je een vollee gevoel behoudt ten opzichte van andere voeding

Ieder lichaam werkt anders maar in de basis is Ieder lijf plus reactie gelijk.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:31

Ik vind kwark ook niet te vreten op zich.
Vaak doe ik Griekse Yoghurt en dan met een schep eiwitpoeder/proteïne poeder met een lekkere smaak, samen met havermout en variabele keuze aan zaden.
Overigens laat ik dit niet een paar uur staan ofzo maar eet het gewoon na 10 minuutjes op zodat de havermout ietsje zachter is. Ik heb geen discipline om te mealpreppen :+

Soms doe ik bovenstaand ook met kwark. Kwark is ook meer te pruimen met een smaakje eiwit/proteïne poeder.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:31

Mwah, een handje noten is ca 25g en is circa 150-200 kcal afhankelijk van welke noot je neemt (sorry ik ben inmiddels een wandelend kcal boek ha ha...).

Belangrijk altijd wel om te wegen als je van kcal tellen uitgaat. Want wat aanvankelijk een handje is, wordt al gauw een klauw en oh ook die 2 nootjes die ernaast gevallen zijn etc etc.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:32

Ik vind de melkunie en hipro eiwitrijke puddinkjes heel lekker en doordat ze veel eiwitten bevatten ook vullend (en ik hou nou eenmaal van zoet).