Zwanger, zomer 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 10:47

Mariek Door de diabetes juist kans op hele grote kinderen. Juist door ervoor te zorgen dat je weinig/minder koolhydraten en suikers binnen krijgt wordt je placenta niet te rijk van voedsel. Dus ik ben wel blij dat ons meisje nu nog ‘klein’ is. Echoscopiste gaf wel geheel terecht aan; het is geen garantie dat ze ook zo klein gaat blijven :o

Over mijn zoontje is nog altijd discussie of hij groot was in m’n buik door de diabetes of omdat hij überhaupt gewoon groot is. Want nu met bijna 3 jaar is hij net zo groot als een gemiddelde 4 jarige :Y)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:48

_Liiene schreef:
Mariek Door de diabetes juist kans op hele grote kinderen. Juist door ervoor te zorgen dat je weinig/minder koolhydraten en suikers binnen krijgt wordt je placenta niet te rijk van voedsel. Dus ik ben wel blij dat ons meisje nu nog ‘klein’ is. Echoscopiste gaf wel geheel terecht aan; het is geen garantie dat ze ook zo klein gaat blijven :o

Over mijn zoontje is nog altijd discussie of hij groot was in m’n buik door de diabetes of omdat hij überhaupt gewoon groot is. Want nu met bijna 3 jaar is hij net zo groot als een gemiddelde 4 jarige :Y)

Oh ja snap dat je dan blij bent dat ze klein is.
Vriendin van mij heeft precies het zelfde, ook diabetes maar het kindje is (te) klein. Zij is inmiddels 36 weken.
Ik duim voor je dat jullie meisje klein(er) blijft.

Hier de 20 weken echo gehad, kruimel is voor 99% goedgekeurd. Ze konden alleen de aortaboog niet goed genoeg zien, dus daarvoor moeten we over twee weken weer terug komen. Ook waren haar hersenkamers iets kleiner dan gemiddeld, iets wat ze eigenlijk alleen bij jongens zien zeiden ze. Nog wel binnen de norm en gelukkig geen reden tot zorgen. Maar wel nog een keertje terug komen dus. :)

Afbeelding
De Kruimel in kwestie. ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 21:28

Proficiat Liiene!! P36 is ook prima toch. Zeker bij diabetes.
En een flinke kerel is niks mis mee, haha. Alleen lastig met kleding shoppen :')

Aaaawh mriek, die is schattig <3 Wel jammer dat ze niet alles konden zien op de echo. Was ze ook erg bewegelijk misschien?