Zwanger, zomer 2026

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:47

Mariek Door de diabetes juist kans op hele grote kinderen. Juist door ervoor te zorgen dat je weinig/minder koolhydraten en suikers binnen krijgt wordt je placenta niet te rijk van voedsel. Dus ik ben wel blij dat ons meisje nu nog ‘klein’ is. Echoscopiste gaf wel geheel terecht aan; het is geen garantie dat ze ook zo klein gaat blijven :o

Over mijn zoontje is nog altijd discussie of hij groot was in m’n buik door de diabetes of omdat hij überhaupt gewoon groot is. Want nu met bijna 3 jaar is hij net zo groot als een gemiddelde 4 jarige :Y)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:48

_Liiene schreef:
Mariek Door de diabetes juist kans op hele grote kinderen. Juist door ervoor te zorgen dat je weinig/minder koolhydraten en suikers binnen krijgt wordt je placenta niet te rijk van voedsel. Dus ik ben wel blij dat ons meisje nu nog ‘klein’ is. Echoscopiste gaf wel geheel terecht aan; het is geen garantie dat ze ook zo klein gaat blijven :o

Over mijn zoontje is nog altijd discussie of hij groot was in m’n buik door de diabetes of omdat hij überhaupt gewoon groot is. Want nu met bijna 3 jaar is hij net zo groot als een gemiddelde 4 jarige :Y)

Oh ja snap dat je dan blij bent dat ze klein is.
Vriendin van mij heeft precies het zelfde, ook diabetes maar het kindje is (te) klein. Zij is inmiddels 36 weken.
Ik duim voor je dat jullie meisje klein(er) blijft.

Hier de 20 weken echo gehad, kruimel is voor 99% goedgekeurd. Ze konden alleen de aortaboog niet goed genoeg zien, dus daarvoor moeten we over twee weken weer terug komen. Ook waren haar hersenkamers iets kleiner dan gemiddeld, iets wat ze eigenlijk alleen bij jongens zien zeiden ze. Nog wel binnen de norm en gelukkig geen reden tot zorgen. Maar wel nog een keertje terug komen dus. :)

Afbeelding
De Kruimel in kwestie. ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 22:28

Proficiat Liiene!! P36 is ook prima toch. Zeker bij diabetes.
En een flinke kerel is niks mis mee, haha. Alleen lastig met kleding shoppen :')

Aaaawh mriek, die is schattig <3 Wel jammer dat ze niet alles konden zien op de echo. Was ze ook erg bewegelijk misschien?

goldenarrow

Re: Zwanger, zomer 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 09:44

Wat vervelend van de zwangerschapsdiabetes, maar dan zou ik het inderdaad niet heel erg vinden als de baby nu iets kleiner zou zijn. Zeker met de flinke groei die ze de laatste weken nog gaan maken!

Wat schattig mriek <3 Jammer dat ze niet alles konden zien nu, maar wel een goede reden om binnenkort nog een keer naar de baby te kunnen kijken :)

Hier gisteren aan de carpaal tunnelsyndroom geopereerd. Merk wel verschil in dat mijn vingers niet meer tintelen en ik heb vannacht niet die extreme zenuwpijn gehad die ik eerst wel had. Natuurlijk wel pijn van de operatie en mijn hand voelt stijf, maar dat is logisch.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 12:58

Ik hoop zwanger te worden :o <3

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 20:58

Hey! Hoe is het hier? Bij ons alles goed, geen gekke dingen, alvast wat ruimte aan het maken in de toekomstige babykamer :).
Voor de mama's die al een eerste hebben: welke babyfoon/camera hebben jullie? Ik wil eigenlijk 1 die op lange afstand werkt als ik buiten bezig ben.. maar er zijn echt bizar veel opties :,)

Citaat:
Goldenarrow - uitgerekend 23-04-2026 - jongen
MerelV - uitgerekend 11-05-2026 - jongen
Rebel_Jits - uitgerekend 15-05-2026 - jongen
Anthemis - uitgerekend 21-05-2026 - meisje
Mirriejj - uitgerekend 25-05-2026 - meisje
Toffeltje - uitgerekend 10-06-2026 - jongetje
Boemklatsch - uitgerekend 18-07-2026 - jongetje
Bloemm - uitgerekend 23-07-2026 -meisje

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:14

Fijn dat het goed gaat Bloemm, lekker bezig met de babykamer.
Ik heb een Luvion essential connect Babyfoon met camera. Werkt via WiFi en kan de camera daarom overal zien. Bereik is dus geen probleem. Wel vind ik de beeldkwaliteit niet altijd even scherp, dus ik weet niet zeker of ik hem ook zou aanraden.

Ik ben dit weekend ook in de babykamer bezig geweest. Mijn zoontje Mees (1,5) heeft een groot bed gekregen waar hij super trots op is en heb het ledikant naar de nieuwe babykamer gesleept. Ook een nieuwe commode in elkaar gezet. Het begint er dus al op te lijken.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 23:12

Mag ik hier ook binnenvallen? Vergeleken met jullie zit ik wel nog vroeg in de zwangerschap, uitgerekend op 10 augustus. Tweede kindje <3 ik ben niet heel goed in topics bijhouden en reageren, maar vind het wel leuk om jullie verhalen bij te lezen.

Over de vraag over de babyfoon van bloemm kan ik niet helpen, die van ons heeft geen al te groot bereik. Tuin gaat nog maar als ik de container aan de straat zet dan valt het bereik al weg.

Hebben jullie nog tips qua kleding in deze eerste weken? Mijn normale broeken kunnen echt niet meer dicht (pas 15 weken maar 2e kindje, buik puilt veel sneller uit :Y) ). Zwangerschapsbroeken zitten veel lekkerder, alleen... die kan ik na elke 3 stappen ophijsen. Gek wordt ik ervan! Bij de eerste heb ik in deze fase veel jurken gedragen maar daar heb ik nu met de kou niet zoveel trek in. Hebben jullie nog briljante ideeën?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 09:54

Allereerst welkom! Kan je niet zo'n tussenstukje bij je broek gebruiken? Een verlengknoop of iets soortgelijks?

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:58

Oh die heb ik inderdaad ook, maar daar wordt ik ook niet vrolijk van. Misschien ben ik gewoon lastig haha. Vandaag toch maar een jurk aan gedaan, dat zit op het moment toch het fijnst.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-26 14:24

@bloem: ik heb een motorola vl65 connect. Die kan je via wifi verbinden, zodat je ook via de gsm kan kijken (soms keek ik op m'n werk hoe m'n man en baby sliepen <3 ). En je krijgt er een schermpje bij die een paar honderd meter werkt. Als we op vakantie gingen, kon ik via m'n gsm op de wifi verbinden, ideaal.

Welkom Marit!
Je kan kijken voor een maat groter in kleding (ook handig voor na de bevalling) of inderdaad jurken. Je hebt speciale panty's en leggings voor zwangere dames, die kan je misschien al aan? Of ook daar een maatje groter nemen. Ik heb toen in de primark van die fleece-gevoerde leggings gekocht, maatje groter, die heb ik toch tot 20 weken gedragen.

Mijn officieel verlof is in gegaan, laatste trimesterrrr *\o/*

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 18:19

Hoe is het met iedereen?

Ik heb echt een beroerde nacht achter de rug. Een klein wiebel meisje in m’n buik en echt ik weet niet hoe vaak kramp in m’n kuiten gehad.. Ik hoef maar even te proberen me lekker uit te rekken tijdens het omdraaien en dan schiet het er alweer in(heeft iemand daar tips voor? Behalve heel stil blijven liggen dan :') ).

Als lichtpuntje van de dag heb ik vandaag wel de moeder fiets in bestelling gezet. Dan kunnen we straks als de kleine meid er aan toe is lekker gaan fietsen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 18:37

_Liiene schreef:
Hoe is het met iedereen?

Ik heb echt een beroerde nacht achter de rug. Een klein wiebel meisje in m’n buik en echt ik weet niet hoe vaak kramp in m’n kuiten gehad.. Ik hoef maar even te proberen me lekker uit te rekken tijdens het omdraaien en dan schiet het er alweer in(heeft iemand daar tips voor? Behalve heel stil blijven liggen dan :') ).

Als lichtpuntje van de dag heb ik vandaag wel de moeder fiets in bestelling gezet. Dan kunnen we straks als de kleine meid er aan toe is lekker gaan fietsen

Ik kom even binnenvallen, lees stiekem mee maar zit in de voorjaarsgroep (19-05 uitgerekend).

Wat bij mij helpt tegen de kramp is magnesium citraat slikken of magnesium (voeten)badjes. Van de magnesium citraat slik in dan 2 tabletten per dag.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 23:40

Bij mij helpt magnesium ook wel wat, en rustig aan doen. Wat voor moeder fiets heb je gekozen? Het lijkt mij straks ook zo leuk om met de baby te fietsen wanneer hij daar oud genoeg voor is!

Ik had voor het eerst sinds tijden een wat betere week. Ik heb wat last van hooikoorts, daardoor ruik ik een stuk slechter, maar dat helpt mij ontzettend tegen de misselijkheid. Ik heb nu bijna vijf maanden grotendeels plat gelegen omdat ik anders te veel moest spugen. Maar deze week kon ik eindelijk voor het eerst op onze nieuwe fiets fietsen. Het is zo'n extra lange waar twee kinderen achterop kunnen en dat was wel heel gezellig. Ik merk wel dat mijn spieren compleet verdwenen zijn, ik heb echt niet ver gefietst (en had elektrische ondersteuning), maar ik kon de nacht erop al niet slapen van de spierpijn.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 10:49

@Liene: magnesium en voldoende drinken zouden helpen. Al heb ik ook een trucje gelezen van een sok rond je voet binden (niet aan doen, maar met een knoop erin rond 1 voet). Of was dat tegen rusteloze benen := Het proberen waard?
Welke fiets is het geworden? *\o/*

@Toffeltje: voordeel bij een nadeel. Mss permanent met een wasknijper op je neus rondlopen? :') Je hebt het wel fel te pakken he, met die misselijkheid.

Hier ook van de week gefietst, met de ondersteuning op maximaal (want Limburgse heuvels). De harde buiken waren weer terug %) maar we zullen het maar een tijdje proberen zeker. Moet toch ergens m'n conditie mee verbeteren. En m'n peuter vindt het ontzettend leuk om te fietsen.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 19:49

Ik heb de afgelopen dagen meer gedronken, dat werpt gelukkig z’n vruchten af!
Door de liesbreuk operatie van m’n vriend was ik thuis om hem wat te ondersteunen in de dagelijkse dingen. En op een of andere manier drink ik thuis altijd veel minder dan op het werk.

Heerlijk om alvast even 2 weken ‘proefverlof’ te hebben!

De fiets die ik heb besteld is een gazelle bloom, wel een ‘gewone’ omdat ik het onzin vond om voor mezelf 2 elektrische fietsen te hebben staan.
Lekker kneuterig met een rieten mand voorop zodat ik ook een boodschapje mee kan nemen op de fiets.

@Toffeltje zo’n longtale fiets (zo schrijf ik het goed toch?) lijkt me in de toekomst ook nog wel wat!
Is het ondertussen wel wat beter met de spierpijn?