Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Ozempic of Mounjaro kan je ook zelf aankomen. Met jouw BMI kom je daar bij een online apotheek zo voor in aanmerking. Bijvoorbeeld bij Wellis of Yazen. Enige is dat je het zelf moet betalen en het is best prijzig.
moonsparkle schreef:Oprechte vraag, hebben die injecties nut als je niet lijkt af te vallen met minder eten en zelf ook weinig hongergevoel hebt?
Zinzi_jewel schreef:En hoelang gebruiken mensen de Ozempic dan ? Vallen ze niet terug na het stoppen ermee ?
Ik heb wel via via van mensen gehoord die die injecties krijgen , maar vondt het niet zo netjes daarnaar te vragen, omdat ze niet zelf hebben verteld dat ze de injecties kregen .
ual_95 schreef:Heel andere invalshoek: een nog niet ontdekt hormoongerelateerd probleem?
Slik je een anticonceptiepil of heb je een spiraal die zo'n probleem kan 'maskeren'? Denk aan PCOS. Ik kan sporten en diëten tot ik een ons weeg (haha), maar afvallen gaat in grammen, als het al zou lukken. Heb je veel stress?
mysa schreef:ual_95 schreef:Heel andere invalshoek: een nog niet ontdekt hormoongerelateerd probleem?
Slik je een anticonceptiepil of heb je een spiraal die zo'n probleem kan 'maskeren'? Denk aan PCOS. Ik kan sporten en diëten tot ik een ons weeg (haha), maar afvallen gaat in grammen, als het al zou lukken. Heb je veel stress?
Ik ken ook iemand met PCOS, die eet waarschijnlijk normaal gesproken ook wel wat veel maar als ze dan op dieet gaat, gaat er gruwelijk langzaam een heel klein beetje vanaf.
Maar hormonen hebben sowieso invloed. Ik heb het grootste deel van mijn leven ondergewicht gehad maar in/na de overgang moet ook ik opletten dat ik niet te zwaar wordt.
Mer1980 schreef:Ozempic is al genoemd. Ik geef nu even mijn mening en mijn verhaal dus geen aanval naar alle mensen die anders vinden.
Ik was een fitgirl, super slank sportief, etc. Toen kreeg ik kids. Ik ben van 63 kilo 1,72m naar de 97 gegaan in 1 zwangerschap. 4 jaar geploeterd en ongelukkig geweest en terug gezakt naar 78 kilo en hoppa daar kwam nummer 2 met als resultaat 104 kilootjes schoon aan de haak. Alleen ik was moe, heel moe, ik kon het niet WEER opbrengen 5 dagen te sporten en te leven als konijn. Na 5 jaar kreeg ik de vraag of ik zwanger was. Ik ben zo geschrokken dat ik mijn vermoeide dikke uitgezakte lijf naar een personeel trainer heb gesleept en een strak dieet en sportschema heb opgesteld. Dat kostte mij voor het eerste jaar 10.000,- excl. BTW. Ik ben ervoor gegaan.
Ik leefde als konijn met eiwit, geen snoep, koek, pasta, brood of aardappelen, vol aan de shakes. Jaar 2 kostte mij €7.000,- excl. BTW en jaar 3 ook. Met 3 x per week 5 - 10 km hardlopen en 2 x per week krachttraining heb ik dat dikke lijf terug kunnen brengen naar jawel 78 kilootjes en nog steeds maat 42. Ofwel ik kon de Mud masters 19 km probleemloos uitrennen, maar dat goddelijke lijf had ik na 3 jaar leven als een konijn op eiwit en 24.000,- excl. BTW aan begeleiding nog steeds niet. Om de 7 dagen per week spierpijn en vermoeidheid maar ook even te benoemen. En ik was moe. Ja ik zag er beter uit, maar ik heb nooit meer mijn lijf gekregen waar ik gelukkig mee was. Geloof mij ik heb echt alles gelaten waar een mens gelukkig van werd. Maar het was op. Ik kreeg een liesblessure en kwam in 3 maanden meer dan 10 kilo aan en was weer bijna 90 kilo. Ik liet alles waar een mens gelukkig van kon worden qua voeding staan, dus leefde knetter gezond, waarom werd ik weer dik????
Toen kwam ik mijn vriendinnetje tegen (Suzanne F. hierboven) en die zag er ronduit geweldig uit. Door de Ozempic. Ik ben dus ook aan de Ozempic begonnen en heb de hele pleurisbende qua sporten en dieeten overboord gegooid. Ik heb gehuild van geluk, ik wilde weer leven, ik sportte zo vreselijk veel heb nu meer tijd voor mijn gezin en ik eet weer brood, pasta, drink weer een wijntje. Alleen niet zoveel. Ozempic zorgt voor de wegblijvende foodnoise en je hebt gewoon geen behoefte aan veel snoepen, hormoon zorgt ervoor dat je vetcellen niet meer zo grot willen zijn, maar ik snoep nu wel weer, ik leef weer normaal, heb meer tijd voor mijn gezin en hobby's en belangrijker dan ooit ik ben sinds ik ben begonnen met Ozempic ruim 14 kilo kwijt. Ik ben nu lichter dan dat ik met knetter hard sporten en dieëten ben geweest. Ik heb niet meer dagelijks pijn, ik kan weer mijn paarden rijden, en ik zit nu in maat 40! Ik wil zo graag onder die 70 kilo komen en sinds 12 jaar zit ik er weer vlakbij.
Iedereen kan roepen het is troep of wat dan ook en je moet calorieën tellen, fiets IT. Leef! Als ik met gezond leven en vreselijk hard sporten nog steeds moeite had met gewicht (ja ik kon 20 km rennen lekker boeiend) had ik ook levenslang.
Ik ben gewoon de Haflinger onder de paarden. Ik kijk naar eten en ik kom aan, ik heb nu 1 x per week een prikje en daardoor heb ik nu de verbranding van een volbloed. Het spul is getest op duizenden ongezonde en zwaar zieke mensen (Diabetes patiënten) als het echt zo slecht was geweest hadden er meer mensen dood gegaan dan dat er levens zijn gered. De bijsluiter van paracetamol heeft ergere bijwerkingen. Tuurlijk kun je op zoek gaan naar die ene persoon die wel de ergste bijwerking ooit heeft, maar ik kies daar niet voor. Ik heb gekozen om weer normaal te kunnen leven. Ik heb wel echt alles geprobeerd. Maar dat ik nu weer normaal kan leven heb ik echt aan Ozempic te danken. Dan maar levenslang een prikje, in mijn geval een stuk goedkoper dan levenslang een personal trainer.
Just saying. IndianSu schreef:Is er ook iemand in dat topic die inmiddels gestopt is met de medicatie? Want daar zou ik mij wel zorgen over maken.