Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zefiros schreef:Ben wel nieuwsgierig waarom TS de vraag stelt.. care to share?
BigOne schreef:Maar vergeet niet dat er ouders zijn, vooral moeders die hunnenig kind moeilijk los kunnen laten en het vanzelfsprekend vinden dat ze op elk hondenfluitje komen opdraven. Dat ze expres is gevallen gaat er bij mij ook niet in maar verder komt ze nogal gemaakt hulpeloos over.
KellyR schreef:BigOne schreef:Maar vergeet niet dat er ouders zijn, vooral moeders die hunnenig kind moeilijk los kunnen laten en het vanzelfsprekend vinden dat ze op elk hondenfluitje komen opdraven. Dat ze expres is gevallen gaat er bij mij ook niet in maar verder komt ze nogal gemaakt hulpeloos over.
Ik denk dan - als mijn kind min of meer om de hoek zou wonen zou ik het fijn vinden om hem regelmatiger te zienjij niet?
Alleen ben ik ook zo een figuur die bij thuis werken mijn lunchtijd met mijn bejaarde eenzame buurvrouw deelde 1x in de week en even een visje ging halen. Daar kwam alleen kleinzoon met regelmaat op visite, deed haar ook zoveel zeer. Dat mens bloeide helemaal op als je bleef lunchen.
Schijnbaar zag ze hem langer voorheen omdat ze bleven slapen, gaf duidelijk toch een ander gevoel voor haar. En nu is het nog geen 1x in de week een uurtje.
Wat ik uit de tekst op maak is niet dat ze heel veel van hem vraagt, alleen wat regelmatiger of langer bezoek. Je mist 4 uur reistijd, dan kan jij als kind toch zonder partner wel 1 a 2x kort een bakje doen of op een vrij geplande dag even wat langer blijven? Of blijf een keer in de week bij je moeder eten?
Ik snap daarentegen de drang weer niet om elke avond met je wederhelft samen te moeten/willen eten en op de bank te hangen. Die kerel overleefd het prima als ik een dag of 2 in de week ergens anders eet, of het nou bij mn moeder is of met vriendinnen. Vice versa vind ik het andersom ook prima als hij dat doet. Zonder kinderen is dat nog makkelijker afstemmen door eenzelfde dag uit te kiezen dat je wat anders op je agenda zet.
Ik lees geen rare verzoeken terug, alleen dat ts liever wat minder contact heeft dan wekelijks, met eigen familie en schoon familie. Dat is helemaal prima, niks mis mee, ieder zijn ding. Maar ik lees een vrouw die wat meer tijd met haar zoon door wilt brengen.
Misschien had ze valse hoop toen zij daar kwamen wonen, probeert ze hem op een averechtse manier toch nog wekelijks bij haar krijgen.
Ik lees voornamelijk iemand die in een isolement zit, waarvoor het heel spannend is om alleen dingen te moeten ondernemen. Ook het besef dat je lichaam niet meer zo werkt als vroeger, dat je er niet blind op durft te vertrouwen. Iemand die het eng vindt om te erkennen dat ze ook oud is, iets wat in die generatie en vooral wat ouder nog, heel erg speelt. Het is net als met kinderen, je moet ze letterlijk bij de hand gaan nemen en laten zien hoe het ook kan.
Vaak als ze mee gaan met een vaste groep gaan ze het wel gezellig vinden. Maar dat is niet over 1 dag ijs realiseerbaar. Daar moet houvast in komen, de optie moet vaak weg vallen en plaats maken voor een soort van verplichting. Uiteindelijk valt er ook bij die oudjes zo een last van hun schouder af als ze toegeven.
Wellicht heb ik het te vaak zien gebeuren dat die angst/onzekerheid voor koppigheid wordt gezien en kijk ik er daardoor anders naar. Verder klopt het dat je dit vaker bij vrouwen ziet, mannen zijn daar gewoon meer nuchter in, over het algemeen genomen.
KellyR schreef:BigOne schreef:Maar vergeet niet dat er ouders zijn, vooral moeders die hunnenig kind moeilijk los kunnen laten en het vanzelfsprekend vinden dat ze op elk hondenfluitje komen opdraven. Dat ze expres is gevallen gaat er bij mij ook niet in maar verder komt ze nogal gemaakt hulpeloos over.
Ik denk dan - als mijn kind min of meer om de hoek zou wonen zou ik het fijn vinden om hem regelmatiger te zienjij niet?
Alleen ben ik ook zo een figuur die bij thuis werken mijn lunchtijd met mijn bejaarde eenzame buurvrouw deelde 1x in de week en even een visje ging halen. Daar kwam alleen kleinzoon met regelmaat op visite, deed haar ook zoveel zeer. Dat mens bloeide helemaal op als je bleef lunchen.
Schijnbaar zag ze hem langer voorheen omdat ze bleven slapen, gaf duidelijk toch een ander gevoel voor haar. En nu is het nog geen 1x in de week een uurtje.
Wat ik uit de tekst op maak is niet dat ze heel veel van hem vraagt, alleen wat regelmatiger of langer bezoek. Je mist 4 uur reistijd, dan kan jij als kind toch zonder partner wel 1 a 2x kort een bakje doen of op een vrij geplande dag even wat langer blijven? Of blijf een keer in de week bij je moeder eten?
Ik snap daarentegen de drang weer niet om elke avond met je wederhelft samen te moeten/willen eten en op de bank te hangen. Die kerel overleefd het prima als ik een dag of 2 in de week ergens anders eet, of het nou bij mn moeder is of met vriendinnen. Vice versa vind ik het andersom ook prima als hij dat doet. Zonder kinderen is dat nog makkelijker afstemmen door eenzelfde dag uit te kiezen dat je wat anders op je agenda zet.
Ik lees geen rare verzoeken terug, alleen dat ts liever wat minder contact heeft dan wekelijks, met eigen familie en schoon familie. Dat is helemaal prima, niks mis mee, ieder zijn ding. Maar ik lees een vrouw die wat meer tijd met haar zoon door wilt brengen.
Misschien had ze valse hoop toen zij daar kwamen wonen, probeert ze hem op een averechtse manier toch nog wekelijks bij haar krijgen.
Ik lees voornamelijk iemand die in een isolement zit, waarvoor het heel spannend is om alleen dingen te moeten ondernemen. Ook het besef dat je lichaam niet meer zo werkt als vroeger, dat je er niet blind op durft te vertrouwen. Iemand die het eng vindt om te erkennen dat ze ook oud is, iets wat in die generatie en vooral wat ouder nog, heel erg speelt. Het is net als met kinderen, je moet ze letterlijk bij de hand gaan nemen en laten zien hoe het ook kan.
Vaak als ze mee gaan met een vaste groep gaan ze het wel gezellig vinden. Maar dat is niet over 1 dag ijs realiseerbaar. Daar moet houvast in komen, de optie moet vaak weg vallen en plaats maken voor een soort van verplichting. Uiteindelijk valt er ook bij die oudjes zo een last van hun schouder af als ze toegeven.
Wellicht heb ik het te vaak zien gebeuren dat die angst/onzekerheid voor koppigheid wordt gezien en kijk ik er daardoor anders naar. Verder klopt het dat je dit vaker bij vrouwen ziet, mannen zijn daar gewoon meer nuchter in, over het algemeen genomen.
KellyR schreef:Ik denk dan - als mijn kind min of meer om de hoek zou wonen zou ik het fijn vinden om hem regelmatiger te zienjij niet?
Citaat:Wat ik uit de tekst op maak is niet dat ze heel veel van hem vraagt, alleen wat regelmatiger of langer bezoek. Je mist 4 uur reistijd, dan kan jij als kind toch zonder partner wel 1 a 2x kort een bakje doen of op een vrij geplande dag even wat langer blijven? Of blijf een keer in de week bij je moeder eten?
Citaat:[lIk lees voornamelijk iemand die in een isolement zit, waarvoor het heel spannend is om alleen dingen te moeten ondernemen. Ook het besef dat je lichaam niet meer zo werkt als vroeger, dat je er niet blind op durft te vertrouwen. Iemand die het eng vindt om te erkennen dat ze ook oud is, iets wat in die generatie en vooral wat ouder nog, heel erg speelt. Het is net als met kinderen, je moet ze letterlijk bij de hand gaan nemen en laten zien hoe het ook kan.
Muronia schreef:Ik kan me dan juist weer niet voorstellen dat je het als kind niet vanzelfsprekend vindt om met die feestdagen langs je ouders te gaan of om wekelijks je ouders te zien of in ieder geval even te bellen. Ik werk onregelmatig, maar als ik bijvoorbeeld op zo'n feestdag een dienst had, dan spraken we af dat we s ochtends, s avonds of bijvoorbeeld de volgende dag langs zouden komen.
Muronia schreef:Ik kan me dan juist weer niet voorstellen dat je het als kind niet vanzelfsprekend vindt om met die feestdagen langs je ouders te gaan of om wekelijks je ouders te zien of in ieder geval even te bellen. Ik werk onregelmatig, maar als ik bijvoorbeeld op zo'n feestdag een dienst had, dan spraken we af dat we s ochtends, s avonds of bijvoorbeeld de volgende dag langs zouden komen.
fohadie schreef:KellyR, ik denk dat jij niet goed leest.Of jij denkt veel tussen de regels door te lezen, en leest dingen die er niet eens staan! Hoe kom je erbij dat we samen op de bank zitten ipv naar schoonmoeder te gaan? Dat we series kijken? Dat we meer tijd hebben omdat we geen kinderen hebben? Allemaal aannames of niet goed gelezen.
Bigone en Verootjoo lezen wel goed, waarvoor dank. Schoonmoeder zit niet in een isolement, ze claimt en manipuleerd. Ze heeft het donders goed in de gaten. Waarom er door mijn hoofd geschoten is waarom ze het misschien een beetje expres heeft gedaan? Omdat ze steeds bij iedereen zielig deed dat ze haar zoon nooit meer zag (wat gewoon niet waar is) en ze de dag erna zomaar ineens viel, terwijl ze nooit op krukjes kruipt en dat ook niet hoeft te doen, want dat doet haar hulp. Nu moet zoon wel elke dag komen, waren haar eigen woorden. Maar het schoot door mijn hoofd he, ik zeg niet dat het echt zo is.
Verder, je mag best weten hoe een week uit het leven van mijn man eruit ziet: ma: werken tot hlf 6, 18:00 eten eventueel daarna naar schoonmoeder, zij eet om 17:00u en ligt om 21u al te slapen.
Di: werken, ik kom pas hlf 7 thuis, dan heeft mijn man gekookt, eten, wedstrijd, 23:00u thuis en naar bed
Wo: werken tot half 6, eten, sport, naar bed
Do: zie dinsdag, maar dan wedstrijd.
Vrij: huishouden, boodschappen, wat met vrienden ondernemen, eventueel nog wat werken maar dat kan thuis. Lunchen bij schoonmoeder Ect. Schoonmoeder kan niet vaak op vrijdag.
Za: uitslapen, wat leuks met mij doen, vaak een concert oid wat we al maanden hebben staan en waarvoor we een stuk moeten reizen. Schoonmoeder doet boodschappen met haar ene zus en heeft het die dag druk met ??
Zondag: andere zus komt op bezoek, soms komen wij ook of we doen een dagje rustig aan.
Schoonmoeder eet elke dag om 17oou, dan werkt mijn man nog en er kan niet van afgeweken worden. Ook gaat ze elke dag om 21u naar bed. Meestal slaapt ze al op de bank als wij langs komen of ze zit een serie te kijken die ze niet afzet als wij er zijn.
Tuurlijk, het zijn de keuzes die je maakt. Als je echt wilt kan je altijd tijd maken,. Maar met iemand die andere mensen zo claimt, is de zin om je eigen leven dan maar 'on hold' te zetten een stuk kleiner bij ons.
Ook het revalidatie centrum heeft schoonmoeder inmiddels leren kennen. Helaas hebben ze haar verteld dat ze geen uitzondering is en net zoals anderen wordt behandeld.en dat ze dingen ook wat vriendelijker mag vragen. (Schoonmoeder wilt graag als een koningin behandeld worden en beveelt haar onderdanen graag.)