Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faringo schreef:Ik vind de podcast afvallen in de overgang van Shirley Verduijn een leuke en interessante. Heeft lang niet alleen maar de focus op de overgang en afvallen. Gewoon nuttige en heldere uitleg over de processen in je lichaam en hoe je ermee om kan gaan.
Padoertje schreef:Hier al even in de 40 (47) en de laatste 3 jaar aan het klooien met mezelf. Gewichtstoename, klapte ineens door mijn enkels, hartkloppingen, opgejaagd/angstig gevoel, kort lontje, janken om niets en soms onverklaarbare spier- of gewrichtspijn. Pas toen ik iedere avond last kreeg van maagzuur, legde in de link met mijn hormonen. Veel klachten had ik nml ook tijdens mijn zwangerschappen.
prompter schreef:Oh die huid verzorging ben ik ook niet zo mee bezig, rimpels krijg je toch wel en dat vind ik meer uierlijkheden dan fit blijven. Ik heb gewoon wat producten met een redelijke prijs van DM (huismerk Balea).
germie schreef:Goof schreef:Dit merk ik ook bij mensen om me heen en eerlijk gezegd beangstigt dit me best wel![]()
Ik heb geen extra kilo's nodig en ik wil echt proberen dit te voorkomen (voor zover je dit in de hand hebt).
Ik zie online wel veel reclames langskomen voor supplementen voor hormonale ondersteuning die ook gewichtstoename in de hand houden (en meer dan alleen dat dus). Ik vind het op zich wel interessant om dat eens verder te onderzoeken.
Iemand ervaring mee? Ook om overgangsklachten te verminderen straks?
Ach, dan kom je wel in aanmerking voor gli, haha. Ik zie het al voor me: eh ja, loop halve marathons en verder, maar ja, net die 2 kg te veel he die er niet meer af willen.![]()
Tiggs schreef:Ik lees ook even mee
En het lijkt erop dat we elkaar in het hardlooptopic moeten gaan motiveren om meer krachttraining te doen.
WowAmigo schreef:Dan zoek ik een youtube workout erbij en dat werkt dan wel motiverend (ik volg zelf vaak iets van Workout with Roxanne, geen herhalingen, simpel uitgelegd, je kan verschillende dingen kiezen qua tijd/type workout)
Ik merk zelf dat ik vooral enthousiast wordt van samen met anderen dingen doen en dan maakt het niet zoveel uit wat de sport dan eigenlijk is, dus dat zoek ik graag op. Ik vind dan evenementjes heel leuk, pas nog halve marathon op Vlieland gelopen, hele leuke ervaring en als je je daarvoor hebt ingeschreven ga je ook vanzelf wel weer trainenIk denk dat dat vooral de truuk is, zoek iets waar je enthousiast/blij van wordt.
kiki1976 schreef:Menstruatie, pfff laten we het daar maar niet over hebben. Wat is dat een drama de laatste 3 jaar.
Van altijd stipt op de 28 dagen en na 3 (soms 4) dagen er weer vanaf.
Is het nu Russische roulette. En dat varieert van 3 tot 32 dagen ertussen, maar vaker kortere tijd ertussen dan langer. Dat is nu pas voor het eerst 46 dagen waarvan een kwart dag wat rozig.
Bellatrix schreef:Ik sport op de E-gym en dat vind ik echt super leuk!
Katootje7791 schreef:Verder wel degelijk in de overgang. Heb er niet mega veel last van, maar wel wat meer last van slecht slapen en ik was al geen expert op het gebied van goede nachtrusten helaas. Aan de andere kant, ben het dus ook wel weer gewend.
Mentaal ben ik nog niet zover dat ik als vrouw 'van middelbare leeftijd' door het leven hoef te gaan...
Sure_lee schreef:Oh ja mijn menstruatie doet ook raar sinds kort.
Ik slik al zo'n 20 jaar de pil door en stopte een paar keer per jaar.
Nu sinds kort word ik niet ongesteld als ik stop. Als ik dan weer de pil slik krijg ik ontzettende pijnlijke tepels.
De eerste keer dat het me overkwam heb ik 2 zwangerschapstesten gedaan haha.
Dat was het niet.
Ik krijg nu soms ook ineens een doorbraak bloeding. Ik heb het al een keer met de huisarts besproken toen ik daar was voor iets anders. Hij vond daar niet echt wat van.
Iemand die dit herkent toevallig?
Bellatrix schreef:Jeetje Jo, heel veel nieuwe dingen lees ik hier.
Imre schreef:Herkenbaar wat betreft je heupblessure en hoe je daar rekening mee moet houden, dat gaat hier net zo.