Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lys_PPA schreef:Mij werd vorige week verteld dat ik te jong zou zijn voor implantlenzen, was niet eens een optie. Ik ben bijna 35... in het geval van daantjuh dr broertje kan ik me indenken dat dat een uitzondering zou kunnen zijn?
DuoPenotti schreef:zonnebloem18 schreef:Ik ben al jaren heel lui en makkelijk. 'S ochtends lenzen in en als ik naar bed ga lenzen uit. Elke dag nieuwe lenzenvloeistof in het bakje en elke 2 maand ongeveer een nieuw bakje. Niet te veel gedoe of poespas.
Zelfde hier.
Met maandlenzen.
veneri schreef:Ik twijfel nog steeds.
Ben het brillengedoe echt wel zat, maar of lenzen nou minder "gedoe" zijn?
Ik heb een erg gevoelige huid, krijg regelmatig pijnlijke ontstekingen waar de bril de huid raakt, zelfs als ik de bril2x per dag helemaal schoonmaak met alcoholdoekjes,afspoelen en afdrogen.
Tussendoor moet ik mijn bril ook veel poetsen, kan er echt niet tegen om tegen een vlek aan te kijken.
Daarnaast heb ik het snel warm in mijn gezicht, en dan is een bril ook niet fijn.
Ik heb hem nu te vaak dan maar niet op, maar krijg dan erg vermoeide ogen.
Hoe ziet een routine met lenzen eruit qua onderhoud en schoonmaken?
Wisselen jullie ook wel eens af met een bril?
Petpa schreef:DuoPenotti schreef:Ik draag mijn bril enkel net voor en na het slapen.
Vind het verschil met kijken te groot tussen bril en contactlenzen.
Maar komt misschien door de - 8?
Hoe ervaren andere dat met hoge dioptrie?
Met -10 ervaar ik hetzelfde.
En ik draag mijn bril ook uitsluitend voor en na het slapen.
marleen_88 schreef:Ik heb jaren maandlenzen van Eyewish gedragen. Fijne service en goede kwaliteit. Ik kon ermee douchen, zwemmen etc en viel er ook wel eens mee in slaap. Hele nachten slapen is niet goed.
Ik had zachte lenzen, voelde ze niet. Tenzij ze toe waren aan vervanging.